Yöt kamalia 1,5v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VäsyPöö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VäsyPöö

Vieras
Alkaa olla jo epätoivoinen olo. Tyttö 1,5v heräilee öisin n. 2-8kertaa. No ei siinä mitään, mutta tuo heräilyn laatu on alkanut olla hieman erikoista. ELikkä nukkumaan viim klo 21 (nukahtaa helposti), herää eka kerran ennen puolta yötä, mutta nukahtaa helposti uudelleen. Sitten nukutaan 2-3h ja herätään itkun kanssa ja viimeisen kaksi viikkoa tämä herääminen onkin sitten tuottanut 2-4 tunnin hereillä olon. Neiti siis herää itkien, rauhoittuu ottaessani syliin. Kiikutellaan ja laulelen hänelle, mutta neiti vaan kiemurtelee, nukahtaa hetkeksi, taas kiemurtelee, vaihtaa asentoa, välillä vähän itkee, pyytää maitoa...Jos lasken sänkyyn alkaa armoton huuto, jos laitan lattialle niin huutaa. Mikään ei auta, sitten jossain vaiheessa simahtaa ja herää yleensä aamu 7 mennessä kerran tai pari.

Oon aika loppu tähän yö rumbaan. Onko tämä joku vaihe? Poskihampaat on tulematta vielä, mutta voiko niiden tulo tällaistakaan aiheuttaa... Puhumista on kyllä alkanut nyt aktiivisesti harjoitella, voiskohan johtua siitä. Oon aivan pihalla. Onko muilla ollut tällaista ja kauanko on kestänyt?

Niin meilläkin tuossa vaiheessa neiti muuttui kehnoksi nukkujaksi.KOita ettet ota syliin,laula vieressä taikka hyssyttele tovi.Meillä oli ihan samaa huutoa,ja pyristelyä sylissä jo sotti.Huuto ei silti aina lakannut.

Maitoa ei kannata yöllä antaa,anna vesipullo.
Meillä oli jopa tuo ihan samaa.

Koita panadolia iltasella jos johtuu hampaista niin pitäis olla rauhallisempi yö.Jos ei niin se vaan kehitysvaihetta.En ole varma oliko meillä kumpaa,yöt vaihteli aika laillla.
Noin 2 viikkoa sitä musta kesti..Tuntui kyllä 2 kuukaudelta.

Onko aihetta epäillä että olisi korvatulehdus tms.?Kun se on poissuljettu niin uskoisin että ajan kanssa tasaantuu,näin teki meillä.
Mies auttoi ja nukuin välillä toisessa huoneessa öitä sillä olin tosi väsynyt.

Jaksamisia ja uskon että tuo tuosta tasaantuu,niin meillä ainakin.Nyt tyttö 1 v ja 7 kk

Meillä tuokin "vaihe" meni itsestään ohi. Tosin vieläkin huomaa selvästi miten neidillä (nyt 1v7kk) on yöllä parin tunnin levoton vaihe. Se alkaa klo 23-24 ja tunnin-parin ajan tyttö veuhtoo, kääntää kylkeä, juo vettä (taikamuki on hyvä, ei valu), räplää tutteja, itkee unissaan ja välillä jopa huutaa (viime yönä huusi Ei, Ei, Ei, Ei). Välillä neiti herää (enää n. 1 yö / viikko) ja valvoo muutaman tunnin, välillä vain meuhkaa unissaan.
Sen olen huomannut, että jos en puutu tuohon mesoamiseen ennen kunnon heräämistä, niin tyttö nukkuu aamuun asti hyvin. Jos taas pienestä menen rauhoittamaan tai tutittamaan, niin siinä saa sitten palvella aamuun asti.

Hei,
saman ongelman kanssa painiskelemme, minä silmänaluksen uupumuksesta mustina. Neuvolasta sanoivat, että päivän tapahtumat tulevat nyt uniin ja myllertää mielessä öisin sekä puheen opettelu sekoittuu siihen lisänä. Voisi ehkä ollakin, kun kuulostaa, että lapsi tavoittelisi sanojakin parkumisen seassa.
Koville ottaa tuo unien näkeminen! Toivottavasti alkaa näillä piiperoilla pian helpottaa.

Käy lukemassa oheinen keskusteluketju

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=40486

Olisko kyseessä yöllinen kauhukohtaus. Meillä tyttö tekee kans ihan samaa ja tein aluksi niin kuin sinäkin, mutta nykyisin teen niin, etten nosta tyttöä sängystä vaan puhun rauhallisesti ja silitän ja annan vettä välillä. Tyttö rauhottuu noin 20 min. ja nukahtaa uudelleen. Olen huomannut ettei tyttö ole edes hereillä kun itkee ja viuhtoo mut jos nostaa syliin ja nousee ylös niin varmasti herää ja sit pitää tosiaan valvoa. Viime yönäkin heräs kahteen kertaan ihan lohduttoman itkuun mutta nukahti kuitenkin uudelleen aika pian. Lapsi ei välttämättä ole hereillä vaikka silmat olisi auki vaan on unihorroksessa. ei kannata nostaa pois sängystä.

Meilläkin on ollut vastaavaa. Edelliskerrasta (tai kaudesta) jo selvittiin. Yöheräilyt ja huudot kesti silloin muutaman viikon. Parhaiten on auttanut yrittää itse pysyä tyynenä ja olla turhia hätäilemättä.
Viikonloppuna oli mun synttärit ja koti täynnä väkeä. Tämä heijastui seuraavan yön uniin ja poika heräili n 6 kertaa. Ensimmäiset heräämiset meni pienellä itkulla ohi, sanoin vain että jatkaa uniaan. Seuraava olikin yhtä huutoa. Poika oli aivan kauhuissaan ja käveli ympäri asuntoa. Syliinotto aiheutti entistä kovemman parkumisen. Minäkin purskahdin itkuun.. Kun sitten lopulta sain hänet rauhoittumaan maidolla unista ei ollut rippeitäkään jäljellä ja valvoimme muutaman tunnin. Aamuyön poika nukkui todella levottomasti ja heräsi väsyneenä ja kärtyisenä. (Samoin..)

Meillä myös poika 1,5v. Välillä jo nukkui ihan hyvin, mutta nyt on jo pitempään ollut huonoja öitä. Heräilee 01-02 välillä ja toisinaan riittää että käyn antamassa tutin ja peiton, mutta välillä valvoo 1,5-2h. Saattaa itkeä tai sitten on muuten vain levoton, myllää ja ääntelee. Jos itku ei lopu, olen ottanut pojan väliimme, mutta sielläkin vain myllää eikä nuku. Ei ole osannut meidän vieressä nukkua sen jälkeen kun muutti omaan huoneeseen vuosi sitten. Viime viikolla vaati velliä kahdelta yöllä parina yönä ja en antanut, sanoin että aamulla vasta. Siitä vasta riemastui ja sitten valvottiin se pari tuntia. Olin pojan huoneessa ja käskin välillä nukkua ja laittaa tutin suuhun. Viimein niin teki. Kahden yön huudatuksen jälkeen lopetti vellin pyytämisen. Saattaa nytkin joinakin öinä herätä samaan aikaan, mutta velliä ei ole pyytänyt ja on nukahtanut heti uudelleen. En myöskään enää ottanut pois sängystä, koska oli kyse kiukuttelusta kun ei saanut velliä.

Meillä hampaiden tulo on aina tehnyt vastaavaa ja silloin olen vellit antanut suosiolla. Nyt on melkein kaikki hampaat suussa, eikä lisää ole ihan heti tulossa. Mielestäni ei ole mitään kauhukohtauksia ja on aina ihan selkeästi hereillä. On vaan oltava sitkeä eikä saa mennä vaatimuksiin mukaan. Meillä ei kyllä vesimuki auta yhtään, huomaa heti että onkin vettä eikä velliä ja hermostuu entisestään.

Tuttavani tyttö nukkui levottomasti ja heräsi aina n. 23-24 aikaan itkemään, kunnes hän tajusi veidä tytön potalle. Tytöllä oli pissahätä, eikä hän halunnut tehdä pissiä vaippaan. Nyt tuttavani laittaa tytön nukkumaan n. 21 ja käy n. 23 ennen nukkumaanmenoaan pissattamassa tytön. yöt ovat rauhoittuneet.

Kohta 1.5 v poika, heräilee 2-3 kertaa yössä ja lähes joka yö valvoo 1.5-2.5 h. Tätä jatkunut 3kk. Toinen lapsi syntyy huhtikuun lopussa. Ei paljon hurraamista tilanteessa.

Päiväohjelma lähes aina sama. Virikkeitä joskus enemmän joskus vähemmän. Sylittelyä ja hellimistä saa päivän mittaan. Samoin ulkoilua. Mikään ei vaikuta tähän yörytmiin. On huudatettu ja tassuteltu, nukutettu omaan sänkyynsä, kokeiltu väliin ottaa yöllä. Nyt minä valvon pojan kanssa vierassängyssä vieressä maaten, käsi pepun päällä. Siihen sitten nukahdetaan jossain vaiheessa molemmat.

Yhteistyössä