Ylipainoiset odottajat, kysyisin teiltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia

Vieras
itsekkin siis olen reilusti ylipainoinen. Minulla on jo lapsi (3v) mutta synnytyksen jälkeen kiloja on kertynyt vieläkin lisää ja lukemat ovat jo melko hurjat :( Nyt kuumeiluttas toista lasta, mutta hirvittää nämä kilot.
Onko teilä ollut ongelmia raskaudessa. Kuinka neuvola on suhtautunut hurjiin lukemiin. Itsellä ei paljon puntarille haluttais.
Toinen mitä olen miettinyt on kun joku ylipainoinen kirjoitti kerran että paino ei ole noussut raskauden aikan kun silloin söikin terveelliisesti, alkoi liikkumaan jne. Eli varmaankin kulutti enempi kuin söi, mutta jos näin on niin ei kai siitä vain ole vaaraa vauvalle. Mietin vaan ettei elimistö kuvittele sikiön olevan ylimääränen painolasti nyt kun kaloreita ei tulekkaan totuttuun tapaan.

En kaipaa ilkeitä kommentteja. Itsekkin tiedän että järkevintä olis hankkiutua läskeistä eroon. Voi kun se olisikin niin helppoa :(

Täällä toinen samanmoinen.

Ensimmäisen raskauden aikana sain kiloja vajaan parikymmentä ja sen jälkeen varmaan puolet vielä lisää muutaman vuoden aikana. :ashamed:

Nyt odotellaan toista lasta, puolessa välissä raskautta mennään ja painoa ei ole vielä tullut yhtään. Alkuraskaudesta oli niin rajua pahoinvointia että paino putosi useamman kilon. Kai niitä kohta muutama alkaa kertymään takaisin..

Neuvolassa ei ole kommentoitu suuntaan eikä toiseen kilojani. On kyllä muutenkin todella mukava täti :) Ainut että sokerirasitukseen joudun kun olen ylipainoinen. Jos painoindeksi olisi ollut yli 35 (muistaakseni) niin olisi joutunut useamman kerran sokerirasitukseen.

Ei muuta kuin onnea yritykseen :)

painon nousemattomuudesta ei ole vauvalle haittaa.
mun bmi on ollu noin 28 odotuksien alku aikana. kahdesta ei tullut mitään kiloja sokeri ruokavalion ja insuliinin takia ja vauvat ovat silti olleet hyvin voivia ka komean kokoisia. viimeisin 4780g ja 56 cm (syntyi kaksi päivää la:an jälkeen) ja mulle tuli painoa noin 3kg koko raskauden aikan nämäkin ennen kuin aloin seurata ruokavaliota.

Mulla on molemmissa raskauksissa paino laskenut, alkuun monta kiloa ja puolen välin jälkeen on tullut takaisin. Th ollut ihan positiivinen, ei ole kiukutellut painosta. Sokerirasituksen kävin molemmista ja ekasta mittailtiin muutamat aamusokerit loppuraskaudessa.
Ja vauvalle siitä painonlaskusta ei ole haittaa kunhan syöt tarpeeksi ja terveellisesti.

Jos teillä ei paino juuri nouse, sehän tarkoittaa, että olette laihtuneet raskausaikana noin 10 kg. Väkisin tulee 10 kg, jos ei "laihduta", pelkästään lapsiveden paino 1 kg, istukan paino hieman alle kilo, vauvan paino noin 4 kg, lisääntyneestä verimäärästäkin tulee 1,5 kg ylimääräistä, kudoksissa olevasta ylimääräisestä nesteestä noin 1,5 kg, rintojen kasvusta noin kilo jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos teillä ei paino juuri nouse, sehän tarkoittaa, että olette laihtuneet raskausaikana noin 10 kg. Väkisin tulee 10 kg, jos ei "laihduta", pelkästään lapsiveden paino 1 kg, istukan paino hieman alle kilo, vauvan paino noin 4 kg, lisääntyneestä verimäärästäkin tulee 1,5 kg ylimääräistä, kudoksissa olevasta ylimääräisestä nesteestä noin 1,5 kg, rintojen kasvusta noin kilo jne.

No tuskin, kaikilla ei rinnat kasva, lapsivettä ei ole litratolkulla ym. Itse olen ylipainoisena lihonut 4ssä raskaudessa 5-9kg. Nyt menossa 14+jotain ja paino näyttää menneen miinukselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tätä juuri tarkoitan eli jos paino tavallaan sitte niinku putoaa niin kärsiikö vauva siitä. Toisaalta itsellä vois paino pudotakkin jos heittäs nuo roskasafkat pois. Taas oon tehny parannuksen mutta kun tuota itsekuria ja pitkäjännitteisyyttä ei tahdo löytyä.

Yhteistyössä