Hae Anna.fi-sivustolta

Yo-juhla lahja tuntemattomalle ihmiselle?

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Naapuri, 03.06.2010.

1. Naapuri Vierailija

Saimme naapurilta kutsun ylppärijuhliin, muttei tunneta itse juhlittavaa. Ollaan menty muutaman kerran autolla ohi, mut tuskin hän edes tietää keitä olemme.

Mitä tälläselle henkilölle lahjaksi? Sitä paitsi voipi olla ettemme taaskaan näe itse juhlittavaa, päästään sen verran myöhään illalla muiden yo-juhlien jälkeen et liekö juhlakalu mennyt jo kavereidensa kanssa juhlimaan.

Pieni vinkki; Olin itse vuosi sitten ylioppilaan äiti ja mieltäni lämmitti suuresti eräiden henkilöiden huomaavaisuus kun sain heiltä onnittelut ja ruusun.
    Meinaan lauantaina tehdä puolestani niin ja muistaa myös ylioppilaan äitejä.

2. reska68 Vierailija

Entäs isät? Nehän kaiken maksavat!!!

3. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Me ollaan oltu tuttavamme lasten ylioppilasjuhlissa ja viety ihan vaan kortti ja ruusu eikä mitään muuta.
    Ollaan oltu saman suvun viidessä ylioppilasjuhlissa ja todellakin viety se ruusu. Se kyllä on riittänyt.

4. isät maksajina? Vierailija

Siis miten niin isät kaiken maksaneet? Missä antiikin ajassa sinä elät, kun kuvittelet, että perheessä vain yksi tienaa?

5. ottiatuota Vierailija

No kyllä se monesti on niin edelleen, että mies painaa pitkää päivää perse ruvella, hyväpalkkaisessa työssä, tienaten talot, autot, mökit ja metkut. Vaimo on hoitovapailla 10v, opiskeltuaan ensin lähes kol kymppiseksi (ei ole tehnyt töitä kuin pari vuotta ennen kuin alkoi lisääntyä) ja vain valittaa kun ei siltikään saatu yhtä komeaa palatsia kun serkunmiehellä on.

Kärjistystä mutta on näitä.

6. Ja sitten on... Vierailija

...meitä, joissa nainen on aina tienannut paremmin ja jonka työhistoria on ollut katkeamattomampi kuin miehen. Ja kun Luoja ei ole edes lapsia suonut, ei ole ollut äitiyslomia, eikä hoitovapaita. Ja kaikkea tältä väliltä. Eli nykyään ei tosiaan voi yleistää.

Mutta tuohon, että viedä käytännössä vieraalle lahjaksi - olen samaa mieltä kuin Anni, puolitutuille ja kylänmiehille sopiva lahja on ruusu/joku muu kukka ja kortti.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri