Yöheräily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei hyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei hyvä

Vieras
Vauva on nukkunut yöt läpensä 4kk alkaen. Nyt 10 kk iässä on alkanut yöheräily, alkoi pari viikkoa sitten. Yleensä herää 2 kertaa yössä ja yleensä nukahtaa uudestaan heti, kun on saanut tutin. MUTTA minä itse olen aivan loppu, koska kun vauva herää ensimmäisen kerran on minun yöunet silloin menneet. En osaa enää nukahtaa uudestaan, kun olen nukkunut jo pari tuntia ennen heräämistä. Nytkin ehdin nukkua 2 tuntia ennenkuin vauva heräsi klo 1.00 ja siitä lähtien olen valvonut.

Luulis niin. Tosin paha sanoo ku omillani ei ole ollu, mut ne onko heräilly koko elämänsä eivätkä ole koskaan nukkuneet läpi yötä. Olisko sille hampaita tulossa tai onko oppinut jotain uutta? Sellaisethan valvottaa tuon ikäistä.

Meillä tyttö 2v ja vasta nyt nukkuu välillä yöt heräämättä; milloin vaivaa pahat unet, milloin hampaat, milloin mikäkin. Itse en ekan lapsen aikaan meinannut aluksi saada unta kun heräsin yöllä, mut kun olin tarpeeksi väsynyt, niin kyllä sitä siihenkin oppi. Välillä heräsin 10 kertaa yössä ja heti kun kaaduin sänkyyn, olin unessa. Et kyllä siihen tottuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Meillä tyttö 2v ja vasta nyt nukkuu välillä yöt heräämättä;

Lucky you!

Nuorimmaiseni on 5-vuotias ja nyt voi jo sanoa, että lähes joka viikko nukkuu yhden yön heräämättä. Taas oli kömpinyt yöllä viereeni.

Mutta kyllä siihen pätkittäiseenkin uneen tottuu ja oppii nukahtamaan uudelleen.

Kumma, että täällä luterilaisessa pohjoisessa eivät ihmiset osaa torkahdella päivälläkään. Mutta annas olla, kun menet jonnekin "kehittymättömämpään" maahan, jo alkaa näkyä, kuinka siinä vaiheessa, kun ei ole mitään tekemistä, ihmiset ottavat pienet unet ja heräävät niiltä virkeinä. Oli sitten yö tai päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Meillä tyttö 2v ja vasta nyt nukkuu välillä yöt heräämättä;

Lucky you!

Nuorimmaiseni on 5-vuotias ja nyt voi jo sanoa, että lähes joka viikko nukkuu yhden yön heräämättä. Taas oli kömpinyt yöllä viereeni.

Mutta kyllä siihen pätkittäiseenkin uneen tottuu ja oppii nukahtamaan uudelleen.

Kumma, että täällä luterilaisessa pohjoisessa eivät ihmiset osaa torkahdella päivälläkään. Mutta annas olla, kun menet jonnekin "kehittymättömämpään" maahan, jo alkaa näkyä, kuinka siinä vaiheessa, kun ei ole mitään tekemistä, ihmiset ottavat pienet unet ja heräävät niiltä virkeinä. Oli sitten yö tai päivä.

En minä osaa enää päivällä nukkua, olen 11kk elänyt ton pojan kanssa josta ei ikinä tiedä herääkö se 20min vai 2h kuluttua. Itse ei kykene rentoutumaan kun kokoajan takoo ajatus "kohta se herää, se herää kumminkin pian"...ja just kun on saanu ittensä vaaka asentoon. Ja on niitä meilläkin päivätorkkujia.

No toivottavasti alkaisi pian taas nukkumaan yöt. Yöheräily on tullut tosiaan parin viikon sisään.

Tuosta päivällä nukkumisesta. Kai se sitten on täällä pohjoisessa sellainen tapa, jota ei osata. Ainakaan minä en ole koskaan osannut nukkua päivällä. Ja toisekseen kyllä minulla on niin paljon päivällä tekemistä, etten edes ehdi nukkua!

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
En minä osaa enää päivällä nukkua, olen 11kk elänyt ton pojan kanssa josta ei ikinä tiedä herääkö se 20min vai 2h kuluttua. Itse ei kykene rentoutumaan kun kokoajan takoo ajatus "kohta se herää, se herää kumminkin pian"...ja just kun on saanu ittensä vaaka asentoon. Ja on niitä meilläkin päivätorkkujia.

Tuo on se pahin juttu: turha nukahtaa, kun kohta joutuu taas heräämään... Minulla se kesti reilut 10 vuotta. Vasta opettelen uudelleen nukkumista, mutta minulla on taustalla muutakin uniongelmaa, eli syy ei ole pelkästään lasten (jotka ovat myös huonoja nukkumaan)

Rentouttavaa musiikkia tms ja pitkälleen, jos uni ei tule, onpahan ainakin hieman saanut levättyä. :) Toivottavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Tuo on se pahin juttu: turha nukahtaa, kun kohta joutuu taas heräämään... Minulla se kesti reilut 10 vuotta. Vasta opettelen uudelleen nukkumista, mutta minulla on taustalla muutakin uniongelmaa, eli syy ei ole pelkästään lasten (jotka ovat myös huonoja nukkumaan)

Rentouttavaa musiikkia tms ja pitkälleen, jos uni ei tule, onpahan ainakin hieman saanut levättyä. :) Toivottavasti.

Sepä, uniongelmainen olen jo lapsuudesta alkaen. Sitten kun joskus sais levättyä omastapuolestaan, ei saa kun muksu on hereillä. Kierre on valmis :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvä:
Vauva on nukkunut yöt läpensä 4kk alkaen. Nyt 10 kk iässä on alkanut yöheräily, alkoi pari viikkoa sitten. Yleensä herää 2 kertaa yössä ja yleensä nukahtaa uudestaan heti, kun on saanut tutin. MUTTA minä itse olen aivan loppu, koska kun vauva herää ensimmäisen kerran on minun yöunet silloin menneet. En osaa enää nukahtaa uudestaan, kun olen nukkunut jo pari tuntia ennen heräämistä. Nytkin ehdin nukkua 2 tuntia ennenkuin vauva heräsi klo 1.00 ja siitä lähtien olen valvonut.

tuo ikä on sitä aikaa kun opitaan ja kaikki vaikuttaa uneen. Meilläkin oli levoton kausi joskus 9-10kk iässä yöheräämisineen. Kun se välillä oli jo helpottanut. Meillä on vaihdellut tuo yövalon tarve. Ennen se oli kokoajan päällä että poika herätessä näki jotain ja tarkisti että olen paikalla, nukkui rauhallisemmin. Nykyään on päällä nukahtaessa ja sammutan mennessäni itse nukkumaan. Tuntuu että nukkuu rauhallisemmin ja vähän pidempään jos on pimeää. Nappula on käden ulottuvilla että saan päälle jos yöllä tulee tarve hoitaa. Kannattaa se koittaa tuo valokin.

se on joku kehitysvaihe. Niin mullekkin aina sanotaan. Tuo poika 3v4kk on nyt viimosen 1,5v terrorisoinut koko perhettä, kun heräilee jatkuvasti yöllä. Eikä muuten mitään mutta huudetaan ja meuhkataan. Ja yleensä klo4 alkaa pölöttään ja valvoo tunnin.

Ja sitten kun poju ei herää yöllä, minä sen teen kuitenkin kun oppinut siihen että öisin heräillään suunnilleen tiettyihin aikoihin |O On ne kivoja nää nukkumisropleemat.

:hug:

Tuttua on...

Yhteistyössä