Hae Anna.fi-sivustolta

yökastelu teini-iässä

Viestiketju osiossa 'Lastentaudit' , käynnistäjänä Minna, 10.06.2005.

1. Omasta kokemuksesta Vierailija

Oon 15v tyttö ja muutama vuosi sitten tapahtuneen onnettomuuden takia menetin mun pidätyskyvyn kokonaan. Asun mun perheen luona ja ne pakottaa pitämään vaippaa. Äiti yleensä vaihtaa mulle vaipan. Mulle laitetaan päivällä tenan teippivaippa ja yöllä sama, mutta sisään paksu suorakaidevaippa. Suorekaidevaippa pistetään myös pitkällä automatkalla tai jos ei muuten pääse vaihtamaan heti. On kyllä noloo kun äiti tai iskä tulee tarkistaan mun vaipan aina välillä. Julkiselki paikal. Tosin julkisel paikal ne vaan kokeilee mun vaippaa housujen läpi ja vie sit vaipanvaihtoon jos se on täysi. Täytenä kyllä ne pämpöttääki housuissa ikävästi. Etenki jos on tullu kakka. Koulussa käyn yleensä terkkaril vaihtaan vaipan jos sinne on tullu kakka. Pissan takii en aina käy, vaan vanhemmat vaihtaa mulle kuivan vaipan kotona.

2. sune Vierailija

hei kun joskus lirahtaa pöksyyn,mä pidän edelleen housuliivejä tai napakoita pepun kohottajia joihin myös tulee ...ja joka päivä vaihdan alusasut jos on tullut pikkuisen kakkaa tai pissaa kun saan siitä nautinnon t

3. Ei varmaan ole enää ajankohtaista, mutta aina kannattaa käydä lääkärissä jos huomaa tuollaisia äkillisiä muutoksia pidätyskyvyssä tai muissa vastaavissa asioissa. Ei kannata hävetä, lääkärit ovat juuri tällaisia asioita varten ja hyvin ammattitaitoisia.

4. yksityinen' Vierailija

5. yksityinen' Vierailija

no mä en kakka housuihin..... mut kun on kavereiten kaa tulee pisat housuihin mut oneksi he ovat parhaita kavereita , ne aina naurataaa .....olen huomannut että enne mulla ei tullut pista ja pystyin pidetelmään housuhin mut nykyään tulee tosi nopeesti

6. 13v Vierailija

kaverini sano että hänellä alkoi menkat kun hän tunki kätensä ala osaan mutta en uskonut häntä ja hän viellä tun kee ..... meidän edessä

7. Moi!
    Oon nyt joutunu pitään vaippaa satunnaisesti viikon ajan koska mulla leikattiin suoli aikasemmin ja pidätyskyky katos. Tuntuu että kaikki ruoka ja nesteet tulee vaan läpi tosi nopeesti..
    Harrastan kilpatanssii ja mua pelottaa käydä harkoissa vaipan takia kun se näkyy pahasti läpi leggingseistä, mitä siellä muutkin käyttää.. Ne vaipat mitä mun päälle puetaan on kauhean paksut, mutta verkkareissa ne taas rapisee TOSI ÄÄNEKKÄÄSTI!
    Meillä on just menossa tanssi jossa mun pari muutamas kohtaa koskee mun peppua ja tiiän että se tuntee vaipan mun housuista läpi!
    Lisäks pelottaa että mulla tulee kesken harkkojen kakka tai pissa. Sitä kakkaa saattaa tulla välillä kerralla paljon ja ykskin päivä kun oltiin äidin kans kaupoilla mulla tuli köntsät housuun kesken. Ei ollu kauheen kiva kävellä kun vaippa paino ihan sikana ja pömpötti.. Mulla on poikkis joka tietää ja se on vähän outo siitä asiasta.. Se taputtelee mua pepulle välillä ja kysyy pitääkö vaihtaa! Mut en oo antanu sen vaihtaa mun vaippoi. Kerran se halus kattoo kun äiti vaihto mulle kuivan vaipan lastenhoitohuoneessa siinä HOITOPÖYDÄLLÄ koska mulla on teippivaippa. Se vaippa ei niin pahasti rapise jos mä pistän päälle pikkarit mutta joskus äiti pakottaa pitään lisävaippaa jollon ne pikkarit ei mahu päälle enää ja muutenki tuntuu ettei saa ees jalkoi yhteen etenki jos on märkä...

8. Mies 20v Vierailija

En osaa muuta sanoa rapinaongelmiin, kuin että kokeile eri vaippamerkkejä. Osassa on kankaanoloinen pinta osassa taas muovinen. Keskustele myös lääkärin tai terveydenhoitajankanssa paljastumisongelmista. Sinuna myös kysyisin, olisiko mahdollista vaihtaa tanssiroolia väliaikaisesti. Sanot vain että olet ollut sairaalassa ja voi tulla tarve poistua.

Mitä poikaystävääsi tulee, niin sinuna miettisin haluanko sen kaltaista huomiota. Oletan että et, joten sinuna kysyisin poikaystävältäsi että miksi hän haluaa katsella vaihtamista tai olla vaihtamassa vaippaa ja lähtisin vastauksen perusteella toimimaan. Tietenkin voit vain sanoa hänen toimintansa olevan häiritsevää ja pyytää lopettamaan. Mutta luulen, että asiasta kysyminen voisi vahvistaa suhdettanne.

Voimia asian suhteen!

9. 12w poika Vierailija

Oon 12w joka yö tulee housut märäks mut ei litimäräks patja on ihan kuiva joten onko tuo yökastelu?

10. M20 Vierailija

En osaa ottaa kantaa itse kysymykseen, mutta suosittelisin käymään lääkärissä, he osaavat auttaa.

11. Ei ole Vierailija

Lähestyt murrosikää ja kyseessä on luonnollinen kehitysvaihe, siemensyöksy. Jos et osaa kysyä asiasta vanhemmiltasi, niin koulun terkkari on sopiva henkilö ja jos ujous vaivaa, etkä kehtaa kysyä häneltäkään, käy kirjastossa ja etsi murrosikään liittyvistä asioista kertovaa terveystietoa.
    Olet terve nuorenmiehen alku.

Testaa, mitä persoonallisuustyyppiä edustat: punaista, keltaista, vihreää vai sinistä

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri