Yritän tiputtaa painoa, mutta se vaan nousee, missä vika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pöllö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pöllö"

Vieras
Olen 169 pitkä ja painan 69 kg. Yrittäisin tiputtaa noin 4-5 kg. Käyn joka aamu puntarissa ja nyt esim. lauantaina painoin 68.6 kg ja tänään 69.6 kg!! Herkut olen jättänyt kokonaan pois ja muutenkin vähentänyt syömistäni ja muuttanut terveellisemmäksi siten, että toisen lämpöisen ruuan korvaan salaatilla ja muutenkin pyrin syömään kohtuullisesti,en kuitenkaan millään nälkädieetillä ole. Miksi paino vain nousee?! mitä pitäisi tehdä että se laskisi eikä nousisi?! Painon pudotus on vasta alussa, joten voiko olla että se tästä vielä lähtisi laskusuuntaankin...

Minulla ainakin paino pomppii edes takaisin, riippuu ihan mitä on syönyt, onko juonut tarpeeksi, miten vatsa toimii, onko kuinka kuumaa, kerääntyykö nestettä, mitä liikuntaa on harrastanut...

[QUOTE="vieras";24270607]Ala karppaamaan.[/QUOTE]

Yritän mahd. pienillä muutoksilla saada painon tippumaan, ts. että vähennän herkkuja ja syön muuten tavallista ruokaa mitä muukin perhe,tietysti aiempaa pienempiä määriä.

Juo paljon vettä äläkä ravaa siinä vaa'alla koko ajan (juu, tiedän olevan vaikeaa ;)) Paino heilahtelee tuon kilon verran helpostikin erinäisistä syistä. Helle turvottaa, hiilarit turvottaa, kuukautiset turvottaa, joskus muute vaan vähän turvottaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Hömn;24270794:
Syöthän tarpeeksi, ettei kroppasi käy säästöliekillä? Tällöin se ei myöskään päästä irti ylimääräisistä.

Syön kyllä tarpeeksi, eli nälkäkuurilla en ole. Lähinnä olen muuttanut tosiaan yhden lämpöisen ruuan salaatiksi ja lopettanut pullat,jäätelöt yms herkut joihin olen koukussa, pidän sitten herkkupäivän kerran viikossa... kokonaan kun ei pysty erossa niistä olemaan :D

[QUOTE="aloittaja";24271021]Syön kyllä tarpeeksi, eli nälkäkuurilla en ole. Lähinnä olen muuttanut tosiaan yhden lämpöisen ruuan salaatiksi ja lopettanut pullat,jäätelöt yms herkut joihin olen koukussa, pidän sitten herkkupäivän kerran viikossa... kokonaan kun ei pysty erossa niistä olemaan :D[/QUOTE]

Minulla tippui herkkupäivän kanssa puolikiloa viikossa, salaisuus oli että kävin joka aamu lenkillä ennen aamupalaa. Tuolla sinun liikunnattomuudellasi ei takuulla paino putoa.

[QUOTE="vieras";24271032]Minulla tippui herkkupäivän kanssa puolikiloa viikossa, salaisuus oli että kävin joka aamu lenkillä ennen aamupalaa. Tuolla sinun liikunnattomuudellasi ei takuulla paino putoa.[/QUOTE]

Missä kohtaa olen sanonut etten liiku lainkaan... liikunnattomuus?! Sanoin että hikiliikunta jäänyt, mutta muuten pyöräilen ja kävelen.

^Siinähän se on että hikiliikunta tekisi terää. Ei tarvii itseään ihan piippuun vetää, mutta sen verran että hengästyy ja tulee pieni hiki. Tuskinpa mitään kauhean ripeää ja ¨pitkäkestoista lenkkiä kuitenkaan teet sen lapsen pyöräilyn lomassa?

[QUOTE="Vieras";24271500]^Siinähän se on että hikiliikunta tekisi terää. Ei tarvii itseään ihan piippuun vetää, mutta sen verran että hengästyy ja tulee pieni hiki. Tuskinpa mitään kauhean ripeää ja ¨pitkäkestoista lenkkiä kuitenkaan teet sen lapsen pyöräilyn lomassa?[/QUOTE]

No ei siinä kyllä hiki tule, mutta tietysti silloin kun pari kertaa viikossa ajan itse ja lapsi on kyydissä, niin ajan ehkä 40 min ja hiki tulee, mutta sekin taitanee olla liian vähän. Täytyy oikeasti alkaa enempi liikkumaan, täytyisi vaan repäistä se aika jostakin. Olen päivät työssä ja kun illalla menee kotiin, ei tule enää lenkille lähdettyä, mutta voisihan sitä tehdä vaikka niin, että laitan 4-vuotiaan vielä rattaisiin istumaan ja lähden lenkille, niin siinä tulisi ainakin hiki :)

Yhteistyössä