ympärileikattu penis?

  • Viestiketjun aloittaja tröött
  • Ensimmäinen viesti
tröött
Kenellä on kokemusta ympärileikatusta miehestä? Itse en ole sellaista koskaan nähnytkään. Pari ulkomaalaista poikaystävää oli aikoinaan, mutta nekin ihan "normaaleja". Suomalaisista ei ole kellään ollut leikattua. Onko se kumppanille vaikeampi käsitellä, kun ei oo esinahkaa, mitä liikuttaa?
 
sohvfwis
Ei esinahasta ole haittaa jos se normaalisti on rullalla terskan takana.Siitä se rulla oikenee kun muna seisoo.Liian kiree esinahka mikä ei löysty käsipelillä,onko siitä haittaa,voi olla.Mutta rituaali ympärileikkaukset turhia silpomisia.
 
Esinahaton
En ole ihan oikea vastaamaan tähän mutta tapaus kaikkien joukossa. Luoja aikoinaan loi minulle aikas lyhyen esinahan, jo nuorena kossina oli "mutteri" paljaana. Seksikokemusten myötä muutama nainen kysäissytkin onko vehkeeni ympärileikattu ja käsittely ollut aluksi aika varovaista. Kyllä sitä "paisuntavaraa" siinä meikäläisen vehkeessäkin on, kuten varmaan jätetään ympärileikattuunkin. Kyselijälle kehoittanut vain ajamaan täysillä.
 
Esinahaton
En ole ihan oikea vastaamaan tähän mutta tapaus kaikkien joukossa. Luoja aikoinaan loi minulle aikas lyhyen esinahan, jo nuorena kossina oli "mutteri" paljaana. Seksikokemusten myötä muutama nainen kysäissytkin onko vehkeeni ympärileikattu ja käsittely ollut aluksi aika varovaista. Kyllä sitä "paisuntavaraa" siinä meikäläisen vehkeessäkin on, kuten varmaan jätetään ympärileikattuunkin. Kyselijälle kehoittanut vain ajamaan täysillä.
 
Vehnäneito
Minun mieheltäni on esinahka poistettu lapsena, koska se oli liian kireä. En oikeastaan kiinnittänyt asiaan huomiota, ennen kuin hän kysyi, että olenko huomannut... Siihen asti olin tainnut nähdä mieheni ihanuuden vain seisokissa, ja sillonhan monien miesten esinahka on muutenkin niin kireä, ettei sitä huomaa. Mutta, esinahan puuttuminen ei ole vaikuttanut mitenkään negatiivisesti. Miehen tuntoaistissa tai kyvyssä nauttia ei ole mitään vikaa, vaikka terska onkin koko ajan paljaana. Oikeastaan kalu on koko ajan vähän sen näköinen, kuin seisoisi. Sitä on ihana katsella, tekisi mieli koskettaa koko ajan... ;) Melkein tällä kokemuksella sanoisin, että ympärileikattu on jopa parempi! Nyt ei myöskään kerry esinahan alle mitään haisevia mömmöjä, vaan mieheni pysyy helpommin siistinä, ainakin minun mielestäni. Voi mennä suukottamaan koska vain... Taidankin tästä lähteä, alkoi niin tehdä mieli... ;D
 
miekkonen(2)
Monesti kuulee että esinahaton penis hiertää enemmän pimppiä kun nahka ei ole rullaamassa välissä.
Oletko vehnäneito itse huomannu mitään tälläistä?

Itse nahallisena tuntuu kummalliselta tuo mömmöjen kertyminen nahan alle.
Ei kai kukaan nyt talimömmöjä naiselleen tarjoa...

Tuntuu kummalliselta että jos 50% erogeenisesta alueesta poistetaan etteikö sillä ole mitään merkitystä. Väitämpä että on, miehelläsi ei vain ole vertailu kohtaa asiasta.

Jokatapauksessa pääasia että siemen pursuaa mieheltäsi ja sinä saat. Muulla ei ole väliä
 
Vehnäneito
Niin, perustan arvioni miehen tuntoaistista omiin havaintoihini. Hän nauttii suuseksistä, myös kevyestäkin kosketuksesta. Ja laukeaa yhdynnässä aivan normaalisti, vieläpä melko nopeasti. Ei siis tarvitse erityisen pitkää kiihotusaikaa. Luulisin, että terska ja erityisesti sen reunat ja alapuoli ovatkin miehellä ne kaikkein tuntoherkimmät alueet - ei suinkaan esinahka.

Mitään erityistä "pimpin hankaamista" en ole huomannut, tai ainakaan ei ole tuntunut pahalta. ;)
 
ibanez.
mulla on ihan samat kokemukset esinahattomasta kuin vehnäneidolla. Tykkään kovasti. On siisti, hyvännäköinen ja mukava, aina puhdas mitään roskia nahan alla. Mieheltä leikattiin ahdas nahka varhaisessa teini-iässä ja itse hän sanoo, että se vähensi tuntoherkkyyttä. Minulle se ei ainakaan näy, hän nauttii ja saa välillä ihan liiankin nopeasti. Ei hankaa mitenkään. Eikä ole hankalampi käsitellä, kädellä kiihotettaessa pitää käyttää vähän erilaisia otteita kuin nahallisen kanssa, mutta kyllä laukeaa käteenkin ilman mitään liukkareita.
 
Sivupersoona
Liikkuuhan se pitkä esinahka sinne taakse tarvittaessa ja on samannäköinen kun leikattukin. Vesi puhdistaa sen alustan kyllä tarvittaessa. Ainakin minä pesen myös sen välin. Onhan se niin kivan näköistä naisesta, kun sieltä nahan alta paljastuu jotakin ihanaa. Ainakin kuvittelen noin.
 
miekkonen(2)
Alkuperäinen kirjoittaja Vehnäneito:
Niin, perustan arvioni miehen tuntoaistista omiin havaintoihini. Hän nauttii suuseksistä, myös kevyestäkin kosketuksesta. Ja laukeaa yhdynnässä aivan normaalisti, vieläpä melko nopeasti. Ei siis tarvitse erityisen pitkää kiihotusaikaa. Luulisin, että terska ja erityisesti sen reunat ja alapuoli ovatkin miehellä ne kaikkein tuntoherkimmät alueet - ei suinkaan esinahka.

Mitään erityistä "pimpin hankaamista" en ole huomannut, tai ainakaan ei ole tuntunut pahalta. ;)
Olen samaa mieltä.

Terskan reuna ja alapinnan hyväily saa kyyneleet kihoamaan silmiin. MIes esinahka on herkkä minulla.
N. puoleenväliin asti on todella herkkää.. jospa esarin nahan puuttuminen herkistää "jäljellä olevia alueita. Vähä niinkuin naisella voi muuttua synnytyksessä pimppi herkemmäksi
 
trägä
voi kun suomessakin tehtäisiin naisille se siistivä ympärileikkaus.
niin helppoa olisi pitää se puhtaana ja kauniin sileäkin olisi,klitoriksen vois jättää suojattomana töröttämään.
haistakaa naiset paska
 
Vehnäneito
Tietenkin normaalinkin peniksen saa puhtaaksi pesemällä, en toki epäilekään. En tietenkään ole sitä mieltä, että miehen pitäisi olla naisen iloksi (tai siisteyden takia) ympärileikattu. Minulle asialla ei ole kummemmin väliä, olen ollut kummankinlaisten miesten kanssa. Mutta nykyiseni esinahaton versio on kyllä sangen kaunis ja tyydyttävä. ;)
 
Miekkonen(2)
Joo vähäsen tuosta ympärileikkauksesta tulee mieleen että itsellä on "huonompi" alakerta kuin leikatulla. Tasapuolisuden vuoksi onhan leikellyt häpyhuulet esteettisesti seksikkäämmät kuin luomut.
 
Vehnäneito
Voisin melkein luopuakin häpyhuulistani, en minä niillä mitään tee. :) Toisaalta ne ovat luonnostaankin sattuneet niin pienet, että ei olisi paljon pois leikattavaa. Klitoriksesta en kuitenkaan luopuisi. ;)
 
trägä
Alkuperäinen kirjoittaja Vehnäneito:
Voisin melkein luopuakin häpyhuulistani, en minä niillä mitään tee. :) Toisaalta ne ovat luonnostaankin sattuneet niin pienet, että ei olisi paljon pois leikattavaa. Klitoriksesta en kuitenkaan luopuisi. ;)
klitoriksessakin on esinahka,eli huppu,mitähän likaa sinnekkinjää,pois vaan se huppu pysyypähän klitoris puhtaampana.
 
Vehnäneito
Alkuperäinen kirjoittaja trägä:
teille naisillehan ei merkkaa mitään se että miehiä silvotaan turhaan,keksitte vielä hyviä syitä silpomisten hyväksymiseksi.
Siis kuinka niin? Juurihan totesin, että en näe syytä ympärileikkaukselle ilman lääketieteellistä tarvetta. Esimerkiksi mieheni tapauksessa hänen esinahkansa oli niin kireä jo pikkulapsena, että se oli leikattava. Ehkä sitä ei olisi tarvinnut kokonaan poistaa - en tiedä, kun en ole lääkäri - mutta ilmeisesti sellainen oli silloin 70-luvun lopussa tapana.

En hyväksi ympärileikkausta uskonnon, tapakulttuurin tai ulkonäköseikkojen vuoksi. Toimenpide ei kuitenkaan ole vähentänyt mieheni viehättävyyttä, tai nähdäkseni myöskään huonontanut peniksen herkkyyttä. Pidän siis häntä erittäin ihana _siitä huolimatta_ että hänet on leikattu.
 
trägä
Alkuperäinen kirjoittaja Vehnäneito:
Alkuperäinen kirjoittaja trägä:
teille naisillehan ei merkkaa mitään se että miehiä silvotaan turhaan,keksitte vielä hyviä syitä silpomisten hyväksymiseksi.
Siis kuinka niin? Juurihan totesin, että en näe syytä ympärileikkaukselle ilman lääketieteellistä tarvetta. Esimerkiksi mieheni tapauksessa hänen esinahkansa oli niin kireä jo pikkulapsena, että se oli leikattava. Ehkä sitä ei olisi tarvinnut kokonaan poistaa - en tiedä, kun en ole lääkäri - mutta ilmeisesti sellainen oli silloin 70-luvun lopussa tapana.

En hyväksi ympärileikkausta uskonnon, tapakulttuurin tai ulkonäköseikkojen vuoksi. Toimenpide ei kuitenkaan ole vähentänyt mieheni viehättävyyttä, tai nähdäkseni myöskään huonontanut peniksen herkkyyttä. Pidän siis häntä erittäin ihana _siitä huolimatta_ että hänet on leikattu.
nöyrä anteeksi pyyntö on tarpeen nyt, ANTEEKSI
 
Sudenmarja
Sama juttu kuin Vehnäneidolla, mieheni on ympärileikattu aika nuorena liian kireän esinahan vuoksi. Hän on itse sitä mieltä, että tuntoherkkyys terskassa on huono. Itsekin olen huomannnut hänen tarvitsevan "kovakouraisempaa" käsittelyä kuin ympärileikkaamattomat miehet. Lisäksi se jäljellä oleva osa esinahkaa on niin lyhyt, ettei siinä juuri ole varaa liikutella edestakaisin, joten olen siinäkin suhteessa "joutunut" opettelemaan uusia otteita. Aluksi tuntui hankalalta kun tuntui etten osaa tuottaa hänelle nautintoa yhtä hyvin kuin aikaisemmille kumppaneille, ja hän lähinnä vaivautui yrityksistäni ja tunsi varmaan itsensä jotenkin riittämättömäksi. Hän on myös ollut hyvin ujo neuvomaan, vaikka on muuten todella hyvä rakastaja. Mutta ajan kanssa opetellen kaikki alkoi sujua. Olin hyvin tyytyväinen itseeni kun ensimmäistä kertaa sain hänet laukeamaan suihinotossa :) Yhdynnässä ei huomaa mitään eroa ympärileikkaamattomaan verrattuna.
 
Neitokainen_
Alkuperäinen kirjoittaja Vehnäneito:
Minun mieheltäni on esinahka poistettu lapsena, koska se oli liian kireä. En oikeastaan kiinnittänyt asiaan huomiota, ennen kuin hän kysyi, että olenko huomannut... Siihen asti olin tainnut nähdä mieheni ihanuuden vain seisokissa, ja sillonhan monien miesten esinahka on muutenkin niin kireä, ettei sitä huomaa. Mutta, esinahan puuttuminen ei ole vaikuttanut mitenkään negatiivisesti. Miehen tuntoaistissa tai kyvyssä nauttia ei ole mitään vikaa, vaikka terska onkin koko ajan paljaana. Oikeastaan kalu on koko ajan vähän sen näköinen, kuin seisoisi. Sitä on ihana katsella, tekisi mieli koskettaa koko ajan... ;) Melkein tällä kokemuksella sanoisin, että ympärileikattu on jopa parempi! Nyt ei myöskään kerry esinahan alle mitään haisevia mömmöjä, vaan mieheni pysyy helpommin siistinä, ainakin minun mielestäni. Voi mennä suukottamaan koska vain... Taidankin tästä lähteä, alkoi niin tehdä mieli... ;D
Mulla on aivan samanlaisia kokemuksia. Mieheni herkkyyteen ei ole vaikuttanut, suuseksissä tulee vähän liiankin herkästi. Juteltiin joskus aiheesti miehen kanssa ja hän sanoi, että ei ole nahkaansa kaivannut eikä asiaa sen enempää miettinyt. Mies on leikattu lapsena uskonnollisista syistä.
 
trägä
Alkuperäinen kirjoittaja Neitokainen_:
Alkuperäinen kirjoittaja Vehnäneito:
Minun mieheltäni on esinahka poistettu lapsena, koska se oli liian kireä. En oikeastaan kiinnittänyt asiaan huomiota, ennen kuin hän kysyi, että olenko huomannut... Siihen asti olin tainnut nähdä mieheni ihanuuden vain seisokissa, ja sillonhan monien miesten esinahka on muutenkin niin kireä, ettei sitä huomaa. Mutta, esinahan puuttuminen ei ole vaikuttanut mitenkään negatiivisesti. Miehen tuntoaistissa tai kyvyssä nauttia ei ole mitään vikaa, vaikka terska onkin koko ajan paljaana. Oikeastaan kalu on koko ajan vähän sen näköinen, kuin seisoisi. Sitä on ihana katsella, tekisi mieli koskettaa koko ajan... ;) Melkein tällä kokemuksella sanoisin, että ympärileikattu on jopa parempi! Nyt ei myöskään kerry esinahan alle mitään haisevia mömmöjä, vaan mieheni pysyy helpommin siistinä, ainakin minun mielestäni. Voi mennä suukottamaan koska vain... Taidankin tästä lähteä, alkoi niin tehdä mieli... ;D
Mulla on aivan samanlaisia kokemuksia. Mieheni herkkyyteen ei ole vaikuttanut, suuseksissä tulee vähän liiankin herkästi. Juteltiin joskus aiheesti miehen kanssa ja hän sanoi, että ei ole nahkaansa kaivannut eikä asiaa sen enempää miettinyt. Mies on leikattu lapsena uskonnollisista syistä.
tuskinpa sinäkään kaipaisit jos olis lapsena poistettu värkistä ylimääräisiä härpäkkeitä
 

Yhteistyössä