Ylipainoiset tullaanko teille vaatekaupoissa kommentoimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
Itse olen 164cm ja painan 72kg. Ainut palvelu mitä nykyään vaatekaupoissa saan on tyyliin myyjä tulee kommentoimaan näin: Siinä taitaa olla vain pieniä kokoja tuolla toisella puolella voi olla isompia. Tai että ne on sit todella pientä kokoa että tarvii ottaa reilusti isompaa. Tai että ehkä sitä ei kannata mennä kokeileen kun ei edes jousta.

Siis aina eri myyjä ja tiedän että en ole mallinmitoissa, mutta voisko sitä kysyä ensin tarviiko apua? Olen ihan tietoinen itsekkin että en mahdu s-koon vaatteisiin. Ajattelin vain että tullaanko muillekkin tarjoon apua noin?

Ei todellakaan ole kommentoitu noin :o Sitä paitsi katselen niitä pieniäkin kokoja, nytkin olen hiljattain ostanut pikkusiskolleni vaatteita. Jos myyjä tulisi sanomaan, että ei mulle löydy kokoja, sanoisin varmaan, että käympä sitten ostamassa s-kokoiselle siskolleni lahjan tuosta viereisestä putiikista.

Hirveetä! Ihme toimintaa myyjiltä, luulis että kaikki tervejärkiset osaa kattoo sen koon ite, ja ei kokeile liian pieniä,
koska ei oo kiva toisten ostaa semmosia vaatteita, mitä on joku isokokoisempi kokeillu, jossa saumat repeilleet ja venyneet.

Siis ei koskaan, vaikka olen suhteessa isompi kuin sinä. Aina on hyvin palveltu kaikissa liikkeissä missä olen asioinut.

Mä varmaan sanoisin et anteeksi, puhutteko minulle? Jos jotain noin tökeröä olis asiakaspalvelun taso.

Ei tuo kommentointi johdu painostasi.. älä huoli. Tai niin itse oletan, koska ainakin sokkarilla myyjät nykyään melko innokkaasti tulee tuollaista sanomaan. :) Itse viimeksi olin sukkahousuja ostamassa, kun myyjä tulee selittään ettei tuossa mallissa mun kannata ostaa s/m.. vaan ottaa suoraan l-koko(ja painan 54..) kun olen niin reitevä. -vähä ihmettelin, mutta kai heitä on ohjeistettu selittään jos koot ovat "normia" pienempiä. Ja olempahan nyt tietoinen reitevyydestäni myös. :D :D

Nykyään jotkut vaatteet on mitoitettu sen verran hassusti, että s-koko on kuin säkki ja menee vähä pyöreämmällekin sujuvasti. Ehkä sitten myyjät haluavat välttää mielipahaa ja ilmoittaa, jos joku vaate onkin ihan entisten mitotusten mukaan tehty?

Ei kyllä tulla kommentoimaan ja silloin kun olen tarvinnut myyjän apua, tuovat yleensä ainakin numeron verran liian pieniä vaatteita sovitettavaksi, vaikka siis mitat on 175 ja 89..mutta mä olenkin tyttäreni mukaan piilo-lihava, en pullea vaan litteä ja leveä, mitä se sitten tarkoittaakin :D

No en tiedä nykymyyjien käsityksestä sillä minä olen HOIKKA ja sain jopa eilen todella outoa kohtelua. Olin menossa sovittamaan mekkoa ja mulla oli S ja M koko mukana niin myyjä tuli siihen kommentoimaan että "voin helpottaa sua kertomalla että turhaan tuota S kokoa edes sovitat. Olet vähintäänkin meedium."... No se M oli aivan liian iso että silleen... o.O

Kai sitä mallit on niin pieniä nykyään että hoikkakin on "vähintäänkin meedium".

Oli kyllä palkitseva tunne näyttää hänelle että se S oli sopiva :D Koitti selitellä jotain ranskalaisista kooista ja mitä lie siitä kun mulla näyttää olevan kolme lasta :D

Ei kyllä tulla kommentoimaan ja silloin kun olen tarvinnut myyjän apua, tuovat yleensä ainakin numeron verran liian pieniä vaatteita sovitettavaksi, vaikka siis mitat on 175 ja 89..mutta mä olenkin tyttäreni mukaan piilo-lihava, en pullea vaan litteä ja leveä, mitä se sitten tarkoittaakin :D

Huippu! :D Litteä ja leveä. Mun puolisolla on sama, että sitä luullaan kaupoissa monta numeroa pienemmäksi, kun sen ylipaino on jakautunut tasaisesti kaikkialle.

Mulla on melkeen tarkalleen samat mitat ja ihan samalla tavalla tuodaan aina numeroa tai paria liian pieniä sovitettavaksi. Siis sellaiset ilkeät tätimyyjätkin jotka eivät todellakaan edes yritä mielistellä, arvioivat kokoni aina pienemmäksi kuin se oikeasti on. On mulla toki keskivertoa enemmän lihastakin, joten en ehkä siksikään ole niin pallomainen kuin mitä paino antaisi ymmärtää :D

Ei ole kukaan tullu miulle kommentoimaan vaatekaupassa, olen saanut hyvää palvelua.

Minä kiertelen vaatekaupoissa kommentoimassa ylipainoisille.

"Onpas siinä lihava lapsi! Eiköhän liene parasta katsoa vaatteiden sijaan telttaa."
"Anteeksi rouva, mutta te katsotte väärää kokoa, ellette sitten etsi vaatteita seuraavalle ihmiselle, jonka aiotte syödä."
"Teissä on aivan liikaa laardia noihin housuihin, neiti hyvä. Muistuttaisitte liian täyteen ahdettua makkarankuorta."
"Setä ei nyt sovita niitä housuja. Noin läski takapuoli repisi ne. Mennäänpäs katsomaan, löytyisikö lakanaosastolta jotain teille sopivaa."

eipä ole kukkaan tullu motkottaan mittää mutta jos myyjä tulis kaupassa kyssyyn että voiko auttaa, niin suu virneessä vastaisin juu, kyllä kiitos ja perään vielä:mee pois :)

Ei todellakaan ole tultu koskaan sanomaan moista vaikka suurimmillani olen ollut 170cm ja reilu 90kg.

Tulikin tosta toisesta keskustelusta mieleen kun kokeilin tosiaan Vilassa muistaakseni juhlatoppeja (taisin silloin painaa jonkun vajaa 80kg) ja pyysin isointa kokoa mitä heillä on. Antoivat L-koon ja siinä mittailin sitä katsellani että lieköhän tämä mulle sopii.. Myyjät siinä olivat sitä mieltä että varmaan pitäisi pienempääkin kokoa tuoda kokeiltavaksi.
No kokeilin sitä äLLää ja se oli kuin olikin liian tiukka :D Myyjät menivät ihan hämilleen ja olivat tosi pahoillaan että kaupan suurimmatkaan vaatteet eivät sopineet mulle. Mua lähinnä nauratti myyjien hämmentyneet ja pahoittelevat ilmeet kun yritin sanoa että arvasin jo etukäteen vaatteiden mallista että ne eivät taida sopia mulle, ja että mun maailma ei kaatunut siihen. Musta oli vaan vähän hassua olla jumissa siellä pukukopissa sellaseen kirkkaanpunaiseen hörhelötoppiin ja yrittää ähkiä itteni jollain ilveellä ulos siitä :D

No kai sitä nyt vaatekaupoissa melkoinen hävikki käy, kun läskit kokeilee liian pieniä housuja ja repivät ne.Nykyvaatteet ovat sen verran haperoita, ettei ne ihmeitä kestä. Ja entäs sitten ne laardipallot, jotka jumittuvat niihin vaatteisiin sovituskopeissa? Myyjäparat joutuu sitten ähräämään ne punakat läskit pois niistä vaatteista, jotka ne on saaneet päälleen ängettyä. Et ei oo myyjilläkään kivaa. Hyvä että pitävät huolta niistä vaatteista.

Itse olen hoikka, kokoa XS-S. Kerran Vero Modassa takkiostoksilla myyjä sanoi, että kannattaa ottaa ennemmin M-kokoinen kuin S-kokoinen takki, minkä sovitettuani totesin pitävän paikkansa. S-kokoinen takki oli nimittäin niin niukka mitoitukseltaan, ettei sinne olisi mahtunut villapaitaa alle (syystakista kyse). Että ei ne aina pahalla neuvo :)

Ei mulle muistaakseni muuta ole koskaan kommentoitu, kuin se että eräs myyjä sanoi että tuo voisi olla parempi malli sinulle, kun olet pienirintainen. Olikohan se kuppikokoni silloin D :D Ehkä sitten vaan olen niin paksu muualta, että rinnat näyttää pieniltä. Tai sitten vaan valitsi sanansa vähän hassusti, ehkä tarkoitti sitä että mulla on vaan ylä- ja alavartalo olleet niin eri paria (persevä ja reitevä)

Yhteistyössä