Ylimääräiset vuodot..

  • Viestiketjun aloittaja voi elämä..
  • Ensimmäinen viesti
voi elämä..
Mistä voi johtua nuo ylimääräiset vuodot e-pillereiden käytön yhteydessä? Olen useamman vuoden syönyt Yasmineita, ja vasta lähiaikoina on pari kertaa käynyt niin, että taukoviikolla vuoto tulee normaalisti, sitten kun on toinen viikko pillereitä menossa, niin saattaa tulla jonkunlaista vuotoa, siis kesken pillerilaatan.

Eikö niissä enää tehot riitä mulle, vai voiko esim. seksi vaikuttaa jotenkin asiaan? Viimeksi tuli vällyissä painittua la-su välisenä yönä, ja mieheni ei ole ihan pienimmästä päästä, ajattelin, että josko olisi paikat hankautuneet, en tiedä.
Ihan vaikuttaa normaalilta tyhjennysvuodolta, sidettä on pakko pitää housuissa.

En millään jaksaisi alkaa merkkiä vaihtamaan, alkaa taas kauhea rumba, ja takertuvat taas mun verenpaineeseen, joka mukamas on korkea, eikä sen takia merkkiä voi vaihtaa, vaikka paineet on kotona tehdyn vuorokausimittauksen tuloksena olleet ihan normaalit, eli kärsin ns. valkotakkiverenpaineesta.
Lisäksi täällä paikkakunnalla on aika paha lääkäripula, eli lähin lekuri on 60 kilometrin päässä, ja sekin yksityinen, eli siitäkin joutuis maksamaan ties kuinka paljon.

Taidan kärsiä näistä tiputteluista sitten vain, vaikka mulle onkin epäselvää että miksi nyt yhtäkkiä niitä on ruvennut ilmenemään.
Raskaana en tietääkseni ole.
 
Täällä samanlainen
Minä kärsin vuosia noista tiputteluvuodoista. Alkuun ei ollut mitään ongelmia mutta sitten rupesi tiputtelemaan. Käytin Diane Novia ja kokeilin muitakin pillereitä mutta aina sama juttu. Lääkäri ei keksinyt asiaan selitystä. Jätin pillerit pois viime vuoden puolella ja tiputtelu loppui kuin seinään. Eli voi olla niin että tiputtelun aloitettuaan ei sitten vaiva enää paranekaan. Eri asia sitten on kuinka kannattavaa tuosta vuodosta on kärsiä: vähentää seksin määrää ja koko ajan joutuu sidettä/phsuojaa käyttämään, siksipä pillerit lopetinkin.
 
ap...
Mulla vielä se, että ei millään viitsisi pillereitä lopettaa, kun vielä on paha kumiallergia, eli mikä sitten ehkäisyksi...lapsiakaan ei ole, joten en mitään kierukkaakaan haluaisi. Noh, onneksi tuo tiputtelu on kuitenkin aika niukkaa, eli lähinnä silloin kun vessassa käy ja pyyhkii.

Pitää nyt tarkkailla tilannetta vain :)
 
ap..
Olen kyllä avanteja joskus käyttänyt, mutta kun on vakituinen kumppani, niin ei oikein seksi kondomin kanssa maistu, ja kuten taisin sanoa, ilman pillereitä mun menkat tulis ihan miten sattuu, eli ovat todella epäsäännölliset, ja nyt sentäs vuoto "yleensä" ajoittuu taukoviikkoon.
Tosin taas tänään oli ylläripylläri jalkovälissä, välillä jo loppui ja taas tuli jotain. Helvetti sentään.
 
Täällä samanlainen
Tiedän tuon ylläripylläri-tunteen! Minulla vain oli vuotoa melkein koko pillerilaatan ajan. Alkoi tosiaankin häiritsemään makkarin puolellakin. Aikani katselin ja sitten lopetin koko pillerit. Olen ollut todella tyytyväinen sillä ylimääräiset vuodot loppuivat kokonaan. Olen myös vakituisessa parisuhteessa ja meillä nuo kondomit ovat toimineet ihan hyvin: ei ole tarvinnut mitään "ylimääräistä" räpeltää. Helpostihan ne sujahtavat päälle ja pysyvät siinä kunnes otetaan pois. Ennemmin näin kuin jatkuva vuoto.
 
Leena
Diane novaa minäkin käyttänyt ja oli minullakin sellaista ikävää välivuotoa, gyne muutti pillerien annostusta ja se auttoi.Kun ensin samainen lääkäri oli neuvonut syömään niitä 30 päivää ja pitämään 10 päivän tauon, niin nyt syön sen laatan eli 21pilleriä ja pidän normaalin 7päivän tauon.Välivuoto loppui ja nyt on mukavaa normaalia elämää taas.
 
ap...
Mulla on varattuna aika gynelle parin viikon päästä. Ajattelin kysäistä, että josko pillerimerkin vaihto auttaisi, ja ainakin kokeilla, jos olisi apua.

Jatkuva räpeltäminen rättien ja pikkuhousujen kanssa kesälläkin ei oikein houkuttele :) Ja jos matkoillekin lähtee, niin aina joutuisi kassissa raahata "varmuussuojuksia" :D
 

Yhteistyössä