Yritys alkaa alkuvuodesta 3

  • Viestiketjun aloittaja Minttu
  • Ensimmäinen viesti
Syysmarja
Heips!

Ei tässä mitään ihmeellistä, kunhan vain nostelen meidän ketjua, ettei vallan pudota sivulle 2.

Oikein rentouttavaa viikonloppua ja ei kun harjoitellaan sitä vauvantekoa, harjoitus tekee mestarin, vai mitä? :)
 
Minttu
Moi kaikille!

Nyt tosiaan kp34/29 eli vieläkään ei kuulu eikä näy...
Maha vähän turvottaa ja jotain hassua pistelyä on. Mut kyllä ne menkat sieltä tulee, kun oon niin intopiukassa kerran ettei tuliskaan... katotaan. Maanantaina testataan, jos ei muuta.

Viikonloppuja!
 
Mari
Moi kaikille!

Viekäkös mahtuu ihan uuni tuore tapaus porukkaan? Oon tässä jo muutamana päivänä lueskellu näitä teidän juttuja. Ja aattelin itsekki ahtautua joukkoon. =)

Minä olen vm-83 ja ukkoseni on vm-79.Yhdessä ollaan ähelletty (vasta) n1,5v, mut lainaaki ollaan jo ehditty tähän hengenvetoon hankkia ihan kivasti, ku ostettiin ihan yhteinen kolmio(et ois yks ylim. huone jotaki pikkuista varten sitten) =)

Pillerit lopettelin tossa joulukuun alussa. ja nyt on sit menossa kp25/27, eli kohta nähdään et miten käy. Olo on kyllä ollu huomattavasti erilaisempi ku aiemmin, vaikka oonki kärsiny aina aikamoisista PMS:istä =( Mut voihan se ollakki et sitä vaan toivoo niin paljo et ois raskaana, et alkaa kehitteleen kaiken maailman oireita yms. Yritän aatella hiukan realistisemmin, ettei sit pettyis niin kovasti.

hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Minttu
Mukaan mahtuu ilman muuta, tervetuloa vaan Mari!

Toivotaan et tärppäis jo ekalla! Ilmottele heti kun tiedät.
Me ollaan mihen kanssa parikymppisiä ja ekaa aletaan kohta yrittää.. joskus tossa huhtikuussa ehkä. Naimisissa ollaan oltu jo yli 2 vuotta ja oma talo ollaan rempattu kylppäriä vaille valmiiksi, eli pikkusta odotellessa... =)

Nyt tosin on ollu vähän jännät paikat, kun mulla on kp34/29. Tuntuu että luonto tekee vähän kiusaa, kun tietää mun vauvakuumeen. Koko ajan toivon ettei ne menkat alkaiskaan, vaikka nyt täytyy sanoa että selkää on illan aikana alkanu menkkamaisesti särkeä, joten harmi...

Mutta tosiaan, varsinainen yritys ois tarkotus alkaa tossa keväällä, katotaan nyt jaksetaanko ootella sinne asti.

Plussatuulia sulle Mari! =) Ja tietysti muillekkin, sitten kun niiden plussien aika on..
 
Anna
Tervetuloa Mari! Tottakai sopii porukkaan. Tää onkin aikas mukava ketju, kivoja tyyppejä täynnä! Sullakin alkaa oleen jännäilypäivät käsillä...!!!


Ja Mintulle moikka! Toivottavasti ei nyt alkaisi ne menkat.. Tulisi sitten ensimmäinen plussa tähän ketjuun!

Mulla tuli tänään aika paljon sellaista valkovuotoa, jonka kuvittelin olevan ovislimaa! Sitä on tullut aikaisemmissakin kierroissa, mutta silloin en ollut niin perehtynyt näihin asioihin. Aika myöhään mulla on ovulaatio, jos tää oli sitä. Nyt menossa kp 19/31-34. Taitaa kierto siis venyä taas pidemmäksi. Tais sitten jää ne menkat tulematta..=)

(en muuten olisi ikinä uskonut analysoivani internetin keskustelupalstalla valkovuotoni koostumusta)
 
Minttu
Alan olla epätoivonen! Kun koko ajan käyn vessassa tarkistamassa ettei ne oo alkanu. Ei oo vielä, mutta tossa päivällä valkovuoto oli hitusen tummempaa kuin aikaisemmin...

Annaa lainatakseni:
""(en muuten olisi ikinä uskonut analysoivani internetin keskustelupalstalla valkovuotoni koostumusta) ""

Eli tod.näk täti tulee pian kylään! Voi paska!!!!!!!Nyt itkettää jo melkein!
 
Anna
Koita Minttu ottaa nyt ihan rauhassa! Eihän teillä ole edes yritys varsinaisesti alkanut.. Vaikka ymmärrän kyllä täysin mitä mietit.

Mulla oli sama viime kierrossa, kun ei vielä edes yritetty lasta. Mulla oli menkat ainakin pari päivää myöhässä tai enemmänkin (en ollut kiertoa seurannut) ja olin aivan varma että olin raskaana! Kehittelin kaikkea oireita tai sitten ne olivat totta. Olen miettinyt, että se saattoi olla varhainen keskenmeno. Plussaa en ainakaan ehtinyt testiin saada. Oireita oli paha olo koko ajan, kylmä, nälkä, mahaa nipisteli joka puolelta ja pissalla kävin tunnin välein. Menkat kuitenkin alkoi ja tuli hirveä pettymys.

Varaudu siihen, että ne menkat sieltä tulevat. Sinäkin haluat sitä lasta niin paljon, että petyt pahasti... Toivotaan parasta kuitenkin!!!
 
Mari
Kiitos, ja kumarrus! :)

Kyllähän tuota hiukkasen jännittää, ku vauvahaaveet on niin kovat, et haluis et menkat ei tuliskaan ja et testi näyttäis plussaa. Niin sit sais ruveta osteleen vauvatarvikkeita oikein urakalla. (oon jo nyt haalinu niitä pikkasen töistä kotiin :))

Ja Mintulle toivotan oikei rutkasti plussaonnea, jospa se täti jättäs tällä kertaa tulematta. Ja teillähän on nyt toisaalta aika mukavasti ku ette silleen vielä kunnolla oo yrittämässä, mut eihän sitä koskaan tiedä =) Vaikka se on ikävä kyllä totta, et luonto voi temppunsa tehdä ja... kaikki varmaan tietää mitä tarkotan..

Anna, muistathan et oviksia ei kannata liikaa katella, vaan tässä on nyt semmonen vanhan kansan keinot parhaat, eli makkarin puolelle vaan mahdollisimman usein, niin kyllä se sieltä vielä tärppää! :)

Mut nyt mie painelen pehkuihin, jotta jaksan taas huomenna töissä.
 
Minttu
Kiitos tsempistä Anna!

Luulen tosiaan että ne menkat sieltä tulee.
Varhaiseen keskenmenoon en usko, koska on siis tosi tosi pieni mahdollisuus että vauva ois voinu saada alkunsa... oviksen aikaan oltiin nimittäin anopilla ja muutenkin kumit ollu vielä käytössä..
Sitä vaan tuolla pääkopassa alkaa miettimään kaikenlaista ja on ihan varma raskaudestaan, kunnes tekee sen nega-testin ja siitä seuraavana päivänä alkaa menkat.
En tee testiä. Huomenna ne menkat alkaa.
Oon varma...

Eikä se haittaa... yritys oikeesti päälle tossa maalis huhtikuussa....

Mutta ihana kun ootte kaikki niin kannustavia ja mukana eläviä, täällä kaikki ihan oikeesti tietää miltä musta tuntuu. Se on ihana asia. Mun voitto!=)

Josko se mies tulis jo kattomasta tota Terminaattor 3sta.. Niin pääsis sen viereen, kun se osaa niin kivasti lohduttaa.

 
Aurora
Lauantaita kaikille,
ja Mari, tervetuloa mukaan! Ilmoittautuiko joku muukin jota en ehtinyt moikata..? No kuitenkin, tervetuliaistoivotukset kaikille tasapuolisesti! *lauantaipöpperössä edelleen*

Meillä aloitettiin yritys ""virallisesti"" eilen illalla ;). Luulin että sopimuksen ""sinetöinti"" toisi mielenrauhan ja varmuuden, mutta kumpaakin jännittää vain enemmän. Sovittiin että jatkossakin saa ehdottaa ehkäisyn käyttöä jos jännittää liikaa.

Yleensä suosittelen ainakin ensimmäistä lastaan suunnittelevia odottamaan yrityksen kanssa kunnes ratkaisu tuntuu varmasti oikealta kummastakin osapuolesta. Mieskin pohti kuitenkin, että pahemmat pelot kuin esikoista tehdessä ovat kai ihan luonnollisia, kun tietää mihin on ryhtymässä! =D

Syy kyseiseen sinetöintiin oli eilinen iloinen uutinen siitä, että saadaan asunto remontin ajaksi! Opiskelijajärjestö järjestää asunnon lapsiperheille koska ""asunto on asumiskelvoton remontin aikana""... Muille on vaan tullut tieto että vain puolet vuokrasta peritään. Hmm, pariskunnat eivät varmaan iloitse siitä tiedosta.

Todennäköisesti muutamme remontin alta pysyvästi naapurirappuun, joka rempataan ennen meidän asuntoa. Eli sitä surullisenkuuluisaa ""remppataukoakaan"" ei välttämättä tarvita, mikä olisi todella mahtavaa!

Minttu, minä kyllä sinuna testaisin ehdottomasti, ihan siksi että menkat usein alkavat vasta kun näet testin näyttävän miinusta. Voipi olla että ne ovat jääneet pois jännittämisesi takia. Ja jos olekin raskaana, niin sen pitäisi kaiken järjen mukaan jo näkyä testissä. Suosittelen Apteekin raskaustestiä, joka on kiitettävän herkkä ja myös mahdollinen ""haamuviiva"" on selkeästi erotettavissa. (suositus perustuu omiin ja tämän palstan kirjoittajien kokemuksiin eri merkeistä)

Tällaiset jorinat täältä.
 
Kk
Heipparallaa...

Tulin vaan lukasemaan uudet viestit läpi ja ilmoittelemaan itsestäni...

Nyt on elämässä semmonen matalalentovaihe, ei nimittäin jaksa kiinnostaa koko vauva-aihe pätkääkään! Johtuu varmaan siitä että sitä on tullu nyt vähälle aikaa puitua pikkasen liikaa. Ei sillä ettäkö en vauvaa yhä haluaisi, mutta en vaan jaksa tällä hetkellä höyrytä siitä aiheesta. Kp 20(tai jotain) menossa ja menkkoja odottelen alkavaksi ens torstaina, eli 5pv päästä, mikäli se ovis nyt oli silloin kp11. Tiedä häntä... Yritys kuitenkin alkaa heti seuraavassa kierrossa ja ehkä tämä tästä taas kuumeeksi yltyy!

Minttu tee testi! Varmaan alkaa menkat jos testaat negan! Tai saat sitten varmuuden josko olisitkin raskaana!!! :)
Pitää käydä seurailemassa tilannetta.

Morjens.
 
Minttu
Ne menkat sitte alko... Mies kävi apteekissa ostamassa raskaustestin niin samalta seisomalta alko.. että niin.
Nyt on harmitus jo vähän laantunut, mutta mies oli jo ihan sitä mieltä että aletaan tästä nyt vaan heti yrittämään...
Katotaaan nyt miten käy...
 
Mari
Heijsan kaikille!

Minttu, tiedän tasan tarkkaan et miltä tuo tuntuu.. Ite ku olin hiukan höperö niiden pillereiden kanssa, niin unohdin yhden jos toisenki ottaa, ja sit oli muutaman kerran menkat myöhässä. Ja sit ku päätin et nyt käyn ostaan sen testin, ja suurinpiirtein heti ku pääsin ulos apteekin ovesta, niin ne alko. Se on sit jotain ihmeen tuuria, huonoa sellasta. Mut siitä se mahtaa johtua, et sitä jotenki rentoutuu ku saa ostettua sen testin, ja sit ne alkaa sen takia, tai jotain =) Mut nyt sait ainaki mielenrauhan, ja nythän te voitte sit tosissaan alkaa yrittään seuraavasta kierrosta, jos siltä tuntuu =)

Hyvä ku menin töihin tänään, niin työkaverit uteli et no miten on alkoko ne menkat vai ei. Naureskelin et miten lie olin alussa laskenu, et niidenhän pitäs alkaa vasta huomenna, pitää kuulemma ilmotella sit niille ku tiedän. Yks työkaveri oli kuulemma kertonu et sillä on ollu todella huono olo, se on oksennellu, ja yölläki on joutunu juokseen vessanpöntön ääreen, saas nähdä et alkaako niillä perhe laajeneen =)

Itse olin tänään ihan varma töissä et no niin nyt ne alkaa, mut vielä ei oo näkyny, mut kyl ne sieltä varmaanki tulee, on semmonen kutina. =/ sen näkee sit, turha kai sitäki on aiemmin miettiä.

Asiasta kukkaruukkuun. Onko mun mies ainoa tässä maailmassa, joka on koko päivän kotona, eikä saa edes imuroitua, vaikka siltä kuinka nätisti pyytää???? Meikäläinen joutuu sit aina joko ennen töihin menoa siivoomaan, tai sit yli väsyneenä töiden jälkeen. Pitää siis vissiin pyhittää huominen paivä siivouksille+presidentin äänestykselle. =)

Hauskaa launatai-illan jatkoa itse kullekki =)
 
Anna
Lauantaita kaikille täältäkin suunnalta!

Voi harmin paikka Minttu.. No, nyt täysi yritys päälle ensi kiertoa varten. Ei kylläkään kannata hirveästi päätään asialla vaivata, ettei mene piloille sen takia. Toivotaan, että nämä jäävät sitten viimeisiksi menkoiksi vähään aikaan...!

Meillä ei mies ainakaan imuroi, vaikka olisi viikon kontona! Tai vaikka kuukauden! Kyllä saan ihan itse imuroida jos pölyt minua haittaavat. Tai sitten saan nalkuttaa siitä niin kauan, että menee hermo molemmilla. En siis jaksa nalkuttaa..
 
Mari
Moi kaikille!

Joo, mäki oon yrittäny sitä nalkutusta, mut paree vissiin lopettaa, et rauha säilyis täällä meidän kotosalla.

Just tultiin äänestämästä/koiran aamulenkiltä. Aivan upea kävelyilma, hirveesti ihmisiä liikenteessä, ja niiden joukosta tietenki bongailin vanhempia vauvojen kanssa, koko ajan pukkas porukkaa vaunuken kanssa vastaan. Tahtoo itsekkin pukkailla vaunuja joku päivä tuolla. =) Tulee sitten kun on tullakseen.
 
Minttu
Moron moron...
alku järkytyksestä on toivuttu ja uusi viikko alkaa ihan hyvissä fiiliksissä. Aattelin että ootellaan parit menkat vielä, niin vauva saadaan sitten ihan uudelle vuodelle...=)
Meillä on noi kotiaskareet ihan hyvin rutinoitunu ja mies hoitaa miltein joka viikkosiivouksessa imuroinnin/luutumisen
*harvinainen tapaus*
mut juu nähdään siskot ja hyvää alkavaa viikkoa!
 
Syysmarja
Huomenta tytöt!

Ja Marille teretulemast joukkoon! Hyvä että porukka laajenee, kun muutamalla jo tosi kyseessä, ja siirtyvät varmasti kohtapuoliin tuonne odottajiin :)

Paras ystävä sai eilen pojan, ja tänään olisi tarkoitus sitten mennä heitä kahtelemaan...vauvakuume varmasti nousee vielä entisestään, siis mikäli se on mahdollista ;)

Mutta, alkavaa viikkoa ja reippasti kohti ovispäiviä!
 
Syysmarja
Mintulle piti pistää vielä pahoittelut, vaikka nyt sitten se tositoimet vasta alkaa. Pää pystyyn, uusia kiertoja ja uusia jännäyspäiviä tulee! Ja teillähän se yritys ""virallisesti"" alkaa vasta tossa keväämmällä, eikö näin ollut?

Tsemppiä!
 
Aurora
Moikka,
voi hitsi Minttu! Tyypillistä! Muuten, miksi odotatte vielä pari kuukautta, niin että vauva syntyisi vasta alkuvuonna?

Meillä on nyt sitten yritys alkanut ihan tosissaan, kai, kun viikonloppuna oltiin ahkeria. Tosin kierto on aika alussa vielä, joten vielä ei jännitä. Pelot ovat aika lailla hälvenneet ilmeisesti kummaltakin. Näin tänä viikonloppuna myös pari muutaman viikon ikäistä poikaa, jotka vain vahvistivat vauvakuumetta. Mukava tunne!

Vaikka ensin harmittelin kun viime kierrosta tuli normaalia lyhyempi (26 päivää, yleensä 28-29), niin nyt oon oikeastaan tosi helpottunut ettei ovulaation ajankohtaa ole yhtä helppo laskea. On mukavaa ettei tarvitse tähdätä yhteen päivään! Toki nyt on jo kp 11 joten paineet kasvavat näin alkuviikosta. Ei välttämättä ehditä tekemään mitään asian eteen, kun kummallakin on kiire töissä ja koulussa.

Munkin pitäisi oikeasti nyt opiskella, joten heippa tältä erää ja mukavaa viikon alkua kaikille!
 

Yhteistyössä