Hae Anna.fi-sivustolta

Yöelämä

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Kreikkaan, 07.04.2005.

1. Kreikkaan Vierailija

Kummassa Kreetan kohteessa on vilkkaampi yöelämä, Plataniaksessa vai Rethymponissa? Vai onko kenties jossain päin Kreetaa vielä parempi meno? Tarkoitan nyt diskoja ja baareja, en mitään tavernoita tai kahviloita :)

Vertailuksi voi mainita vaikka Kosin tai Rhodoksen, joissa olen käynyt ja joissa meno on kohdallaan :)

2. Tuula Vierailija

Platanias on pieni kylä,Rhetimnon on kaupunki.Päättele siitä.

3. Plus Vierailija

Platanias on äärimmäisen pieni kylä, Rethymnon on kaupunki (yliopistokaupunki mutta ei oman maan vastaavien tasoinen tietenkään). Eli kallistuu Retyn puolelle.

4. Rodo Vierailija

Rodokselta löytyy myös yöllistä eloa. Kivempi paikka kuin esim. Kreetan kylät.
    No, Kreetalla Agios Nikolaos on myös eläväinen paikka, siellä on diskoja ja ihan keskustassa.

5. Emilia Vierailija

Jos yöelämää kaipaat en suosittele Agios Nikolaosta. Olimme siellä kaveriporukalla muutama vuosi sitten ja ihmettelimme miksi paikan yöelämää kehutaan kun siellä ei mielestämme ollut juuri mitään elämää. Olimme matkalla heinäkuussa joten sesongin olisi pitänyt olla parhaimmillaan. Olin muutama vuosi sitten myös Kosilla ja iltaelämä oli täysin eri mittakaavassa. Tänä vuonna suuntaamme kaverini kanssa Haniaan. Emme varsinaisesti etsi vaudikasta yöelämää, mutta olen ymmärtänyt ettei Hania keskikesällä ainakaan hiljainen ole.

6. Jussi Vierailija

Plataniaksesta on noin kymmenen kilsaa Haniaan, joka on pari kertaa isompi kuin Rethymnon. Agios Nikolaos on bailupaikka keskikesällä (turistien) ja Hersonissos liian vauhdikas,britteineen, tällaselle keski-ikäiselle gubbelle.

7. Emilialle Vierailija

Sinulla on sitten yöelämästä se käsitys, että kaikkien täytyy olla ympäripäissään ja mömmöissään, tallustella alasti pitkin katua, oksentaa ja p..kantaa pitkin ja poikin eli varsinaista Agia Napa-meininkiä. Normaalille ihmiselle Agios riittää.

8. Akusti Vierailija

Hörsönsössö on sun paikkas,jos menoa kaipaat.

9. Bilettäjä Vierailija

Hersonissos, Agios Nikolaos ja Hania.

10. Sam Vierailija

Jos yöelämää ja bilettämistä kaipaa, on suunta ehdottomasti AGIA NAPA, Kypros!!!! Mieletön paikka. Sinne suuntaan itsekin taas heinäkuussa; jo kuudennen kerran :)

11. ... Vierailija

kuudennen kerran... sinua ei taida matkailun avartava vaikutus paljo kiinnostaa.

12. Kikka Vierailija

Ainakin joitakin vuosia sitten Hersonissos oli bilettäjien paratiisi.

13. Emilia Vierailija

Vaivauduitko ollenkaan lukemaan kirjoittamaani tekstiä? En ole käynyt Agia Napassa, enkä sinne myöskään halua mennä. Kosilla olen käynyt kerran ja se riitti minulle. Kirjoittaja kuitenkin ymmärtääkseni halusi tietää missä on samankaltainen yöelämä kuin Kosilla tai Rodoksella ja kerroin vain ettei Agios Nikolaos ole sellainen paikka.

14. Uusi? Vierailija

Kreetalla taas yxi uusi lomakylä, Rethympon... missä se on?

15. Kreikkaan Vierailija

Tiedä nyt sitten kenen juttuja pitäisi uskoa, kun kirjoittajista ilmeisesti juuri kukaan ei edes ole käynyt Kreetalla.

Sain nyt sitten sellaisen kuvan kreetasta, että kyllä sieltä pari diskoa löytyy isoimmista kylistä, mutta siihen se jää. Ilmeisesti kreetan matkaajat eivät muutenkaan suhtaudu bilettäjiin kovin positiivisesti, joten taitavat Rodos, Kos ja Kypros olla edelleen ne parhaat paikat nuorelle bilettäjälle.

16. Hellas Vierailija

Rethymnonissa oli todella surkea yöelämä. En ole käynyt itse plataniaksessa, mutta voisin kuvitella että siellä ja haniassa on elämää enemmän. Rodos onkin sitten yöelämän kannalta ihan toinen juttu :)

17. Yiannis Vierailija

Rethymno oli taatusti olemassa kauan ennen ensimmäistä turistia, yliopistokaupunki ja asukkaita n. 36000.

18. M-ykonos Vierailija

Oi oi!
    Mykonos on se paikka jossa on kunnon juhlintaa!
    Siellä lomailevat ja juhlivat jopa kuuluisuudet! Eli on ihan jet set loistoa luvassa jos sinne päädyt!

19. Mikki Vierailija

Aloittajan kysymyksestä ei selviä millaista yöelämää hän kaipaa. Kreikkalaista musiikkia vai kansainvälistä diskoilua?
    Itselleni yöelämä Kreikassa merkitsee vain kreikkalaista elävää musiikkia ja tanssia paikassa, jossa paikalliset viihtyvät. On ihanaa tanssia sellaisten kanssa, jotka osaavat eikä ole turisteja seassa opettelemassa ja poukkoilemassa miten sattuu.
    (Anteeksi, ymmärrän kyllä, että jossainhan aloittelijoidenkin täytyy opetella.)

20. EMA Vierailija

Olen samaa mieltä jos haluaa VAIN niin sanotusti Bilettää eli ympäri päissään möykätä yöt ja tokkurassa huuhailla päivät on parempi ja edullisempi pysytellä sellaisten omassa maassaan ja vasta sitten kun kasvaa niin lähteä vähän kauemmas maailmalle ja elää maassa maan tavalla ja silleen!!!

21. tarja Vierailija

Hanian plataniaksen kylään jos menette niin hiljainen on.
    Sitäkään en ymmärrä miksi sitä paikkaa on kehuttu menopaikkana perhekohde.
    Ihmisiä ei baareissa ollut keskikesälläkään mitä esim:Rodoksella.

22. Katriina Vierailija

Plataniaksen yöelämä on kohtalaista. Itse olen kyllä sitä mieltä, että kyseinen kohde sopii paremmin perheille kuin bilettäjille. Kreetan ehdoton bilemesta on Hersonissos. Rethymonista ei valitettavasti ole kokemusta, mutta uskoisin, että kyllä se Plataniaksen päihittää mennen tullen. Itse miellyin Plataniakseen juuri rauhallisuuden takia.

23. daa Vierailija

Kyllä meillä vain oli kovia bileiltoja tyttöjen kans ko oltiin viikko Plataniaksessa. Ei tosin kierretty ko kolomesa baarisa vuorotellen, mutta meininkiä riitti. Silloin sain myös ensi kosketukseni tequilaan <3

24. Pasi ja Timo Vierailija

Mikä paras biletyspaikka toukokuun loppupuolella, Rhodos,Kos vai se Agia Napa?
    Ja ilmojen puolesta saisi olla lämpöä..ja meininkiä!

25. plata Vierailija

Platanias, pieni rantakyä, on todellakin pohjoismaalaisten lapsiperheiden suosiossa. Useimmissa ravintoloissakin on taaperoikäisille kunnon leikkitilat. Hersonissos on saaren ainoa bailukeskus, mutta sinne ei tehdä tällä hetkellä valmismatkoja Suomesta. Taitaa olla brittien suosiossa. Eiks toi legendaarinen Agia Napa ole varma nakki bilettäjälle.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri