Yösyöttöjen lopettaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuuris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8 kuukauden neuvolan (ylimääräinen neuvolakäynti hiukan keskivertoa alheisemman painon takia) jälkeen päätin lopettaa yösyötöt. Sitä ennen lapsi oli jo päivisin syönyt pullosta joten vaihdoin yötissin vesipulloon, jolloin oppi yhdessä yössä.

Lopetettiin kun vauva oli 8kk, koska hän vaati rintaa jatkuvasti. Mieheni nukkui vauvan kanssa ja antoi vain vettä pullosta. Koko prosessi oli oikeastaan tosi helppo. Vettäkään ei enää muutaman viikon päästä halunnut. Esikoinen puolestaan jätti itse yösyönnit pois n. 5kk iässä.

Meillä on edelliset lopettaneet itsestään 3 kk paikkeilla. Mutta nää kaksoset 1v syö vieläkin välillä rintaa, oikeestaan lähes joka yö jompikumpi! En tiedä miksi, herätteleekö ne toisiaan ja sitten toinen hätääntyy vai miksi ne heräilee huutamaan. Mutta jos antaa vaan huutaa niin sitten ainakin muut lapset herää, sen verran kovaäänisiä ovat. Pitäis kai pistää stoppi sille, mutta kun ei jaksa, se on niin helppo sordiino :D

Meillä oli nuorimmainen vuoden iläinen. Mies meni eri huoneeseen nukkumaan tytön kanssa, ettei hän nähnyt/haistanut mua. Ekat yöt oli rankimmat, mutta pian oppi, ettei maitoa nyt tule. Rauhotteli ja silitteli, oli kärsivällinen! Ihmeen nopeasti vauva siihen tottui! =)

Varmasti olisi helpointa, jos sun mies ottaisi vieroituksesta päävastuun! On ihan tunne laittaa tulpat korviin ja nukkua pitkästä aikaa ehyt yö!!! Ja kyllähän se kannatti, niin paljon paremmin nukumme nyt koko porukka, kun on turha yölevottomuus jäänyt pois. Onnea ja kärsivällisyyttä matkaan!! =)

Voi miten onnellisia olette te, joilla lapst on muutaman kuukauden ikäisinä lopettaneet itse yöllä syömiset...

Mä hajoilen täällä näihin kahden tunnin syöttöväleihin. Tyttö kohta 6kk. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Meillä tapahtui pienen unikoulun avulla 11kk iässä =)

Kuin myös. Kahtena yönä perätysten huusi joitakin kertoja. Sen jälkeen nukkunut pääsääntöisesti läpi yön, vain oksennustaudin jälkeen heräili yölläkin vaatimaan syötävää.

meidän tyty lopetti samoihin aikoihin yösyömiset kun aloitettiin kiinteät n.5kk iässä, eli rupesi nukkumaan yöt heräämättä... samoihin aikoihin jouduin lopettamaan imetyksen kun maito väheni nii että ei enää suostunut ottamaan tissiä.

Ei meillä hirveesti yöllä syödä, kahesti korkeintaa, mietin vaa et missä vaiheessa vois niitäki vähentää.. eikä jaksanu oottaa keskiviikon neuvolaan asti. Miekkosesta ei ole enää apua ( tuskimpa olis ollu muutenkaa ), vasta erottiin, mutta se on turha offtopic nyt. // edit: neiti siis on 8kk piakkoin.

Alkuperäinen kirjoittaja nuuris:
Ei meillä hirveesti yöllä syödä, kahesti korkeintaa, mietin vaa et missä vaiheessa vois niitäki vähentää.. eikä jaksanu oottaa keskiviikon neuvolaan asti. Miekkosesta ei ole enää apua ( tuskimpa olis ollu muutenkaa ), vasta erottiin, mutta se on turha offtopic nyt. // edit: neiti siis on 8kk piakkoin.

No voi ei :hug: Voisiko äitisi tai joku ystävä auttaa?

Kaikilla läheisillä on vähän turhan hektinen työ- tai kouluelämä tällä hetkellä, mutta kyllähän tästä selvitään. :) Oon muutenkin ehkä vähän turhan "kyllä minä ite pärjään"-ihminen, mutta siinä vaiheessa kun ei jaksa enää niin kyllä apua onneksi saa ( yksi syy lisää kotipaikkakunnalle muuttoon lapsen synnyttyä ).

Alkuperäinen kirjoittaja nuuris:
Kaikilla läheisillä on vähän turhan hektinen työ- tai kouluelämä tällä hetkellä, mutta kyllähän tästä selvitään. :) Oon muutenkin ehkä vähän turhan "kyllä minä ite pärjään"-ihminen, mutta siinä vaiheessa kun ei jaksa enää niin kyllä apua onneksi saa ( yksi syy lisää kotipaikkakunnalle muuttoon lapsen synnyttyä ).

Kysy tosiaan apua jos menee tosi raskaaksi. ette uuvahda :hug: Tsemppiä!

Kiitoksia, kyllä tää tästä. :) Lapsi on kuitenki aina numero yksi, pitää tajuta omat voimavaransa toisen takia.

Meillä on neitokainen nukkunut kokoajan omassa sängyssään tai vaunuissa, muuten olis varmaan hyvä keino. Osaa vaan olla niin pahuksen kovaääninen tapaus jollei saa maitoa, mut pitänee kokeilla tuota vesipulloa kunhan on kasannu ensin ittensä valvottuja öitä ajatellen.

Yhteistyössä