yrittävät

  • Viestiketjun aloittaja yrittäjät
  • Ensimmäinen viesti
yrittäjät
Onkos täällä muita yrittäjiä jotka ovat lapsen hankinnassa? itse olen 2v:n äiti ja tuore yrittäjä mutta biologinen kello tikittää ja pakko laittaa alulle pikkukakkosta jos vain on tullakseen. Ensimmäinen kyllä otti aikansa kun tärppäs ja tämän toisenkin kanssa on jo vauvan oltua 9kk oltu ilman ehkäisyä ""hyvällä tuurilla"". Nyt sais sitä ""hyvää tuuria"" alkaa sitten jo enemmänkin tulemaan.

Mutta siis vähän hirvittää miten käy yrityksen joka on hienosti lähtenyt vauhtiin (vaikka toinen yhtiökumppaneista toki jatkaa sitten töitä vaikka jäänkin mammalomalle), mutta mitenkähän noi yrittäjän äippärahat ym menee? En haluasi kuitenkaan alkaa heti hyppäämään töissä, vuoden haluaisin olla uudenkin vauvan kanssa kotona mutta mitenköhän onnistuu?
'
Kokemuksia?
 
ent. yrittäjä
Äitiyspäivärahat lasketaan yrittäjille edellisen vuoden verotuksen mukaan. sitten siinä oli pykäl siitä että, jos tulot ovat lisääntyneet merkittävästi viimeisen puolen vuoden aikana niin sitten käytetään niitä tietoja äitiysrahan perusteena.
 
ap
kiitos vastauksesta! Ei kuulosta oikein pahalta, jotenkin olin kuvitellut että yrittäjän äitiysloma vasta kamalaa kituuttamista onkin mutta jos noin menee niin sehän on ihan ok sitten. Äippärahalla mun mielestä nimittäin pärjää suht koht mutta se kotihoidontuki sitten on syvältä...

 

Yhteistyössä