ympärileikattu penis?

  • Viestiketjun aloittaja tröött
  • Ensimmäinen viesti
Alal
Mulla ihan sama juttu kun edellisellä kirjottajalla. Eli eilen leikattiin ja tänään ollu koko päivän älytön arka. Tosin oon vaihtanut siteen pari kertaa ja tänään ensimmäisen kerran suihkulla suihkuttelin. Sekin teki melko kipeää. Miten sulla on alkanut parantua?

no nyt on jo paljon parempi, ei viikkoakaan aivan mennyt että sai vaatteet päälle ja ulkona käymään.. Mutta rauhallisesti pitää ottaa vielä. Turvotus tuntuis jo hiukan laskeneen, mutta terska on kuiva että hilseilyä on havaittavissa, entiedä pitäskö näin olla, onko sulla?
Suosittelen varovasti leikkaamaan PITKIÄ tikkejä, yli pari mm, sillä ne ovat melkolailla inhottavimmat.
Kysellään tässä toisiltamme onko sitä ja tätä niin tietää onko aihetta huoleen.
 
Viimeksi muokattu:
Jokuvaan
no nyt on jo paljon parempi, ei viikkoakaan aivan mennyt että sai vaatteet päälle ja ulkona käymään.. Mutta rauhallisesti pitää ottaa vielä. Turvotus tuntuis jo hiukan laskeneen, mutta terska on kuiva että hilseilyä on havaittavissa, entiedä pitäskö näin olla, onko sulla?
Suosittelen varovasti leikkaamaan PITKIÄ tikkejä, yli pari mm, sillä ne ovat melkolailla inhottavimmat.
Kysellään tässä toisiltamme onko sitä ja tätä niin tietää onko aihetta huoleen.

Joo itekin oon miettiny että vois leikata nuita pitkiä tikkejä vähän lyhemmäksi. En oo kyllä mitään hilseilyä huomannut. Ite oon suihkutellut noin 5 kertaa päivässä eli aina wc-käynnin jälkeen. Tuolta peniksen alapuolelta on esinahka melko sininen, mutta se varmaan kuuluu asiaan. Sitten
 
Viimeksi muokattu:
Jokuvaan
Joo itekin oon miettiny että vois leikata nuita pitkiä tikkejä vähän lyhemmäksi. En oo kyllä mitään hilseilyä huomannut. Ite oon suihkutellut noin 5 kertaa päivässä eli aina wc-käynnin jälkeen. Tuolta peniksen alapuolelta on esinahka melko sininen, mutta se varmaan kuuluu asiaan. Sitten

(Lähti viesti liian aikasin)

...Sitten tuossa terskan alareunan ja esinahan kiinnitys kohdassa on jotain rään näköstä limaa, mutta sekin varmaan kuuluu asiaan. Tehtiinko sullekin se vain osittainen esinahan poisto eli ommeltiin periaatteessa kiinni tuohon terskan rajaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ricko
Minut ympärileikattiin viisivuotiaana. Kerran kesämökillä koin kipua virtsatessa ja äiti lähti heti viemään terveyskeskukseen. Seuraavien viikkojen aikana kiertelimme muutamalla lääkärillä ja jonain päivänä minut vietiin vain leikkaussaliin ja sen jälkeen esinahkaani ei enää ollut. Minulle ei ole kerrottu oikeaa syytä, enkä ole myöskään kehdannut sitä kysyäkään, koska tunnen suurta vihaa asiaa kohtaan. Luulen, että toimenpide tehtiin ahtauden takia, mutta kuitenkin liian heppoisin perustein ja liian nuorena. Vaikka viha ja masentueisuus ei ole hävinnyt, niin itsevarmuus on hieman noussut. Fyysisesti pieni pala on henkisesti suuri.
 
apua päätöksessä
Hyvät miehet, auttakaa äitiä tässä vaikeassa asiassa. Eli 6 vuotias poika jolla on toistuvasti paisuvaiskudoksen tulehduksia ja esinahan aukko todella pieni. lääkäri suosittelee ympärileikkausta ja itse mietin sitä nyt. Poika tietää miltä tuntuu kun pippeli on k uin pikkuilmapallo ja ei kärsikävellä. MIetin että parempi olisi tehdä nyt kuin teini-iässä. mutta jos sen aukon saisi leikattua suuremmaksi eli jotenkin säästävänä ympärileikkauksena. joillekkin on näköjään jäänyt traumoja joillekkin ei. Asiasta on puhuttu pojan kanssa, että jotain pitäis tehdä.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja apua päätöksessä;11465227:
Hyvät miehet, auttakaa äitiä tässä vaikeassa asiassa. Eli 6 vuotias poika jolla on toistuvasti paisuvaiskudoksen tulehduksia ja esinahan aukko todella pieni. lääkäri suosittelee ympärileikkausta ja itse mietin sitä nyt. Poika tietää miltä tuntuu kun pippeli on k uin pikkuilmapallo ja ei kärsikävellä. MIetin että parempi olisi tehdä nyt kuin teini-iässä. mutta jos sen aukon saisi leikattua suuremmaksi eli jotenkin säästävänä ympärileikkauksena. joillekkin on näköjään jäänyt traumoja joillekkin ei. Asiasta on puhuttu pojan kanssa, että jotain pitäis tehdä.
Minutkin ympärileikattiin vastaavassa iässä. Terska ei vain yksinkertaisesti enää mahtunut esinahan sisälle. Mielestäni on hyvä, että minut ympärileikattiin heti, kun ongelmia alkoi tulla, jos asia jotenkin kuvailisi, niin nahka oli ikäänkuin numeroa pienempi, kuin itse kalu. Olen siis elänyt koko ikäni terska paljaana, nyt olen ihan aikuinen mies. Mitään ongelmaa ei asiasta ole minulle tullut, uimahalleissa, saunailloissa kuljen aina ihan normaalisti. Olen jutellut asiasta miehienkin kanssa, kun on joskus pienissä kaljoissa aihe eksynyt peniksen kokooon ja terskan näkymiseen. Itselläni on kyllä aika iso penis, joten luulen, että se keräisi niitä vilkaisuja ilman leikkaustakin aivan samalla tapaa. Ehkä joskus murrosiän alussa ja murrosiässä penikseni keräsi niitä katseita paljon enemmänkin, johtuen kai siitä, että kalu näytti jo hiukan aikuisen vehkeeltä, pitkä peniksen varsi tiukalla nahalla ja isolla paljaalla terskalla sai aikaan pitkiäkin katseita molemmilta sukupuolilta. Ajattelin niin, että jokainen saa olla aivan sellainen, kun onkin. Omasta mielestäni ympärileikattuna penis on paljon komeampi, toki makuasioista ei voi kiistellä. Kaikki naisetkin, keiden kanssa olen rakastellut ovat sauvastani pitäneet. Suosittelen ympärileikkausta, jos siihen on selvästi tarvetta.
 
Eski
Leikkautin esinahkani pois viiskymppisenä ja ihan esteettisistä syistä. Minusta terskan kuuluu olla näkyvillä. Se on sama kuin että joku olisi valokuvassa mutta hänen päänsä ei, jotain puuttuu silloin kuvasta. Ja kaunishan se terska on, kyllä se sopii näkyä.
 
Leikattu
ELi itsekin kävin eilen leikkauksessa. Tällä hetkellä penis on lähes 2x normaalia paksumpi ja musta. Oliko teillä yhtä turvoksissa? Bokserit pystyy olemaan jalassa ja kipeä se ei ole, ainakaan kun syön buranaa ja panadolia. Mullakin ommeltiin näköjään suoraan terskan taakse. Tikit vielä piilossa turvotuksen alla, mutta mitä nyt vähän pysty havaintoja tekemään.

Terv. epätietoinen
 
penisfettari kai sitten
Alkuperäinen kirjoittaja tröött;9494071:
Kenellä on kokemusta ympärileikatusta miehestä? Itse en ole sellaista koskaan nähnytkään. Pari ulkomaalaista poikaystävää oli aikoinaan, mutta nekin ihan "normaaleja". Suomalaisista ei ole kellään ollut leikattua. Onko se kumppanille vaikeampi käsitellä, kun ei oo esinahkaa, mitä liikuttaa?

Kerran olen joutunut kokemaan, ei uudestaan enää kiitos. En vain voi pitää sitä värkkiä enää luonnollisena tai mitenkään houkuttelevana, karmean näköinenhän siitä tulee ja tylsä käsitelläkin sellainen. Jos mieheltäni se jostain syystä poistettaisiin, niin en kyllä varmaan enää nauttisi suuseksin antamisesta yms. entiseen malliin ja mahdollinen tunnottomuus veisi myös seksihaluja, en halua sellaista pakonomaista ja epätoivoista jyystämistä enää ikinä. Ainakin iso penis menee kuulemma helposti tunnottomaksi tuossa operaatiossa ja.. ei ei ei. Lääketieteellisistä syistä ymmärrän, mutta en silti kyllä haluaisi koskea, on se vain niin ällöttävä. Ja ajatus siitä että hinkkaa housuja vasten ja on aina paljaana.. hyi yök.
 
Jamena
Minun mieheni on ympärileikattu aikuisena ahtaan esinahan takia. Esinahka repeili ja arpeutui joten seksistä ei tullut yhtään mitään ja oli kuulemma todella kipeä, välillä tulehtuikin pahasti. Ah, nyt se on ihana! Siisti ja kaunis penis eikä vaivaa ollenkaan. Eipä ole mies valittanut että toimenpiteestä olisi ollut mitään haittaa, nimenomaan päinvastoin.
 
Kantse
Minut ympärileikattiin vasta aikuisena useiden tulehdusten vuoksi. Siitä lähtien on ollut hieman outo olo "munasillaan" ollessa. Olen oikein alkanut kullini näkyvillä pitämistä välttämään parhaani mukaan. Tuntuu kuin olisi aivan alasti kun esinahka ei peitä terskaa ja varsikin on alkanut olemaan vahvempana levossa kuin ennen leikkausta. En ole mittaillut ja vertaillut aiempaan, mutta tuntuu ettei kulli ja varsinkaan terska palaa enään vanhoihin lepomittoihinsa. Kullimannekiiniksi tässä tuntee itsenä alkaeen, seksi ym. sujuu onneksi kuten ennenki.
 
nössö
Kerran olen joutunut kokemaan, ei uudestaan enää kiitos. En vain voi pitää sitä värkkiä enää luonnollisena tai mitenkään houkuttelevana, karmean näköinenhän siitä tulee ja tylsä käsitelläkin sellainen. Jos mieheltäni se jostain syystä poistettaisiin, niin en kyllä varmaan enää nauttisi suuseksin antamisesta yms. entiseen malliin ja mahdollinen tunnottomuus veisi myös seksihaluja, en halua sellaista pakonomaista ja epätoivoista jyystämistä enää ikinä. Ainakin iso penis menee kuulemma helposti tunnottomaksi tuossa operaatiossa ja.. ei ei ei. Lääketieteellisistä syistä ymmärrän, mutta en silti kyllä haluaisi koskea, on se vain niin ällöttävä. Ja ajatus siitä että hinkkaa housuja vasten ja on aina paljaana.. hyi yök.
Mulla on ihan erilainen kokemus ja fiilis. Nuorena oli lyhyen ajan usalainen boyfriend, ympärileikattu kuten siellä vieläkin kai aika paljon sitä tehdään.
Kulli oli mielestäni kaunis yes KAUNIS! Uskomattoman hyvän näköinen kalu, ei suuri eikä pieni vaan sopivan kokoinen ja hyvän tuntuinen kädessä, suussa ja pillussa. Liukkaria tarvittiin hieman enemmän kuin esinahkaisten kanssa. Ja seksi oli mahtavaa, hän osasi myös pidätellä omaa tulemistaan kunnes sain orkun...

Nyt tuli ihan ikävä...
 
Viimeksi muokattu:
Kiitollinen vinkeistä
Moi,

Voisitteko neuvoa, miten naisen kannattaa käsitellä ympärileikattua penistä käsiseksissä? Suuseksissä? Entä miten toimia yhdynnässä, esim. likuvoiteiden kanssa, jotta naisen limakalvoille ei tule liikaa kitkaa naisella ollessa herkästi ärtyvät limakalvot?

Wikipediassa lukee mm. näin: "Ympärileikkaus kehittää peniksen päähän kovettuman, joka vähentää tuntoherkkyyttä. Se vaatii mieheltä kovempia ponnisteluja orgasmin saavuttamiseksi ja voi aiheuttaa kipuja naiselle. Koska miehellä ei ole esinahan liukuvaa liikettä suojana, yhdynnällä voi olla tuskallinen vaikutus naisen limakalvoihin.

Esinahka torjuu emättimen kuivumisen aiheuttamat haitat[46], mutta ympärileikattu penis vetää ulos emättimen tuottaman liukastuksen. ????? Antaisitteko vinkkejä tähän????? Auttaako jos ei vedä usein niin ulos? Toisaalta pidempi liike on ainakin itselleni naisena nautinnollisempaa kuin "lyhyempi keskivaiheilla" ??? Onko ympärileikatuille tyypillistä tehdä (mieluummin) sitä lyhyempää? Mikä liukuvoide on toiminut parhaiten tällaisessa tilanteessa????

..."Molempia kokeneet naiset kertoivat saavansa ympärileikkaamattomien kanssa helpommin orgasmeja, jopa perättäisiä, ja pitivät yhdeksän kertaa useammin ympärileikkaamatonta penistä parempana.[47] "Naisen kiihottumishäiriötä" voidaan pitää normaalina vasteena seksiin ympärileikatun miehen kanssa.[10]"

Lainausten lähde: Ympärileikkaus ? Wikipedia
 
3kk leikkauksesta
Seuraavassa tekstissä käsitellään ympärileikkauksen läpikäyneen 26-vuotiaan miehen omia kokemuksia leikkauksen jälkeen. Kirjoitin tämän, koska koin oman toipiluuteni aikana, että keskustelupalstojen kommentit olivat usein suppeasti muotoiltuja (”hyvin meni, jes!”), asian vierestä (”leikattu muna on ihana, ah, slurps, tekeekin mieli!”), keskittyivät liikaa ympärileikkauksen moraaliseen puoleen (pikkulasten ympärileikkaamisen filosofia luvut 1-99) tai oudoimmissa tapauksissa täyteen raivoamiseen (”mitä jos teidän vaginanne silvottaisiin?!!1!”).

Ensisijaisesti tekstini on tarkoitettu siis rohkaisuksi ja vertaistueksi niille, jotka (omasta tahdostaan ja terveydellisistä syistä) ovat joko ympärileikkauksesta toipumassa, tai sellaiseen menossa. Itse huomasin netistä löytyvän paljon kauhutarinoita pieleen menneistä leikkauksista. Kirjoitin tämän siis tavallaan myös noiden kauhutarinoiden vastapainoksi. Ympärileikkaus on lopulta varsin tavanomainen kirurginen toimenpide ja väittäisin yhtään kauhutarinoita vähättelemättä, että ne ovat äänekkäitä marginaalisia poikkeuksia, jotka itse jättäisin omaan arvoonsa.

Leikkauspäivänä kävelin sairaalaan verrattain rauhallisin mielin sisään. Kunnallissairaanhoidon ihmiset olivat ystävällisiä ja sain kuulla miten päivä etenisi. Vasta leikkaussalissa alkoi jännittää. Minut leikattaisiin nukutuksessa. Minuun pistettiin jotain nukutukseen valmistavaa ainetta, joka sai olon hieman sekavaksi (puudutusainetta?) ja lopuksi anestesialääkäri kysyi miltä tuntuu. Kerroin oloni olevan ihan hyvä, johon lääkäri vastasi vain: ”siinä tapauksessa toivotan sinulle hyvää yötä”, minkä jälkeen nukahdin välittömästi.

Heräsin heräämössä pari tuntia myöhemmin. Mihinkään ei sattunut. Kipulääkkeet olivat siis kohdillaan. Leipää ja mehua tarjottiin, mistä tuli heti parempi olo, sillä leikkaukseen saapuvaa kielletään syömästä ja juomasta leikkauspäivänä. Munani oli kääritty sideharsolla nättiin pikku pakettiin, jonka kärjestä terska pilkotti. Koko systeemistä tuli mieleen jokin french hot dog. Sisko tuli hakemaan minut viiden maissa sairaalasta kotiin kun olin saanut pienet huimauksen tunteet hiipumaan. Haimme apteekista lääkärin määräämiä Buranan kuussatasia mukaan ja lähdimme kotio katsomaan leffoja ja syömään tortilloja.

Ekana yönä heräilin muutamaan otteeseen pieniin kipuihin, mutta sain nukuttua ihan kohtalaisesti. Toisena päivänä oli aika ottaa side pois vehkeen ympäriltä. Minua oltiin varoiteltu, että veitikka saattaisi olla aika raisun näköinen leikkauksen jälkeen ja ilmeisesti aika monilla ilmenee turvotusta ja mustelmia, joiden pitäisi helpottaa n. viikossa. Itselläni oli vain pikkurillinpään kokoinen mustelma munan toisella sivulla. Kävely tuntui epämukavalta, mutta sohvalla lojuessani tilanne ei ollut mainittavan tukala.

Vasta seuraavana yönä p***a osui tuulettimeen. Minulle nimittäin selvisi, että aamuseisokki on ilmiö, joka tapahtuu vaikka veitsellä uhattuna. Ilmeisesti ekana yönä sideharso oli hillinnyt kaluni paisumista, mutta toinen yö olikin sitten aivan eri maailmasta. Erektion aikana peniksen kasvaessa tikit pistivät erektiolle vastaan, mikä nipisti niin maan perkuleesti! Tästä saattoi omalla kohdallani tehdä ikävämpää, että kuulun ”grower, not a shower”-mieskategoriaan. Munani on lepotilassa ehkä n. 5cm pituinen, mutta erektiossa se on aika paljon pidempi ja paksumpi. Edustuskunnossa pituus on 15cm ja ympärys 60mm. Sain nukuttua yön aikana yhteensä ehkä noin 4 tuntia.

Päivät 3-10 menivät hyvin pitkälti makuuasennossa. Öisin tuli nukuttua keskimäärin 3-5 tuntia. Ei sillä etteikö uni olisi maittanut, mutta kivut eivät kannustaneet jatkamaan nukkumista sen jälkeen kun on pariin otteeseen herännyt kipuihin. Muna myös turposi tokan päivän aikana melkein kaks kertaa paksummaksi mitä normaalisti ja oli aika herkkä kosketukselle. Tikkien ympärille kertyi milloin punaista, milloin keltasta ja milloin mustaa arpea ja pientä veritihkua tuli aina silloin tällöin. Sairaalasta saamani ohje kannusti huuhtelemaan haavoja, etteivät paikat tulehdu. Neljännestä päivästä eteenpäin lopetin kalsareiden käytön kokonaan, päättelin että haava paranee nopeammin tuuletettuna, etenkin kun se ei sohvalla makoillessa pahasti sattunut.

Välillä meinasi usko loppua, etenkin kun lääkärin määräämä 9 päivän sairasloma loppui. Onneksi sain töistä luvan jatkaa sairaslomaa vielä toisella viikolla. Rankinta toipumisessa oli ehkä lopulta kuitenkin jatkuva univelka, joka koetteli hermoja. Samoin harmistusta aiheutti tylsistyminen, joka johtui siitä, etten pystynyt viettämään aikaa juuri muuta kuin selällään. Kymmenentenä toipilaspäivänä olin jo melko hajoamispisteessä, kun viikon turvottelusta ja kipuilusta oltiin sairaalasta etukäteen varoiteltu ja mietin, tuleeko tästä ikinä yhtään mitään.

11. päivänä kellon ääni kuitenkin muuttui. Aamujöpötys ei enää sattunut juurikaan (ilmeisesti tikit olivat sulaneet ihon alla, eivätkä sen tähden enää hangoitelleet vastaan) ja vaikka heräsinkin, uskalsin ruveta uudelleen nukkumaan. Värkin turvotus alkoi myös hellittää. Seuraavana yönä nukuin ensimmäiset täydet kahdeksan tunnin yöunet ja voin sanoa, että sinä päivänä hymyilytti. Housuja en viitsinyt tosin vieläkään käyttää. Siitä eteenpäin olo alkoi helpottaa päivä päivältä.

Sitten aiheeseen, joka useimpia kiinnostaa 19. päivänä kokeilin ensi kerran miltä masturboiminen tuntuisi. Hiukan askartelua se oli, mutta varovasti vain varteen keskittymällä minun onnistui kuin onnistuikin saada itseni tulemaan. Ei se ihan yksinkertainen operaatio ollut, mutta ottaen huomioon ettei se sattunut tai ruvet ottaneet pahasti osumaa (ja että sain kahden ja puolen viikon paineet purettua), saattoi kokeilua kutsua onnistuneeksi. Kokeilin tumputtamista liukuvoiteen avulla, mutta sittemmin en ole sitä pahemmin tarvinnut kuin korkeintaan fiilistelymielessä.

Ruvet putoilivat ajan myötä suureksi osaksi pois itsestään ja viimeiset ompeleet nypin tylsyyspäissäni omin päin irti. Arven iho oli alkuun ohutta, joten seksi onnistui ensimmäisen kerran vasta noin 6 viikon jälkeen. Se tuntui todella hyvältä. Ensimmäisillä kerroilla tulin paljon herkemmin kuin ennen leikkausta, mutta suht nopeasti terska karaistui ja seksi alkoi sujua entiseen malliin. Tosin takaapäin asennossa olen nykyisin hieman aiempaa herkempi, jonka olettaisin johtuvan siitä, että terskan alaosa joka kyseisessä asennossa ottaa eniten kontaktia, ei ole parkkiintunut kalsareita vasten.

Henkilökohtaisen ja tyttöystäväni kokemuksen mukaan seksin taso parani entisestään. Itse pidän siitä, että enää minun ei tarvitse lainkaan jarrutella tiukan nahan repeämistä varoen. Eikä nautintoni ole vähentynyt. Seksi on edelleen maailman siistein juttu! Tyttöystävästäni tuli leikatun fani saman tien. Leikattu on kivemman näköinen, puhtaampi ja tuntuu paremmalta, koska leikkauksen jäljiltä hepin iho on kireämpi, mikä lisää häpyhuuliin kohdistuvaa hankausta. Muutoksen huomaa myös tyttöystäväni saamien orgasmien lisääntyneestä määrästä.

Nyt, kolme kuukautta leikkauksen jälkeen, olen todella tyytyväinen, että menin ympärileikkaukseen, vaikka esinahkani kireys olikin sen verran lievää, että periaatteessa olisin voinut jänistääkin. Jos jotakin komplikaatioita haluan väen väkisin kaivella, niin leikkausarven alueelle on jäänyt pieniä kovettumia, jotka sörkkiessä ovat hieman herkkiä. Niiden olemassaoloa ei seksin aikana tai muussakaan arkielämässä edes huomaa.

Oman kokemukseni pohjalta voin siis ympärileikkausta lääketieteellisin perustein suositella. Leikkauksen jälkeisten toipilasviikkojen kivut ovat näin jälkikäteen ajatellen pieni hinta ottaen huomioon kuinka paljon leikkaus elämänlaatuani paransi.
 
juu ei
Alkuperäinen kirjoittaja nössö;11691938:
Mulla on ihan erilainen kokemus ja fiilis. Nuorena oli lyhyen ajan usalainen boyfriend, ympärileikattu kuten siellä vieläkin kai aika paljon sitä tehdään.
Kulli oli mielestäni kaunis yes KAUNIS! Uskomattoman hyvän näköinen kalu, ei suuri eikä pieni vaan sopivan kokoinen ja hyvän tuntuinen kädessä, suussa ja pillussa. Liukkaria tarvittiin hieman enemmän kuin esinahkaisten kanssa. Ja seksi oli mahtavaa, hän osasi myös pidätellä omaa tulemistaan kunnes sain orkun...

Nyt tuli ihan ikävä...

Ison kanssa, jollaisista minä vain pidän, tuo ei ole kivaa ja paikat on koetuksella, toisin kuin leikkaamattoman ison, joka on ihana, joustava ja orgasmivarma härveli. Anaaliseksissäkin se kova terska on ikävä. Ei se ainainen liukkarin kanssa läträys ole kivaa muutenkaan, voin kuvitella miten vanhempana ymärileikattu penis on karmea kun limakalvot muutenkin koetuksella. Mutta kyllähän tuo orgasminkin pidättely ihan perustaitoihin kuuluu, niin miehellä kuin naisellakin. Pitkä, yli 30-40min suuseksikin, jota rakastan antaa, hiertää suuta jos on pidemmän aikaa sitten leikattu, yh. Näyttävätkin niin keinotekoisilta.
 
Sivistynyt
  1. Nimimerkillä 3-kuukautta leikkauksesta kirjoittaneelle miehelle iso kiitos. Kävin itse leikkauksessa n. 8 päivää sitten lääketieteellisistä syistä ja jakamasi kokemukset tällä palstalla ovat pitäneet minut järjissäni kuluneen viikon ajan. Tuhannesti kiitoksia, olet tehnyt toipilasajastani siedettävää.
 
Ympärileikkaus Varoitus
Lekurit väittää ympärileikkausta niin yksinkertaiseksi toimenpiteeksi, ettei siinä voi tulla virheitä! Tuo ei pidä paikkaansa, vaan virheitä tulee ja varsinkin vasta-alkajille. Useimmissa opetussairaaloissa ympärileikkauksia suorittaa vasta kirurgiaan erikoistumassa olevat lekurit ensimmäisinä operointeinaan (ja muuten täysin omin päin!!!), tuota ei vaan kerrota potilaalle. Jokainen joka joskus on käynyt jossain parturissa, tai amiksen parturikampaamolinjalla leikkauttamassa hiuksensa, tietää sen, että lopputulos voi olla ihan mitä tahansa näiden kisällien tekemänä.... kas kun sitä taitoa ja kokemusta puuttuu. Mulle siis tehtiin 15v sitten ympärileikkaus, joka meni ihan päin helv*ettiä, asialla oli kirurgiaan erikoistumassa ollut lekuri (sain tietää tuon vasta jälkikäteen) ja tuo puoskari piilotti virheensä perinteisellä lääkäritempulla, eli jätti kirjaamatta potilastietoihin kaikki "arveluttavat asiat" ja näin ollen kaikki on sujunut täydellisesti, eikä mitään virhettä ole tapahtunut. En saanut 10 vuoden taistelusta huolimatta korvausta potilasvahinkovakuutuksesta, enkä näin ollen ole voinut hoidattaa vielä tänäkin päivänä haittaavia seuraamuksia kuntoon plastiikkakirurgilla. ÄLKÄÄ SIIS LEIKKAUTTAKO KESKENKASVUISIA AINAKAAN JULKISELLA SEKTORILLA, yksityisellä voit sentään valita operoivan lääkärin, julkisella homman hoitaa just se kenelle arpa lankeaa!!!!!
 
Paljon haittoja tiedossa
Oysin mukaan huolellisesti suunniteltu, mitoitettu ja täydellisesti onnistunut siisti ympärileikkauksen lopputulos on tällainen. Nämä kaikki linkeissä esiintyvät haitat kuuluu normaaliin lopputulokseen, eikä näitä haittoja voida estää millään tavalla. Tätä ei tarvitse erikseen kertoa potilaalle, koska kyseessä on pieni yksinkertainen harmiton rutiinitoimenpide, johon ei vaikuta millään tavalla leikkaavan lääkärin pätevyys, kokemus, tai edes se, onko leikkaava lääkäri tutkinut leikattavaa potilasta ennen leikkaukseen ryhtymistä. Näin yksinkertaisessa toimenpiteessä ei ole olemassa minkäänlaista virheen mahdollisuutta, eikä myöskään kosmeettisella puolella ole mitään merkitystä, koska toimenpide ei kohdistu kasvoihin.

1. kiristäviä kipua aiheuttavia arpeutumia, joiden esteettisyydellä ei ole merkitystä

http://www.circumstitions.com/Restric/Botched3sc.html

2. hankalasti puhdistettavia ihotaskuja

http://www.circumstitions.com/Restric/Botched2st.html

3. kiristäviä, kipua aiheuttavia, hankalasti puhdistettavia ihosiltoja, joiden esteettisyydellä ei ole merkitystä

http://www.circumstitions.com/Restric/Botched1sb.html

4. sattumanvaraisesti kasvavia verisuonia leikkauksessa tuhoutuneen verenkierron tilalle, esteettisyydellä, kiristävyydellä, tai kivuliaisuudella ei ole merkitystä

http://www.circumstitions.com/Restric/Botched5va.html

5. epäsymmetriset arpilinjat, ihosyltyt ja jopa täysin vaille ihoa jääneet alueet, joiden esteettisyydellä ja kivuliaisuudella ei ole merkitystä

http://www.circumstitions.com/Restric/Botched6un.html

6. jäljelle jääneen kudosmäärän riittämättömyys erektioon, sen seurauksena kivespussin, nivustaipeen ihon ja karvoituisek kiristyminen puolivarteen asti. Esteettisyydellä, kireydellä ja kivuliaisuudella ei ole merkitystä

http://www.circumstitions.com/Restric/Botched7ex.html

7. toisiinsa nähden jopa useita senttimetrejä kierteelle osuneet haavapinnat, jonka esteettisyydellä tai kiristävyydellä ei ole merkitystä

http://www.circumstitions.com/Restric/Botched8ma.html

Oysin mukaan näiden seitsemän esimerkkihaitan lisäksi normaaliin ympärileikkauksen jälkitilaan kuuluu olennaisena osana myös useiden päivien ajan jatkuva runsas verenvuoto, yöllisissä erektioissa irtoilevat ompeleet, tuhoutuneen verenkierron aiheuttama harmaus ja tuntopuutokset terskassa, sekä paisuvaiskudokseen liikkumattomaksi kiinni arpeutunut haavapinta ja monet muut pienemmät haitat, kuten edellä mainittujen seikkojen aiheuttamat loppuiän jatkuvat yhdyntäkivut.

Näistä täysin normaaleista asiaankuuluvista haitoista huolimatta Oysin mukaan potilas hyötyy leikkauksesta, joten leikkausta on pidettävä täydellisen oikeaoppisesti suunniteltuna, suoritettuna ja täydellisen hyvin onnistuneena sekä siistinä. Sitä Oys tosin ei osaa kertoa edes potilaalle, mitä nämä leikkauksessa saavutetut hyödyt on.

Tällaista jälkeä saa aikaan Oysin lääkärinä toiminut Erkki Ollikkala, joka muuten nykyisin pitää luentoja urologiaan erikoistuville lääkäreille. Mainittu lääkäri on työskennellyt julkisessa virassa, joten nimen julkaisemiselle ei ole estettä.
 
hannu94
Itseltäni on esinahkaleikattu kireydentakia jo ajatsitten .Vaikutus terska ei ole niin tuntoherkkä joten siinä missä n.s. normaali mies selviytyy 30 sekunnista kolmeen minuuttiin itse joudun lukkiin 30 minuutista neljään kymmeneen minuuttiin mikä on ainakin oman kokemuksenimukaan naisille huonojuttu ehtivät pitkästyä ja käy tuo kunnonpäällekkin.Joskus kaipaan sellaista 30 sekunnin rykäisyä ja tupakki huuleen elämä ei ole reilua.
 
make
Itselläni ympärileikattiin äskettäin kireyden ja mahdollisen kroonisen ihotaudin takia ja yllättävän hyvälle näyttää vaikka eivät vielä tikitkään ole sulaneet. Vielä pari viikkoa pitäisi odottaa ennen kuin kehtaa masturboida eli siitä en osaa sanoa mutta voin kuvitella miten hyvälle suihinotto tulee tuntumaan parantumisen jälkeen :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä