Yötyö (pelkkiä yövuoroja), tekeekö kukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yököksikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse teen jatkuvaa yötyötä Ma-La 23-06. Suhteet kavereihin kärsii parisuhdetta turha edes miettiä viikonloput menee nukkuessa. "Siivoojana" (pesen tuotantolinjoja missä valmistetaan ruokaa) huono palkka päänsärky ja unettomuus yleistä. Ainoa plussa koko työssä on työkaverit ja jonkunhan nämäkin työt on tehtävä.

Moi,

Hauska lueskella ihmisten juttuja yövuorosta, itsellä loksahti suu auki kun niin monella on tuo yövuorosta palautuminen järjestetty oikeesti hyvin, esim siis 7 yötä ja 7 vapaata.

Itse väännän silmät mustana arkiyötä ilman mitään palautumista jatkuvasti, eli Su -To pelkkää yötä läpi vuoden ja ei muuta oikeata vapaata kun vaan se lauantai.

Ei tätä jaksa kukaan. Joka sunnuntai ilta silmät pyöreänä odottelee nukkumattia ja aina joutuu pettymään.

Eli jos joku miettii jatkuvaa yövuoroa niin varmistakaa että siinä myös suodaan kunnon palautuminen.

Olen tehnyt koko ikäni päivätyötä, lukuunottamatta muutaman kuukauden jaksoa 3-vuorotyötä nuorempana ollessani. Jaksaakohan tällainen lähemmäs viisikymppinen enää vaihtaa yötyöhön? Nukkumaan pystyn kyllä aina, kun väsyttää. Nytkin otan usein töiden jälkeen 1-2 h mittaisia iltanokosia.

Yhteistyössä