YO-lahjarahasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maisa

Vieras

En tiedä onko täällä jo tämmönen aloitus ollut, joten esitän omani :)

Mikä teistä on sopiva YO-lahjasumma sellaiselle nuorelle, joka ei ole sukua tai kummilapsi, vaan ystävien/tuttavien lapsi tjs. joiden kanssa ei kauheasti olla tekemisissä ?

Ja onko lahja parempi antaa rehellisenä rahana vai lahjakorttina ?

Kiitos jos viitsit vastata :)

Mä veisin lahjan, koska kivan lahjan saa ostettua pienelläkin summalla ja en varmaan kovin paljoa rahaa haluaisi ko. tapauksessa panostaa. Jotain n. 25? maksavaa ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Mä veisin lahjan, koska kivan lahjan saa ostettua pienelläkin summalla ja en varmaan kovin paljoa rahaa haluaisi ko. tapauksessa panostaa. Jotain n. 25? maksavaa ehkä.

Mitä lahjaa suosittelisit tai ehdottaisit ?
Meillä kahdet juhlat, tytön ja pojan..
Minustakin lajha olisi jotenkin mukavampi vietävä, mutta hirmu vaikea keksiä sopivaa liki tuntemattomille nuorille..

Joku tylsä pussilakana paketti tai muu vastaava käyttötavara, tosin saakohan niitä nykyään tuolla kolmella kympillä. Varmaan jotain, ei ehkä marimakkoa mutta kuitenkin...ehkä tuntuu tyhmältä, mutta nuori voisi myöhemmin arvostaa sitä kun asuu omillaan :) Joku keraaminen vuokakin voisi olla kiva, niissä ei väliä jos ei satu just sitä sarjaa mitä nuori ehkä haluaisi. Vuokaan vaikka sitten juustohöylä tai veitsi tai jotain muuta keittiösälää :)

Lahjaehdotus: arabian ylioppilas pupu-muki käy sukupuoleen katsomatta, ei tietty ole hirmu arvokas, mut voihan sitä ostaa lisäksi enempi ruusuja tai kultasepänliikkeestä metalliruusun.

Mitä ihmettä...itse olen parin vuoden takainen ylioppilas. En saanut tuollaisia summia rahaa kuin lähisuvulta ja nekin oli kimpassa kerättyjä... Yleensä kuoressa oli 20 euroa, mutta usein myös 10 euroa. Tuntemattomimmilta tuli 5 euroakin. Itse en aio antaa edes serkuilleni kuin 20 euroa nuppi.

Mielestäni ei-niin-läheiselle nuorelle riittää 20 euroa, ehkä 30.
Itse sain muistaakseni 40 euron lahjakortin Sokokselle. Tykkäsin kyllä, mutta vähempäänkin olisin tyytynyt.

Anna rahaa, tai lahjakortti johonkin Sokoksen tyyliseen paikkaan, sieltä löytyy sitten vaikka mitä kodintarviketta ym., joten nuori pääsee itse valitsemaan sen, mitä tarvitsee.

20 euroa riittää musta. Jos ite on varakas ni ehkä joku 50 e ois sopiva, mut oma sukulainen tietää että opiskelijana mulla ei oo varaa laittaa 50 e...

Just jotain koti-tavaraa saa yllättävän halvalla. Just näin Ikeassa jonku pussilakanasetin vaan 5 e.

Alkuperäinen kirjoittaja ylioppilas parin vuoden takaa:
Mielestäni ei-niin-läheiselle nuorelle riittää 20 euroa, ehkä 30.
Itse sain muistaakseni 40 euron lahjakortin Sokokselle. Tykkäsin kyllä, mutta vähempäänkin olisin tyytynyt.

Anna rahaa, tai lahjakortti johonkin Sokoksen tyyliseen paikkaan, sieltä löytyy sitten vaikka mitä kodintarviketta ym., joten nuori pääsee itse valitsemaan sen, mitä tarvitsee.

No tuskin se nuori mitään kodintarvikkeita ostaa jos saa lahjakortin Sokokseen :D Mä laittaisin mielummin lahjakortin johonki liikkeeseen enkä tavarataloon, esim. Hemtexiin tai Jyskiin...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
No tuskin se nuori mitään kodintarvikkeita ostaa jos saa lahjakortin Sokokseen :D Mä laittaisin mielummin lahjakortin johonki liikkeeseen enkä tavarataloon, esim. Hemtexiin tai Jyskiin...

Aha. No, itse ostin kyseisellä lahjakortilla muistaakseni paistinpannun ja jotain muuta. Ja ihan normaali nuori olen.
Myydäänhän Sokoksella tosin vaatteitakin, eli jos lahjanantaja "pelkää" rahansa menevän vaatteisiin (onko se sitten hukkaan heitettyä rahaa, joidenkin mielestä ehkä?), niin ehkä sitten Sokos ei kannata. Itse olin kyllä iloinen Sokoksen lahjakortista.

Sain myös rahaa sukulaiselta, ja sen mukana tuli kirjeessä toive, että raha käytettäisiin laadukkaaseen kattilaan. Tein niin. Eli tuokin on yksi mahdollisuus.

Yhteistyössä