yövuorot

  • Viestiketjun aloittaja yövuorolainen
  • Ensimmäinen viesti
yövuorolainen
Hei!

onko täällä muita vuorotyöläisiä? Oletteko kysyneet neuvolassa onko yövuoroja järkevää tehdä? Miten yötyöt on sujuneet? ja väsyttääkö koko ajan?

Jostain olen lukenut/kuullut ettei yövuoroja olisi hyvä tehdä raskaana ollessa.. Minua ainakin väsyttää ihan koko ajan, vaikka saisinkin nukuttua päivällä kunnolla..
 
Nintsu -81
Moikka!

Täällä toinen vuorotyöläinen... Mulle ei kukaan neuvolassa sanonut mitään yövuorojen tekemisestä, oletan että fiilispohjalla ajattelivat että teen niinkuin teen.. Nyt mulla viikkoja 16+3, enkä tee enää öitä. Yksittäiset yöt menisi, mutta meillä melkein tapana ollut valvoa kaksi kerrallaan ja ne on aivan liian raskaita. Muutenkin työ on fyysisesti raskasta ja yöllä vähemmän hoitajia joten nostot + käännöt rasittaa liikaa selkää. Ei oo vielä lääkärintodistusta mutta oh pyysi tuomaan kun ensi kerralla menen, jottei kollegoille tuu sanomista.
 
vierestä seurannut
Tuli noista yövuorjen tekemisestä raskausaikana mieleen aikoinaan kun olin laitoksella niin vieruskaveri oli leipomossa töissä ja oli joutunut tekemään öitä. Ja niinhän siinä kävi että vauveli oli massussa oppinut saman rytmin! Hän nukkui päivät ja kukkui yöt. Toki rytmi varmaan korjaantui nopsaan, mutta itsellä ei ollut tullut mieleenkään että noinki voi käydä.
 
Zoe
Joo, täällä kans yks yötyöläinen, oon yökerhossa töissä ja meinaa lähtee järki väsymyksen takia, heh!! Saa nyt nähdä kuin kauan jaksan tehdä, toivottavasti ei tuo pikku tyyppi tuol masussa tykkää huonoa äiskän työajoista...
T:Zoe rv7
 
yövuorolainen
Kiitoksia vastailuista!
jaahas eli jos käy työterveydessä sanomassa, että yöt väsyttää liikaa tms, niin niitä ei ilmeisesti noitten linkkien mukaan tarvii sit tehdä. Hyvä homma :) Miksiköhän ei ne neuvolassa oo sanonu, että yövuoroja ei oo "pakko" tehdä..
 
ellastiina
Jos oikein raskaalta tuntuu tehdä niitä yövuoroja niin kannattaa vaikka ihan lääkärin kanssa ottaa asia puheeksi. Uskoisin että hän kirjoittaa vapautuksen yövuoroista. Neuvolassa ei välttämättä huomata ottaa asiaa puheeksi.
 

Yhteistyössä