ympärileikattu penis?

  • Viestiketjun aloittaja tröött
  • Ensimmäinen viesti
Harri
Minut on leikattu 30v ikäisenä valkojäkälän takia. Seksin ilosta katosi 1/3 osaa, ympärileikkaus tehty low cut-tyyliin (sisempi nahka kokonaan pois, arpi terskan takana). Vaikuttanut paljon seksiin, masturbointiin (ei enää pysty kädellä, mikä on ollu iso pettymys) ja myös tunne-elämään. Seksi oli ennen parasta, mitä maailma tarjosi, ja nyt se fyysisesti paras asia elämästä on ottanut osumaa. Myöskään omaan emäntään ei tunne samanlaista halua kuin ennen, seksikerrat harventuneet yhteen kertaan viikossa. Kiintymys toiseen tuntuu sekin lieventyneen, kun se rakastelu ei tunnu selässä asti hyvältä... Ja kyllä, täytyy 'mennä vähän kovempaa' että orgasmin saa... Ympärileikattu mies on kuulemma vähän kovakouraisempi, jotta saisi nautinnon.
Itse orgasmin hetki yhtä hyvä kuin ennenkin, mutta seksistä ei jää enää sitä hyvänolon sekavaa onnea, vaikka olisikin hikinen, iloinen kerta. Tunne omasta miehuudesta on sitä myöten kärsinyt. Hidas rakastelu ei oikein onnaa, kun se ei tunnu tarpeeksi...
Kyllä on tuntunut siltä, että olinpa tyhmä kun hakeuduin vaivoineni ympärileikkaukseen. Vuosi kulunut, ja välillä vieläkin ihan joutuu pettymyksen kyyneleitä nielemään... Tähän on pakko vain tottua. Olisin mieluummin venytellyt sen valkojäkälän runteleman esinahan suun vaikka sormin ja kestänyt ne jatkuvat, yhdynnässä repeilevät, kirvelevät haavat. Urologi minulle väitti kivenkovaan että ei se tunto kärsi ympärileikkauksessa, urbaania legendaa...
Koettakaa pärjätä silä luomulla, jos vain pystytte! Tai älkää ainakaan antako lääkärin leikata SISEMPÄÄ nahkaa pois, tutustukaa high cut- malliin ja VAATIKAA edes sellainen! Mie luulen, että seksin ilo olisi parempi jos sisempi nahka olisi säästetty.
Harri
 
Elämäni virhe
Varokaapa menemästä OYSiin ympärileikkaukseen, tai älkää ainakaan missään nimessä viekö lapsianne sinne silvottavaksi. Lääkärit väittää sitä "pieneksi mitättömäksi nipsaisuksi, joka paranee muutamassa viikossa ja josta ei ole mitään haittaa". Tosiasiassa haittaa on ihan helvetisti, eikä ole "parantunut" vielä 15:n vuoden jälkeenkään. Kaikki "haitat kuuluu asiaan ja niihin pitää vaan sopeutua", sanoo OYS. Sen sijaan OYS ei osaa sanoa, mitä hyötyä tuosta leikkauksesta potilaalle on. Jos kerran yliopistotason sairaalan lääkärit ei osaa kertoa potilaalle, mitä hyötyä ympärileikkauksesta on, niin sillon koko leikkaus on kyllä suoranaista puoskarointia ja nuo väitteet "harmittomuudesta" on suoranaista potilaalle valehtelua!
 
ei tuppikulli
Minut ympärileikattiin aikuisena, koska kärsin liian pitkästä esinahasta. Leikkaus oli ns. tiukka ja korkea, eli leikkausarpi oli melko korkealla. Koska olen innokas uimari, niin aluksi häpesin mennä uimahalleihin, koska jotkut "katsoivat" leikattua vehjettäni. Vehkeeni on tyttöystäväni mukaan isko kokonen, joten siitä syystä leikkaus näkyy kuulemma enemmän. Koska pääkaupunkiseudulla näyttää olevan enemmässä määrin leikattuja, niin nykyään kannan "ylpeänänä" leikattua kaluani. Tämän johdosta voin sanoa leikkauksesta olevan vain positiivista sanottavaa. Mikäli joku harkitsee leikkaukseen menoa, kannatan ehdottomasti. Yhdynnässä kuitenkin esinahka on taakse vedettynä, ainakin kondomin kanssa.
 
6v leikattu
Kyllä se ympärileikkaus vie tuntoa. Minut on leikattu ollessani 6v. Ei ole seksi koskaan tuntunut juuri miltään. Eka kerta oli ihana. Silloinkaan en tosin saanut orgasmia enkä koskaan ole vielä saanut. Leikkaukset on yksilöllisiä. Taas yksi suhde loppui, kun en tullut. Älkää luopuko esinahoistanne ikinä! On puhdas ja hyvännäköinen, mutta mitä sillä tekee kun on niin vitun tunnoton. Syä miehisyyttä ankarasti.
 
Mmmm
Pystyy esinahkaa jotenkin venyttämään takaisin jos on ympärileikattu. Ilmeisesti aika hidas prosessi. Itsellä ei tarkempaa tietoa mutta googlella löytyy varmasti ainakin englanniksi tietoa aiheesta ja ainakin pegym foorumilta jos englanti taittuu.
 
Hoitaja
Minulla on luonnostaan aina esinahka terskan takana, eli kullin pää on aina paljaana.
Nyt vanhemmiten olen huomannut, kuinka herkkyys kullista on vähentynyt huomattavasti ja sitä myöten halut.
Naidessa ei tahdo saada kunnon tuntumaa millään , vaikka kaluni ei ole pieni.
Vaimoke kyllä nauttii kovasti, koska terskan juuressa on suuri " nahkarengas".

Rakkaat kansalaiset kertokaa onko jollakulla vastaavia kokemuksia.
 
masokisti
Minulla on luonnostaan aina esinahka terskan takana, eli kullin pää on aina paljaana.
Nyt vanhemmiten olen huomannut, kuinka herkkyys kullista on vähentynyt huomattavasti ja sitä myöten halut.
Naidessa ei tahdo saada kunnon tuntumaa millään , vaikka kaluni ei ole pieni.
Vaimoke kyllä nauttii kovasti, koska terskan juuressa on suuri " nahkarengas".

Rakkaat kansalaiset kertokaa onko jollakulla vastaavia kokemuksia.
Minulla on niin pitkä esinahka ja se on kasvanut kiinni,se jää paljo kusetta siellä joka on vaikea saada pois ja se tippuu myöhemmin pois,siis kalsarille ja minun uroloogi ehdotti että minä otan se pois kokonaan mutta on niin monta tällä joka kirjoittaa että se on vaikea runkata sen jälkeen?Onko se näin?
 
Viimeksi muokattu:
Ihmisoikeus
Vanha Anarkisti
Esinahka on miesvartalon tuntoherkin osa, jolla on seksuaalisen nautinnon tuottamisessa olennainen rooli. Väitteet ympärileikkauksesta pienenä ja merkityksettömänä operaationa perustuvat tietämättömyyteen. Tietoa on onneksi tarjolla runsaasti:

https://sagaciousmama.wordpress.com/2010/04/20/20-reasons-i-did-not-circumcise-my-son/
http://circumcision.org/
http://circumcisionharm.org/gallery intact.htm
http://www.noharmm.org/home.htm
http://www.noharmm.org/home.htm

Esinahka ei ole minun vartaloni herkin osa. Luonto loi minulle aika lyhyen esinahan, jo teini-iässä se vetäytyi terskan taakse ( tai "heppi kasvoi ulos", kuinka päin vaan ). Muutama nainen kysynytkin seksiin ryhdyttäessä että olenko ympärileikattu, kohteliaita ovat olleet ja hyvännäköiseksi kehuneet.
 
Viimeksi muokattu:
Venyttäjä
Minut leikattiin aikuisena fimoosin vuoksi. Matala leikkaus, eli sisälehteä jätettiin vain 5 mm. Olisin mielelläni jättänyt sisälehteä vähän enemmän, koska itselläni peniksen herkkyys pieneni. Tästä asiasta lääkäri ei minua lainkaan varoittanut, eikä minulle tarjottu mitään kudosta säästävää vaihtoehtoa! Tämä on erittäin raivostuttavaa. En ymmärrä, miten lääkärit eivät ole tietoisia näistä asioista ja miksi he poistavat enemmän kudosta kuin on tarpeen!

Iloinen uutinen tästä kärsiville on kuitenkin tuo "Foreskin restoration" eli esinahan palauttaminen venytyksen avulla. Sitä voi tehdä käsin tai venytyslaitteiden avulla. Prosessi on hidas, mutta pikkuhiljaa sekä sisä- että ulkonahka kasvavat venytyksen myötä, ja osa menetetystä herkkyydestä palautuu. Ajan myötä (mitataan vuosissa) esinahka voi kasvaa riittävän pitkäksi suojaamaan terskaa kuten alkuperäinenkin esinahka. Suojassa ollessaan myös terska on huomattavasti tuntoherkempi. On myös olemassa keinotekoisia suojia, joilla peniksen pään voi suojata prosessin aikana.
 
vierailija
Niin, perustan arvioni miehen tuntoaistista omiin havaintoihini. Hän nauttii suuseksistä, myös kevyestäkin kosketuksesta. Ja laukeaa yhdynnässä aivan normaalisti, vieläpä melko nopeasti. Ei siis tarvitse erityisen pitkää kiihotusaikaa. Luulisin, että terska ja erityisesti sen reunat ja alapuoli ovatkin miehellä ne kaikkein tuntoherkimmät alueet - ei suinkaan esinahka.

Mitään erityistä "pimpin hankaamista" en ole huomannut, tai ainakaan ei ole tuntunut pahalta. ;)
Esinahka on 50% miehen peniksen tuntoherkästä alueesta, ja jos nyt erimieltä on niin voi mennä sivistämään itteään vaikka kirjastoon
 
Viimeksi muokattu:
operointiin
Olen 41-vuotias mies ja olen kärsinyt löysästä esinahkasta usean vuoden ajan. Nyt olen päättänyt, että teetän itselleni ympärileikkauksen. Olen katsellut netistä erilaisia leikkaustyylejä ja yleisin on kuulemma korkea ja tiukka. Haluaisin siis sellaisen leikkauksen, että peniksen varteen ei jää lainkaan vapaata esinahkaa. Mikäli leikkaus tehdään edellä mainitulla tavalla, niin liikkuuko jäljelle jäänyt nahka peniksen päällä? Ympärileikatut laittaisitteko kommentteja. Leikkaukseen menen se ei muuksi muutu, ei siis älä leikkauta kommentteja.
 
Öööh
Hahah, itellä levossa nahka terskan päällä, juhlakunnossa tuntuu nahka olevan liian lyhyt, jolloin se nahan ja terskan välinen ihopoimu kiristyy ja saattaa pienesti revetä. Myös itse erektio tuntuu jäävän vajaaksi kun nahka ei anna periksi.
 
vierailija95
Musta vähän outoa jos esari poistetaan ilman lääketieteellistä syytä esim. vaikka uskonnon takia. Ihan hullua. :/ Ja se on ihan kyllä nahkanki kanssa puhdas kun vaan pesee hyvin...
 
leikattu 19v
Olen yhdeksäntoistavuotias miehenalku. Minut ympärileikattiin puoli vuotta sitten. Omistan melko ison peniksen ja esinahkani oli vielä runsaampi. En pystynyt juuri koskaan vetämään esinahkaani kokonaan taakse, sillä esinahkani oli todella pitkä. Tämän vuoksi päädyin ympärileikkaukseen. Ympärileikkauksessa poistettiin esinahan ulko- ja sisälehti kokonaisuudessaan. Urologi halusi poistaa myös freneulumin, koska tämä oli melko lyhyt. Leikkaukseen olen todella tyytyväinen sillä seksielämäni on nyt kunnossa. Nyt yhdyntä tuntuu yhdynnältä ja suuseksikin onnistuu hyvin. Leikkauksen jälkeen tuntui oudolta housuissa, kun paljas terska hankasi housuja. Nyt siihen on jo tottunut. Toinen seikka, joka minua jännitti oli uimahalliin meno, sillä asun pienellä paikkakunnalla ja siellä ei juuri ympärileikattuja ole. Sain aluksi katseita tutuilta ja tuntemattomilta, sillä paljas terska vielä korosti isoa penistäni. Olen tottunut jo tähänkin ja kuljen häpeilemättä uimahallin pesutiloissa. Yksi nuori poika kerran kysyi uimahallin saunassa, että onko minut ympärileikattu. Hän kuulemma kärsii ahtaasta esinahasta, mutta ei kuulemma uskalla mennä leikkaukseen. Kehotin kysyjää menemään rohkeasti leikkaukseen, sillä minulla on leikkauksesta vain hyviä kokemuksia sanottavana. Minutkin olisi pitänyt leikata paljon aikaisemmin, niin olisin säästynyt monelta murheelta.
 
vierailija
Itselle tehtiin tänään ympärileikkaus Terveystalolla. Operaatio suurpiirteittäin: urologin vastaanotolla pari viikkoa aiemmin ahtaan esinahan takia, lähete leikkaukseen, soittavat ajan asiakaspalvelusta, leikkauspäivänä aamulla terveystalolle, tuodaan sairaalavaatteet jotka vaihdetaan pukkarissa päälle, kutsutaan heräämön sängylle jossa hoitaja antaa buranaa kyselee ja selittää asioiden kulun, viedään leikkaussaliin jossa 3 hoitajaa asiat kerrotaan kokoajan ja sinusta pidetään huolta ja vointia kysellään, kirurgi tulee paikalle ja selittää leikkauksen ja muuta, hoitaja laittaa kanyylin käteen, esilääkettä ja kipulääkettä, rentouttaa mukavasti, puudutuspiikkejä pari hepin varteen ja puudutuksen toimittua homma aloitetaan, kipulääkettä saa lisää, homma ohi ennen kuin tajuaakaan, ei kipua eikä muutenkaan sen pahempi kuin hammaslääkärikään, itsellä vielä neulakammo ja selvisin suht helposti
 
miäs38
Säästävä ympärileikkaus, tuntoa meni, kaduttaa ja masennus päällä.
Syystä tai toisesta, veikkaan hiivatulehdusta esinahan päähän kasvoi niin kutsuttu joustamaton kuminen vanne. Pariin kertaan urologilla kävin näyttämässä mutta kortisonilla ja muilla ongelmaa ei saatu poistumaan. Erektiossa vanne puristi ja noin reilun vuoden aikana kiristyi vain lisää. Ongelma ei ollut kestämätön mutta halusin päästä asiassa eteenpäin.
Lääkärin näkemys oli että rohtoutuma on tapahtunut ja leikkaus suositeltavaa.
Leikkauksessa poistettiin noin 2cm ihoa joka omassa tapauksessa tarkoittaa että suurin osa peittyy
normaali tilassa noin sentin verran päätä jää avonaiseksi Lääkäri myös leikkeli frenulum myös karkeasti pois.
 
miäs38
Henkilökohtaisesti olisin halunnut täysin minimaalisen leikkauksen. Mutta lääkäri poisti vaurioitunutta ihoa osaksi varmaan kortisonikäytön takia. Nyt 2 kuukautta myöhemmin en saa kovaa erektiota masturpoidessa vaan homma jää löysäksi letkuksi.
 
miäs38
Hommat onnistuin harrastamaan mutta nautinto omasta mielestä koko ja kovuus on kärsinyt. Asiasta nyt leikkaavalla urologilla keskusteltua sain 2 vuoden potenssi lääkke reseptit.
Leikkauks jälki on hyvä ei komplikaatioita paranemisessa. Tunto kadonnut omat erektiot heikohkoja. Fiilis masentunut.
 
StorJan
Kenellä on kokemusta ympärileikatusta miehestä? Itse en ole sellaista koskaan nähnytkään. Pari ulkomaalaista poikaystävää oli aikoinaan, mutta nekin ihan "normaaleja". Suomalaisista ei ole kellään ollut leikattua. Onko se kumppanille vaikeampi käsitellä, kun ei oo esinahkaa, mitä liikuttaa?
minulla on ympärileikattu kulli. eli terska esillä koko ajan. on mitä liikuttaa mutta ei ole nk tuppimulkku. ja siistimpi.
 
Viimeksi muokattu:
StorJan
Hommat onnistuin harrastamaan mutta nautinto omasta mielestä koko ja kovuus on kärsinyt. Asiasta nyt leikkaavalla urologilla keskusteltua sain 2 vuoden potenssi lääkke reseptit.
Leikkauks jälki on hyvä ei komplikaatioita paranemisessa. Tunto kadonnut omat erektiot heikohkoja. Fiilis masentunut.
ei onneksi mitään ongelmaa. ei niin herkkä laukeamaan koska terska hankaa housuja 24/7 ei arpia ei mitään ongelmaa hygieenia korkeampi
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä