Hae Anna.fi-sivustolta

yo-juhlat

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä kokematon, 14.05.2006.

1. katsos Vierailija

Meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle. Vaikka sinä et olisikaan tullut känniin niin naapurin emäntä saattaa tulla jopa kuohuviinistäkin sillä siinähän on alkoholia.

2. jepu Vierailija

Hmm.. eipä minun lakkiaisissani ainakaan mitään varsinaista ohjelmaa ollut, eikä kyllä muissakaan lakkiaisissa, joissa olen ollut. Kukin on tullut sisään, ja on nostettu maljat ylioppilaalle. Vapaata seurustelua ja tarjoilut siinä samalla. Eipä siinä sen kummempaa.

3. kokematon Vierailija

Kiitos vastauksista.Olen nyt vähän leiponut pakkaseen.Kahvinkeittimen ja astiat aion vuokrata.Ruoaksi aion tehdä kinkku ja lohikiusausta.Osaako kukaan sanoa,paljonko peruna sipuli-sekoitusta pitää ostaa jos tekee noin 50:lle?

4. jaaha Vierailija

Tuosta kutsumisesta/kutsumatta tulemisesta: minulle se on ihan se ja sama, mitä joku ""etikettikirja"" sanoo; ei se mikään laki ole. Meille ei kyllä ainakaan tulla kutsumatta, omasta kodistani ja omista juhlistani päätän kyllä minä eikä mikään kirja.

Ja tuolle joka sanoi että aina puhutaan ""pääkaupunkiseudusta"", noh maalla nyt vaan on tiheämmät piirit ja mökkikausilta tiedän, että maalla harrastetaan paljon yllätysvierailuja ja ""piipahtamisia"" muutenkin. Kaupungissa se useimmiten ei ole toivottua eikä tapana (paitsi ehkä sellaisten keskuudessa, jotka ovat maalta.. ;) ).

Enpä menisi kutsumatta mihinkään kesteihin. Enkä halua että meillekään tullaan.

5. Gina Vierailija

Hei täältä pääkaupunkiseudulta kaikille! Ei kaikki meistä ole noin nihkeitä kuin jotkut täällä kirjoitelleet! Lakkiaisiin on aivan sallittua tulla ""kutsumattomanakin"", sehän olisi aika pöyristyttävää jos äidit käännyttäisivät tällaiset nuorta onnittelemaan tulleet vieraat ovelta pois! Ja herätys tosimaailmaan; kuka kuvittelee, että tällaisia vieraita paukkaa viisikymmentä yhtäkkiä?! Todellisuudessa saattaa jäädä ihan muutamaan, jos edes yhteenkään.
    JOten siitä päästäänkin sitten niihin tarjottaviin, joita joku stressaili tämän asian suhteen...

Itse kun en henk.koht. voi ymmärtää tällaista pihistelyä! En todellakaan ole mikään kroisos, vaan pienipalkkainen ihminen mutta kun järjestän juhlat, kahvit tms niin pidän satavarmasti huolen siitä että ruokaa riittää kunnolla kaikille! Pidän sitä kunnia-asiana, että on hyvät tarjottavat! Ajatuksena siis, että kenenkään ei tarvitsisi miettiä paljonko mitäkin ottaa, vaan jokainen voi ottaa niin paljon kun haluaa (eli jos vaikka puolet ihmisistä on ottaneet kakkua ja sitten itse sitä ottaa, niin kakusta on 1/3 enää jäljellä ja itse ei sitten kehtaa ottaa niin isoa palaa kuin haluaisi, koska joutuu ajattelemaan niitä muitakin että hekin saisivat.. näin esimerkiksi). Anteliaisuus on siis mielestäni todella arvostettavaa, kun järjestää jotain tarjoilujen kera! ""Meillä ei säästellä"" -mentaliteetti on parasta. (Huom. en tarkoita siis että välttämättä pitäisi olla mitään seitsemää sorttia vaan että ruokaa _riittää_)

6. abi09 Vierailija

Heips kaikille. Päätinpä minäki osallistua kirjottelemiseen tuosta "kutsumattomana" juhliin tulemisesta. Meilläpäin (maaseudulla, pienellä paikkakunnalla siis) on tapana laittaa paikallislehteen yleinen kutsu ylioppilasjuhliin ja sitten soitella kutsu kummeille ja sukulaisille jotka eivät asu paikallislehden levikkialueella. Toki myös tuttavia kutsutaan suullisestikin kun tavataan ja juhlista puhutaan. Näin meilläpäin on tapana. :D Minulla ei tulisi mieleenkään käännyttää jotain vierasta ovelta pois, koska kaikki vieraat ovat tervetulleita juhliin. Toki tällainen yleinen kutsuminen aiheuttaa hiukan ongelmia keittiön puolella, mutta pakastin on keksitty! on mukava sitten juhlien jälkeen ottaa pakasteesta pikkuleipiä yms juhlista jääneitä tarjottavia, jos vieraita onkin käynyt "odotettua" vähemmän..
    Onnea vielä kaikille uusille ylioppilaille, viettäkäähä oman näköset juhlat!:D

7. eino62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    hei! poikani pääsee ylioppilaaksi olen eronnut miehestäni joka ei ole poikani isä. Nyt poikani ei halua juhlia. kuitenkin minun vanhemmat haluavat sukujuhlat. olin suunnitellut, että pienimuotoinen kahvitilaisuus pidetään poikani asunnolla johon kutsutaan isovanhemmat ja kummit sekä "isä" uuden ystävättären kanssa. miten minun pitäisi toimia jotta POIKANI varsianinen juhlakalu olisi tyytyväinen, hän on
    sukumme enismmäinen ylioppilas ja hyvin arvosanoin

8. mie vaanxx Vierailija

Tuota, kannattaa varmaan kysyä pojalta kun me emme täällä voi tietää mitä hän haluaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri