Yritys alkaa alkuvuodesta 3

  • Viestiketjun aloittaja Minttu
  • Ensimmäinen viesti
Syysmarja
Ihan kuin teidän kotonanne olisi samanlaisia ukkoja kuin tuo minunkin kultani! Niin on samoja piirteitä, oma kulta mieluummin kanssa halailee ja pussailee, kuin esim. imuroi. Ja minä sitten kilttinä vaimona siivoan...hmmmm!!! Ja nalkutan asiasta aina silloin tällöin.

Samoin täällä mies turhautuu, jos minulla paha olla tai itken, niin alkaa itsekin itkeä, kun mulla on niin paha olla :) hassu mies siis....ja mä lovetan sitä aivan täysillä!

Vai on meidän joukossa muutama hevivaimo, no mutta sehän on kiva! Oletteko samalla sitten näitä keikkaleskejä, jotka kotona odottavat siippojaan keikalta? ;)

Kyllä itsekin olen siis sillä tavalla pessimisti tuon lapsensaannin kannalta, etten kuolemaksenikaan usko meidän sitä omaa nyyttiä saavan, vaan kaikki hoidot on läpikäytävä jne. Kuitenkin pieni optimistisuus pilkistää jostain juuri sen takia, kun on tuo elämä tuolla ""alapäässä"" ja ""vatsan seudulla"" ollut aina niin säännöllistä ja kivutonta yms. Mutta onhan niitä selittämättömiäkin lapsettomuuksia olemassa...mutta mitä näitä nyt vielä miettimään, kun aikakaan ei ole vielä siihen valmis :)

Onneksi tuo tuutikki valaa meihin kaikkiin tuollaista positiivista henkeä, huomaa ihan että olet allekirjoittaneesta mm. sen lähes 10 vuotta vanhempi. Siis positiivisessa hengessä :)
 
Syysmarja
Noista vitamiineista ajattelin itse vielä vastata omaan kysymykseeni.
Eli syön tällä hetkellä kalanmaksaöljykapseleita, en mitään muuta. Tarkoitus on aloittaa sitten ehkä helmikuussa tai maaliskuun alussa noita Multitabs 2+ ja ehkä joitain foolihappopilsuja. Mitä, olisko niihin jotain hyvää vinkkiä?

Greippimehua en ajatellut ihan heti kokeilla, on mun mielestä sen verran pahan ja happaman makuista mehua, että se jätetään suosiolla vähän myöhempään ajankohtaan sitten tulevaisuudessa.
 
Aurora
Tuutikki,
mahdotonta olla ajattelematta remonttia ja vauvaa samassa lauseessa, kun seuraavasta löytyy sana valmistuminen! =) Mulla nimittäin tavoitteena saada gradu valmiiksi tänä vuonna, ennen mahdollisen vauvan syntymää (loka-marraskuussa) tai ennen joulua. Olen vasta ihan alussa. Ilman vauvaa seuraavana vuorossa on työnhaku, mikä EI innosta vauvakuumeista pätkätyön leimaamalla, kapealla alalla. =(

Ja koska evakkoon lähtiessä huusholliin kuuluisi vastasyntyneen lisäksi reilusti alle kaksivuotias, niin sitäkin täytyy harkita. Samoihin aikoihin mies aloittaa diplomityön teon (=kokopäivätyö), joten hänelläkään ei ole samalla tavalla aikaa auttaa kotona kuin esikoisen jälkeen. Esikko syntyi sektiolla, ja olin melko kipeä viikkokausia, joten sama ""kohtalo"" pelottaa myös. Raskaus, gradu ja taaperon hoito ei myöskään ole helppo yhdistelmä.

Toisaalta olemme tulleet siihen tulokseen, että tuskin se vauvan saaminen muutamaa kuukautta myöhemminkään on helppoa. Silloin kummankin työtilanne voi olla epävarma, samoin asuntotilanne (nyt opiskelija-asunto). Lisäksi voimme kohdata ongelmia joita ei voi ennustaa. Myös opiskelumotivaationi lisääntyisi roimasti jos olisin raskaana, samoin kuin aikanaan tätä ekaa odotellessa.

Tulipa pitkä selitys... Sori! Kirjoittaminen kai auttaa selvittämään omaa päätä hieman! Muuten, oon ihan samaa mieltä ettei kukaan ole ""valmis äidiksi"" jo ennen raskautta! Taisin jo kirjoittaa aiemmin että pelkäsin ja kaduin ratkaisua vielä pitkään raskautumisen jälkeen, mutta kappas vaan, raskauden edetessä ajatukseen tottui ja vauvaa rupesi sananmukaisesti ODOTTAMAAN.

Raskautumisen kestoa en itse pelkää, varmaankin siksi että esikkoa yritellessä meni normaali puoli vuotta. Tulen taatusti pettymään jos ja kun en tulekaan raskaaksi parissa kuukaudessa ennen ""remonttitaukoa""....

Vielä miehen huonoista puolista:
Ne on oikeastaan lähes samat kuin hyvät puolet, eli järkevyys ja äly. Samperin ukko miettii kaiken järjellä, mikä tekee hänet välillä tylsähköksi ja ennalta-arvattavaksi. Eniten harmittaa se, että hän on yleensä oikeassa! ;) Myös hänellä tuntuisi olevan mañana-meininki siivouksen kanssa, siivoaa kyllä sitten mielellään ja hyvin kun saa aikaiseksi. Minä taas nipotan siivouksesta liikaakin.
 
Liinu
Mies kyllä tekee työkseen muuta kuin musiikkia, mutta se on hyvin vakavasti otettava harrastus. Tai enemmänkin, melkein toinen duuni. Olin jo melkein unohtanut millaista se keikkaleskiys on, silloin aikoinaan kuin alettiin olla yhdessä niin keikkoja oli enemmän, mutta monta vuotta oli hiljaisempaa. Nyt näyttää siltä että kevät/kesä tulee olemaan aika kiireistä miehellä sillä rintamalla. Eikä se oo vaan ne keikat, vaan myös se treenikämpällä vietetty aika. Toikin on yksi syy, miksi mä olen itse tätä lapsiasiaa lykännyt, ei houkuta ryhtyä ehdoin tahdoin parisuhteessa ""yksinhuoltajaksi"". Mutta sitten iski tää ikäkriisi (odottakaa vaan te kakskymppiset), ja päätin että se nyt jos ollenkaan. Miehellä on ollut ihan samat mietteet, on mietityttänyt keikat ja raha. Mutta ollaan päätetty yrittää silti. Jotenkin jaksan uskoa siihen että asiat järjestyy. Ja järjestyyhän ne jos niin päättää.

En ole ikinä ajatellut olevani mitään äitityyppiä, ja herännyt tähän asiaan vasta nyt näin vanhoilla päivillä. Mutta uskon myös että se 9kk:tta kyllä valmistaa tulevaan äitiyteen. Eikai se muuten olisi niin pitkä aika :)
 
Kk
Taas on käynyt hirveä kuhina palstalla! Hyvä niin...

Noudin tilaamani H&M paketin postista ja pitihän niitä jo sovitella ja haaveilla isosta masusta. Onhan ne vähä naurettavan näköisiä näin ""litteävatsaisella"" (heh) mutta periaatteessa ihan kivan näköisiä kunhan tuota kessiä alkaisi joskus olemaan enemmänkin.

Kyllähän se vauvakuume vie mukanaan ja välillä sitä ihmettelee itsekin että mitä ihmettä minä touhotan, ei enää yhtään muksua tähän hullunmyllyyn! Mutta ikuisuutta ei voi/kannata jahkailla, ratkaisu on tehtävä jossain vaiheessa haluaako lapsia vai ei ja mieluummin tietysti ennen vaihdevuosia, jotta se unelma vielä voi toteutua!

Tiffany: Se on miehille NIIN tyypillistä että kaikki asiat pitää itse keksiä! Mutta jos miehesi ei älyä ottaa asiaa kohtapuoliin esille, niin kehottaisin silti istumaan pöydän ääreen keskustelemaan. Voithan aloittaa keskustelun tyyliin: Sanoppa sinä ukkokulta milloin SINÄ (siis mies) haluat tähän perheeseen lapsia? Anna hänen ""päättää"" että yritys aloitetaan NYT ja ohjailet häntä hellästi oikeaan suuntaan. Esitä tyhmempää osapuolta ja anna hänen tehdä päätökset ;) Tekee hyvää miehiselle omalletunnolle saada olla perheen pää. Ja nainenhan se on se kaula joka sitä päätä kääntää :)

Tervetuloa tuutikki joukkoon! Hyvä että täältä löytyy muitakin positiivisia tärpin suhteen, itsekin uskon vahvasti että tärppää ekalla ja viimeistään tokalla yrittämällä. Pettymys on varmaan sitä suurempi ellei näin käy, mutta pakko pitää positiivista asennetta yllä, muuten ei pää kestä tätä kuumeilua! Taustaa itsestäni: molemmat ollaan miehen kanssa 21, 3vko päästä naimisiin, yksi lapsi 1v4kk. Asutaan omakotitalossa vuokralla, omaa taloa aletaan rakentamaan toivon mukaan kesällä07.

Miesgalluppiin:
+Mieheni on ERITTÄIN huumorintajuinen, alituiseen jaksaa heittää läppää vakavemmistakin asioista, ja saa siksi elämän tuntumaan vähän leppoisammalta. Osaa kyllä olla vakavakin tarpeen tullen.
+Ei hermostu koskaan. En tulisi toimeen muunlaisen kanssa koska itse tulistus melkein päivittäin:)
+Osaa rakentaa! Mikä on plussaa näin rakennusprojektin edellä!
+En tiedä onko se hyvä vai huono, mutta ei ole mustasukkainen, tai ainakaan tunnusta...Eikös kaikki miehet ole mustasukkaisia? Mikä mun miehessä on vikana? :(

-Romantiikkaa puuttuu aika-ajoin, mutta sitä kai se arki on 6v parisuhteen jälkeen...Osaa kyllä sitten tilaisuuden tullen olla romanttinenkin esim. viime lauantaina, kun esikoinen oli mummolassa yökylässä ;) Lapsiperheen arki verottaa voimia...
-Tietää että minä olen tosi mustasukkainen ja osaa härnätä mua sillä asialla! Ei siis petä tms. mutta esim. tv:stä katselee seksikkäitä mimmejä ylikorostetus kiinnostuneena. Aika usein aiheutuu siitä konflikteja mutta ei älyä lopettaa sitä...

Heikku: Kuulostaa niin tutulta nuo sinun tunnepurkauksesi! Taitaa hormoonit tehdä nyt Heikulle pahemman kerran tepposiaan...Eipä silti, kyllä toi menkkojen kanssa vehtailu varmaan alkaa jo oikeastikkin väsyttämään.
 
Minttu
Niitä Miehen Miinuksia....;

- taivaanrannan maalari, eli laskut sun muut tärkeät hoidettavat asiat tahtoo unohtumaan ja hoituu kun muistuu..
- kuorsaa
- mustavalkoinen ajattelu..

Noi nyt yhtä'äkkiä tulee mieleen..
 
Anna
Hyvää myöhäisiltaa kaikille!

Tervetuloa Tuutikki joukkoon! Tuot varmasti kahden lapsen äitinä paljon kaivattua asiatietoa tänne haaveilijoiden joukkoon.

Minä olen syntynyt -82, ja mieheni -76. Yhteiseloa takana kohta 7 vuotta ja ensimmäistä lasta yritetään. Nyt menossa ensimmäinen yrityskierto.

Olen kyllä sellainen pessimisti että alkaa mennä hermo. En todellakaan usko raskautuvani pitkään pitkään aikaan. Olen aivan varma että joudun läpikäymään kivuliaat hoidot ja minusta tulee katkera kiukkuinen akka. Tunnen jo nyt kateutta raskaana olevia ystäviäni kohtaan koska luulen, että en itse saa lapsia. Kiertoni on aina ollut pitkä ja epäsäännöllinen. Yksi tuttavani on yrittänyt lasta vuoden ja hänellä on myös ollut pitkä ja epäsäännöllinen kierto.. Tästä siis epäilykseni johtuu.

Olen aloittanut syömään niitä 2+ vitamiineja ja juon greippimehua. Mehu tosina auttaa virtsateitäkin pysymään kunnossa ja siten ehkäisee ainaista virtsatietulehdusta!

2+ vitamiineissa on käsittääkseni sopiva määrä foolihappoa, joten erillistä lisää ei tarvita.

Tällä hetkellä minulla menossa kp18/31-34. On ollut sellaisia menkkakipuilun alkuoireita havaittavissa, joten varmasti ne alkavat ihan ajallaan. Toivon todella, että eivät alkaisi ja olisin niin onnekas, että raskautuisin ensimmäisestä kierrosta. Mies sanoi, että mennään sitten heti tutkimuksiin jos ne kuukautiset alkavat..=) Sanoin, että täytyy varmaan puolisen vuotta odotella, ennenkuin meitä sinne ottavat.

Tästä onkin hyvä jatkaa Gallup kysymykseen!

Miehestäni..

+ Huumorintaju uskomaton
+ Ottaa minut huomioon kaikessa
+ Romanttinen
+ Vahva
+ Luotettava
+ Ei ärsyynny mistään, jaksaa kuunnella nalkutustani eikä lähde mukaan nahisteluyrityksiini
+ Rakastaa lapsia ja eläimiä
+ Rakastaa minua yli kaiken
+ Osaa rakentaa
+ Ei pihtaa mitään
+ Antelias ja vieraanvarainen
+ Vastuuntuntoinen
+ Ei stressaa MISTÄÄN
+ Hyvä kaikissa urheilulajeissa
+ Osaa rentoutua täysin
+ Lojaali
+ Olemme samalla aaltopituudella
+ Järkevä
+ Pesee pyykkiä
+ Ei tappele miesten kanssa, paitsi pakon edessä. Yrittää sovitella puhumalla
+ Herkkä
+ Optimisti

- Laiska
- Ei siivoa ikinä
- Astiat voi olla homeessa, ei tiskaa siltikään
- Jättää astiat AINA olohuoneeseen
- Ei osaa keskustella
- Ei osaa pukea ajatuksiaan ja tunteitaan sanoiksi
- Vetää perseet olalle ollessaan viihteellä, menee vähän överiksi välillä kun on tiettyjen kavereitten kanssa
- Ei osaa sanoa kavereilleen ei.
- Suhteen alkuaikoina ""pelkäsi"" minun pahaa mieltäni. Lähti jopa joskus pois kotoa jos itkin. Ehkä tosin oppinut jonkun verran vuosien varrella
- kuorsaa (joudun joskus vaihtamaan huonetta)
- valittaa ajotyylistäni kun ajan autoa

Tässähän näitä tulikin..! Kyllä niitä plussia taisi enemmän olla
 
Minttu
Anna! Nyt ei ole todellakaan aika epätoivon! Olet iin nuori ja eka yrityskierto käynnissä.. Jos vielä puolen vuoden päästäkään ei ole tärpännyt, niin sittenvoit vähän alkaa jännittämään.. (Tää puol vuotta on vaan sellanen mun ""takaraja"" ei mikään yleinen aikaraja näissä vauvapiireissä...)
Kaikki menee varmasti hyvin jos otat rennosti ja annat luonnolle mahdollisuuden hoitaa asiat luonnollisesti! Ei välttämättä heti, mut luonnon mukaan..

Greippimehusta... se tosiaan ehkäsee niitä pissatulehduksia! En tidä onko monikaan sitä tässä ketjussa monestikkaan kokenut, mutta mulla niitä kokemuksia ois vaikka muille jakaa! Nyt on miltein aina greippi- tai karpalomehua kaapissa kaiken ehkäisemiseksi ja hyvin on toiminu! Muutenkin tykkään syödä esim sitruunoita paljaaltaan yms. eli greippimehu on suurta herkkua, nyt saan vaan syyn ostaa niitä mahdollisimman paljon! =)

Näistä sivuista on tullu mulle pakkomielle... tai siis siitä vauvasta ylipäätään! mitään muuta ajatusta ei oo mielessä, varsinkin kun huomenna on kp33/29! Oikeesti mulla varmasti alkaa menkat, koska mitään ei olla yritetty, mutta silti toivon ettei ala!

Kattellaan...
 
Anna
Kiitti Minttu!
En todellakaan tajua, että mikä mua vaivaa. Mun pitäis olla onneni kukkuloilla kun ollaan aloitettu yritys! No kyllähän mä onnellinen olenkin, mutta aika ajoin mieleen tulee kaikkia kauheita ajatuksia. Täältä palstaltakin saa lukea niin paljon sellaista epäonnea ja surua, että alkaa siinä kai oma kohtalokin epäilyttämään! Pitäisi varmaan lukea vaan näitä tämän ketjun juttuja, kun täällä ainakin toistaiseksi on kaikilla asita suhteellisen hvyin..=) Ja hyvää toivon kaikille jatkossakin!

Kyllä varmaan mullakin semmonen puolen vuoden raja menee, että sen jälkeen alan sitten tosissani huolestumaan. Tämän ikäisenä kuitenkin kai pitäisi vielä olla suhteellisen hyvät mahdollisuudet nopeaan raskautumiseen!

Oon tosiaan juonut Valion greippimehua aikas paljon tässä parin viikon aikana! Siihen on tullut oikein himo! En usko, että lopetan juomista, vaikka en lasta yrittäisikään. Mulla on ollut todella paljon pissatulehduksia ja oon juonut aina karpalomehua niiden ehkäisemiseen. Se on ainakin toiminut, joten eiköhän tämä greippikin toimi.

Mitäs jos oletkin Minttu raskaana!!?? Onko sulla minkäänlaisia oireita? Olitkos lopettanut pillerit juuri? Silloinhan se lapsi saattaa hyvinkin tulla, kun sitä ei yritetä! Koska aiot testailla jos ei menkat ala?

Mulle on kanssa tullut jonkunlainen pakkomielle tästä asiasta. Varsinkin alkukierrosta olin ihan pää pyörällä. Tilasin ovistikkujakin netistä! Kyllä niillä jokusen kerran tuli testattua, mutta nyt alkaa tälläinen vouhotus tympimään ja testit on jäänyt kaappiin. En saanut kuin hailakoita viivoja tikkuun. En sitten tiedä, että oliko sitä ovista ollenkaan. Nyt menossa jo kp19/31-34. Harjoiteltu ollaan ainakin melkein joka päivä! Ihan varmuuden vuoksi!
 
tuutikki
Hei vaan!!!

Ihanan vilkasta jutustelua ja pohdintaa täällä=)Odotin jo kuumeisena,että pääsen lukemaan teidän ajatuksianne!

Ennen menkkoja on aina sitä alavirettä,niin se on itselläkin-keltarauhashormooni!!!Lapsillekin olen sanonut,että äidillä on taas hormoonipeikkoja ,kun hermot menee ja masentaa.Mutta sehän tarkoittaa vain sitä,että hormoonit toimii,mikä on meille kaikille hyvä juttu!!!

Mun mies oli alussa tosi vätys kotitöissä,mutta mä olen sen pakottanut tekemään osansa.Olen tosi justiina kun sille päälle satun!=)Olen sanonut,että turha mitään vauvaa alkaa tehdä,jos ei huushollin siivona pysyminen ala sujua ennen sitä!!!On alkanut...Likkiksiä vauvakuvia sain eilenkin ukkelilta e-mailina töistä,otsikolla:""Vauvat on ihania"".

Juu,meitsin ukko tekee toisena työnään musaa ja mä olen keikoilla ihan muualla.En kestä kattoo ku muijat kuolaa(kultani on laulaja) enkä muutenkaan kauheesti fanita enää nykyisin raskasta heviä.Onneksi luottamus on 100% ja rakkaani tulee renkaat palaen kotiin keikoilta kun vaan pääsee!!!Hän on tosi uskollinen,mikä helpottaa eloa huomattavasti.

Nyt kokoukseen!!!!Halit kaikille ja aurinkoa sydämiin!
 
Syysmarja
Hyviä keskustelun aiheita olette pitäneet yllä, hyvä te!

Nyt otetaan kaikki sellainen optimistinen ajatus päähän, että KAIKKI raskaudutaan viimeistään 6 kk:n jälkeen yrityksen aloittamisesta! Eli KAIKILLE tullee olemaan helppoa! Ei yhtään enää noita pessimistisiä ajatuksia, vaan nyt se optimistisuus esiin, eiks jeh tytöt?

Kummastelua (varoitus: eritetekstiä!): mulla on nyt menkkojen alusta sellainen 9 päivää, ja vielä TÄNÄÄN (!!!) tuli pöksyihin rusehtavaa verta, ja haisi aivan hirveelle! Sori, jos tuli liika henk.koht, mutta koittakaa kestää. Mistä siis johtuu? Onko kroppa kuitenkin jollain tavalla sekaisin pillerien jättämisestä? Normi menkka-aika mulla 5 päivää.. hjälp!!
 
Liinu
Heh, Tuutikki ihan samat fiilikset miehestä. Jotkut naiset on tosi käsittämättömiä, kun mies on bändissä niin se tarkoittaa väistämättä sitä että se on vapaata riistaa. Vaikka olis naimisissa... Ja vaikka sekin olis ihan tiedossa. Tää nyt menee vähän ohi aiheesta, mutta oltiin just bileissä joissa sitten yks nainen (joka oli ollut viimeks keikalla mun ja parin muun kaverin kanssa) kävi härskisti kiinni miehen etuvarustukseen ja ehdotteli. Tiesi kyllä että mä oon olemassa, enkä ollut edes kaukana. Eikä kumpikaan ollut edes hirveessä humalassa. Ei tajuu... Mies ei omasta mielestään provosoinut tätä millään lailla. Mulla ei oo mitään epäilyjä miehen uskollisuuden suhteen, ei kai tälläistä elämää kestäisi jos ei voisi toiseen luottaa täysin.

Mä meen keikoille vaan jos ne sattuu olee jossain ihan lähellä ja otan mukaan kavereita, ja lähden mahdollisimman pian sieltä kotiin.

Mulla oli varsinkin eka luomukierto sellaista matalalentoa ettei tosikaan. Onhan se kiva että hormoonit hyrrää. Mutta pitääkö niiden aina hyrrätä niin negatiivisesti, suututtaa ja itkettää ja masentaa kaikki. Tulis nyt vaikka mieluummin siivousvimma, joillekin kuulemma tulee se aina ennen menkkoja :)
 
Tiffany
Heippa kaunottaret!

eilen sekstailtiin, ah pitkästä aikaa (oli näköjään läiskät parantunu), ja minä vedin itseni hyvissä ajoin irti (ennenkuin ukko itse ehti ja mulle olisi tullut paha mieli) ja hoidin muilla keinoin miehen loppuun.

Pirulainen vielä, jälkeenpäin kun kuherreltiin, kysyi että mitä mietit. Ihan kuin ei tuhatvarmasti olisi tasan tarkkaan tiennyt mitä minun mielessä liikkuu.

Vastasin että enpä mitään kummempia, sulla on ihanan tuikkivat siniset silmät. Kun yritän nyt tosiaan pitää suuni kiinni eräästä tietystä aiheesta, rakkaani mieliksi. Vaikka sitten kuukauden päivät, kunnes olisi taas saumat että voisi alkaa jotain tapahtua... Yritän kestää siihen asti, ja sitten Kk:n suositusten mukaan alkaa hellästi kääntää hänen päätään oikeaan suuntaan :) Itse alkoi sitten juttelemaan jostain työjutuista, hoh hoijaa.

Kääk että tekisi mieli vaikka heti neulalla kaivaa siittiöt ulos kiveksistä ja koittaa suotaisiinko meille ihana vauvaonni. Ovis olisi aikaisintaan nyt sunnuntaina, viimeistään viikon kuluessa, jos edellisiin kiertoihin verrataan. Millähän malttaisin antaa kullalle hänen niin kauheasti kaipaamansa miettimisrauhan, ja riittäisiköhän siihen tuo kuukausi!

Tiedän tuutikki tunteesi kun miehesi laulaa ja muijat kyttää. Tai tavallaan tiedän. Mun mies harrastaa tanssia, ja siinä ollaankin kokovartalokontaktissa parin kanssa puolitoista tuntia kerrallaan, treenit 3-4 kertaa viikossa. Tuon vielä jotenkin kestän kun ajattelen että eihän siinäkään mitään jos minä joskus tanssahtelen muiden kanssa, ja urheiluahan se vaan on.

Mutta näin kerran kisoissa kun hän parin kanssa joi hikisenä samasta mehupullosta vuorotellen. Pyyhkeeseen kuivasi parin selästä hikeä, ja sitten samaan pyyhkeeseen omasta naamastaan. Tästä meillä tuli hirvittävä flaidis. Se on kuulemma tanssipiireissä ihan standardikäytäntö, mutta mun ymmärrys loppui kuin seinään. En suostu katsomaan enää kisoja enkä kuuntelemaan mitään muita juttuja kuin lyhyesti että menikö treenit hyvin ja mitä uutta opit.

Mies itse tekisi kai itsensä naurettavaksi jos sanoisi yhtäkkiä että hei daami, eläpä juokaan mun pullosta, tuossa on sun oma, ja että tuo kuule seuraavalla kerralla oma pyyhe mukaan niin pyyhin sillä sun selkää. Vaan saisi sitten mun puolesta vaikka muut tikahtua nauruun. Sitä ennen ei minua tuollaiset harrastukset kiinnosta.

Kaiken maailman vaikeuksia sitä voikaan suhteessa olla!

Tsemppiä kumminkin rakkauselämään kaikille ja säännöllisiä kiertoja ja nopeita plussia.
 
Heikku
Hei vaan kaikille!

Kirjoittelen tässä ennen lähtöäni. Huomenna on lomapäivä ja lähdetään miehen kanssa Vuokattiin lumilautailemaan viikonlopuksi. Huomenna aamulla käyn vaan antamassa sen verinäytteen. Tulokset saan pe 3.2 niistä ja papasta. Saas nähdä mitä mörköjä sieltä löytyy. Aloitan sen lääkekuurin vasta huomenna, että saan annettua ""puhtaan"" verinäytteen ettei terolutit vääristä tuloksia.

Kerrohan Minttu uudet käänteet. Olitteko tarkkoja ehkäisyn kanssa vai olisiko mahdollista se raskaus? :)

Anna, voi olla, että ovis meni ohi tai ei sitten tullut ollenkaan. Mistä päivistä lähtien tikuttelit? Tai voi olla, että ovis on vasta tuloillaan. Kannattaa varmaan vielä muutama päivä tikutella ja katsoa joskos sieltä ""plussa"" tulisi.

Tiffany. Uskoisin, että olet oikeilla jäljillä tuossa toiminnassa kääntää miehen pää. Kannattaa sinun olla se eka keskeyttäjä ja mennä loppuu asti muilla konsteilla. Eiköhän se mies kohta kysele, että milloinka voisitte mennä loppuun asti :) Ja kun kysyy mitä mietit, keksi jotain muuta, kun VAUVOJA, VAUVOJA, VAUVOJA!!! Lisäksi kysyit, että miten malttaisit antaa miettimisrauhaa miehellesi. No tietysti se ajatus mielessä, että mitä kärsivällisempi olet, sitä nopeammin saat oman vauvan. Jos hoputat ja painostat, sinun odotusaika vain pitenee.

Lisäksi siitä tanssijutusta. Tanssin itse ja seuraan läheltä ammattiatason tanssia. Tanssiparin kanssa kehityy pakostakin sellainen yhteys ja side, jos haluaa menestyä. Siinä ollaan iholla kiinni ja näytetään vaikka millaisia intohimoisia tunteita tuomariston edessä. Tunnen tanssipareja, sekä keskenään seurustelevia, että ei seurustelevia, ja kaikilla on ihan samanlainen meno. Minulla oli vaikeaa alussa erottaa seurustelevat, koska kaikki näyttivät sille, että ovat pari. Siinä jaetaan ne mehut ja kaikki :) Sinuna en tuntisi mustasukkaisuutta, koska miehesi toiminta parisi kanssa on tosiaankin normaalia, ainakin tanssipiireissä.

Minäpä lähden tästä kauppaan. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Tiffany
Heikku toivottelen sulle oikein ihanaa lasketteluviikonloppua, laittakaahan parisuhde kukoistamaan, ja toivottavasti miehesi ei painosta sua! Symppaan kyllä häntäkin, tiedänhän itse miten älyttömän vaikeaa on olla joka väliin toitottamasta sitä vauvojen ihanuutta. Ja arvelenpa, että hän tarkoittaa innostuksissaan vain ja ainoastaan teidän molempien parasta. Hän näkee sinussa maailman parhaan äidin, iän ja monien mutkien tuoman kokemuksen syvällä rintaäänellä, jota et itse ihan vielä itsessäsi tunnistakaan! Mutta harmillistahan se tietysti sinun kannaltasi on.

Kiitos älyttömästi tuosta tanssikommentista, se oli todella lohduttava. Minulla ei ole ketään tuttavia joilla olisi samanlainen harrastus. Mies itsekin on sanonut että ei tiedä, miten hanskaisi homman jos minä olisin meistä se, jolla olisi tanssiharrastus. Hän on meistä kahdesta nimittäin se, joka on välillä vähän mustasukkainen (olen suhteen alkumetreillä joskus käyttäytynyt hieman ajattelemattomasti, ja kai meillä on siitä hyvästä jotain mörköjä jotka seuraa.) Anyway, minä en suostu katselemaan toisen naisen ruumiin eritteiden hieromista omaan mieheeni, joten valitettavasti saa edelleen tanssia tanssinsa ilman minun valvovaa silmääni. Huh onneksi ukko ei sentään joraa lattareita, että on sillä naikkosella leninki päällä eikä vain kaksi rihmaa ristissä :)

Ärsyttää kun se naikkonen on sinkku, fiksu ja kaunis, ja kehtaa tietääkseni välillä pompottaa mun kilttiä kultaa. Minun mielestä minä saisin olla yksinoikeudella se, joka häntä välillä vähän pompottaa.

Ja sekin vielä että mun mies on melkoisen hyvin varusteltu eli eipä tarvitse kovin tiukasti likistää ennenkö tulee takuulla selväksi mitä sieltä puntista löytyy. Hih, no, ei se tietenkään ärsytä että se on hyvin varusteltu, mutta tajuanette yskän, hyi ! ;-)

Joskus mies höpisi että tanssi pitää varmaan lopettaa tanssi kun vauva tulee, siihen menee niin paljon aikaa. Hallelujaa toivon että niin käy, on niitä harrastuksia muitakin.
 
Minttu!
Muih!

kp33/29 Hui!

Nyt kyllä minä temppuilen tai sitten... =)

Pillerit lopettelin tossa kesällä kun oli niin paöjon sivuoireita ja sen jälkeen ehkäsy on hoitunu kumeilla... ainakin sillon kun ollaan ""muistettu"". Mutta tosissaan tässä kuussa ei kyllä muistaakseni oo mitään mahkuja että vauva ois saanu alkunsa, ellei se sitte oo tullu jostain hyvin pienestä välitouhutipasta, don't think so! Oviskin oli just sillon kun oltiin anpilla yökylässä, että.. Sitä paitsi mulla tuntuu vähän joitain menkkaoireita, mut tätiä ei näy... hmnn...

 
Minttu
Ai niin... Tänään sattu ihan tyhmä juttu!

Mu yks 30 kymppinen kaveri, joka ei tosiaankaan ole halunnut lasta tuli tänään mulle pitkästä aikaan kylään ja jo eteisestä pamautti uutispommin että on raskaana! siinä sitten jauhettiin 3 tuntia siitä miten järkyttävää se sitten on ja kuinka asiaan nyt sitten pitää sopeutua! kyllä ärsytti, kun olisin tehnyt mitä vaan vaihtaakseni sen kaa osia, mutta...
Oli kyllä aika paska fiilis sen jälkeen!
Sellasta...
 
Anna
Nyt todellakin aloitetaan sellainen postitiivisen mielen ketju ja koitetaan kaikki plussata pian aloituksen jälkeen! Tottakai niitä huonoja hetkiä mahtuu joukkoon mutta sitten tsempataan toinen toistamme.

Heikku: Hyvää reissua!! Itekin kaipaan rinteeseen..en ole päässyt laskettelemaan pariin vuoteen.
Testasin haaleita viivoja ovistikkuun kp11 ja kp12. En tiedä mitä tapahtuu, onko ovista vai ei. Tänään testasin taas, ei tullut kuin kontrolliviiva.

Mä oon kans alkanut puhuman miehelleni, että ""sitten kun se lapsi tulee, niin sunkin täytyy alkaa siivoamaan!"" Mies lupailee kuuta taivaalta, kunhan vain saa lapsen..=)

Oon aina miettinyt, että ero ois varmasti lähellä, jos mun mieheni ois jonkunlainen esiintyvä artisti tms. jolla naisia pyörii ympärillä. Arvostan todella naisia, jotka jaksavat kantaa sen painolastin, minkä miehen ura tai harrastus tuo tullessaan. Ite oon sen verran mustasukkaista sorttia, että ei tulisi mitään. Toisaalta meillä kyllä mieskin on aikas mustis, jos syytä on. Miehet lähestyy mua aika helposti esim. baarissa ja joskus on tullut inhottavia tilanteita..

Syysmarja: Kannattaa poissulkea tulehduksen mahdollisuus! Mun käsittääkseni tulehduksissa voi tulla kuvaamasi kaltaisia vuotoja..

Ei sitten muuta kuin öitä kaikille..
 
tuutikki
Nopea huomen!!!Työt alkamassa...

Me vaihdettiin eieln auto isompaan:farmarimalliin.Mahtuu sitten vaunut ja kauppakassit ja lapsoset takapenkille hyvin.

Muutto huomenna.Sitten alkaa elo helpottaa...

Hyvä että otatte positiivisen meiningin!!!Mulla on henk.koht ylenpalttisen positiivinen tunne kaiken elon alueiden suhteen=)
 
Syysmarja
Noista vuodoista...ei siis ole mitään ""vuotoa"", vaan pyyhkiessä jää veristä ""vanaa""...ja on kyllä vähentynyt koko ajan, että katsellaan nyt. Ei siis muita oireita, ja on kyllä noita tulehduksia ollut, mutta tietysti jos tämä on eri laatua.

Täytyy kait ensi viikolla miettiä sitä, jos se ei lopu. Ei siis ole enää käytössä mitään kk-suojaa, vaan wc:ssä käydessä huomaan vain.

Mutta mutta, olette kovasti pohtineet tuota mustasukkaisuutta ja olen kyllä mukana teidän elämässänne, ei varmasti ole helppoa olla ""esiintyvän taiteilijan"" vaimoke, varmasti naiset yrittävät käyttää tilanteita hyvinkin usein hyväkseen...uskomatonta!

Inhottaa sellaiset ihmiset, jotka käyvät päälle, olkoonkin sitten nainen tai mies. YÖK!!!

Positiivisen ajattelun kurssia pitäisi kaiketi meidän kaikkien harrastaa aina välillä, ettei elämä kävisi raskaaksi :(

Meillä on tällä hetkellä ainakin makkarissa sellaista hiljaiseloa, tälläkään viikolla ei olla kohdattu ""silleen"" ollenkaan :( mistä lie sitten johtuu. Molemmat aika väsyneitä kait.

Mutta hei tytöt, se on perjantai ja viikonloppu koittaa, jee!!
 
tuutikki
Ihanaa,vähän taukoa!Nää sivut on kyllä heti aina tauolla käytössä=)

Laskeskelin että tossa 12.2.tienoilla on ovis ja sopivasti isommat lapset menevät silloin isälleen eli kullan kanssa peitot heilumaan!

Greippimehua olen juonut pari pvää.onneksi se on muutenkin mun lempimehu.Muita tuoremehuja en osta normaalistikaan.

Mun rakas inhoaa niitä haaroista keikoilla kähmiviä tyrkkyjä,mutta tietenkin ne naiset maksaa meidän leipää levynostoillaan ja keikkalipuillaan,joten se täytyy vaan kestää.Onneksi mun itseluottamus on kunnossa ja luottamus meidän välillä myös.Sitä paitsi miehoni ei jää keikkojen jälkeen notkumaan ravintoloihin,vaan tulee kotiin suoraan.

Kultani oli nähnyt uta että meille tulee kiharatukakinen tyttövauva=)Samoin eräs ystäväni oli nähnyt musta vauvaunen,vaikkei edes tiennyt meidän suunnitelmista vielä tuolloin!
Kun mä odotin tytärtäni,näin unen että lapsi leikattiin mun mahasta ja se oli tyttö.Viittasin kintaalla,sillä olin menossa normaaliin alatiesynnytykseen,mutta niin siinä vain kävi että sektioon jouduttiin lopussa turvautumaan ja tyttö tuli!!!Olkaa valppaina unienne kanssa siskot!
 
Tiffany
Moi tytöt!

Syysmarja mullakin on joskus jotain välivuotoja. En ole kiinnittänyt niinhin sen suurempaa huomiota.. Kestää välillä päivän, toisinaan vaan kerran vessassa käydessä jää paperiin hailakka viiva. Niitä on ihan milloin sattuu esim kp 9 tai 4 pv ennen menkkoja.

Jos kestää pidempään, vuoto runsasta tai huolettaa, niin kannattaa varmaan kysäistä lääkäriltä ettei tarvitse turhaan murehtia. Tai jos on tulehdus, niin saadaan hoidettua pois.

Herttileijaa jo on aikoihin eletty. Mies halusi eilen päästää lastit sisään!!! Tultiin illanvietosta ja hypättiin vällyjen väliin. Työnsin sitä sit irti jossain vaiheessa niin se sano että pliiiiiiis anna mun tulla. Mä että tietty, mutta ei sisään kun nyt ei ole varmat päivät. Halusi silti sisään, mutta sanoin että ei käy, hänellä nimittäin oli 4 tai 5 olutpullollista takanaan. Kumin kanssa ei sitten kumminkaan halunnut.

Jos näinkin pitkään on vehdannut kuin me, ja aina sanonut ""ei vielä"", niin en minä voi ottaa tarpeeksi tosissani yhtäkkistä mielenmuutosta jonka tukena on enemmän kuin lasillinen tai pari alkoholia. Saapa nähdä koska on selvin päin valmis samaan hommaan. Ei tietty nytkään humalassa ollut, mutta kuitenkin varmaan vähän hiprakassa...

Jos mies sattuisi tänä viikonloppuna vielä olemaan samoissa tunnelmissa ja vielä ilman neuvoa-antavia, niin siinäpä pulma. ""Pihtaisinko"" vielä kuukauden, vai antaisinko mennä?
Hitsi, tänäänkin olisi tarkoitus mennä parille lasilliselle... Pitää varmaan yrittää muuttaa suunnitelmia elokuvien suuntaan ;-)
 
Anna
Tuutikki: Kyllähän se luottamus on kaiken a ja o tuollaisessa tapauksessa ja muutenkin suhteessa, että se voi toimia. Ja sellaiset tökerösti käyttäytyvät humalaiset mimmit on vaan jätettävä omaan arvoonsa..Ehkä he eivät innostuksissaan muista, että ihminen se artistikin on ja vielä mahdollisesti seurusteleva sellainen. Meitä on moneen junaan...

Noista unista.. mä näin tossa joku aika sitten unen, että mieheni työnteli ostoskärryjä joissa oli lastenistuin ja sieltä isuimesta kurkisteli tyttövauva! Toivottavasti oli enneuni! Näin myös unen, jossa olin synnyttämässä, mutta se uni jäi, onneksi, hieman hämärän peittoon!

Tiffany: Hyvä että pidit linjasi noinkin tiukassa tilanteessa! Ehkä siitä hyvästä miehenkin mielessä alkaa ajatukset rullaamaan ja hänelle iskee kuume todenteolla. Nyt hän varmasti tajuaa, että ajankohta on nyt hänen päätösvallassaan! Ehkä sinunkaan ei sitten enää tarvitse pihtailla, vaan voitte ruveta hommiin, jos mies sattuu ehdottamaan sitä ilman rohkaisua..=) Toivotaan parasta!

Mulla oli tuossa muutama päivä taaksepäin sellaisia menkkakipumaisia tuntemuksia ja nyt ne ovat ohi..Ehkä se ovulaatio on sitten tapahtunut? Nyt sitten vaan seurailemaan seuraavia oireita, että mihin suuntaan tässä oikein ollaan menossa! Alkaa siis jännäilypäivät tällä tytöllä!!
 
Syysmarja
Tiffany, siksi tämä minimaalista vuotoa ihmettelen/ihmettelin, koska ikinä ei ole sellaita ollut, ei välissä, ennen tai jälkeen kierron tai menkkojen.

Mutta nyt siis tuo vuoto (jos sitä edes siksi voi sanoa) on loppu. Tänään ei ole tullut mitään paperiin, joten se on ok. Mutta ihmeen aihe silti mulle. Katotaan, kuinka ensi kierrossa käy.

Tiffany on ollut kovana kovassa paikassa, hyvä! Varmasti mies ehkä alkaa ajattelemaan asiaa, jos kerta olet noin ""jämpti"" ollut :) tiedä vaikka jo viikonloppuna.... ;)

Unet on aina todentuntuisia, itsekin näin viime yönä unen jossa ystäväni synnytti tyttövauvan, ja he kun ovat kovasti ajatelleet pojan saavansa. Saa nähdä, aamulla lähtivät laitokselle, synnytys mahd. käynnistynyt. Jännää nähdä, kuinka käy, hih!

Mites Minttu, joka kk:t tullut?
 
Tiffany
Anna jos ovis oli muutama päivä sitten, niin vajaan parin viikon päästä pitäisi tulla uutisia suuntaan tai toiseen! Toivotaan että se oli se ovis, eikä mitään muita juilintoja. Ties vaikka tulisi plussa!!!

Me mennään sittenkin tänään elokuviin eikä drinksuille :)

Liekö meillä alkanut mies miettimään asioista vähän eri tavalla, kun tuin taannoin vähän tietojaan, miten vaikeaa raskautuminen itseasiassa onkaan. Noilla miehillähän on usein sellainen kuvitelma että kun kerran pistetään siemenet itämään niin 9 kk kuluttua tulee toukka.

Me juteltiin siitä miten monta tapahtumaa pitää itseasiassa onnistua ennen lapsen syntymää, ja miten monta asiaa siinä voi mennä pieleen. Juteltiin kaikki että hedelmöittyykö munasolu, kiinnittyykö se kohdun seinämään ja pysyykö se siellä, kuinka monen prosentin todennäköisyydellä se tapahtuu tai ei naisen iästä riippuen, ja kuinka yleisiä keskenmenotkin itseasiassa on. Kerroin että minun äidilläni on myös ollut keskenmeno. Mies oikein vavahti että voi kun kamalaa. Ja yllättyi todella kun sanoin että ei se ole ollenkaan epätavallista. Nämä faktatiedot tuli siitä kuuluisasta vauvakirjasta sekä netistä.

Mutta mutta, aina pitää tietysti laskea sen mukaan että kaikki onnistuu heti :) Heti tänä viikonloppuna! Olisin jo hyvää matkaa raskaana, aamupahoinvoivana ja alkoholittomana, kun tapaisimme vanhemmat ja kertoisimme heille hääsuunnitelmista. Hih Hii, ne varmasti luulisi että on vahinko käynyt ja siksi naimisiin.

Enteellisiä päiväunia kaikille!
 

Yhteistyössä