Yllätysvauvat

  • Viestiketjun aloittaja Liz
  • Ensimmäinen viesti
Liz
Jäin miettimään näitä Suomessakin syntyviä yllätysvauvoja. Tarkoitan erityisesti niitä tapauksia, joissa äiti menee lääkäriin vatsakipujen vuoksi ja palaa kotiin suloisen nyytin kanssa.

Kuinkahan kyseiset henkilöt selviävät järkytyksestaan, sillä koko elämähän tulee laittaa uusiin mittasuhteisiin?

Entäpä äidit jotka ovat esim. juhlineet raskautensa aikana, raskaudestaan tietämättöminä. Kinka nämä naiset voivat olla tuntematta esim. lapsen liikkumista..??
 
...
Minä luulen että noissa tapauksissa on ollut kyse mieleltään jollain tavalla järkkyneestä ihmisestä joka on joko kieltänyt omassa mielessään raskautensa merkeistä piittaamatta, tai sitten on muuten sairas tai ymmärtämätön eikä ole oikeasti vaan tajunnut/ymmärtänyt olevansa raskaana. En voi uskoa että normaalilla älyllä ja toimivilla hoksottimilla varustettu nainen voisi päästä läpi koko raskausajan ilman että huomaa mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Toki kasvava vatsa voi ""kadota"" jo olemassaolevaan massaan, eivätkä kaikkien vauvojen liikkeet tunnu selvinä (etenkään jos istukka etuseinämässä), mutta silti, kyllä raskauteen liittyy niin paljon kaikkea että en ymmärrä miten voi jäädä huomaamatta.
 
Ellu
Minä taas tunnen ihan aikuisen naisen joka onnistui hämäämään lääkäritkin perusteellisesti... Eli kahden aikuisen lapsen äiti, melko ylipainoinen (ei kuitenkaan esim. 50 kg ylipainoa) ja reilusti yli 40 v. Menkat loppui ja lääkärit oli sitä mieltä että vaihdevuodet on alkaneet, ei syytä huoleen. Vatsa alkoi kasvaa ja sitten lääkärit epäilivät kasvainta. Se kasvain taitaa tätä nykyä olla jo yli kaksikymppinen tyttö! Äiti on mielestäni aivan täysijärkinen ihminen, joten ilmeisesti vain uskoi kun arvon lääkärit esittivät arvioitaan.
Toiselle tutulle kävi niin että häntä tutki kolmekin lääkäriä, jotka eivät löytäneet syytä oireisiin (valtava pahoinvointi, painokin putosi lähes 10 kg yms..) eivätkä pyynnöstä huolimatta suostuneet ultraäänitutkimuksiin. Viimein neljäs lääkäri oli naislääkäri joka suostui ultraamaan. Ultrassa näkynyt kaveri on rippipyhät viettänyt...
Elämä on ihmeellistä, eikö vain?
 
Ronja
Mun kaveri sai vauvan raskaudesta tietämättömänä 18-vuotiaana. Äidin juhlimisesta huolimatta tämä ""vauva"" on nyt terve 10-vuotias koululainen. Eikä äidinkään älyssä ole mitään vikaa, vaikka ei tiennytkään olevansa raskaana! Lopettakaa siis nuo yleistykset, jossa naista pidetään tyhmänä, ellei tiedä olevansa raskaana! Tällä mun kaverilla oli harvinainen sisäänpäin kääntynyt kohtu, jolloin mahaa ei juuri näkynyt, vaikka kaveri olikin ihan normaalipainoinen. Myös menkat oli tullu koko ajan, varmaan vaan hieman niukempina. Kaveri oli varmaan tuon ikäisenä jotenkin alitajuisesti torjunut mielessään koko ajan raskaana olon, jolloin oli itsekin ruvennut uskomaan siihen, koska ehkäisyäkin oli käytetty koko ajan. Nykyään tämä kaverini on naimisissa tämän yllätyslapsen isän kanssa ja heillä on muitakin lapsia. Kaikki on siis mahdollista!
 

Yhteistyössä