ylipainoisia raskaana olleita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonnari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonnari

Vieras
kun siis vauvakuumetta on aistittavissa, mutta mua mietityttää, kun paino on noin 100kg. toki kuopusta odottaessakin lähtöpaino oli yli 90kg ja meni ihan hyvin. mut onko kokemuksia, isot odottajat?

On kokemuksia kahdesta muksusta :) Reilu 100 kiloa mittarissa molemmilla kerroilla. Muuten kaikki ok, mutta sokerien kanssa sai vähän tehdä töitä, että pysyivät hallussa. Liikunta etenkin auttoi sitten niihin. Muuten tosiaan kaikki meni hyvin, esikosta painoa tuli noin 13 kiloa ja kuopuksesta puoli kiloa.

Mitäs muuta sinä oikein halusit tietää? :D

mulla paino ollut noissa lukemissa kolmessa raskaudessa, no problems :)
ei ongelmia sokereissa, ei verenpaineissa, ei missään. ja synnytykset sujuneet myös hyvin. ja vauvat olleet 3.2-3.5 kiloisia

mulla kanssa kaksi muksua ja ylipainoa =)
molemmilla kerroilla kaikki meni tosi hyvin, ekassa ei sokereissa mitään, tokassa oli paastoarvo koholla ja se vimppa arvo 0.1 yli sallitun, joten tarkkailuun jouduin, muttei niissä mitään vikaa ollu... kummastakaan ei painoa tullut yhtään lisää, esikosta vissiin tippui pari kiloa ja kuopuksesta kun lähdin laitokselta, niin painoin 15kiloa vähemmän ku odotuksen alkaessa :D

esikon odotus aikana olin enmpi ylipainoinen eli silloin painoin 82.5kg... tosin raskaus diabeteksen takia tiukka dietti eli sokeri ja ylim.parva pois ja painoo ei tullu raskaus aikana ollenkaan lisää... pikkukakkosen aloitus paino oli noin 7,5kg alempana ja hänestä mulla tuli noin 5kg jotka ikävä kyllä jäi muttA ei tullu mitään ongelmia odotukseen ja hyvin meni sitten... piti käynnistää kun ei tuo ulos halunnut ollenkaan....
pitutta siis 168,5 cm

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
mulla kanssa kaksi muksua ja ylipainoa =)
molemmilla kerroilla kaikki meni tosi hyvin, ekassa ei sokereissa mitään, tokassa oli paastoarvo koholla ja se vimppa arvo 0.1 yli sallitun, joten tarkkailuun jouduin, muttei niissä mitään vikaa ollu... kummastakaan ei painoa tullut yhtään lisää, esikosta vissiin tippui pari kiloa ja kuopuksesta kun lähdin laitokselta, niin painoin 15kiloa vähemmän ku odotuksen alkaessa :D

Täysi peesi :)

Joo-o, mulle tullut painoa jo 14 kiloa vaikka viikolla 29 todettiin raskausdiabetes. =/
Sokeriarvot pysyneet koko ajan hyvin, mutta siltikin painoa on tullut. Tosin tuon toteamisen jälkeen "vain" 6 kiloa ja nyt lopussa turvotuksen takia MONTA kiloa.

Olin aikalalla samoissa mitoissa ap:n kanssa ja raskausaikana sain vaivoikseni raskausdiabeteksen ja verenpainelääkkeet.Noin paljon ylipainoisena en aio enää raskautua, vaan laihdutan ennenkuin alan lapsentekoon.

Painoin 126 kun aloin odottamaan esikoista ja 136 kun kuopusta. Olin elämäni kunnossa, missään ei häikkää. Molemmista laihduin reilusti raskauden jälkeen, vaan takasinhan nuo hiipivät korkojen kera, esikoisesta varsinkin... Väliä raskauksilla 4 v. Nyt kuumeillaan kolmatta ja painoa 130 ja kuopus 2.5kk...

Yhteistyössä