Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

YO-juhliin pukeutumisesta...

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Anniii, 19.05.2008.

1. Anniii Vierailija

Voiko mies pukeutua yo-juhliin mustaan pukuun, lyhythihaiseen kauluspaitaan, mutta ei laittaa kravaattia? Olemme siis menossa yo-juhliin vieraiksi, ja mieheni haluaa välttämättä lyhythihaisen paidan, koska pitkähihaisella tulee kuulemma kuuma, ja pukeutumisetiketin mukaan lyhythihaisen kauluspaidan kanssa ei missää nimessä saa laittaa kravattia (sanottiin minulle Dressmannilla). Onko siis etiketin vastaista olla laittamatta kravattia puvun kanssa...?

2. vinkkiiii Vierailija

Älkää menkö ollenkaan, pysyy etiketti tahrattomana.

3. Anniiii Vierailija

ottaako sinua vinkkiiii päähän, kun muut ihmiset kutsutaan juhliin mutta itse joudut lojumaan yksin kotona omassa moukkamaisessa seurassasi kun kukaan ei tuollaista käytöstapoja hallitsematonta idioottia halua kutsua kotiinsa tunnelmaa pilaamaan?

4. Kaarlo12 Vierailija

Onhan tämä ongelma nyt kolmantena heti Burman sykloonin ja Kiinan maanjärjestyksen jälkeen. Voi elämä mitä tyyppejä. Ei ole olemassa mitään maailmanlaajuista etikettiä. Tehkää omat etikettinne. Älkää vaipuko orjamoraaliin.

Hävetkää!!

5. Väsynyt rakki Vierailija

Sun aloituksesta päätellen olet itsekkin käytöstapoja hallitsematon idis. Miksi muuten kyselisit neuvoja jos tietäisit.

6. Käyhän se Vierailija

Ylioppilasjuhlissa ei ole niin tiukkaa etikettiä, etteikö mies voisi olla ilman solmiota. Paidan hihansuut eivät vain vilkahtele nätisti puvun hiojen alta.
    Luultavasti joku miesvieraista pukeutuu jopa kesäpukuun.

7. lisäys Vierailija

Toisaalta se solmio on ainoa, joka antaa edes vähän väriä tumman puvun kanssa. Eihän tummaan pukuun kuitenkaan kuulu mikään räiskyvä solmio.

8. Anniiii Vierailija

[/quote]

Onhan tämä ongelma nyt kolmantena heti Burman sykloonin ja Kiinan maanjärjestyksen jälkeen. Voi elämä mitä tyyppejä. Ei ole olemassa mitään maailmanlaajuista etikettiä. Tehkää omat etikettinne. Älkää vaipuko orjamoraaliin.

Hävetkää!![/quote]

Kiinan maanjärjestyksen? Opettele sinä ensin kirjoittamaan, ennenkuin tulet huutelemaan itseäsi huomattavasti älykkäämmille. Mitä häpeämistä on siinä, että haluaa pukeutua hyvien tapojen mukaisesti ja kunnioittaa sillä sukulaisensa/ystävänsä juhlapäivää? Enemmän minua hävettäisi se, jos en osaisi kirjoittaa oikein.

[/quote]
    Sun aloituksesta päätellen olet itsekkin käytöstapoja hallitsematon idis. Miksi muuten kyselisit neuvoja jos tietäisit. [/quote]

Käytöstavat ovat aivan eri asia kuin pukeutumisetiketti. Käytöstavat ovat sitä, että osaa käyttätytyä hyvin, ja tarvittaessa ottaa selvää asioista etukäteen jotta ei tarvitse sitten hävetä itseään "julkisilla paikoilla", niinkuin te kaksi varmasti joudutte päivittäin tekemään.

Kiitos sinulle, joka vastasit asiallisesti kysymykseeni!

9. vinkkiviitonen vaan Vierailija

Sinähän sen tiedät.By the way, sellaiset ihmiset, joiden bileissä kuljetaan etikettikirja sormissa ja hiippaillaan varpaillaan... ihan vapaasti vaan, eipä voisi vähempää kiinnostaa.

10. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 986
    Kyllä muakin pikkusen huvittaa se, että semmoisten PERHEJUHLIEN kuin ylioppilasjuhlat takia kamalasti stressataan, voiko laitta sitä tai tätä. Jos menee hyvän maun mukaisis juhlavaatteis ei missään farkuissa ja lenkkareissa tai vesirajan ja tissit paljastavissa vetimissä, niin en mä nyt tiedä voiko niin kamalasti mokata. 99 % vieraista nyt kumminkaan ei ole niin kamalan selvillä etiketistä. Minä en eikä varmaan kukaan muukaan mun ylioppilasjuhlis vahdannu, onko jollakin kravatti puvun kans vai ei tai kravatti lyhythihaisen paidan kans vai ei tai onko ny jollaki olkapäät paljastava leninki...Mä ymmärtäisin, jos olis jotku viralliset 100-200 hengen juhlat. Että sitten stressaa tai joku työn puolesta edustus. Kyllä mäkin sitten varmaan opettelisin etikettikirjan ulkoa. Ja häis ymmärrän, että ei muilla valkoista kuin morsiamella ja hautajaispukeutumisen, että ollaan vähän tarkempia kans.

Mutta että ylioppilasjuhlissa, jossa mulla ainakin oli lähisuku + ystävät ja kylänmiehet...no ehkä siinä oli lähemmäs 100, en tiä. Mutta kuitenki siis ihan tuttuja ihmisiä. Ei mitään virallista ahdistavaa tönkköilyä. Ihan tuttujen kesken.

11. -Tapakonsultti Vierailija

Kaikissa juhlatilaisuuksissa - ylioppilasjuhla mukaanlukien - noudatetaan hyviä tapoja ja etikettiä.

12. Ihan merkille on laitettu, että tavan duunarit ja muutoin tavalliset mölliäiset pitävät hirveää meteliä etiketistä. Ihan niinkuin se tolvanaisuus ja kouluttamattomuus jotenkin muuttuisi tohtorin väitökseksi tai muutoin akateemisuudeksi ym parempiväkisyydeksi.

13. Kun pukeutuu hyvin, tietää valmistautuvansa tärkeään tilaisuuteen. Hyvällä ja asianmukaisella pukeutumisella kunnioittaa ylioppilasta.

Perhejuhlissa on väljyyttä verrattuna akateemisiin juhliin, mutta toisen ihmisen arvostus näkyy aina käytöksessä ja pukeutuminen on osa sitä.

14. tiaraa päähän Vierailija

Eritoten juoruämmän juhlia on hyvä juhlistaa pukeutumalla linnan juhliin. Seuraavana aamuna jo kuuluu, mitä on juoruttu ja haukuttu.

15. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 986

Minä:
    Jos jokku juhlii ihan mitä tahansa vaikka porukalla äiti, isä, siskot, veljet. Ei kukaan pakota niitä etiketin mukaan juhlimaan. Vai onko olemas joku "tapakonsultti", joka käy hiiviskelemäs toisten nurkis ja vahtaamas klasista (ikkunasta) että noudatetaanko etikettiä? Vai onko ilmiantajia niinku Itä-Saksan Stasilla ja Neuvostoliiton KGB:LLÄ, jokka sitte ilmiantaa ihmisiä, jokka ei noudata etikettiä?

16. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 986

Minä:
    Tuskin ketään ylioppilasta loukkaa, jos jollakin onkin vahingos lyhythihaisen kauluspaidan kans kravatti, vaikkei se olis etiketin mukaista. 99 prossaa ei varmaan ees tiedä koko asiaa. Siis vieraista tai yliopplaista. Tämmöisestä loukkaantuvan on sitte kyllä mahdotonta selviytyä joistain vakavammista kolhuista joita saattaa tulla elämän aikana.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri