ympärileikattu penis?

  • Viestiketjun aloittaja tröött
  • Ensimmäinen viesti
vähän tiukka
Minulla on ollut tiukka esinahka jo lapsesta, mutta en ole halunnut sitä leikkauttaa. Nykyisin kullini on levossa melko pieni, mutta sen alkaessa seisoa terska paljastuu väkisin ja esinahan tiukka kohta liukuu alemmaksi kullin varressa. Uskon että kullini seisoo paremmin kun sen varressa on oma "penisrengas". Eipä sitä esinahkaa tunnu oleva yhtään liikaa kullin seisoessa.
 
Vasta leikattu
Itselläni ympärileikattiin äskettäin kireyden ja mahdollisen kroonisen ihotaudin takia ja yllättävän hyvälle näyttää vaikka eivät vielä tikitkään ole sulaneet. Vielä pari viikkoa pitäisi odottaa ennen kuin kehtaa masturboida eli siitä en osaa sanoa mutta voin kuvitella miten hyvälle suihinotto tulee tuntumaan parantumisen jälkeen :)
 
jännä
Itselläni ympärileikattiin äskettäin kireyden ja mahdollisen kroonisen ihotaudin takia ja yllättävän hyvälle näyttää vaikka eivät vielä tikitkään ole sulaneet. Vielä pari viikkoa pitäisi odottaa ennen kuin kehtaa masturboida eli siitä en osaa sanoa mutta voin kuvitella miten hyvälle suihinotto tulee tuntumaan parantumisen jälkeen :
 
ympärileikattu
Alkuperäinen kirjoittaja Vehnäneito;9510678:
Siis kuinka niin? Juurihan totesin, että en näe syytä ympärileikkaukselle ilman lääketieteellistä tarvetta. Esimerkiksi mieheni tapauksessa hänen esinahkansa oli niin kireä jo pikkulapsena, että se oli leikattava. Ehkä sitä ei olisi tarvinnut kokonaan poistaa - en tiedä, kun en ole lääkäri - mutta ilmeisesti sellainen oli silloin 70-luvun lopussa tapana.

En hyväksi ympärileikkausta uskonnon, tapakulttuurin tai ulkonäköseikkojen vuoksi. Toimenpide ei kuitenkaan ole vähentänyt mieheni viehättävyyttä, tai nähdäkseni myöskään huonontanut peniksen herkkyyttä. Pidän siis häntä erittäin ihana _siitä huolimatta_ että hänet on leikattu.

Minua nolottaa aina kun mennään uimahallissakin saunaan, suihkuun ja yritän peitellä penistäni en vain pidä siitä itse-- Minun omani leikattiin sen takia kun en saanut esinahkaa taakse pienenä. Isä sanoi leikkauksen jälkeen ettei sitä olisi tarvinnut leikata koska sillä oli ollut samoja oireita pienenä ja ne oli mennyt ohi murrosiässä. Minkäs teet ei sitä voi muuttaa... Kertokaa onko siitä muita haittoja kuin ulkonäkö mitä hyötyä siitä on. Kumman valittisitte ympärileikatun , normi?
 
SYYS _ SÄDE
Alkuperäinen kirjoittaja ympärileikattu;10474512:
Minua nolottaa aina kun mennään uimahallissakin saunaan, suihkuun ja yritän peitellä penistäni en vain pidä siitä itse-- Minun omani leikattiin sen takia kun en saanut esinahkaa taakse pienenä. Isä sanoi leikkauksen jälkeen ettei sitä olisi tarvinnut leikata koska sillä oli ollut samoja oireita pienenä ja ne oli mennyt ohi murrosiässä. Minkäs teet ei sitä voi muuttaa... Kertokaa onko siitä muita haittoja kuin ulkonäkö mitä hyötyä siitä on. Kumman valittisitte ympärileikatun , normi?
Sillä ei ole väliä äläkä välitä siitä, vaikka on leikattu...
 
Jeesh
Itsellä leikattiin jo pienenä poikana. Nooh nyt reilut parikymmentä vuotta myöhemmin, olen oikeastaan siitä iloinen.

Kaikki naiset, joiden kanssa olen ollut, ovat pitäneet sitä paljon parempana kuin "normaalia" leikaamatonta.

Siistimpi ja mukavampi käsitellä kuulemma ;)

Itsekkin sitä pienempänä häpeilin, vaan en kyllä enään. Sen verran mukavalta tuntuu.
 
Leikattu, valitettavasti
Toivottavasti joku vielä lukee tämän ennen kuin tekee pahan virheen ja antaa ympärileikata itsensä tai poikansa.

Minut ympärileikattiin 11-vuotiaana tiukan esinahan vuoksi. Leikkauksesta seurasi todella kivulias tulehdus, kesti lähes kaksi kuukautta ennen kuin olin "terve". Ennen leikkausta ei tulehduksia ollut.

Terskasta noin puolet jäi arpikudoksen peittoon. Aika kamalan näköinen vehje siitä tuli, eikä ole siitä parantunut. Olen nyt 20 vuotta siitä kärsinyt. Ensimmäiseen 10 vuoteen en kehdannut mennä mihinkään julkisiin pesutiloihin, eikä se vieläkään ole helppoa.

Osittain voi johtua tuosta arpikudoksesta, että laukeaminen on vaikeaa eikä seksi tunnu yleensä paljon miltään. Pitää tosi rajusti höylätä, että saan siitä nautintoa. Kortsun kanssa seksiä on aika turha yrittää, se kun ei tunnu miltään niin ei edes seiso kovin kauaa. Onneksi on vakituinen parisuhde, niin ei tartte käyttää kumia. Ei sen puoleen, ei ole irtosuhteita ollut koskaan, koska en kehtaa munaani oikein kellekään näyttää.

Arpikudos ei ole ainoa juttu. Kun ei ole nahkaa, niin nahan liikkuminen seksin aikana ei pääse stimuloimaan terskaa, jolloin luultavasti mies tuntee vähemmän mielihyvää kuin nahan kanssa. Ja kun ei ole nahkaa suojaamassa terskaa silloin kun ei harrasteta seksiä, niin terska hankautuu koko ajan vaatteisiin ja tuntoherkkyys vähenee pikkuhiljaa. Ja ennen kuin tuntoherkkyys vähenee, niin löysiä alusvaatteita ei voi käyttää. Ne kun hankaavat niin, että sattuu.

En ole mitenkään ainoa mies, jolla on ollut tällaisia ongelmia. Hakekaapa googlella "foreskin restauration", niin huomaatte muun muassa, että Jenkeistä voi tilata laitteita, jotka on suunniteltu esinahan venyttämiseksi takaisin. Amerikkalainen Jim Bigelow on kirjoittanut kirjan "The Joy of Uncircumcising!" menetelmistä esinahan venyttämiseksi. Sivuilta NORM - The National Organization of Restoring Men löytyy järjestö, joka tukee miehiä, jotka haluavat saada esinahkansa takaisin. On siis oltava paljon miehiä, jotka eivät ole tyytyväisiä ympärileikkaukseensa.

Olen nyt viiden kuukauden ajan venyttänyt sitä, mitä esinahastani on jäljellä (joo, se on työlästä ja aikaa vievää, muttei satu; järki mukaan) ja aion jatkaa niin kauan että terska pysyy piilossa aina paitsi erektion aikana. Nahka ylttää nyt reilun erektiossa reilun senttimetrin korkeammalle kuin viisi kuukautta sitten. Tuntoherkkyys on parantunut, ja vaimokin pystyy jo tekemään minulle jotain käsin, aikaisemmin se ei oikein onnistunut.

Jos ympärileikkauksen voisi kumota leikkauksella, niin maksaisin melkein mitä vaan, mutta valitettavasti korjausleikkauksia ei tehdä Suomessa, eikä niiden laadusta ole takeita muuallakaan, riskit sen sijaan ovat suuret.

En usko että ympärileikkaukseni oli alun perin välttämätön. Nahkaa olisi voinut venyttää silloinkin. Minulle ei kerrottu riskeistä, enkä olisi alaikäisenä voinut tehdä rationaalista päätöstä vaikka olisi kerrottukin. Ilmeisesti lääkärit eivät itse edes tienneet kuinka voi käydä. Jos joku aikuinen haluaa itsensä silvotuttaa (minulla on lupa käyttää tällaista kieltä, koska minut on silvottu), niin hänellä on siihen oikeus, mutta on äärimmäisen julmaa ympärileikata alaikäisiä poikia. Vankilaan pitäisi sellaiset tohtori Mengelet panna, jotka silpovat lapsia.
 
SS
Minulle ei ole väliä onko nahka vai ei, kunhan kalu seisoo ja toimii normaalisti ja on puhdas.
Aina oon tyytyväinen ollu oli nahalla tai ilman.
Tuo on jotenkin mun mielestä sellasta hifistelyä et vaaditaan nahkaa leikkaamaan Hmm.
Jos jotain pitää leikata niin karvoitus jos on miehellä siistitty niin se on OK :p
Muuta ei tarvia leikellä :)
 
heips
Entisellä miesystävälle oli tehty nuorena ympärileikkaus. Hänelle siitä ei jäänyt mitään ongelmaa. Tuntoherkkyys oli hyvä jne. kaikin puolin normaalia. Visuaalisesti pidin sitä erittäin hyvännäköisenä. Hieman nätimpänä kuin huppu päällä olevat. Tämä vain minun mielipiteeni. Todellisuudessa tällä ei ole mitään merkitystä minulle, kunhan toimii!
 
Minttuliina
Entisellä miesystävälle oli tehty nuorena ympärileikkaus. Hänelle siitä ei jäänyt mitään ongelmaa. Tuntoherkkyys oli hyvä jne. kaikin puolin normaalia. Visuaalisesti pidin sitä erittäin hyvännäköisenä. Hieman nätimpänä kuin huppu päällä olevat. Tämä vain minun mielipiteeni. Todellisuudessa tällä ei ole mitään merkitystä minulle, kunhan toimii!

Nykyisellä miehelläni on aikuisena leikattu kooltaan tavanomainen vehjetys, siis ei pienen pieni eikä megasuuri vaan juuri sopiva :) Leikkaksen myötä kuulemma lähti hieman tuntoa ja lisäliukuja meidän pitää yleensä käyttää seksissä. Tykkään leikatun ulkonäöstä ja siitä että se ikään kuin on "aina valmiin" näköinen :) Välillä laukeaa tosi nopeasti, useimmiten "normaalissa ajassa", toisinaan pitää jyystää hirmu kauan joten ihan tavanomaisen "miesvarustuksen" tapaan tuntuisi toimivan ;) Minulla on kokemusta paljasterskaisista miehistä aiemminkin, mutta ne olivat leikkaamattomia. Yhdellä oli luonnostaan lyhyt esinahka ja toinen vaan tykkäsi pitää esinahkaa terskan takana koska hänen mukaansa se tuntui mukavammalta ja siistimmältä. En sitten tiedä mikä merkitys ympärileikkauksella on miehille, minulle riittää niin kuin aiemmillekin kirjoittajille, että peli toimii terhakkaasti ja että tykkään miehestäni :))) Ja vaikka olen lukenut että ympärileikattu antaa "luomuvehjettä" huonommin orgasmin naiselle, voin sanoa että meillä sitä ongelmaa ei ole ainakaan vielä ollut :D
 
Viimeksi muokattu:
Gadis
Itse olen ympärileikattu - toimenpide tehtiin aikuisena, joten olen kokenut molemmat..

Lapsena oli kireä esinahka, joka korjaantui iän myötä (venyttelyt/runkkaukset). Tosin kireä esinahka aiheutti kipeitä pieniä haavoja, mutta tämäkin ongelma poistui teinivuosiin mennessä.

Myöhemmin aikuisiällä tuli sitten esinahkaan sellainen kireämpi vanne, joka aiheutti silloin tällöin esinahan turpoilua. Tutustuin ympärileikkaukseen ja päätin uskaltautua urologin juttusille. Urologi totesi, että on runsas esinahka, ja "vanne" voitaisiin korjata joko ympärileikkauksella tai pitkittäisellä viillolla, jolla tuo vannekohta saadaan poistettua. Urologi kysyi, mitä olen mieltä ja totesin kyllä suoraan, että ympärileikkaus on kyllä parempi vaihtoehto, johon urologi totesi että on samaa mieltä.

Ympärileikkaus voidaan tehdä eri "malleilla", kuten tiukka, löysä, matala, korkea.. Itselläni leikkauksen yhteydessä jätettiin sisälehteä 2-2,5cm, koska näin halusin sisälehden tuntoherkkyyden takia. Juhlakunnossa nahka on tiukka (varren iho liikkuu ehkä n. 0,5cm) - lepokunnossa nahkaa on sen verran, että se menee hieman mutrulle terskan juureen.

Tuo leikkaus olisi kyllä pitänyt tehdä jo nuorena, jotta olisi välttynyt kuvatuilta ongelmilta. Tuntoherkkyys ei ole huonontunut yhtään, orgasmia ja laukeamista edeltävä "kutitus" tuntuu huomattavan pitkään (useita minuutteja) ja pystyn kontrolloimaan paremmin laukeamisen ("nyt tai myöhemmin"). Henkilökohtaisesti olen erittäin tyytyväinen ympärileikkaukseen ja mitään kauhutarinoita tunnottomuudesta, laukeamisvaikeuksista tai muustakaan ei ole..
 
Leikattu, valitettavasti
http://www.nocirc.org/touch-test/bju_6685.pdf

Michiganin yliopistossa vuonna 2006 tehty tutkimus, jossa testattiin kuinka herkästi peniksen eri kohdat tuntevat painetta. Tulos: ympärileikkaamattomassa peniksessa on viisi kohtaa, jotka tuntevat herkemmin kuin ympärileikatun peniksen herkin kohta. (Nuo viisi kohtaa poistetaan leikkauksessa, eli kyllä ympärileikkauksessa valitettavasti on kyse amputaatiosta.)
 
Khinkkile
Alkuperäinen kirjoittaja miettiliäs;9566715:
samanlaista ongelmaa esinahan kanssa, että kun nousee seisomaan, niin ei terska tule näkyviin ellei esinahkaa sitten voimalla sitten vedä taakse eikä se sielläkään pysy juurikaan ellei sitä vedä koko ajan sinne taaksepäin? Itse ainakin tykkäisin siitä ja se ainakin tuntuu hyvältä kun saa panna sillei että nuppi on koko ajan näkyvillä eikä esinahan alla piilossa, mutta ei sitä pantaessa koko ajan kehtaa toisella kädellä vetää taakse päin. :) Onko mitään ratkaisuja?
Sama juttu täällä, ympärileikkaus (= esinahan poistaminen) ratkaisee asian kaikista helpoiten :)
 
jes box
Itsellä leikattiin jo pienenä poikana. Nooh nyt reilut parikymmentä vuotta myöhemmin, olen oikeastaan siitä iloinen.

Kaikki naiset, joiden kanssa olen ollut, ovat pitäneet sitä paljon parempana kuin "normaalia" leikaamatonta.

Siistimpi ja mukavampi käsitellä kuulemma ;)

Itsekkin sitä pienempänä häpeilin, vaan en kyllä enään. Sen verran mukavalta tuntuu.

näin on, minut ympärileikattiin pienenä esinahan kireyden takia, silloin häpesin sitä, nyt olen ylpeä, naiset pitävä siitä.
sanovat, että parempi kuin iso kalu...:)
 
Viimeksi muokattu:
ggggggggggggggggh
http://www.nocirc.org/touch-test/bju_6685.pdf

Michiganin yliopistossa vuonna 2006 tehty tutkimus, jossa testattiin kuinka herkästi peniksen eri kohdat tuntevat painetta. Tulos: ympärileikkaamattomassa peniksessa on viisi kohtaa, jotka tuntevat herkemmin kuin ympärileikatun peniksen herkin kohta. (Nuo viisi kohtaa poistetaan leikkauksessa, eli kyllä ympärileikkauksessa valitettavasti on kyse amputaatiosta.)

Aika paljon on kiinni millainen leikkaus tehty. kaikissa leikkauksissa ei poisteta freenlumia ja sisälehteä jätetään enemmän. Tuntoherkkää sisä lehteä kannattas säästää ympärileikkauksissa. Suomessa tätä ei ole tajuttu vaan se poistetaan kokonaan yleensä.
 
circ
Tässä osastossa on kirjoitettu paljon kireän esinahan tuomista ongelmista. Niitähän on mutta lähes kokonaan on käsittelemättä, jos esinahka on väljä tai löysä. Minun kohdallani on ollut näin ja olen kärsinyt siitä koko ikäni. Ennenkaikkea se on haitannut seksielämääni. Vasta iäkkäämpänä sain rohkeutta teettääkseni ympärileikkauksen.

Koska minun tapauksessani ei ollut riittäviä lääketieteellisiä perusteita tuohon toimenpiteeseen, päätin kääntyä yksityisen sekstorin puoleen. Kyseltyäni hintoja, teetin leikkauksen Lääkäritalon päiväkirurgiassa. Se maksoi 500€, ei siis kovin kallis. Urologi, joka teki toimenpiteen, oli ystävällinen ja osaava. Leikkaus oli säästävä ja lähinnä korkea. Se osoittautui vikaratkaisuksi ja jouduin teettämään korjausleikkauksen Espanjassa. Espanjassa operointi oli maksuton ja lopputulos tyydyttävä.

Suosittelen ympärileikkausta harkitsevien teettävän sen murrosiän jälkeen mutta kuitenkin hyvissä ajoin eikä odottavan tolkuttoman kauan kuten minä. Itse suosittelen "korkea" ja "tiukka" leikkaustyyliä. Tällöintuon väljän esinahan, joka on aina tiellä, ongelma poistuu. Jos frenulum on vähänkin tiukka, olisi syytä harkita se poistamista tai katkaisua. Tuntoherkkyys ei ainakaan minun kohdallani ole tuntuvasti heikentynyt.

Terveydellisinä hyötyinä on huomattavasti vähäisemmät tulehdusmahdollisuudet aina eturauhasta ja virtsateitä myöden. Syöpäriski vähenee huomattavasti ja hygienia paranee merkittävästi. Kosmeettiset seikat eivät ole ratkaisevia mutta eivät yleisesti ottaen ainakaan huonone leikkauksen jälkeen. Kondomin käyttö oli aiemmin lähes mahdotonta, nyt hyvä jne.
 
Jonas
Minun olisi tarkoitus mennä melko pian julkiselle puolelle ympärileikkaukseen. Ikää on jo 31v. Minulla on se "aukko" niin pieni, se on kuulemma ongelma. Esinahkaa ei saa siis taakse. Esinahan kireydestä on tosin hieman hassua puhua, koskea lepotilassa se ei tosiaan kireältä tunnu. Hygienisasyistä lääkäri kuitenkin suositteli sitä. Tulehduksiakaan ei ole ollut kuin vain yksi puoli vuotta sitten. Sen jälkeen ei juuri mitään. Olen nyt hyvin epäröivä leikkauksen suhteen. Haluanko esinahkaani pois? Missään nimessä en haluaisi kokonaan sitä pois, koska mielestäni esinahan pää on erittäin tuntoherkkä. Rakastelukin sujuu. Olen siis kahden vaiheilla. Tietääkö kysytäänkö Suomessa julkisella puolella, miten paljon nahkaa otetaan pois. Voiko siihen vaikuttaa vai kannattaako edes?
 
circ
Minun olisi tarkoitus mennä melko pian julkiselle puolelle ympärileikkaukseen. Ikää on jo 31v. Minulla on se "aukko" niin pieni, se on kuulemma ongelma. Esinahkaa ei saa siis taakse. Esinahan kireydestä on tosin hieman hassua puhua, koskea lepotilassa se ei tosiaan kireältä tunnu. Hygienisasyistä lääkäri kuitenkin suositteli sitä. Tulehduksiakaan ei ole ollut kuin vain yksi puoli vuotta sitten. Sen jälkeen ei juuri mitään. Olen nyt hyvin epäröivä leikkauksen suhteen. Haluanko esinahkaani pois? Missään nimessä en haluaisi kokonaan sitä pois, koska mielestäni esinahan pää on erittäin tuntoherkkä. Rakastelukin sujuu. Olen siis kahden vaiheilla. Tietääkö kysytäänkö Suomessa julkisella puolella, miten paljon nahkaa otetaan pois. Voiko siihen vaikuttaa vai kannattaako edes?

Ensinnäkin sinulla on riittävästi ikää voidaksesi tehdä päätöksen itse. Toimenpiteen suorittajan pitäisi kyllä aina kysyä leikattavan mielipidettä. Joka tapauksessa leikkausta ennen käydään huolellinen keskustelu. Ongelmana saattaa olla, ettei potilas tiedä itse, mitä hän haluaa. Itse pidän parhaana leikkausmallina "tiukka" ja "korkea". Korkeassa, eli arpi sijoittuu lähes peniksen varren puoliväliin, on se hyvä puoli, että myöhemmin voidaan tehdä korjausleikkaus tarvittaessa. Toinen hyvä puoli on, että esinahan sisäpuolta säilyy aika paljon ja tuntoherkkyys on parempi. Tässä mallissa puhutaan usein "hihatyylistä". Tiukkuus ei saa olla liikaa eli vain sen verran, ettei esinahkaa jää yhtään lepotilassakaan terskan päälle. Nahka kuitenkin liikkuu jonkin verran ja antaa erektiossa tilaa.

Puhtaanapito ja yleinen hygienia paranee valtavasti leikkauksen jälkeen. Frenulumin kohtaloon kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Jos se haittaa vähänkään ja jää ympärileikkauksen jälkeen yhtään kireäksi, pitäisi se poistaa tai katkaista. Ympärileikkauksen yhteydessä tehtävänä toimenpiteenä se on vähäinen.

Ympärileikkauksen jälkeisestä elämästä voisin sanoa, että karvoituksen poisto ja pois pitämistä genitaalialueelta kannattaa harkita. Parhaiten tuon homman hoitaa alan ammattilainen. Karvan poisto kyllä maksaa Suomessa aika paljon mutta kilpailun lisääntyessä on halventunut. Karvanpoisto suoritetaan yleensä vahaamalla tai sokeroimalla eikä ole niin kivuliasta kuin annetaan ymmärtää.
 
Viimeksi muokattu:
ryytimaan rouva
Ympärileikattu on hyvännäköinen, on jotenkin kiva kun se terska mollottaa paljaana :)
Elikkäs minulla ainakin myönteiset mielipiteet esinahattomasta peniksestä, kannatan!
 
Alal
Minulle suoritettiin ympärileikkaus eilen, ja nyt tänään ei ole kalua voinut boksereihin laittaa, arka kun on..kauan tätä kestää? Jääkö tästä arpia?eivielä ole itse nähnyt penistä, siteissä kun on vielä hetken...
 
Jokuvaan
Mulla ihan sama juttu kun edellisellä kirjottajalla. Eli eilen leikattiin ja tänään ollu koko päivän älytön arka. Tosin oon vaihtanut siteen pari kertaa ja tänään ensimmäisen kerran suihkulla suihkuttelin. Sekin teki melko kipeää. Miten sulla on alkanut parantua?
 

Yhteistyössä