yökukkuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vappu74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vappu74

Uusi jäsen
02.10.2008
8
0
1
Moi kaikki =) kyselen apua ja kokemuksia vauvan yökukkuilusta...
meillä on 5kk vanha tyttö joka herää syömään kerran yössä, syö reippaasti pullon tyhjäksi ja on ihan rauhallinen mutta sen jälkeen uni ei sitten tulekaan, eli joka yö ollaan hereillä puolitoistatuntia ja sitten nukutaan taas rauhallisesti aamuun asti, tätä on jatkunut nyt reilu 3 viikkoa. Tyttö käy nukkumaan kahdeksan aikoihin ja herää aamulla kuuden ja seitsemän välillä.
Itse alkaa vaan olemaan aika väsynyt kun on hereillä aamuyön ja sitten menee oma aika ennenkuin saa unesta uudestaan kiinni ja sitten onkin jo aamu. Äitiyden ihania asioita :wave:

ihan tuttua on.mulla on 8kk tyttö ja edelleen yössä on ainakin yksi levoton kausi jolloin älistään, noustaan pystyyn,itketään ja ollaan TODELLA levottomia.
meillä tätä ollut kohta 3kk.....siis sairauksien takia valvottu ensin ja sit opittiin liikkumaan ym.koko aika jotain uutta.

meillä yleensä noihin pelkkiin valvomisiin auttoi se että otin viereen touhuamaan ja vähän jopa "seurustelin" niin tyttö nukahti nopeammin takas.

Mun keskimmäinen poika harrasti aikanaa samaa. Itse asiassa aloitti sen melkeinpoä heti laitokselta kotiuduttua. Syönnin jälkeen ei nukahtanutkaan. Mäkin tein samaa kuin edellinen kirjoittaja eli otin viereen suosista. Siinä sai itsekin edes vähän lepuuttaa silmiään. Eipä meillä ainakaan tuohon valvomiseen oikein mikään muu auttanut kuin aika.

Meidän poika on kohta 11 kk. Varmaan pari kuukautta tehny tota aamuyöstä valvomista, mutta nyt alkanu vähä harventuu ettei tee joka yö enää. Minä kans otan viereen ja siinä poitsu sitten ryömiskelee aikansa ja nukahtaa. Jos koitan nukuttaa niin seuraa huutoa tai sit vaan virkistyy lisää.

Yhteistyössä