Yllätys häät ja vieraat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesämorsio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kesämorsio

Vieras
Ongelma siis tämä. Ollaan järjestämässä ensi kesänä häät jotka tulevat yllätyksenä vieraille. Kutsutaan siis vieraat "vaan" kesäjuhliin. Mutta se itse ongelma. Eihän mun tarvi kutsua miehen ystävää ja hänen vaimoa juhliin jotka ei musta ole ensi silmäyksen jälkeen pitäneet??

Tämä miehen ystävä ja hänen vaimonsa haukkuu mua mennen tullen miehen ex:älle sekä muille ystäville. Ja takana tässä on se, että ovat tosi pihejä (tai ehkä sitten rahan ahneita ) ja koittavat maksattaa yleensä muilla hankintansa. Mä taas olen kieltänyt miestä enää tekemästä heille mitään työtä jos eivät maksa edes bensarahaa tms. Eli olen heidän silmissään pahis.

Mutta pointti on se, että jos heitä ei kutsuta ja saavat muuta kautta tietää juhlista, tulevat sitten kuitenkin kuokkimaan. Ja jos heidät kutsutaan menee mun suuri päivä pilalle, no menee siinäkin tapauksessa vaikka tulisivat kuokkimaankin. Haluan kuitenkin muistaa hääpäiväni iloisena ja onnellisena päivänä, joten mitä tehdä että välttyisi näiltä kahdelta ihmiseltä?

olisko ihan mahdoton vaihtoehto kuitenkin pitää häät, niin että vieraat tietävät tulevansa häihin? eli ihan perinteisesti pitäisitte, mutta sen kokoisena väkimäärältään kuin olette ajatelleetkin? eli kutsut vain niille ihmisille jotka haluatte juhlimaan kanssanne? koska jos nämä ei-toivotut tulisivat kuitenkin kuokkimaan juhliinne, he nolaisivat siinä itsensä kun tulisivat ilman kutsua ja jos olisivat fiksuja niin pysyisivät tosiaan pois kun ei ole kutsua tullut ja saisitte sellaiset häät kuin haluattekin.

Haluaisimme järjestää yllätys häät koska emme halua esim. häälahjoja koska meillä on valmis koti ja kaikki tarpeellinen. Olemme myös olleet yhdessä jo vuosia ja monet ovat luopuneet toivosta naimisiin menomme suhteen, joten haluaisimme yllättää sukulaiset.

Nyt siis tuo ongelma on se, että jos kutsumme "kesäjuhliin" ystävämme sekä sukumme ja tuo pari saa esim. muilta ystäviltä kuulla juhlista he tuppaavat kutsumatta mukaan. Mutta en myöskään heitä halua virallisesti kutsua. Mies ei sano asiaan juuta eikä jaata joten yksin tässä nyt tätä pohdin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lähetä kutsukortit vain kutsutuille, eiköhän pari tajua olla tulematta juhliin jos eivät virallista kutsua saa.

Sepä siinä se ongelma on, että kun eivät sitten tajua olla tulematta vaikka eivät kutsua saa.

Taitaa olla parempi jättää häät sikseen.

Kutsutte haluamanne ihmiset ja ohjeistatte jonkun ystävän,sisaruksen yms uskotun ihmisen paimentamaan kutsumattomat vieraat pois.

Ja ei,pakko ei ole kutsua,häät ovat kuitenkin melko ainutlaatuinen tapahtuma teidän suhteelle,saatte päättää ihan itse ketä kutsutte ja ketä ette.

Alkuperäinen kirjoittaja Kesämorsio:
quote]

Sepä siinä se ongelma on, että kun eivät sitten tajua olla tulematta vaikka eivät kutsua saa.

Taitaa olla parempi jättää häät sikseen.

ovatpas melkoisia, jos eivät sitä ymmärrä että juhliin - varsinkin häihin - tulevat vain ja ainoastaan ne vieraat jotka ovat saaneet kutsun.
heillehän voisi vaikka joululahjaksi laittaa jonkun käytösoppaan, kun heillä ei ilmeisesti ole ollut itsellään "varaa" sellaista hankkia...
äläkä sinä unohda unelmaasi häistä, vaikka jotkut noin tolloja ovatkin...
miten muuten olisi jos saisitte järkättyä häät sellaisena ajankohtana että tiedätte heidän olevan pois paikkakunnalta... vaikkapa nyyttäriperiaatteella lyhyelläkin varoitusajalla ilmoitus kesäjuhlista näille toivotuille vieraille tuli vaan mieleen

Ihme porukkaa jos eivät sinusta edes pidä ja silti änkeevät sun järkkäämiin juhliin!! Miehenkö takia sinne haluavat, ovat niin hyvää pataa keskenään vai? Vai vaan siksi että pääsevät arvostelemaan tms? Kyllä on käytöstavat hakusessa. Nyt jos jollain omatunto soimaa niin ottaa opikseen, tuollainen EI KÄY!!

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Kutsutte haluamanne ihmiset ja ohjeistatte jonkun ystävän,sisaruksen yms uskotun ihmisen paimentamaan kutsumattomat vieraat pois.

Ja ei,pakko ei ole kutsua,häät ovat kuitenkin melko ainutlaatuinen tapahtuma teidän suhteelle,saatte päättää ihan itse ketä kutsutte ja ketä ette.

Kiitos! Ei aiota kertoa etukäteen muille kuin kaasolle ja bestmanille mitä tuleman pitää joten taitaa jäädä heille tuo "vahtiminen". Tai sitten vaan on sormet ristissä toivottava, ettei tuo pari saa mistään kuulla juhlista.

Ihme porukkaa jos eivät sinusta edes pidä ja silti änkeevät sun järkkäämiin juhliin!! Miehenkö takia sinne haluavat, ovat niin hyvää pataa keskenään vai? Vai vaan siksi että pääsevät arvostelemaan tms? Kyllä on käytöstavat hakusessa. Nyt jos jollain omatunto soimaa niin ottaa opikseen, tuollainen EI KÄY!!

Eiköhän se perimmäinen syy ole kaksinaamaisuus. Ja arvostelu. Tuo miehen ystävä vasta keväällä kehotti mua menemään kasvojen kauneusleikkaukseen kun en häntä miellytä, muttei sanonut sitä mieheni kuullen vaan toisen yhteisen ystävänsä joka kiltisti puolusti minua. Ja olen ihan normaalin näköinen ja kokoinen nainen.

Mitä tulee omaan mieheeni niin hän on melko varakas kuten minäkin joten tämä kyseenalainen pari pyrkii hyötymään miehestäni kaikin tavoin. On mm. pyytänyt lainaamaan rahaa autoa varten koska sitten ei tarvitsisi maksaa korkoa. Onhan noita tapauksia vaikka kuinka paljon mitä tähän pariin liittyy.

Eiköhän se perimmäinen syy ole kaksinaamaisuus. Ja arvostelu. Tuo miehen ystävä vasta keväällä kehotti mua menemään kasvojen kauneusleikkaukseen kun en häntä miellytä, muttei sanonut sitä mieheni kuullen vaan toisen yhteisen ystävänsä joka kiltisti puolusti minua. Ja olen ihan normaalin näköinen ja kokoinen nainen.

Mitä tulee omaan mieheeni niin hän on melko varakas kuten minäkin joten tämä kyseenalainen pari pyrkii hyötymään miehestäni kaikin tavoin. On mm. pyytänyt lainaamaan rahaa autoa varten koska sitten ei tarvitsisi maksaa korkoa. Onhan noita tapauksia vaikka kuinka paljon mitä tähän pariin liittyy.
Inhottavai perskärpäsiä... Tietääkö miehes tosta kaksinaamaisuudesta, eikö hän saisi niille taottua järkeä?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Inhottavai perskärpäsiä... Tietääkö miehes tosta kaksinaamaisuudesta, eikö hän saisi niille taottua järkeä?

Ollaan puhuttu tosta kaksinaamaisuudesta ja miehen toinen ystävä joka oli viimeksi paikalla vahvisti tuon tapahtuman. Ihan sama mitä tuolle parille sanoo he kääntävät asiat aina päälaelleen ja toisten viaksi. He ovat täydellisiä. Ja minä olen huono ihminen joka manipuloi miestään. Tein muka lapsenkin ihan vaan miehen kiusaksi. Joo, kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeenhän niitä kiusaksi tehdään....

käsittämätöntä että joku tuppaa juhliin kutsumatta, mutta voin uskoa että tällaisiakin ihmisiä on. noudattaisin tuon ylemmän kirjoittajan ohjetta siitä, että joku tuttava ohjaisi heidät pois juhlista jos sinne tuppaavat. sanoisi että kyseessä juhla perheelle ja lähimmille ystäville. ei ole moukkamaista sanoa, vaan moukkamaista änkeä kutsumatta.

Yhteistyössä