Yövuoro tulossa ja taas sama ongelma, en ole saanut nukutuksi.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yökyöpeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yökyöpeli"

Vieras
kuin 2 tuntia tässä päivällä. Kun ei uni tule, niin ei tule. Yöunet olivat 9 tuntiset. Joten mahtaa tulla rankka yö, kun yhden aikaan yöllä on jo täysin valmis nukkumaan ja ei voi, pakko vain valvoa ja valvoa ja valvoa....+ vielä kaikenlaiset aamutoimet kaiken päälle.

Vähän on jo jälleen uninen olotila, mutta kun sänkyyn menee, niin olotila on ihan pirteä eikä unta näy eikä kuulu.

Ja kun en voi huomennakaan kunnolla nukkua. Tulen töistä puoli kahdeksan ja laitan kellon soimaan vähän ennen kahtatoista. Lapsella on koululaiskirkko, minne on pyydetty vanhempiakin tulemaan. Mielelläni kyllä kirkkoon menen. Pitää sitten iltapäivällä nukkua lisää unta. Minulla kun on vielä tämän yön lisäksi ensi yökin valvottavaa. La-aamuna alkaa sitten vapaat.

sellanen kolmivuoro missä vuorot vaihtuu kokoajan olis kyllä kamalaa, mulla on onneksi aina 6 yötä putkeen. kyllä siihen tottuu, eka pätkässä jouduin lääkettä napsimaan että aamulla tuli uni mutta se tasottuu :)

nokkimus, välillä mietin, että en tiedä laittaisinko jo toiveeksi, että kolmen viikon listaan vain 1 yö - kiitos!! kun ei tämä ole hääviä, etten saa unta näin päivällä, kun yövuoro on alkamassa. aiemmin yöt ovat kyllä menneet hyvin, mutta nyt epäilyttää. on alkanut vain entisestään nukuttamaan ja eihän tässä enää voi minnekään unille mennä. joten pakko on valvoa koko pitkä yö, yhdeksästä - seitsemään. saatikka kun nykyään pimeääkin riittää - kymmenestä yli viiteen.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24384552:
nokkimus, välillä mietin, että en tiedä laittaisinko jo toiveeksi, että kolmen viikon listaan vain 1 yö - kiitos!! kun ei tämä ole hääviä, etten saa unta näin päivällä, kun yövuoro on alkamassa. aiemmin yöt ovat kyllä menneet hyvin, mutta nyt epäilyttää. on alkanut vain entisestään nukuttamaan ja eihän tässä enää voi minnekään unille mennä. joten pakko on valvoa koko pitkä yö, yhdeksästä - seitsemään. saatikka kun nykyään pimeääkin riittää - kymmenestä yli viiteen.

Mä myös teen 3-vuorotyötä. Meillä menee vuorot siten,että esim keskiviikkona töitä 8-18, torstaina 8-20 ja perjantaina yö 20-08, lauantai lepopvä yön jälkeen, sunnuntai ja maanantai vapaa ja sit taas alkaa kiero alusta. Toi kierto sen verran säännöllinen, että voi laskea työvuorot vaikka vuodeks eteenpäin. Ainoastaan toi kierron eka pvä voi vaihdella moneksiko mennään töihin.

Mä teen kolmee vuoroo ja meillä on aina kaks yötä peräkkäin ... kun meen ekaan yöhön se päivä on ihan normaali, en ees yritä nukkua päivällä. Jaksan valvoa yön mutta se yövuorojen välissä oleva päivä, jos sillon ei saa nukuttua niin on piru irti.

täh. oot siis nukkunut 9 tuntia edellisenä yönä. Minä nukun ihan huvin vuoksi noin joka toinen yö vaan pari tuntia. Seuraavana yönä tulee uni lähes istualleen. Yhden yön voi valvoa, ja jaksaa vielä päivän jotenkuten, kahta ei mene peräkkäin.

Onko tää sun eka yövuorosi? En varmasti pystyisi nukkua päivälllä jos noin hyvin olisin yöllä nukkunut. sitten aamulla yövuoron jälkeen uni ehkä tulee.

sellanen kolmivuoro missä vuorot vaihtuu kokoajan olis kyllä kamalaa, mulla on onneksi aina 6 yötä putkeen. kyllä siihen tottuu, eka pätkässä jouduin lääkettä napsimaan että aamulla tuli uni mutta se tasottuu :)

Mulle taas tuo olis aivan kammotus. 2 yötä menee, mutta jos on 6 yötä, niin se tarkoittaa, ettei viikkoon ole mitään muuta elämää kuin työtä ja nukkumista.

Mun mielestä nuo kahden tunnin unet päivälla ja 9 tunnin yöunet edeltävänä yönä on tosi hyvät lähtökohdat yölle. Mä en ainakaan sais kunnolla illalla untakaan noiden unien jälkeen eli yö menis valvoessa. Harva taitaa nukkua enempää. Käsittäkseni monet menee ekaan yöhön ilman mitään päikkäreitä.

pitkä vuoro sulla, ei kuulosta kivalta. mulla on lyhyempi vuoro, mutta toki koko rytmi pitää pitää 'päälaellaan'.. elän myös yksin eli ei puolisoa tai lapsia huomioitavana :/

aina kannattaa bukkua se vartti/puolituntiakin, jos nukuttaa ja on mahdollisuus nukkua. kyllä se piristää. tsemppiä yöhön! =)

Yhteistyössä