Hae Anna.fi-sivustolta

Ylioopilasjuhlien noutopöytä

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä jorma1963, 09.05.2007.

1. yojuhliin Vierailija

vieraat tulevat pääkaupunkiseudulta, joten mitään ruokatarjoilua ei ole, vain yksinkertaista:

- samppanjamalja onnitteluun ja alkoholiton vaihtoehto

kahvit ja

- katkarapulohivoileipäkakku 15 h
    - paahtopaisti jne voileipäkakku 15 h
    - kasvis/juustovoileipäkakku 15 h

- kasvis-hedelmävadit pilkottuine tuotteineen (noin 10 lajia kauniin värisiä)

makeana 3 eril kakkua
    - valkosulkaa
    - vadelmakerma
    - "syöntivammaiskakku minulle" gluteiiniton ja sokeriton

2. JooJa Vierailija

Minusta juhlien pitää olla "oman näköiset". Meillä tulee olemaan varmaankin sellaiset perustarjoilut -voileipäkakkua (kinkku + kala), paria salaattia, jotain suolaista piirakkaa, täytekakkua, hyytelökakkua, muffinsseja (ylioppilaan ainoa toivomus), kääretorttua, juustoleipää ja lakkahilloa, jotain pikkuleipiä. Nämä ovat perheessä ekat lakkiaiset, joten nyt vähän vielä opetellaan.

3. Onko vähän liikaa Vierailija

Tykkäättekö oikeasti tai tykkäävätkö ylioppilaanne voileipäkakuista?? itse en tykkää ollenkaan, on paljon muita vaihtoehtoja suolaiselle. Mulle olisi kammotusjuhlat jos tarjolla olisi suolaisena vain kolmea sorttia voileipäkakkua.

4. Ulkoelli Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Samaa minä ajattelin, eikö nuo voileipäkakut ole niin 70-lukua. Vai onko ne taas muodissa Suomessa?

Voisihan sitä väsätä tai tilata kaikenlaisia canapeita, tapaksia, piirakoita, salaatteja, täytettyjä pikkusämpylöitä, sandwicheja jne.

5. JooJa Vierailija

Yks tuttuni kertoi aina jostain syystä inhonneensa voileipäkakkuja. Nyt oli sitten jossain juhlissa maistanut ja harmitteli, että kuinka monta kakkua onkaan mennyt ohi suun kun ei ole uskaltanut edes maistaa ;)

Minä ainakin tykkään voileipäkakuista. Mieluummin otan sitä kuin jotain piirakoita. Onneksi makuasioista ei voi kiistellä ja kuten tuossa jo aikaisemmin mainitsinkin, juhlien pitää olla "oman näköiset". Yhdelle voileipäkakkua, toisella jotain muuta. Kaikki on mielestäni ihan sopivia tarjottavia.

6. onko vähän liikaa Vierailija

Aivan. Tuo yksi vaan kertoi, että heillä on suolaisena kahvipöydässä kolmea sorttia voileipäkakkua (eikä muuta) niin minusta se on mielikuvituksen puutetta. Vaikka itse kuinka tykkäisi voileipäkakuista mutta kaikkea muutakin hyvää suolaista on olemassa. Voisi olla vähän vaihtoehtoja.

7. äni Vierailija

Meille on perinteiden mukaisesti mureaa poronkäristystä , perunamuusia ja puikula perunoita. Salaatteina toimivat erilaiset raikkaat fetasalaatit, cheddarsämpylöitä graavilohella ja voilla. Pikkusuolaisina toimivat meillä suolaiset tuulihatut savuporo ja sinihome-katkarapu täytteillä, kinkku ja sienirullat, savupororullat ja juustolautaset. Jälkiruokana hillakakkuja, juustokakkuja,suklaakakkuja,mansikkakakkuja ja norjalainen kuuluisuus världens bäst kakkuja 2 kpl. Juhlajuomana toimivat hedelmäiset ja sitruksiset kuohuviinit , joita kilistellään sitten vieraiden kanssa. Lapsille pommaccia ja mansikkaboolia jäillä! toimii!:)

8. JohannaK Vierailija

Meillä oli pikkuveljeni ylppäreissä myös nuorenherran itsensä ampumasta hirvestä 11 kg hirvikäristystä muusin, puolukan ja suolakurkkujen kera. Samalla oli mm. oman viljatilan viljasta itse leivottua rieskaa ja ruisleipää ja niille päällysteitä, juustoa, graavattua lohta ym.

Tervetuliaismaljana kuiva kuohuviini, täytekakkukahvit (ym. makeaa) jälkiruoaksi ja tuhtia boolia sitten iltaa kohti. Savusaunaa ja grillausta illanistujaisiin jääneille vieraille jokirannassa. Allergikot ja keliakiaa potevat huomioitu.

Monet sanoivat, että ihana kun teillä on lämmin ruoka! Kun kiertää paikasta toiseen, tulee varmaankin sellainen olo, että TAAS kakkua... Meillä sai syödä mahansa täyteen ja niin näkyivät vieraat tekevänkin. Hyvä niin.

9. Kappas vaan Vierailija

Vieläkö tänä päivänä jotkut tarjoavat pelkkää makeaa? Itse en niinkään välitä makeasta (paitsi Sacherista), mutta rakastan kaikkia ns. suolaisia herkkuja. En muista ikinä olleeni juhlissa, joissa olisi tarjottu pelkkää makeaa. Suolainen ei toki aina ole välttämättä lämmin ruoka, vaan voi olla erilaisia kylmiä ruokia, joista kukin voi ottaa mitä haluaa. Minusta tämä toimii varsinkin ylioppilasjuhlissa mainiosti, kun ihmisiä tulee ja lähtee eri aikaan, ja monet kietävät useammat kekkerit.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri