Hae Anna.fi-sivustolta

Yölliset kauhukohtaukset, ikää +40v

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä rauhaisaa unta, kiitos, 04.03.2008.

1. Etsin palstalta aikaisempia keskusteluja ja kauhukohtauksista löytyi vaan vauva-lapsi-palstoilta.

No, nyt on kuitenkin kyseessä +40v nainen, joka herää pari krt kk siihen, että huudan ihan täysillä, kirkuen, paniikissa, ja koko talo takuulla kuulee sen...

Näen yleensä jotain painajaista, niihin liittyy yleensä joku hahmo, henkilö, jonka näen siinä sänkyni vieressä seisomassa tai kumartumassa ylleni tms. Ihan ufoa siis. Muistan vielä monta "kasvoa", koska näitä kauhukohtauksia on ollut jo vuosia....

En ole kokenut mitään traumoja, enkä ole herkkä esim tv-ohjelmille tms. Näitä vaihtoehtoja on esitetty.
    Mistä hitosta tuollaiset kohtaukset voi johtua...?

2. unihalvaus Vierailija

Tuohan on unihalvaus. Googleta.

3. ap- Vierailija

Kiitos vinkistä. Luin useamman artikkelin ja keskustelupalstoilta unihalvauksesta.
    Ei kuitenkaan liene tämä oma ongelmani, koska en ole ns halvaantunut, vaan yritän usein lyödä tai heittää ko hahmoa samalla kun kiljun.
    Tai mistä sitä tietää, voihan se ollakin se. Samoja tuntemuksia oli monella, lukuunottamatta sitä halvaantumisen tunnetta.

4. Uskovainen mies Vierailija

Kyseessä ovat demoniset henkivallat, siis saatana ja hänen demoninsa. Ja ainoa lääke on Jeesus Kristus. Ota Hänet vastaan pelastajanasi ja vapahtajanasi, niin vihollisella ei enää ole mitään oikeutta sinuun, koska Jeesus on lunastanut sinut verellään. Siinä veressä on varjelus ja Jumala lupaa sanassaan (Raamatussa) varjella meidät nukuessammekin (esim. Psalmi 91).

Jos et ole vielä valmis pyytämään Jeesusta elääsi ja seuraamaan Häntä, niin etsi ainakin joku Jeesukseen ristillä kuolleena ja ylösnousseena Jumalan Ainoana Poikana uskova, joka voi rukoilla puolestasi tai pyydä jostain seurakunnasta esirukousta.

Siunausta ja hyvää jatkoa sinulle, Herra vapauttakoon sinut näistä hyökkäyksistä.

5. 4:n äiti, ei kirj Vierailija

Jos nyt vaikka puhut siitä tk -lääkärille, ja pyydä vaikka uniklinikalle jos oikein häiritsee. Kauhukohtauksiin on tietääkseni lääkkeitä, ei tarvitse manaajaa vielä soitella paikalle :)

6. ap- Vierailija

Kiitos vastauksistanne, joskin uskovaisen miehen vastaus herätti ainoastaan huvittuneisuutta. Manaaja ei vielä käynyt mielessä...=)
    Olen muuten ateisti.

7. liljanruusu Vierailija

Oletko ajatellut mitä syöt / juot iltaisin? Samoin kannattaa kiinnittää huomio illan rauhoittamiseen esim. lukemalla jotain miellyttävää kirjaa tai vain sulkea tv ja rauhoittua jo paria tuntia ennen nukkumaan menoa.

8. ateisti itsekin Vierailija

Siinä se juuri varmaan onkin. Sielunvihollinen tavoittelee sinua :)))

9. Uskovainen mies Vierailija

Niin kyseessä ei todellakaan ollut mikään manaaminen vaan normaalin uskovaisen ihmisen rukous.

Mutta tosiaan, eipä tähän pakko ole uskoa, ihmisellä kun on vapaa tahto näissä asioissa. Annoin vaan rehelliseen kysymykseen rehellisen vastauksen, jonka tiedän varmasti toimivan.

Vai että ateisteja.. no, olkaa vaan. Mutta millä te voitte todistaa, että tämän fyysisen, silmillä nähtävän maailman rinnalla ei ole mitään muuta todellisuutta, mitä ei silmillä näe? Kun se todellisuus kuitenkin vaikuttaa täällä, esim. tulee uniin tms. Uskot siihen tai et.

Jos te olette oikeassa, niin sittenhän meillä kellään ei ole mitään hätää. Mutta jos minä olen oikeassa, niin silloin teillä on todella suuri ongelma, sekä sen sielunvihollisen että myös erityisesti Jumalan tuomion kanssa. Ja sen ongelman ainoa ratkaisu on Jeesus. Toivon, että tekin saatte Hänet vielä löytää.

Edelleen hyvää jatkoa kaikille.

10. Uskovainen mies Vierailija

Pakko sanoa vielä.. Katsokaapa, mikä ilmoitus tämänkin viestiketjun alapuolella välillä näkyy, kun sivun avaa. (Selvän)näkijä Lapista. Näitä ja vastaavanlaisia palveluja on nykyään joka paikka pullollaan ja niistä puhutaan paljon tälläkin sivustolla. Palvelujen tarjoajat tekevät sillä selvää rahaa. Eli siinä on jotain, mikä saa ihmiset maksamaan heille.

No, mistä luulette heidän saavan sellaista tietoa toisista ihmisistä, mitä he eivät luonnollisesti voisi tietää? Tai miksi jotkut heidän sanomansa asiat saattavat käydäkin toteen? Minäpä kerron, sellainen voima tulee juuri sieltä mainitsemastani pimeydestä.

Ja tästä päästään myös tämän viestiketjun aloittajaan ja hänen ongelmaansa; eli oletko itse käynyt ennustajalla, pelannut spiritismiä tai ottanut osaa johonkin vastaavaan aktiviteettiin? Tai onko näin tehty perheessäsi /suvussasi, onko aikaisemmissa sukupolvissa ollut ennustajia tms? Sellainen nimittäin avaa ovia juuri siihen mainitsemaani ulottuvuuteen.

11. uskovalle Vierailija

pöpö pöpö. olen ollut ennustajan ja keksimme kaikki jutut itse omasta päästämme. se on ihmisten oma asia, jos maksavat näistä ennustuksista. kukaan ei voi ennustaa tulevaisuutta.

12. Sitähän se on Vierailija

ennustaminen. On kovin helppo lukea toista, mitä hän haluaa kuulla ja vastata siihen. Leikilläni minäkin joskus leikin ennustajaa, mutta kun huomasin, että toinen alkaa uskoa siihen, lopetin. En halunnut sellaista vastuuta itselleni, että toinen noudattaa "neuvojani"!

Muuta uskosta. Jos se auttaa ihmistä selviämään elämästä paremmin ja antaa turvallisuutta, se on hyväksi. Jos ihminen rukoilee toiselle hyvää, se on oikein. Tunnen henkilökohtaisesti monta syvästi vakaumuksellista ihmistä, joilla sydän on niin paikallaan kuin olla voi. Joitakin poikkeuksia näistä on, mutta heitä en pidäkään oikeina uskovina, vaan niinä ulkokullattuina syntisinä, jotka tekevät uskon varjolla toiselle pahaa.

En lukeudu kumpaankaan omakohtaisesti, mutta kyllä tunnustan sen, että arvoni ovat kuitenkin kristilliseltä pohjalta. Minusta on ihan sama, mitä uskontoa ihminen tunnustaa, jos hän elää ja toimii niin, että ei vahingoita toista, on rehellinen ja oikeudenmukainen. Siten toimivat kaikki aidosti uskovat ja suurin osa meitä "epäuskoisistakin". Oma moraali ja etiikka ratkaisevat.

Nämä ennustajat, jotka huiputtavat ihmisiä, eivät omaa sen enemmän moraalia kuin etiikkaakaan. Hädässä ei pidä heihin turvautua.

Paniikkihäiriö ei ole leikin asia. Mene asinatuntijan juttusille (lääkäri, terapeutti), niin saat asiantuntevaa apua.

13. painikoija itsekin Vierailija

Ennustaminen on ammatti siinä, missä muukin. Ihminen itse tekee ratkaisun soittaa tai käydä ennustajan luona. Minäkin olen sitä mieltä, että aloittaja kärsii panikkihäiriöstä, joka vaivaa öisin. Kannattaa kääntyä psykiatrin puoleen.

14. unihalvaus Vierailija

Vaikka unihalvauksessa rimpuilee ja rihtoo kamalasti. niin todellisuudessa ei niin tapahdu, se on vaan unta. Kylläkin kamalaa sellaista. Se vaivaa minuakin. On hirveää kun yrittää puollustautua jotain kamalaa vastaan joka uhkaa tappaa, raiskat aja kiduttaa. Tappelet kuitenkin vain unessa. Et tee mitään liikkkeitä todellisuudessa.Sama juttu vaikka unissasi lennät,juokset,kävelet , rakastelet, uit, niin se on vain unta tosiasiassa olet sängyssä ja näet unia.

15. alkuperäinen- Vierailija

Mutta minäpä oikeasti lyön ja riuhdon...Tämän todistaa mieheni ja joskus myös kissani, jota olen kerran pamauttanut tyynyllä. Monasti yritän lyödä hahmoa ja kädet osuu seinää tms. Tai sitten otan käyttööni "aseen", tyynyn, jolla pamauttelen sängynlaitoihin jne. Ja kissaan ja mieheeni.
    Monasti herätän mieheni katsomaan tätä näkyäni. Mies väittää, että ei siellä mitään ole ja minä väitän vastaan, kunnes pää selviää, ja huomaan, että eipä siellä mitään tai ketään ole...

Kiljun myös kuin syötävä, oikein kunnon kirkumista, eikä mitään pelokasta vinkumista...mm viime viikolla joku yö heräsin huutooni, ja siihen heräsi myös yläkerran natiainen, jonka kuulin alkavan itkemään pari sekunttia huutoni loputtua. Voi että hävetti...ollaan vielä just muutettu uuteen asuntoon, joku yö vielä tulee poliisi ovelle, kun luulevat, että jotakuta tapetaan alakerrassa...=)

Olen näitten "kohtausten" jälkeen todella väsynyt aamulla, vaikka pystynkin nukahtamaan melko pian niitten jälkeen.

16. 4:n äiti, ei kirj Vierailija

minun ymmärtääkseni sinun tapauksessa ei ole paniikkikohtauksesta vaan enemmän unissakävelyn kaltaisesta tilasta. Katsoin aikaa sitten jonkun dokkarin nukkuvan ihmisen yöllisistä kauhukohtauksista, siihen ainakin sen dokkarin mukaan on lääkkeitä. Meillä ainakin minä ja kaikki neljä lastani kävelemme, puhumme ja touhuamme unissamme, kauhukokemuksilta olemme onneksi (toistaiseksi ainakin) välttyneet.

17. 4:n äiti - taas Vierailija

kyse -sana unohtuoi sanojen tapauksessa ja ei... Vielä kun saisi joskus kropan toimimaan yhtä nopeasti kuin mieli :)

18. on oikeassa Vierailija

En ole mikään kiihkouskovainen enkä kirkossa kävijä, mutta kun minä saan päivittäin kiittää Taivaan Isää perheemme saamasta suojeluksesta ja ongelmien tullessa rukoilen Häneltä apua, se rauhoittaa.
    Moniin suuriin vaikeuksiin on myös vastattu, eli rukoukseni on kuultu.

En uskaltaisi elää ilman Jumalaa.

19. joka aiheuttaa sinulle hankalan olon unissasi. Kysypä mieheltäsi, nukutko tuolloin selälläsi, kädet pään yläpuolelle nostettuina, ennenkuin alat riuhtoa. Minulla se asento tekee painajaisunet, jolloin minulla on joko hätä tai riitelen kamalasti jonkun kanssa.

Jos herään tuosta sennosta itse, tunnen itse, miten hankala asento se on pitkään jatkuessaa, Olkapäät ovat juntturassa ja käy lähes kipeää, kun nostan käteni siitä pois. Nykyisellään en enää nuku siten, mutta aikanaan sitä jatkui vuosien ajan.

Toinen asia, joka tuli mieleeni, on, että kärsit kuivasta ilmasta ja hengityksesi tuntuu kuivalta ja hankalalata. Onko mahdollista? Toki on mahdollista myös se, että alitajuntasi tuo mielessäsi olevan levottomuuden tai paineet esiin ja purat niitä näin. Esim. haluaisit sanoa jollekulle suorat sanat, mutta nielet ne.

Mutta kiinnitä nyt ensiksi huomio nukkuma-asentoosi, tyynyyt ja huoneilmaan. -Muuten, mun piti jättää yöaseut pois kokonaan, yöpaita kiertyy vartalon ympärille tiukasti ja tuntuu hankalalta. Nukun silloin aina huonosti ja levottomasti.

20. Äiti** Vierailija

Lpaseni kärsi monta vuotta yöisistä kauhukohtauksista ja käsittääkseni niitä ei pysty muistamaan herättyään, joten kyllä sinun unihäiriösi on jotain muuta.

21. 4:n äiti, ei kirj Vierailija

Kyllä minä olen ainakin herännyt kesken unissakävelyä ja unissanipuhelua / naureskelua jne...

Kyllä kauhukohtaukseen voi käsitykseni mukaan herätä, varsinkin jos oikein huutaa.

Mutta ihan sama oikeastaan mistä johtuu ( ne demonit ja jumalaton elämä voinemme ehkä kuitenkin unohtaa syiden joukosta...), lääkäri tk:ssa osaa auttaa enemmän. Kyllä pillereitä löytyy jokaiseen lähtöön, jopa unta tasaamaan :)

22. Neitopeikko Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Mulla on myös samallaisia juttuja. Herään yöllä omaan huutamiseeni. Yleensä hoen jotain, "Missä mä olen?" Tosi epätodellista. Onneksi kestää vain muutaman sekunnin /;
    Tosi noloa kyllä kysellä poikaystävältä, mitä oikein huusin edellisenä yönä.

23. Tuttua on Vierailija

ovat eri asia kuin unissäkävey ja painajaiset. Toki yöllisen kauhukohtauksen jälkeen voi herätä, mutta henkilö ei pysty muistamaan mitä hän on nähnyt, painajaisen voi muistaa, mutta se on todellakin eri asia kuin yölliset kauhukohtaukset. Siitä tuli viime vuoden puolella, muistaaksnei englantilainen dokumetti, jossa oli seurattu useita aikuisia ihmisiä jotka saivat yöllisiä kauhukohtauksia ja he eivät niitä herättyään muistaneet. Samoin on sanonut neurologi ja oma lapseni joka sai näitä kauhukohtauksia vuosikausia sitten ne vaan hävisivät kuten yleensäkin lapsille käy.

24. uskontunnustaja Vierailija

Uskovaisen miehen kanssa samaa mieltä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus