Ylipainoiset odottajat hoi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umph !!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

umph !!!!!

Vieras
kokemuksia,onko ylipainoa ja raskaana,ja miten paljon? Millaista kohtelua olette saaneet mm neuvolassa ja lääkärikäynneillä,oletteko kuulleet joka ikinen kerta painostanne negatiiviseen sävyyn? Miten se vaikuttanut teihin? itellä jonkinverran ylipainoa,ja raskaus erittäin toivottu ja iloinen,terveyden hoitaja vaan ei näe tässä mitään muuta kuin painon. pian ei uskalla edes mennä sinne enää :/ vaikka odotusajan siis pyyny tsi hyvin paino..

Takana 2 raskautta ja synnytystä, BMI yli 40. Olen saanut aina hyvin asiallista kohtelua, niin neuvolassa, äitipolillä kuin synnäriläkin. En ole kuullut joka kerta painosta. Varmaan olis tullut valitusta jos paino olis noussut, mutta esim äitipolin lriltä sain joka kerta erikseen kiitosta, kun paino ei noussut ollenkaan:)

Eipä ole mitään sanoneet, kehuneet vain. Kuinka hyvät hemoglobiinit ja verenpaineet ovat. :)
Minulla on ylipainoa ja korkea verenpaine normaalisti. Teen vaikka mitä niin se ei laske.
2 raskautta kokenut. Ja kummassakin verenpaine laskenut "normaalitasolle". Ja muutenkin olo on aivan erinomainen, semmoinen kukoistava. Raskaus jotenkin sopii vain minulle.

Itellä bmi noin 50. Kyllähän siitä usein puhutaan käynneillä ja raskausdiabeteksen sain, onneksi ei kuitenkaan pahana. Muut arvot olleet hyviä. Tietysti kun sitä painoa kerran on liikaa niin sitä on, mutta ihan tsemppaavaan sävyyn että ei sais paino nousta ja asiallisesti kohdeltu, vaikka olen useassa sairaalassa ja neuvolassa asioinut ja melkein joka äitipoliklinikkakäynnillä onkin ollut eri lääkäri. Tosin ei ole painonoussutkaan yhdessäkään raskaudessa.

Onko terkkari oikeasti asiaton, vai hoitaako vaan ohjeiden mukaan työtään ja oletko vaan herkillä painon suhteen esim raskaushormonien takia? Jos on oikeasti asiaton, niin pyydä terveydenhoitajan vaihtoa, tai sano asiasta suoraan hänelle, että asia rassaa eikä huvita sen takia tulla edes paikalle tjsp.

[QUOTE="vieras";29134559]Miten menee plusplusplus-kokoisen synnytys? Nimimerkillä 150+kg odottaja.[/QUOTE]

Eihän sitä voi kukaan ennustaa etukäteen, mutta todennäköisempää ylipainoisella että saattaa joutua sektioon.. En kyllä tiedä että onko yli 150kg synnytystä, saati sektiota mahdollista hoitaa kuin isoimmissa yliopistosairaaloissa riskien takia, kaikille ylipainoisille ei esim saa välttämättä epiduraalia laitettua.

Minä olen saanut ihan asiallista, ystävällistä kohtelua. Ensikäynnillä ylipaino on todettu neutraalisti ja selitetty että sen nimissä tarjotaan sokerirasituskoe siihen ja siihen aikaan raskautta. Muuten asiaan ei oikeastaan ole palattu. Niukasta painonnoususta (tai painon samana pysymisestä aika pitkälle raskauteen) olen saanut positiivista palautetta jonkun kerran ja siinä yhteydessä on saatettu mainita sana "ylipaino" (siis sen verran että hienosti on painonnousu pysynyt kurissa, ylipainoisella ei tarvitsekaan nousta niin paljon kuin normaalipainoisella). Mut joo, muuten siitä ei ole henkilökunta puhunut.

Yhteistyössä