Hae Anna.fi-sivustolta

Yo-juhlat ja tila- ym. ongelmat

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Abin äitinä, 15.02.2008.

1. Abin äitinä Vierailija

Esikoiseni saa todennäköisesti lakin toukokuussa. Juhlat olisi pidettävä, pienimuotoiset tosin (olen yh, sukuni on pieni, lapsen isän puolelta maks 10 henkeä tulossa; kaikkinensa 20-30 h). Kuitenkaan kotiimme ei ilman erityisjärjestelyjä sovi, sillä asumme ahtaasti (nukun itse olohuoneessa).

Oletteko järjestäneet/järjestyttäneet juhlia vuokratiloissa ja millaisin kokemuksin? Vuokratako joku mökki plus pitopalveluihmiset sinne, vai käyttää ravintolan tiloja ja palveluja? Olen päätynyt siihen, etten stressaa itseäni juhlien laitolla, koska elämässäni on tällä hetkellä monia muita stressitekijöitä. Hienokin juhla menee pilalle kun laittaja on rättiväsynyt. Sama koskee lähisukua.

Tarjoiluksi oli tarkoitus alkumaljat, lämmin ruoka ja kakkukahvit. Ei mitään siperryksiä. Kokemuksia, kiitos!

2. Yksi idea Vierailija

Tuli mieleen, että voisiko harkita kuitenkin omaa kotia juhlapaikkana ja kutsua vieraita eri aikoihin? Silloin luulisi ekojen vieraiden jo poistuvan takavasemmalle, kun myöhäisemmät saapuvat...?

Mutta jos pitopalvelua aiot käyttää, on varmaan juhlapaikkakin ihan hyvä ratkaisu.

3. juhlissa ollut Vierailija

Viime vuonna olin kivoissa yo-juhlissa, jotka oli järjestetty jonkinlaiseen perinnetaloon/perinnekahvioon, jota vuokrattiin juhlatilaksi. En tiedä tarkemmin, kun en asu paikkakunnalla ja toisaalta en halua näin netissä nimetä paikkaa. Pitopalvelu/kahvilan väki hoiteli tarjoilun seisovaan pöytään, tilaa oli sopivasti ja kaunis pohjoispohjalainen miljöö. Siis kyse ei kuitenkaan ollut mistään museosta, eli ei tarvinnut varoa joka esinettä ;) Omatkin silmät aukenivat: juhlan voi todellakin järjestää muuallakin kuin kotona, jossa tila saattaa tuottaa ongelmia (kuten tässäkin tapauksessa olisi käynyt). Ainakin vieraana kokemus oli positiivinen, jo heti parkkipaikan koosta alkaen... ;)

Kartoita asuinpaikkasi mahdollisuudet ajoissa! Ymmärtääkseni on yleistä, että juhlia nykyään järjestetään muuallakin kuin kotona. Varsinkin yh:lla on usein pienet tilat. Tai sitten vuokratila on sopivan neutraali molempien vanhempien ja sukulaisten tulla juhlaan. Monilla paikkakunnilla on tiloja, jotka vuokrataan juhlakäyttöön joko pitopalvelun kera tai pelkästään juhlatiloina. Esim. seurakunnaltakin voisi löytyä jokin pienehkö, soveltuva tila, jonne voisi itse tehdä tarjoilut. Tai joltain seuralta. Tai ainakin meidän paikkakunnalla on parikin yksityisten yritysten tilaa, toiseen voi ymmärtääkseni tehdä itse tarjoilun, toinen on pitopalveluyrityksen omistama ja vuoraa kaiketi vain ruokapalvelun kera. Ravintolaakin voi tietysti käyttää, sieltähän kaikki palvelut saa kätevästi.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri