Ylläriraskaus ja kun mies EI halua lasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luin vain aloituksen, joten toivottavasti en toista muita vastanneita!

Olemme henk.kohtaisesti käyneet saman läpi, tosin sillä erolla, että meillä oli jo 4 lasta ja viides "ilmoitti tulostaan" nuorimman ollessa 9kk.. Se oli kauhea paikka!Itkua ja miettimistä ja lisää itkua..Meillä mies oli kanssa jotenkin ensin kallellaan aborttiin, lähinnä kaiketi jaksamiseni takia, itse en osannut aatella mitään muuta, kuin kauhukuvia vammaisesta lapsesta, omasta valtavasta väsymyksestä, parisuhteen tilanteesta yms. jonkun tovin mietin itsekin, mikä olisi järkevin ratkaisu, mutta kyllä tiesin sydämessäni koko ajan, etten ikinä voisi tehdä aborttia vain sillä perusteella, että noin yllättäen , ilman suunnittelua on vauva tulossa. Kun päätökseni olin tehnyt, kerroin sen myös miehelleni, ja hän kyllä ymmärsi ja sopeutui..Jotenkin kait aattelin, että jos juuri meille on vielä uusi vauva tulossa, niin silläkin lie tarkoituksensa.. Vauva kun syntyi, edellinen oli 1v4kk, ja ekat puoli vuotta näin jälkikäteen ajateltuna on aika sumuista aikaa.. Uusi vauva oli kyllä tosi helppo ja hyväuninen, kaitpa hän aatteli säästellä yllättyneitä vanhempiaan.. Tuo ylläri on jo 12-vuotias ihana koululainen, ja kaikkien näiden lasten jälkeen saimme vielä iltatähden 6 vuotta sitten , jota jouduimmekin muutaman kuukauden työstämään..

Sumsummarum; mielestäni abortti ei missään vaiheessa ap;n tilanteessa ole se ensimmäinen vaihtoehto!

Vaikea ja iso asia teillä käsillä,voimia sen ratkaisuun.Itse ajattelen niin että mikään ehkäisy ei ole 100% ja se pakko ottaa huomioon kun päätöksiä tehdään,jos lapsiluku on todellakin täysi niin lopullinenkin ratkaisu on olemassa,miehelle vielä helpompi sekin operaatio.

[QUOTE="vieras";26106021]jos olis meilllä tuo tilanne, niin vauva saisi tulla ja mies mennä. Luojan kiitos minulle on sattunut kohdalle sellainen mies ettei tuo skenaario ole mahdollinen.[/QUOTE]

Toisin sanoen, äiti on tärkeämpi kuin lapset, ja mies on pelkkä lisäke? Pääasia, että äidillä on hyvä mieli, ja äidillähän on hyvä mieli, vaikka lapsilta menisi perhe?

Jos lapsilta kysyttäisiin, veikkaan vahvasti että he mieluummin pitäisivät perheensä kuin kasvattaisivat sitä.

Meillä on kaksi lasta ja minulla kuparikierukka.
Lapsiluku täynnä ja mies jonossa vasektomiaan vaikka nuoria ollaankin ja jono on piiitkä. Suurin pelkoni on vahinkoraskaus, se olisi todellinen kriisi. Uusi lapsi olisi viimeinen mitä mies kaipaisi jaminun voimavarat on niin nollissa ettei minullekaan hyväksi.

MUTTA aborttia en tekisi, en vaikka tilanne on tämä. Musta ei ole katkaisemaan sitä jo alkanutta elämänlankaa.

[QUOTE="vieras";26106016]Se on oma vika. Se on miehen vika yhtälailla kuin naisenkin, että on tullut jo neljäs raskaus. Tätä olisi pitänyt pohtia siinä vaiheessa, kun jätti kondomit hyllylle. Nyt ei auta muu kuin sopeutua tilanteeseen tai tehdä abortti ja naisen kannalta aiheuttaa hyvin paljon surua. Nainenhan voi jopa masentua. Ja sehän ei ole hyvä muiden lasten kannalta.[/QUOTE]

Sekös sitten on hyvä asia, jos mies masentuu? Älkääs nyt mitätöikö isoa ja todellista eettistä ongelmaa tällä tapaa.

Yhteistyössä