yritys alkaa 3/2006

  • Viestiketjun aloittaja hippu
  • Ensimmäinen viesti
hippu
Moi!

Meillä siis alkaa yritys maaliskuusta alkaen.
Olen syönyt pillereitä yli 7 vuotta. Pillerisatsi loppuu parin viikon päästä. Mieheni ehdotti, että haettaisiin sitten pari laattaa pillereitä lisää ennen kuin aloitetaan, mutta itse aloin miettimään, että olisi varmaan ihan hyvä odotella kunnon kuukautisia ennen yriystä. Kannattaisikohan siis mennä kortsun voimalla ne pari-kolme kiertoa ja antaa kunnon luomumenkkojen tulla? Itsellä vaan on semmoinen olo, että olisi ihan kiva taas tutustua omaan kroppaan ennen yritystä ja antaa oman hormonitoiminnan ""syttyä"" kunnolla.

Mitä mieltä olette, kantsiiko antaa luomumenkkojen tulla ennen yritystä? Mies vaan ei ole kauhean viehtynyt kumien käytöstä, kun ollaan näin menty tää yli 7 vuotta :).

Kiitos etukäteen! Onkos muuten muita, jotka aloittaa yrityksen maaliskuussa?

terv. hippu 25 ja aviomies 29
 
Syysmarja
Hei!

Meitä on itse asiassa aika monta tuossa viestiketjussa ""vauva mielessä, mutta ei vielä yritystä"".

Meilläkin alkaa yritys tuossa maalis-huhtikuussa ja huomenna otan viimeisen pillerin, näin olen päättänyt. Mennään sitten kumiukoilla tuo jäljelle jäävä aika. Ajattelin juuri niin kuin sinäkin, että haluan muutaman kierron olla ilman mitään hormonaalista ehkäisyä, jotta elimistöni palautuu ja kierrot tulevat ""normeiksi"", mitä ne ovat olleet ennen pillerien syöntiä.

mutta tulehan vaikka lukaisemaan tuota edellä mainittua ketjua, ja vihjaise siellä, että olet tällaisen ketjun avannut, niin jospa vaikka jatkossa kirjoiteltaisiin tänne.

Maaliskuuhun ei ole enää niiiin pitkä aika nimin.*levoton sielu""
 
Alias
Hei,
On tosi fiksua antaa kiertojen ja elimistön palautua ""normiksi"", niin on sitten helpompi seurata ovulaatioajankohtia ja laskeskella jänniä päiviä. Mutta varautukaa hyvät ihmiset siihen, että kierto ei välttämättä palaudu parissa kuukaudessa normaaliksi. Itse olen ollut ilman pillereitä puoli vuotta, eikä kierto ole tasainen, vaikka menkat ovatkin tullet joka kuukausi. Tuo pari kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen voi mennä ilman kuukautisiakin, jos oma elimistö/hormnitoiminta heräilee hitaammin.
Mutta eikun vaan tsemppiä hommiin! Toivottavasti aika menee nopeasti ja hormoniasiat hyvin siihen asti!
 
Syysmarja
Kiitos Alias varoituksesta!

itse olen huomannut (25-vee, pillereitä syönyt enempi/vähempi sellaiset 7 vuotta), että kun olen pitänyt kerran lähes vuoden tauon pillereiden syömisessä - ensimmäinen pitkä suhde ( n. 6 vuotta) loppui, ja päätin lopettaa pillerien syömiset, koska ei ollut ajatuksissakaan uudet suhteet- huomasin että elimistöni ja kuukautiseni palautuivat suht nopeasti takaisin siihen ns. ""normaaliin"" luomumeininkiin. Tämä siis tapahtui 4 vuotta sitten (21-22 vee). Tietystikään se ei automaattisesti tarkoita sitä, että luonto auttaisi sopeutumaan takaisin ihan samalla tavalla kuin viime kerralla, mutta toivossahan on hyvä elää, eikö?

Oma kk-kiertoni on aina ollut tasaisen varma ja säännöllinen, pillereillä tai ilman. Tietysti ikää on tullut lisää, ja varmasti stressiä enemmän. Toivotaan kuitenkin parasta, että sitten kesän kynnyksellä voisin jo katsella tuota plussaa!
 
Muru25
Moikka!

Meillä alkaa myös yritys tuolla kevään korvilla, oletettavasti huhtikuun alussa tulevien menkkojen jälkeen. Itse lopetin hormonaaliset ehkäisyvalmisteet (viimeiseksi käytin ehkäisyrengasta) viime toukokuussa. Silloin ei vielä vakavasti ollut miehen kanssa puhetta yrityksen aloittamisesta, mutta kypsyin totaalisesti olemaan sekopää-hormonihirviö... Ja täytyy sanoa, että on ollut todella mielenkiintoista seurata oman kropan ""heräämistä"" (aloitin pillereiden syönnin 17-vuotiaana, ja nyt siis 25-v.) ja kierron lopussa tulleet itkeskely- & raivokohtaukset on myös hävinneet:) Ajatuskin e-pillereiden tai muiden uudelleen aloittamisesta mahdollisen lapsen saannin jälkeen vähintäänkin arveluttaa... Onneks miehellä ei ole mitään ""kumikavereiden"" käyttöä vastaan.

Menkat ei vieläkään tule mitenkään säännöllisesti (vaihtelua 30-36 päivän välillä), mutta epäilen josko ne ikinä tulevatkaan omalla kohdallani päivän tarkkuudella. Onneks on ovulaatiotestit keksitty, joiden avulla voi ovulaation bongauksen lisäksi hiukan päätellä mahdollisten tulevien menkkojen alkamisajankohtaa! Ei sitten aina tarvitsis ehkä arpoa, että kannattaako tehdä raskaustesti vaiko ei, ja milloin... Plussaonnea meille kaikille tuleville yrityksen aloittajille!!!

t. Muru25
 
Tinja
Itse lopetin pillerit 14kk:tta sitten, kiertoni ja menkat ovat olleet pillereiden aikaan ja niiden lopettamisen jälkeen täysin säännölliset. Silti tässä nyt ihmetellään kun ei raskautta kuulu eikä näy (tutkimukset aluillaan, eikä toistaiseksi ole löydetty mitään syytä tähän). Kahdeksan vuotta pillereitä syöneenä, olenkin miettinyt, että söinkö niitä aivan turhaan.. Ikää minulle kertynyt juuri ihan äskettäin 27v. Että näinkin voi käydä.. kaikkeen kannattaa varautua.
 

Yhteistyössä