ylijännittynyt lantionpohja

  • Viestiketjun aloittaja kastelija
  • Ensimmäinen viesti
kastelija
Olen kärsinyt virtsan karkailusta urheillessa (mm. juoksu, areobic). Lääkäri antoi lähetteen fysioterapeutille, joka totesi minulla olevan ylijännittynyt lantionpohja. Lepo jännitys siis liian korkea. Onko kellään kokemusta vastaavasta ja saitko apua vaivaasi ja minkälaistaja kuinkakauan kesti kun oireet hävisivät.
 
hannele
Mulla on ollu vähän samaa ongelmaa. Karkailun takia kävin fysioterapeutilla ja sain hyvät jumppaohjeet, jotka ovat osittain karkailuun auttaneetkin.
Sellaisen neuvon olen kuullut, että ainakin täytyy jumpatessa olla se rentoutusvaihe pitempi, kuin jännitysvaihe.
Mutta en tiedä onko jumpaa auttanut jännittymiseen, kun ei ole uudestaan mitattu.
Tästä syystä olenkin ihmetellyt kuulien käyttöä esim. kotona siivotessa. Sehän nimenomaan vaatii staattista jännitystä ilman rentoutustaukoja. Ennemminkin käyttäisin kuulia jumppaan, esim. vetää ulospäin ja pistää lihaksilla vastaan ja sitten rentoutus.
Se vaan vaatii enemmän sitä yksityisyyttä ja omaa aikaa, joten jää helposti tekemättä. Olisi kyllä kiva kuulla asiasta joltain joka oikeasti tietää.
 

Yhteistyössä