Yllätysraskaus ja muutto

  • Viestiketjun aloittaja Rets__
  • Ensimmäinen viesti
Rets__
Hiphiphei...

Ikää on vasta 20 vuotta ja kaipasin vaihtelua. Niinpä muutin pois kotipaikkakunnaltani ns. suurempiin kuvioihin. Viime viikolla kuitenkin selvisi, että vaihtelua elämälle taitaa olla tulossa enemmän kuin ehkä toivoi. Elikkä selvisi, että olen raskaana.
Uudessa kunnassa on jo asunto ja työpaikka hommattuna, mutta lapsen isä ei tullut mukana. Koskaan ei ollut tarkoituskaan, että hän olisi kanssani muuttamassa. Meillä on ollut hyvin vaihteleva (ja äärimmäisen sekava ja avoin) suhde viimeiset kaksi vuotta. Tuntuu siltä, että hän haluaa lasta selvästi enemmän kuin minä. Itseasiassa hän on toistuvasti puhunut siitä, jos tulen raskaaksi niin mitä meinaan tehdä.. Itse olin täysin valmis jättämään kaiken entisen taakseni ja aloittamaan uuden elämän puhtaalta pöydältä. Nyt kuitenkin on sellainen tunne, että joudun väkisin vanhoihin kuvioihin. Joudunko sittenkin palaamaan "kotiin" häntä koipien välissä?
Abortti on käynyt mielessä, mutta jouduin sellaisen henkilökohtaisesti kokemaan kesäkuun alussa. Tunne siitä, että minun ns. kuuluisi tulla raskaaksi, on myös käynyt mielessä. Olen nimittäin ihmetellyt, miten on mahdollista että tulen raskaaksi kaksi kertaa peräikkäin näin nopealla aika välillä(tietenkin se on mahdollista, mutta ei käy nyt järkeen). Yhdet kuukautiset kerkesi kesällä olemaan. En kuitenkaan ole sellainen tapaus, että vastuuttomasti huitelen siellä täällä miehiä pokailemassa. Kuitenkaan en väitä, että seksielämä olisi onnetonta. Nyt pakottaakin päässä, että olenko sittenkin vastuuton nuori.. Liian vastuuton loppupeleissä edes hoitamaan lasta?
Haluaisin vain tyhjentää mielen kaikesta tähän liittyvästä ja rakentaa uutta elämää uudella paikkakunnalla. Mutta väistämättä päässä pyörii lakkaamatta, mitä tehdä kun laskettu aika alkaa olemaan käsillä? Ja kyllähän tässä vaihtelua elämäänsä saa ;)
Ensi viikolla menen käymään neuvolassa, hurja tunne sekin. Kun soitin terveyskeskukseen ja sieltä kysyttiin onko raskaus toivottu, niin mitä siihen muuta vastaamaan, kuin itseasiasiassa kyllä. Sain ensimmäiset onnen toivotukset, huimaa :)
Huhhuh.
 
sääli
Kirjoitus vaikuttaa provolta tai sitten en ymmärrä alkuunkaan ajatuksenjuoksuasi tai vastuullisuuttasi, etkö ole kuullut ehkäisystä? Tuntuu hurjalta, että kaksi vahinkoraskautta käy 3kk sisällä:(
 

Yhteistyössä