Ylipainoiset!!! Minkä kokoisia vauvoja olette saaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tämä on niille, joiden BMI on yli 30!

Minkä kokoisia vauvoja olette saaneet ja millä raskausviikolla syntyivät? Minkä ikäisiä ja kokoisia lapsenne ovat nykyään?

Esikoinen syntyi 42+0 ja oli 4260g ja 51cm. Nykyään 5-vuotias ja 115cm/20kg. Tosi hoikka poika on, aika siro rakenteinenkin. Tullut isäänsä:)

Toinen tyttäristä syntyi 39+2 ja oli 3080g ja 48cm

Kuopus syntyi päivälleen laskettuna aikana ja oli 3800g ja 51cm.

Eli ei kukaan ollut mitenkään iso.

Esikoinen 2810 g, syntyi rv 39. Mulla oli dieettihoitoinen raskausdiabetes.
Toinen 3280 g, syntyi rv 42+1. Ei raskausdiabetestä.
Kolmas 3190 g, syntyi rv 40+1. Dieettihoitoinen raskausdiabetes.

On muuten jotenkin kumma juttu, kun yleensä isot äidit saavat pieniä vauvoja. Tai ainakin omassa tuttavapiirissäni on. Minä taas olen 164cm ja n 52kg ja jokainen lapsi ollut yli neljäkiloinen. 4200g, 4260g ja 4400g.

Eli ihan mielenkiinnosta kysyn, teettekö te (joiden bmi on siis yli 30) isot äidit jotain, mikä auttaa ettei vauvasta tule kovin suurta?

Esikoinen 3,6kg ollut suurin. Silloin bmi 19

Loput 3kg-3,4kg

Tää tulokas nyt arvioitu 2,8kg rv38

Normi painoisia 3kpl
Miinus painokäyrällä 3kpl

Minulla tosin painoon vaikuttavia perussairauksia. Kortisoni turvottaa ja kilppari ei toimi.

Tarkoittaako ap bmi 30 ennen raskautta vai raskauden aikana? Mun ylipainoiset tutut on laihtuneet raskauden aikana ja saaneet pienikokoisia lapsia, kun taas laihat ja normaalipainoiset on lihoneet ja saaneet isojakin lapsia.
Itse olin ylipainoinen ehkä n.puoli vuotta ennen raskautta, bmi 31, raskauden alussa bmi 26, nyt rv 25+1 (ja painoa tullut 7 kiloa, vauva oli rv22 ultrassa 490g).

4,1kg-4,6kg.
En välttämättä usko, että painollani on osuutta asiaan. Painoin esimerkiksi paljon enemmän kuopuksen syntyessä kun keskimmäisen syntyessä ja kuopus oli kuitenkin keskimmäistä puoli kiloa pienempi.
Enempi luulen, että minun kohdalla kokoon vaikuttaa perintötekijät. Jo isoäitini synnytti 50-luvulla kuusi lasta joista pienin oli 4,4kg. Suurin 5,5kg. Isoäitini on aina ollut hoikka eikä lähelläkään ylipainoa.
Meillä lapset on olleet myös pitkiä, 54cm.

täällä myös yksi kilpparin vajiksesta kärsivä mamma, bmi ollut molemmis raskauksis alus n.30 esikoinen syntyi rv 35+3 painaen 3257g (nyt ikää reilu 3v ja mitat 101,5cm ja 18,8kg) kuopus syntyis rv39+1 ja painoi 3560g (nyt ikää päälle 1v ja painaa n.13kg ja n.82cm pitkä)

Alkuperäinen kirjoittaja hämmästyttää kummastuttaa;23694129:
Oletteko te kaikki kaksplussalaiset ylipainoisia vai miksi tulee näin monta viestiä?

se jos bmi onkin vaikka sen 30 ei ulkoisesti välttämättä saa ihmistä näyttämään lihavalta! ihan kuin joku painoindeksi nyt olisi jonkinmoinen lihavuudenmittari!!!! lihas painaa katsos enemmän kuin läski!

Minun painoni lisääntyi hiljalleen raskauksien välissä, ja viimeisen raskauden alussa bmi oli aika tarkalleen kolmekymmentä. Ensimmäisessä raskaudessa normaalipainon ylärajoilla. Vauvat ovat olleet aika tasaisen kokoisia, nuorimmainen oli syntymäpainoltaan pienin (3870g, kun taas kaksi isosiskoa 4000g ja 4040g). Sokerirasitus tehtiin kahden nuorimman raskaudessa eikä siinä ollut mitään häikkää.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä