Hae Anna.fi-sivustolta

Yrittänyttä ei panna!

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä nosmoking, 04.01.2008.

1. nosmoking Vierailija

1.1.2008 sit alkoi mun tupakkalakko tai toivottavasti pääsen siitä pa....ta eroon lopullisesti.Apuna käytän laastareita näin alkuun 21mg/24h.Olen kokeillut aikasemminkin korvaus hoitoja,mutta lopettanut niiden käytön liian aikaisin nyt täytyy olla tarkkana ettei töpeksi.Must tuntuu että tupakkaan lisätään jotain mömmöjä jotka tekevät lopettämisesta entistäkin vaikeampaa.Onnea vaan kaikille yrittäjille.

2. no smoking Vierailija

Suosittelen että kokeilet lääkehoitoa Champix tai Zypan. Reseptivalmisteita ja hyväksi koettuja, jälkimmäinen etenkin.

3. sätkä elli Vierailija

4. nosmoking Vierailija

Minä otan myös yöksi laastarin pois,muuten sama homma kun sullakin mielessä on koko ajan ,mutta en ajatellut tällä kertaa antaa piiruakaan periksi.

5. Minulla kävi "onni onnettomuudessa" eli olin uutena vuotena flunssassa, tänään vasta alkaa kunnolla "henki pihistä". Flunssaisena ei muutenkaan kykene polttamaan, joten olen päässyt ainakin alkuun todella helposti. Tänään töissä meinasin vanhasta tottumuksesta tosin lähteä ruokatunnilla röökille, mutta sitten viime hetkellä muistin, että se on loppu nyt.

Onko kenelläkään kokemuksia, että kun alku lähti käyntiin näin helposti, tuleekohan jossakin vaiheessa takapakkia?

6. sätkä elli Vierailija

mulla seitsemäs päivä menossa,ja hyvin on lähtenyt käyntiin. aivan,samaa pelkään kun sinäkin,että jos joskus takapakkia tulee. mutta,ei tee yhtään mieli tupakkaa,enkä tosin ole ollut kenenkään sellaisen seurassa joka polttaisi. sitä pelkään,että "joudun" haistamaan sen tupakan hajun,että miten reagoin.nyt näyttää tosi hyvältä,ja toivon sinullekkin tsemppiä lopettamiseen.

7. Kiitos Sätkäelli ja tsemppiä myös sinulle ja muille lopettajille! Savukkeita ei tee ihme kyllä ja onneksi mieli vieläkään, mutta nyt on alkanut väsyttää kamalasti! Liekö sattumaa vai liittyykö jotenkin tähän lopettamiseen.

8. sätkä elli Vierailija

väsymystä on mullakin,pää on ihan "sekaisin" laastarista.vähän sellainen poissaoleva tunne. purkasta en ole niinkään huomannu mitään sivuoireita,ja aamulla otan purkan. kyllä mä uskon,että väsymyksesi johtuu tupakkalakosta. nytkin on sellainen tunne,että voisi mennä päivänokosille.

9. Tepu49 Vierailija

Minulla menossa 8. päivä lopettamisesta ja nyt jo pikkuisen helpottaa. Tupakka ei enää ihan koko ajan mielessä, minulla käytössä 15 mg:n päivälaastari sekä inhalaattori (jota ei tosin usein ole tullut käytetyksi). Sivuoireena tuosta laastarista hirveä väsymys ja päänsärkyä aamuisin, muutoin toimii hyvin. Päivä kerrallaan tässä mennään ja toivotaan, että tupakanhimo laantuisi kesään mennessä, jolloin alkaa mökkikausi...

10. nosmoking Vierailija

sätkä-elli vieläkö olet lakossa? Itsellä kymmenes päivä menossa.

11. Minulla tosiaan lähti tämä lopettaminen helposti käyntiin, mutta eilen ja tänään on ollut todella vaikeaa! Tuntuu, että jokainen vastaantulija ja junan odottaja polttaa! En ole vielä sortunut, mutta nyt tosiaan tuntuu vaikealta! Minä siis poltin viimeisen savukkeen noin viisi vailla puolen yön joulukuun viimeisenä päivänä. Kuvittelin jo, että eipähän tässä mitään ongelmia tule, mutta näköjään tämä ei sitten olekaan niin helppoa.

12. sätkä elli Vierailija

juu,kyllä vain pitää lakko. yhdestoista päivä menossa. olen ihmeissäni,kun ei niin hirveesti ole purkkaa mennyt päivän aikana,hyvä niin vaan. luovuin kokonaan laastarista,se ei oikein sopinut. olen tähän asti ylpeä itsestäni. mites menee no smoking?

13. nosmoking Vierailija

Yhdestoista päivä menossa ,vaihdoin laastarin vähän miedompaan 14mg/24h. Tänään ollut ihan ok. päivä ei ole tehnyt mieli tupakkaa.

14. sohvis Vierailija

Sohvis kertoo oman tarinansa.Olin tupakoinut lähes 40v.Annas olla,20.4.2005,kello oli noin puolenpäivän tienoilla.Läksin kauppaan ruokaostoksille,poltin tupakan ennen autoon astumistani,siis omaani.Tupakkiaski tyhjeni,elikkä tupakit loppu.Kaupassa kassavuoroa odotellessani katselin tupakkahyllyä,annas olla,tulipa mieleen,järjenkäyttö sallittu myös sohvikselle.En ostanut tupakkaa,en ole senjälkeen edes maistanut,ei mitään apukonsteja.Päätin vaan,ei koskaan tuota herkkua.Tehkää te sama itsellenne,luottakaa itseenne.Jos joskus tulee tupakki mieleen,pistäkää asiat puntariin,oma terveys vai tupakka.Todennäköisesti annatte arvoa omalle hyvinvoinnille ja niillä eväillä voitte alkaa katsoa tupakkaa,sanosko hiukan nenänvartta pitkin.Jos kert minä,kyllä te muut myöskin,teidän tarvii vain haluta lopettaa tupakointi.Silviisii se onnistuu.

15. sohvis Vierailija

Ole lujana,ei tule takapakkia,jos niin haluat.Sinulla hieno alku,älä enää aloita,olet ottanut ison askeleen irti tupakasta.

16. sohvis Vierailija

Luota itteesi.Lue sohviksen tarina tupakanpolton lopettamisesta.Edes alkoholia nautittaessa ei tule halu tupakoida.Muitten polttaessa tupakan aiheuttama hajukin ällöttää,karseen hajuista.Nyt huomaa tupakoivat ihmiset hajun perusteella.Vaatteet haisevat epämiellyttävän tunkkaiselle tupakanhajulle.Kun itse poltin,ei näitä huomannut lainkaan.Kyl on hyvä olla,ei keuhkot rahise,hengitys kulkee kivasti,ei kertakaikkiaan tee mieli tupakkaa,ei pätkän vertaa.Teille kaikille tsemppiä tupakoinninlopetusasiassa.Mitään ette häviä,päinvastoin,olette voittajia.

17. Kiitos, sohvis, kannustuksesta! Torstai ja perjantai olivat todellakin vaikeita päiviä, syytä en tiedä. Eilen ja tänään taas ei ole oikeastaan tehnyt mielikään ja jotekaan en koe itseäni enää niin väsyneeksikään?! Toivottavasti jatko menee hyvin! Sitä tosiaan mietin, että entä kun seuraavan kerran otan alkoholia, miten osaan olla polttamatta, sillä olen käytännössä aina polttanut silloin kun juon? Nykyään ehkä tätä ongelmaa ei tule, kun eikös nykyään lähes kaikissa ravintoloissa ole tupakointikielto?

18. sätkä elli Vierailija

15 päivää jo ilman tupakkaa,ja purkan voimalla mennään. joo,tuota,itse kanssa pelkäsin,että miten käy kun ottaa muutaman siiderin,mutta purkka vain suuhun ja ei ongelmia. baarireissut voivat olla pahempia,jos vaikka kaveriporukassa poltetaan. onneksi en itse käy baareissa. kyllä nykyään melkein kaikissa ravintoloissa on tupakointikielto. tsemppiä sulle!

19. no smoking Vierailija

Hienoa sätkä-elli ! Mukana olaan ja samaten 15 päivä menossa aika kivasti mennyt tähän asti.

20. sohvis Vierailija

Sohvikselta tsemppiä teille kaikille.Eikös lähes kaikissa ravintoloissa ala olla tupakointikoppi sisätilassa,ainakin meilläpäin.Käykääs nuuhkasemassa niitä kojuja,kyllä tupakinhimot häviää.
    Pitäkää pintanne,älkää enää aloittako,jokainen päivä lisää välimatkaa siihen "herkkuun".
    Katsokaa vaikka keuhkosairauksista kertovia sivustoja,sieltä saa lisäpotkua savottomuudelle.

21. ideaa Vierailija

Motivoivana tekijänä tupakoinnin lopettamiselle voi toimia myös kilpailu. Motivaatiota ei ainakaan vähennä kilpailun voittopalkinto...

Löysin tällaisen linkin:
    http://www.nrj.fi/lopeta

22. sätkä elli Vierailija

miten menee no smoking? tosiaan,täällä menee hyvin..eli yli kolmatta viikkoa jo polttamatta..

23. no smoking Vierailija

Sama homma mulla kohta neljä viikkoa takana.Hyvä että olet pystynyt olemaan ilman kessuja ,jokunen päivä vielä ja voidaan juhlia kuukautisia.

24. sätkä elli Vierailija

yli kuukausi jo ilman tupakkaa!! mites no smoking? miten menee?

25. no smoking Vierailija

kehissä ollaan!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus