Yliluonnollistako?? Voiko tälle olla järkevä selitys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaapas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaapas

Vieras
Mun kaveri kertoi yhden jutun mitä jäin miettimään.
Eli kaveri asuu edelleen vanhemmillaan. Hän nukkuu yläkerrassa, vieressä on hänen siskonsa entinen huone tyhjillään. Tämän siskon huoneessa on heidän mumman vanha seinäkello. Se on ollut pysähtyneenä jo pitkät ajat eikä kukaan ole kelloa vetänyt.

Viime yönä (kaveri oli edelleen hereillä, joten ei ollut unta) tämä kello oli lyönyt pari kertaa. No, kaverini oli antanut asian olla kiinnittämättä huomiota koska ajatteli että joku oli vetänyt kellon. Meni n. puoli tuntia ja kello alkoi taas lyömään. Nyt kaverini katsoi kelloa ja se näytti paria minuuttia vajaa kolme yöllä. Hän laski että kello löi silloin 9 kertaa.

Aamulla hän kysyi vanhemmiltaan oliko kellon joku vetänyt, eikä kuulemma kukaan ollut koskenutkaan kelloon. Kello oli taas pysähtyneenä aamulla, se näytti olevan pysähtyneenä aikaan 23.58.

Miten ihmeessä on mahdollista että kello lyö vaikka se ei käy eikä ole aiemmin lyönyt? Hänen isä meinasi että kelloon olisi jäänyt vähän vetoa jäljelle mutta miten ihmeessä se ei sitten ole lyönyt aiemmin ja nyt löi kahteen otteeseen? Ja siis kello on käsittääkseni ollut pysähtyneenä vuosia.

Minua alkoi kiinnostamaan mitä tämmöinen voi tarkoittaa. Tietääkö joku? Onko tälle järkevää selitystä?

Samainen kaveri kertoi monta vuotta sitten hänen paappansa kellon pysähtyneen lähes samaan aikaan ja samana yönä kun paappa sitten kuoli.
Tämän viime yönä soivan kellon omistaja on vielä elossa, mutta todella huonossa kunnossa vanhainkodissa..

Älkää viittikö!
Meijänki vedettävä kello löi viime viikolla 12 kertaa noin kello 3 yöllä. Ketään ei ole vetänyt sitä lyömis puolta.
Hiukan hirvitti sekin ja nyt te vielä puhutte kuolemasta :/

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
kaveris on unenpöppörössä kuullut omiaan.

kysyin tätä myös mutta ei kuulemma ollut aikeissakaan nukkua eikä siis ollut unenpöpperössä. Hän ei ollut edes sängyssä silloin vielä. Hän oli täysin varma että näin kävi ja otti kuulemma korvatulpat tämän viimeisen lyöntikerran jälkeen ettei kuulisi enää jos kello lyö uudelleen, koska hän säikähti sitä itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyyyiiii!!!:
Älkää viittikö!
Meijänki vedettävä kello löi viime viikolla 12 kertaa noin kello 3 yöllä. Ketään ei ole vetänyt sitä lyömis puolta.

samaan aikaan siis kun kaverin kello :o apua! Sulla vaan löi 12, hänellä 9 kertaa..

Alkuperäinen kirjoittaja iik:
Älkää viittikö!

samaan aikaan siis kun kaverin kello :o apua! Sulla vaan löi 12, hänellä 9 kertaa..

Meillä löi viimeviikolla, alku viikosta, en muista tarkkaan päivää..

Alkuperäinen kirjoittaja Hyyyiii!!!:
Älkää viittikö!

juu mutta tarkoitin että kellon aika oli sama..

Alkuperäinen kirjoittaja hmm..:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyyyiii!!!:
Älkää viittikö!

juu mutta tarkoitin että kellon aika oli sama..

Totta! :o

No toki voi olla että vaikka jokin tärähdys aiheúttanut kellon lyömisen tai mikä vain...mutta noita yliluonnollisia juttuja oikeasti tapahtuu....meilläkin ukin tekemä seinäkello pysähtyi kun ukki kuoli ja ei ole sen jälkeen suostunut kulkemaan.....kellokin kuoli ukin mukana.....

Mun isomummoni toi mun vanhemmille ulkomailta kauan sitten sellaisen posliinisen säästöpossun. Rikoin sen pienenä ja alle tunti sen jälkeen saatiin soitto että isomummo oli kuollut :o

Meillä mummovainaan kello kulkee myös omiaan. On pattereilla kulkeva, mutta välillä se kulkee eteenpäin ilman paristojaki. Jos siinä on patterit kuten nyt niin jätättää tasan 56min, aina! Vaikka laittaisin sen kahta tuntia normi aikaa edelle, se on viimeistään vuorokauden kuluttua siirtynyt jätättämään tuon 56min.

Meillä useampi tapaus...mutta tää oli outo:
olin auto onnettomuudessa jossa auto putosi jäihin ja minä jouduin veden varaan upoksiin.
Samaan aikaan äitini oli nukkumassa sikeässä unessa kun oli herännyt tunteeseen että tukehtuu, ei saa henkeä, oli aivan kauhuissaan ja tuntenut että minulle sattunut jotain......kolmen tunnin päästä sai puhelin soiton että olen sairaalassa (siihen aikaan ei ollut kännyköitä)

Myöhemmin kun mietittiin niin hän oli herännyt juuri siihen aikaan kun automme upposi.....

Alkuperäinen kirjoittaja mukelot:
Meillä useampi tapaus...mutta tää oli outo:
olin auto onnettomuudessa jossa auto putosi jäihin ja minä jouduin veden varaan upoksiin.
Samaan aikaan äitini oli nukkumassa sikeässä unessa kun oli herännyt tunteeseen että tukehtuu, ei saa henkeä, oli aivan kauhuissaan ja tuntenut että minulle sattunut jotain......kolmen tunnin päästä sai puhelin soiton että olen sairaalassa (siihen aikaan ei ollut kännyköitä)

Myöhemmin kun mietittiin niin hän oli herännyt juuri siihen aikaan kun automme upposi.....

äidin vaisto!

aika yllättävää että näin monella on näitä "kellokokemuksia". Eli siis ei voi olla sattumaa jos näin monelle ihmiselle on käynyt niin että joku on kuollut ja samaan aikaan on kello pysähtynyt. Mä en yleensä halua uskoa tällaiseen koska oon niin säikky mutta mitä tää oikein vois muuten olla! En mä keksi mitään järkevää selitystä.. pitää vaan toivoa että tuo ei merkkaa kenenkään kuolemaa.. Ystäväni pelkää nyt että hänen mummansa kuolee ensi yönä..

Alkuperäinen kirjoittaja mukelot:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä:
Jos on vanha vedettävä kello, mistä tiedetään et on 23.58 eikä esim 11.58?

sen tietää vuorokauden ajasta....katsoo ulos ikkunasta paistaako kuu vai aurinko :D

No juu, mut jos yöllä oli kello kolmessa ja toisaalt jos kello on seissyt pitkän aikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä:
Jos on vanha vedettävä kello, mistä tiedetään et on 23.58 eikä esim 11.58?

totta. ei sitä tiedetäkään, hyvä pointti! :)

Mutta pysähtyneenä se kuitenkin on ollut silloin kun kello on lyönyt tai sitten se on kulkenut hetken aikaa mutta pysähtynyt uudelleen kun on lyönyt tuon 9 kertaa.

Ystäväsi kannattaa mennä mummin luona käymään....vaikka eläisi vielä huomenaamuna, voi huokaista ettei kellon lyöminen tarkoittanut mitään, jos mummin on aika lähteä niin voi olla hyvillään että sai ennakko varoituksen ja tuli käytyä mummin luona vielä viimeisen kerran.....toivottavasti kuitenkin mielikuvitus vaan on liian vilkas ystävälläsi.....

mie uskon näihin yliluonnollisiin juttuihin... ite saan "etiäisiä" ja hyvin usein ne käy toteen.

4v sitten jouduimme lopettamaan meidän rakkaan koiran, jäin kotiin vauvan kanssa kun mies vei koiran piikille, tunsin sydämessä piston,kivun kun koira nukkui pois ;(

jälkeen päin kysyin mieheltä että katsoiko kelloa mihin aikaan koira nukkui pois ja sanoi ajan oli sama kun tunsin kivun sydämessä....

Yhteistyössä