Hae Anna.fi-sivustolta

Yo-juhlien etiketti

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Nipottaja, 05.06.2005.

1. c:n paperit Vierailija

itse valmistan omiin yo-juhliini playsuitin, eli shortsihaalarin. Edestä ei juurikaan paljastava, mutta selästä avonainen. Venekaulus ja melkein kyynärpäihin yltävät hihat. Värinä todennäköiseti jokin harmaan sävy. Siihen haluan pukeutua ja se on omannäköiseni! Tunnen oloni muklavaksi kun pukeudun näin.
    Jos joku näkee asusta sivistymättömyyteni tai huonon todistuksen, niin hienoa, taidat olla talented! Silloinhan olen onnistunut asuvalinnallani kertomaan kaiken oleellisen lukioajastani:) minua ei haittaa lainkaan jos muut paheksuvat asuani, ainakin minulla ja lähimmilläni on hyvä olla!

Onnea muillekin ylioppilaille ja ottakaa rennosti niuhottajat! Pystyttekö te etikettiin pukeutujat ylipäätään nauttimaan juhlista, vai eikö mielestänne juhlista kuulu nauttia?

2. No ei tietenkään kuulu nauttia! :-D Etkö ole huomannut kuinka puolet kansasta juhlii lätkän MM-kultaa ja toisella puoliskolla on meneillään ihan hirvittävä itku ja hammastenkiristys täsmälleen samasta asiasta! :-D Menepä piruuttasi vilkaisemaan jotain hääpalstaa jos haluat tietää kuinka TAVATTOMAN vaikeaa voikin olla ihmisellä juhlat, juhliminen ja nauttiminen! :-D

Kyllä se vaan on niin että tietyntyyppisellä ihmisellä on aina naama väärinpäin, tapahtui mitä hyvänsä. Olenpa tavannut tällaisen lottomiljonäärinkin/tms. äkkirikastuneen! :-D No ketuttaisihan se nyt ketä tahansa reissata velattomana ympäri maailmaa, ymmärtäähän sen! :-D

3. Kaikki on Vierailija

Minulla oli kansallispukuni päiväjuhlassa ja illallakin lyhyt iltapuku, koska en nyt pidä pikkupaikkakunnan baarissa kekkelöimistä niin suurena juhlana, että pukukoodi olisi smokki-iltapuku. Karonkassa oli sitten täysi juhlapuku -koodi, eli frakki ja juhlapuku naisilla.

4. 'ädflögädflg Vierailija

Kun kuvia katselee, niin tulee mieleen pai juttua.
    - helman pituus kannattaa tarkistaa kokovartalopeilistä, ei liian lyhyttä mutta ei liian pitkääkään. Väärän pituinen helma ja tyttö näyttää mummoltaan, ei nuorelta naiselta.
    - kengät: miksi naiset käyttävät Iines Ankan kenkiä eli ns. veneitä?

5. fiinileidi Vierailija

1. Yo-juhlat eivät ole iso asia, lukio on yliarvostettu
    2. Mitä väliä on toisten vaatteilla, pistäkää silmät kiinni jos häiritsee
    3. Keskittäkää energianne tärkeään, esim. maailmanparannukseen. Tuollainen kiihtyminen täysin mitättömästä asiasta vaatii energiaa, joka voitaisiin hyödyntää esim. roskien keräämisessä ja muussa teidän kaltaisillenne sopivissa toimissa. Ja onhan se rankkaa jos kasvot ei riitä, vaan ulkonäköä pitää kompensoida pukeutumisella. Ehkä sittenkin annan teidän kiihtyä rauhassa.

Hyviä yo-juhlia! Muistakaa ettei ole teidän asia häärätä toisten juhlissa joten silmät kiinni ja suu siinä kermassa (kertyy mukavasti pyllyyn;))

6. Minua on aina ihmetyttänyt ammattikoululaisten ''miksi ylioppilaista tehdään niin iso numero, eikä meitä AMMATIN saaneita muisteta ollenkaan?'' - tyyliset vuodatukset. Ylioppilaat olivat ennen toki paljon suuremmassa arvossa, koska opiskelemaan pääsivät vain ylemmän väestöluokan edustajat, eikä ammattikouluja ollut. Tottakai ammatin saaneet ovat aivan yhtä tärkeitä kuin lukion käyneetkin, mutta asiassa täytyy muistaa, että nämä kaksi koulua ovat täysin erilaisia. Ammattikoulu valmistaa sinua työelämään, siihen ammattiin, jota opiskelet, kun taas lukio antaa yleissivistävää tietoa joka elämän alueelle ja paremmat teoreettiset lähtökohdat jatko-opiskeluun. Ylioppilaat ovat keväällä suurempi asia mediassa, koska vanhoja perinteitä kunnioitetaan, vieläkään ei ole unohdettu aikaa, jolloin ylioppilaslakki päässä kuljettiin koko kesä, koska lukeneita arvostettiin. Ei pidä kuitenkaan koskaan unohtaa, ettei näitä kahta koulua ja niiden tärkeyttä voi oikein millään tasolla verrata keskenään.

7. Miss Cankles Vierailija

Miten ihmeessä pukeutuu syksyn yo-juhliin aikuislukiosta kirjoittava 30-kymppinen 165-senttinen rintava erittäin paksupohkeinen päärynä, mikään polvipituinen mekko ei tule kysymykseen?

8. hurmaavasti Vierailija

Pistää päälleen nilkkapituisen mekon, ehkä sen kanssa kevyt puoleen reiteen ulottuva jakku, jossa olkatoppaukset

9. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Onko pakko pukeutua hameeseen? Pitkät housut on loistava vaihtoehto.

10. hame Vierailija

Naisen juhla-asu on hame. Miesmäiset tyypit pukeutukoot housuihin myös juhlassa. Mikäs sen kauniimpaa kuin nainen hameessa kauniit sääret näkyvissä verhottuna ohuilla sukilla ja jaloissa sirot korkkarit.

11. harmaa hiiri Vierailija

Samaa mieltä vaikken mikään lesbo olekaan.

12. nainen Vierailija

olen käyttänyt hametta viimeksi alle kouluikäisenä.
    Sen jälkeen olen suostunut pukemaan päälleni pelkästään housuja. Muistan ne kymmenet riidat mitä mutsin kanssa kävin kun en halunnut kevätjuhliin mitään pitsihörhellyksiä.

Hame on ikävä vaate. Minimitassa alushousut vilkkuu kun kumartelee, mitään ei pysty oikeasti tekemään. Kapeat hameet ovat hankalia. Jos on pitkä hame, se kietoutuu jalkoihin ja on tiellä.
    Itse en ole paikallaan istuvaa sorttia, tykkään liikkua koko ajan. Hame on vaatteena syvältä.

Mielestäni en ole rekkalesbo enkä miesmäinen vaikka käytän pelkästään housuja.
    Pituus 173 cm, paino 54 kg, rinnan ympärys 92, lantio 88, vyötärö 60 cm.
    Korkkareita kyllä pidän pyhät arjet. Koron korkeus 8,5 -10 cm.

Housut ovat mielettömän hyvät. Niitä minulla on kymmeniä erilaisia. On juhlaan ja arkeen sopivia. Siihen nätti pusero ja jakku. Tyylikästä ja yksinkertaista. Toimii aina kaikissa tilaisuuksissa.

13. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Minä en edes omista hametta ja tuntisin oloni aika oudoksi, jos pitäisi hameeseen pukeutua ja johonkin huippukorkeisiin kenkiin. En tosin lättänäkenkiä voi käyttää, mutta en myöskään mitään piikkareitakaan.

14. hame Vierailija

Kukin tyylillään. En minäkään huippukorkeita korkkareita käytä, arjessa sellainen 5-6 senttiä, juhlaan 7-8. Piikkareita en omista, kun en juokse radalla.

Nainen: Minä pidän enimmäkseen polvimittaisia hameita, joissa on hiukan väljyyttä helmassa. Sen mukavampaa vaatetta ei olekaan. Toki juhlassa pitkä iltapuku, rantalomalla minareita ja joskus myös kapeita polvimittaisia - kun on halkio takana, kyllä senkin kanssa pääsee lujaa ;). Vauhdikas tyyppi olen minäkin.

15. ksteus? Vierailija

Taidat olla vain kade.

16. ksteus Vierailija

Sori mä provoilin mutta oli pakko. Ärsyttää kun joka ketjussa joku valopää tuo sen kateuskortin. Koskahan tähänkin joku tuo sen vakavalla naamalla tyyliin "olet vain kateellinen kun et voi läskeihin jalkoihisi laittaa mekkoja kuten kauniit kanssasisaresi".

17. ei kade Vierailija

Minä en tuo kateuskorttia, hymyilytti vain tuo viimeinen lause. Minä pidän hametta siksi, että näin kuusikymppisenä ehdottomasti paras puoleni ovat kauniit sääret. Kasvoissa painovoima vaikuttaa enkä koskaan varsinainen kaunotar ole ollut. Ystävätteri puolestaan pitää pitkää tukkaa, koska hänellä on kauniit, loivasti kihartuvat hiukset.

18. lucky you Vierailija

Sinun paras puolesi ovat kauniit sääret ? Minun huonoin puoleni ovat rumat sääreni, paras puoleni on kuulemma persoonallinen makuni, minun näköiseni. Hametta en käytä, mekkoa sentään joskus.

19. hihih Vierailija

Minäkin ripustin piikkarini naulaan aikuisiän kynnyksellä. Siihen saakka juoksin pikamatkoja - sekä sileitä että aitoja. Aiturina olin aika lupaava, mutta en jaksanut harjoitella niin paljon, että olisin voinut päästä huipulle.

Korkokenkiä minäkin pidän juhlassa. Arkena enemmän matalia kenkiä. Arkena enimmäkseen myös housuja, mutta minäkin haluan juhlaan pukeutua naisellisesti ja kauniisti. Silloin siis hame ja korkokengät.

20. amatsusta ammattiin Vierailija

Juna voidaan kääntää - hitaasti mutta varmasti. Meillä tuskin yo-juhlia juhlitaan, esikoinen on ammattikoulussa ja tykkää alasta, nuorempi pohtii meniskö lukioon vai minne. Kyllä pidämme kummallekin kunnon valmistujaisjuhlat sitten kun aihetta on, onhan noille pidetty nimenantojuhlatkin vaikka ei kastettu vauvana. Me vanhemmat olemme molemmat ylioppilaita, mielestämme ei lukioon kannata mennä jos ei ole halua päntätä asioita ulkoa. Toinen lapsista omaa kielipään, toisella on soitto- ja laulutaito.

21. Pernilla Vierailija

On henkilöitä, jotka kokevat tuulipuvun pukevan itseään kuin englantilainen aamiainen Airistolla.

22. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Hameen ainoa vaihtoehto ei ole tuulipuku. Minä en ede omista ns. tuulipukua. Lenkkeilytakki on ja housutkin, mutta niitä käytän vain lenkkipolulla en edes kauppaan.

23. Minä taas... Vierailija

...menen aivan sujuvasti lenkkivaatteissa kauppaankin. Usein pyöräilemme/lenkkeilemme niin, että kotimatkan varrella käymme kaupassa. Lenkillä tyhjä ja hyvä reppu ei haittaa ja fillarissa on kori, johon tavarat saa näppärästi.

Juhlissa käytän aina hametta. En osaa mieltää housupukua juhla-asuksi vaikka toki ymmärränkin, että niitäkin varmasti tehdään hyvinkin juhlavasta materiaalista. Hame päälle ja korkokengät jalkaan, niin juhlamieli nousee :)

24. Minä taas... Vierailija

Huh, viljelin näköjään innokkaasti kin-partikkelia äskeisessä viestissäni. Pahoitteluni töksähtevästä tekstistä!

25. Lillan Vierailija

Mitä materiaalia housuhameesi on?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri