yötyötä tekevät vanhemmat, ymmärtääkö lapsenne kaverit miksi ihan aina ei voi tulla kylään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli otsikossahan se tulikin, meillä nyt haasteena se että lapsen kaverit suuttuu/ eivät halua leikkiä jos meille ei pääse koulun jälkeen pelaamaan (peliaikaa tunti yleensä) koska meillä jompi kumpi aikuisista nukkuu.
Mä olen kyllä saan nukuttua vaikka lapset pelaiskin mutta mies ei, joten niinä päivinä kiellän kylään tulon kun mies on ollut töissä.
Mitenkähän saisin kaverit tajuamaan että asiasta turha suuttua tai ainakaan lasta syyttää?

Ei todellakaan, kuullostaa kummalliselta käytökšeltä tuonikäisiltä.
Eikö se kaverivierailu voi tapahtua myöhemmin, tai sitten vaan ne päivät ollaan jonkun muun kaverin luona?
Minulle kyllä on ihan ookoo että täällä on ipanoita kylässä kun nukun ( kuopus 8 v kavereita tai toiseksi nuorimman 13v kavereita), sillä nukun tulpat korvissa.

Vähän hämmennyin itsekkin kun tätä suuttumista alkoi esiintyä, mutta vaikka on yritetty selittää että pakko on ihmisen yön jälkeen nukkua niin silti ollaan naama kurtussa jos ei voi tulla

Jos ovat meillä ja jompi kumpi yrittää nukkua päiväunia esim. Niin huomautuksista huolimatta eivät ole hiljaa
Enkä siis tarkoita ettei saa puhua laisinkaan vaan hirveää huutoa 6 lapsen toimesta. Sitten suuttuvat kun passitetaan pihalle leikkimään ja lähtevät koteihinsa ja pistävät perään viestiä lapselle että on tyhmä ja meillä ollaan ihan tyhmiä ja eivät enää ikinä halua tulla tai eivät halua olla kavereita etc.

Meillä ei tehdä yötyötä, mutta ei meille silti ole lupa tulla joka päivä koulun jälkeen. Tämän ovat kaikki ymmärtäneet, en ole ainakaan kuullut mitään vastamukinoita.

Kieltäisin kokonaan pelaamisen, jos ei sääntöjä hyväksytä.

Vähän hämmennyin itsekkin kun tätä suuttumista alkoi esiintyä, mutta vaikka on yritetty selittää että pakko on ihmisen yön jälkeen nukkua niin silti ollaan naama kurtussa jos ei voi tulla

Jos ovat meillä ja jompi kumpi yrittää nukkua päiväunia esim. Niin huomautuksista huolimatta eivät ole hiljaa
Enkä siis tarkoita ettei saa puhua laisinkaan vaan hirveää huutoa 6 lapsen toimesta. Sitten suuttuvat kun passitetaan pihalle leikkimään ja lähtevät koteihinsa ja pistävät perään viestiä lapselle että on tyhmä ja meillä ollaan ihan tyhmiä ja eivät enää ikinä halua tulla tai eivät halua olla kavereita etc.

Jo tuon perusteella nämä lapset eivät meille tulisi enää ollenkaan, ei silloin kun nukutaan eikä silloin kun valvotaan. Jonkinlaiset käytöstavat olen lapsen kavereilta edellyttänyt...

Meilläkin on just tätä, että jos ei pääse kylään niin ei sitten voida olla ollenkaan. Aityen poika tulee yksin kotiin ja on harmissaan. Ärsyttävää "kiristystä".

Oma lapsi ei ole tätä kertonut, vaan olen kuullut kautta rantain esim. Puhelimen taustalla tai kun ovat jutelleet pihalla.

Meilläkin on just tätä, että jos ei pääse kylään niin ei sitten voida olla ollenkaan. Aityen poika tulee yksin kotiin ja on harmissaan. Ärsyttävää "kiristystä".

Oma lapsi ei ole tätä kertonut, vaan olen kuullut kautta rantain esim. Puhelimen taustalla tai kun ovat jutelleet pihalla.
Kuulostaa ihan hirveältä. Ennen kavereita oltiin kaveruuden tähden, nykyisin valitaan seura hyötymismielessä. Ja jos kaverista ei ole hyötyä, otetaan uusi tilalle.
Oikeasti monella vanhemmalla olisi peiliinkatsomisen paikka, että millaiseksi lapsiaan kasvattaa.

Jo tuon perusteella nämä lapset eivät meille tulisi enää ollenkaan, ei silloin kun nukutaan eikä silloin kun valvotaan. Jonkinlaiset käytöstavat olen lapsen kavereilta edellyttänyt...

Näin meilläkin. Minä tuen vain sellaista kaveruutta, jossa osataan käyttäytyä ja kunnioitetaan toisia. Huonosti käyttäytyvät eivät ole tervetulleita meille, vaan suosittelen lapsiani leikkimään sellaisten kaverien kanssa, joiden kanssa leikit sujuvat ilman turhia riitoja.

Yhteistyössä