yöunet häiriintyneet

  • Viestiketjun aloittaja äippäliini
  • Ensimmäinen viesti
äippäliini
Hei!
Olen hieman epätoivoinen nyt toista odottaessani 16+2 viikolla kun jo viikon on unensaanti ollut ongelmallista. Aamut ja päivät saatan olla väsynyt ja illan tosi pirteä. Olen siis mennyt vasta 1-2 aikoihin nukkumaan ja herännyt 8-9 aikaan, eilen kun menin aikaisin 22-23 nukkumaan, heräsin yöllä 2.30 ja olin ainakin 2-3 tuntia hereillä ja aluksi ihan virkeä. Mietiskelin kaikenlaista enkä lopulta, vaikka väsytti meinannut saada unta ollenkaan.
Ahdistaa jos tää on tätä koko odotusajan. Esikoinen 1v 10 kk on jättänyt päikkärit pois joten eipä juuri lepoaikaa ole päivisin vaikka kuinka menisi yöt huonosti. Kyllähän 7h yöunien normaalisti pitäis riittää, mutta kaipa raskausaikana keho tarvitsisi enempi unta. Menisin siis jo aikaisemmin nukkumaan jos tietäisin, ettei tarvitse tuntikausia pyöriä sängyssä ennen nukahtamista.
 
Kukkuja
Sellasta se on... Tosi raskasta. :/ Minä itse kärsin kroonisesta unettomuudesta, mutta ei voi mitään. Eihän tämä tosin sinua auta. No mutta, olen siis käynyt läpi vaikka mitä valmisteita unen toivossa, mutta apua ei ole löytynyt... Tai siis tietty reseptivalmisteista on ollut apua, mutta kun en halua niitä jatkuvalla syötöllä ottaa, niin olen mieluumin ilman. Raskausaikanakin on tosin olemassa jotain valmistetta unettomuuteen, mutta sinun on otettava yhteyttä lääkäriin. Minulle on ainakin yhtä määrätty, mutta olen sitten kuitenkin sinnitellyt ilman. Minullakin on vuoden ikäinen esikoinen. Yritä kestää... Voisi olla huonomminkin... Tiedän, ei varmaan muut ongelmat kiinnosta, kun itseä väsyttää... :/
 
mom<3
Minä valvoskelin raskausaikana vaikka muuten hyväuninen olen perinteisesti ollutkin. Nyt kun lapsi on syntynyt niin nukun helpommin ne välit mitä saa nukkua mutta ehkä sitä on nyt väsynyt yösyötöistä sitten enemmän. Itse päätin olla raskausaikana lopulta stressaamatta koko asiaa, valvoin jos valvotti. Jos ajatukset pyöri kovasti niin luin hyvää kirjaa jolla sain keskityttyä yhteen asiaan ja muuhun ja usein lukeminen auttoi ja nukahdin. Joillekin voisi auttaa rentoutusharjotukset ja mammajoogavenytykset. Minulla ne auttoi muuten muttei uneen mitenkään. Sitten voit kokeilla akupunktiota mistä saa muihinkin raskausvaivoihin apuja. Tsemppiä
mom<3
 

Yhteistyössä