YRITYS ALKAA

  • Viestiketjun aloittaja loppuvuodesta!
  • Ensimmäinen viesti
Katrina
Halloota!

Hiljaista näyttää olevan tässä ketjussa, mitäs olette puuhailleet?

Totta kyllä on, että välillä aika tuntuu matelevan...ja joskus väsyneenä ajattelen myös että huh huh jos lapsia olisi enemmän kuin yksi, miten sitä jaksaa?! Kiirettä pitää joka päivä tämän yhdenkin naperon kanssa =) On siivousta, pyykkäystä, ruoanlaittoa ja muuta puuhaamista tuplaten enemmän. Mutta sitten ajattelen että kyllä lapset ovat elämän suola ja olisi ihanaa jos niitä siunaantuisi enemmänkin. Mieheni potee jatkuvaa vauvakuumetta, hänelle on luonnollista jos lapsia olisi useampi (itse on suuresta perheestä) =))

Tässä oli taas omia sekavia ajatuksiani (joo, huomaa kyllä että pillerit pistää hormonit päälaelleen), olisi kyllä ihanaa jos sitä raskaaksi vielä tulisi -jokupäivä =)

Katrina
 
Metis
Moi piiiitkästä aikaa, onpas ollut hiljaiseloa kirjottelun suhteen! Noin muuten ei voi väittää, että hiljaista olis ollut, kun sen takia ei ole ehtinyt kirjoittelemaankaan, loman jälkeen sai viime viikon painaa töissä tukka putkella, ja töitten jälkeenkin kotona oli jos jonkinlaista hommaa...

Kiva huomata, etten ole ainoa, joka välillä kyseenalaistaa oman jaksamisensa ja välistä tulee myöskin niitä epäilyksiä suunnitelmien suhteen; eli kuinka sitä jaksaakaan kahden lapsosen kanssa, kun välillä yhdenkin kanssa on helisemässä... Ainakin tähän asti oomme kuitenkin tulleet siihen tulokseen, että toinenkin lapsonen perheeseemme olis tervetullut, ja yritetään pitää toinen toistemme jaksamisesta huoli. Vaikka jos pikku rutina sallitaan, niin ei se mieheni aina ihan tarpeeksi mun jaksamisestani huolehdi... Ainakin mun mielestä vois hemmotella mua useemmin/enemmän...:)

Siitä tulikin mieleeni, että kuinkas teillä; miten miehenne kanssa hemmottelette/huomioitte hiukan ""ekstraa"" toisianne? Meillä ei mitään kauheen suureellisia eleitä ole; hartia tai muuta hierontaa, annetaan toisen joskus nukkua pitkään viikonloppuisin (eli toinen hoitaa lapsen ja koiran), käydään ravintelissa syömässä... Tän tyyppisiä asioita. Olis joskus kiva kehittää jotain uuttakin tapaa, ehkä saan ideoita teiltä?

Mutta töihin taas, ja ei anneta ketjun painua ihan unholaan, eihän!
 
Katrina
Metis, kyselit miten hemmottelemme toisiamme...No, nyt kun mies puurtaa töissä/raksalla emme yleensä näe kuin illalla. Hemmottelu jää kyllä aika vähäiseksi, mutta yleensä teen iltapalaa ja jos mies jaksaa niin katsomme yhdessä tv:tä. Tietysti paras hemmotteluhetki tapahtuu sitten siellä makkarin puolella (ainakin jos mieheltä kysytään) =) Huollan kodin ja lapsen, siinä kai vähän helpotusta myös miehen arkeen.

Mitäs teille kuuluu? Itsellä on myös ollut kiirettä ettei ole ehtinyt kirjoittelemaan. Mutta pidetään yhteyksiä ja kohtahan sitä päästää yhdessä jännämään =)

Katrina
 
iipa
moikka! en ole itekkään kerenny paljoo täällä poiketa. nyt onkin jonkin verran aikaa. Meillä on luvassa reissu ruotsiin (päivä tukholmassa) nyt perjantaista sunnuntaihin. Oon ihan innoissani siitä =)!

Koulussa kauhee kiire eteenpäin, päättötyö viitta vaille valmis, ajokorttikokeita pari enää jäljellä, exceliä eilen yritin, mut tuli totaalinen black outti enkä muistanu miten saan kaavan kirjotettua ja prosettijuttua siihen ymym. olihan se niiiiin vaikeeta siinä tilanteessa. No eipä tässä oo kun syyskuu aikaa sitä vatvoo tai sit työharjottelun lomassa jos pitää yrittää, silloin en vaan pääse mihinkään harjotteleen..

No mutta parasta on se, että huomenna alkaa jo syyskuu, siinä on vaan about pari kuukautta sitten yritykseen. tuntuu niin kaukaiselta koko ajatus, tai että siihen olis monta vuotta aikaa. sekin vähän pelottaa kun on niin epäsäännölliset nuo menkat. siis tosi epäsäännölliset. lääkäri kirjotti terolut- reseptin, mutta nekin on sitten vaan keinotekoset menkat ja mua pelottaa kaikki et jos en ovuloi tms. tai muuten vaan menee kuukausia ennen kun sitten tärppää!

jaa niin tämä kuinka hemmottelemme toisiamme -kysymys. Meillä ei mitään erikoista hemmottelua esiinny yleensä, esim. että mies kokkais mulle jotain hienoa ja hyvää tai veis ravintolaan. Me vaan otetaan toisemme huomioon ja hemmotellaan toisiamme viettämällä ""laatuaikaa"" yhdessä. Me ollaan oltu meinaan aika tiiviisti yhdessä aina, että viihdytään yhdessä. Niin sillain kai me hemmotellaan, no kyllä aina joskus toinen tekee jotain kivoja yllätyksiäkin mutta yleisisti ottaen se on sitä yhdessä oloa ja kivaa kuhertelua =).

Niin, hyvää kuuluu kiitos =)!
 
polkkis
Heissan! Täälläkin suunnalla on tarkoitus aloitella yritys loppuvuodesta, siispä pyrin/tukin mukaanne :). Minulla on viimeinen liuska pillereitä menossa, enempää en tule niitä syömään ja vähän niinkuin muillakin täällä, minä meinaan myös kans käyttää muuta ehkäisyä jonkin aikaa ja vauveli saa tietty tulla jo silloin jos on tullakseen. Pillereitä olen nyt syönyt 5 vuotta ja se riittääköön yhden ihmisen osalta.. JES! Ei tule kyllä ikävä..

Minä olen suht vanha esikoisesta haaveileva, jo 30 v. täyttänyt. Nyt tuntuu hetki koittaneen, tällä hetkellä tuntuu ensimmäistä kertaa elämässä, että oikeasti jo vähän ""kadehtin"" kun kuulen jonkun olevan raskaana. Tai paremminkin toivon olevani samassa tilanteessa :). Sisareni perhe odottaa parhaillaan, siksikin aika on mitä parhain!

Yritän saada tässä vielä pari kiloa pois painosta niin jospa olisi vähän keveämpää raskausaikana. Saas nähdä onnistuuko..

Tsemppiä odotuksen odotukseen :)
 
Metis
Polkkis, tervetuloa joukkoon! Ja heti olen lisätietoja kyselemässä; haluatko kertoa mistäpäin olet? Mua kovasti kiinnostaa, onko ens syys-kesällä TAYS:ssa synnyttäneiden osastolla kovakin tungos..:) Ja Iipalle tsemppiä opiskelujen loppurutistukseen!

Kirjottelin jo kertaalleen tämän viestin, mutta johonkin se lähetysvaiheessa sitten lähti, ja nyt en tunnu muistavan puoliakaan asioista, mitä kirjottelin...

Pillereistä sen verran, että kaksi liuskaa on vielä jäljellä ja ne on tarkoitus popsia tyhjäksi ennen yrityksen alottamista. Oon vähän jälkiviisaana pohdiskellut, että jokin muu ehkäsykeino (kierukka tai jokin muu) olis ollut ehkä parempi kun noi pillerit tähän väliin. Vaikka tämä sama pillerimerkki sopi mulle ihan hyvin ennen raskautta, niin nyt tuntuu olevan sivuvaikutuksia; ei mitään ihan dramaattisia, mutta pientä häikkää kuitenkin. Mutta sillon synnytyksen jälkeen, kun puhe oli ehkäsystä, niin jotenkin kierukka ajatuksena ei tuntunu ollenkaan sopivalta mulle. Onko jollain vertailevaa kokemusta noista ehkäsyistä?

Parin kilon painon pudotus ennen uutta yritystä/raskautta ei tekis mullekkaan ollenkaan pahaa. Täytyy löytää vaan motivaatio hommaan, ja muutama tunti lisää vuorokauteenkaan ei olis pahitteeks, kun tuntuu että aikakin on hiukan kortilla... Mutta kyllä sitä ehtii, jos päättää ehtiä.

Hyvää elokuun viimeistä päivää ja loppuviikkoa kaikille!
 
Katrina
Hei taas,

tervetuloa Polkkis mukaan ketjuun =)

Metis kyselit noista ehkäisyasioista. Minäkin pidin e-pillereitä parhaana vaihtoehtona kun lääkäri sitä kysyi jälkitarkastuksessa. Kierukka ei houkutellut eikä kortsukaan niin mukava ole. Tiesin kyllä että sivuvaikutuksia on vaikka mitä mutta ei nyt muutakaan mieleen tullut kun ei ole kokemusta. Mieheni on sanonut useaan otteeseen että olen alkanut äksyilemään huomattavasti enemmän kuin ennen ja niin pienistä asioista että itseänikin hävettää. En minäkään pillereitä ikävöi kun ne saan lopettaa.

Vielä on yksi pilleriliuska jäljellä. Nyt kun karkeasti laskeskelen niin lokakuun puolen välin tietämillä sekin loppuu niin pääsee aloittamaan jännäilyt =) Siis ensi kuussa! Kyllä se aika nopeasti menee, uskokaa vaan!

Viileää syyskuun alkua, syksy se taitaa jo olla!

 
Metis
Viikonalkua!
Täytyypi pitää meitä esillä, jos vaikka h-hetken lähestyessä lisääkin porukkaa liittyisi joukkoomme.

Tosiaan syksy alkaa olla jo täällä, ja yrityksen aloitus senkun lähenee. Tuli viikonloppuna niin syksyn tuntua, kun säilöin ja hillosin marjoja & omenia. Jaksaiskohan poimia riittävästi mehuasemalle vietäväksi...

Vielä tuosta ehkäisyasiasta; mulle ei lääkäri varsinasesti sillon jälkitarkatuksessa puhunut kortsusta yhtenä ehkäisyvaihtoehtona, totes vaan, että jos sitä käytätte, niin ""pitää olla henkisesti varautunut uuden raskauden alkamiseen"". Ihmetytti tuo kommentti kyllä sillonkin, mutta en asiaa tarkemmin ajatellut, kun ei se meillä muutenkaan pitempiaikaiseksi ehkäsyksi tulisi, vaikuttaa kummankin tuntemuksiin kuitenkin sen verran... Mutta eikös kortsun suht varma ehkäsy oikeen käytettynä pitäis olla? Vai epäilikö lääkäri, että käyttämättä jää, ja sitä kautta ""ehkäisy pettää""... No, aikas kummallinen kommentti mun mielestä joka tapauksessa lääkäriltä.

Mitenkäs meidän ketjun rakentajilla projektit etenee? Onko kaikki sujunut suunnitelmien mukaan, vai onko tullut ylläreitä; ikäviä tai iloisia?

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

 
Lumiperhonen
Heip,

Meillä rakennusprojekti etenee melko hyvään tahtiin, huomenna veletaan antura ja sit kun se vähän kuivahtaa niin harkkoja muuraan. Mä olen tosin ollut lähinnä soppakauhan varressa ja huolehtinut työmiesten muonituksesta.

Eli onneksi joku asia sentään etenee hyvin...
Mulla tuli nimittäin tossa reilu viikko sitten aika paljon takapakkia oman tervehtymiseni suhteen. Mulla alkoi uudelleen oireileen toi puoli alavatsasta, missä se kohdun ulkoinen raskauskin oli ja hakeuduin siitä sitten lääkäriin josta matka jatkui seuraavana päivänä edelleen sairaalaan. Mulle oli pukannut sinne sitten sellaisen kokolailla kananmunan kokoisen verikystan. Oli aikas kipee (lievästi ilmaistuna) pari päivää, jonka jälkeen on kyllä pikkuhiljaa helpottanut. Sanoivat ettei aleta leikkaan, jos kivun kanssa vaan pärjään. Sen pitäis sieltyä sit häippästä ihan itsestään.

Että näin... Mitähän vielä?!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, täällä yritetään pitää lippua korkealla kaikesta huolimatta.
 
Metis
Lumiperhonen, tosi huono homma tuo takapakki! Toivottavasti kysta poistuu itsekseen mahdollisimman pian ja ilman ihmeempiä operaatioita ja tilanne normalisoituu.

Tuli ensimmäistä kertaa huono fiilis ketjuamme lukiessa, kun ensin oli noita huonoja uutisia Lumiperhoselta ja sitten tämä ""Mie"":n kommentti siitä, kuka vauvoista sais haaveilla.
Mutta onneksi tähän asti kaikki viestit ovat olleet positiivisia ja kannustavia, ja niin me kai jatketaan tästä eteenpäinkin, eikö?!
Iloisen ja positiivisen (monessakin mielessä :) asian odotuksesta ja yrityksestä on kuitenkin kyse.

En sitä tarkoita tuolla edellisellä kommentilla, etteikö huonoista asioista, peloista ja muista sais myös kirjoitella, mutta yritetään välttää sellasta katkeruutta ja kitkeryyttä ja sen sijaan tsempata toisiamme eteenpäin.

Tällaisia mietteitä tällä kertaa...
 
iipa
noniin, täällä aloin jo laskeen viikkoja, sellanen 5 viikkoo viä pitäis odotella, voi että kun vaan menis nopeesti.

Tiedättekös, mulla oli viimeksi menkat 7.7., lopetin pillerit vissiin kesäkuussa, noi heinäkuun menkat oli silti ""luomut"". Kävin tosiaan lääkärillä ja sain Terolutit. Mulla on ennen pillereitä jo ollu tosi epäsäännölliset ja tuskin ne tästä muuttuu. Paitsi noi terot alotin tänään. Kymmenen päivää niitä napsitaan ja sit pitäs tulla menkat.. mun ihan kyllä hirvittää nää kauheen pitkät kierrot. monesti on sellasia tuntemuksia et ne vois alkaa parin päivän päästä, mutta ei näy eikä kuulu. prkl (anteeksi). olis vaan säännölliset ni ei tarttis sit hermoilla niitten kanssa.

Onhan se syksykin saapunut keskuuteemme. Mun mielestä on ihanaa kun tulee vähän viileempää ilmaa ja lehdet alkaa kellastuun ja täyttään katuja. Kesästä tykkään myös hirveesti, mutta kesä oli niin kiva ettei haittaa vaikka jatkuu jo syksyyn. On paljon mukavampi käydä lenkilläkin kun ei oo niin kuuma ilma. Eilen kävelinkin kaverin kanssa sellasen n. 10 kilsan lenkki, aijai se teki hyvää! En oo pitkään aikaan käyny lenkillä, varsinkaan noin pitkällä. Tuntu että olis voinu kävellä maailman tappiin saakka! Mutta täytyy myöntää että kyllä sen tänään huomas että on tullu reippailtua, ihan rampa en onneks ole, mutta just silleen hyvin tuntuu paikoissa. Huomenna vois ottaa uusiks, kai siihen jää taas koukkuun =).

Hyvää syksyn alkua kaikille, kirjotellaan!!
 
Susa
Hei!

Ihanaa, että täällä oli jo tälläinen ketju!
En nyt ehdi lukea kaikkia vastauksia, mutta kohtalotovereita näyttää olevan runsaasti. Ilmoittaudun mukaan rinkiin!

Ollaan myös suunniteltu yrittämisen aloitusta loppuvuoteen. Meilläkin on talonrakennus kesken, muuttamaan päästään näillä näkymin alkuvuodesta.

Mulla vauvakuume on tullut ja mennyt jo monta vuotta milloin mitenkin. Nyt asia on kuitenkin meille oikeasti ajankohtainen. Mieskin on ollut jo jonkin aikaa valmis isukiksi! Ihanaa.

Kirjoittelen taas lisää kun on enemmän aikaa.

Susa

 
Metis
Moi,
taas uusi viikko aluillaan ja mennään jo puolivälissä kuukautta kohti lokakuuta... Kohta alkaa ""yrityksen alotuksen odotus"" mennä paniikin puolelle, kun huomaa, että ei olekaan ehtinyt tehdä kaikkea, mitä piti ennen raskautumista :) (olen kovasti optimisti ainakin vielä, ja toivon että odotus alkaa suht pian yrityksen alottamisesta) Niin siis kun ajattelin saada muutaman kilon painoa putoamaan, ja hampaatkin piti hoidattamani kuntoon ja sitten vois tietty kertaalleen baarissakin käydä kääntymässä ei-selvinpäin tässä syksyn mittaan. Tuo hammaslääkäri pitäisi ajottaa ei-raskaus-aikaan röntgenkuvien oton takia. No, kaikki mitä sitten pitikään ehtiä, ei nyt niin tuikitarpeellista ole, että aika saa kyllä kulua ihan niin nopeesti kun on kuluakseen. ;)

Myös minä tykkään kovasti syksyn tästä ajasta, kun ei vielä ihan pimeää ole, eikä loska lennä. Sen osuuden yli vois mun puolesta hypätä suoraan talveen, joka on mun mielestä oikeen mukava vuodenaika. (Välillä kyllä tosin siten, että saa katsella pakkasilmaa sisätiloista takkatulen lämmöstä.)

Ja lopuksi vielä tervetulotoivotukset Susalle, joukkoon mahtuu!
 
Katrina
Hei hei kaikille!

Ja tervetulotoivotukset SUSA, tähän ketjuun kyllä mahtuu mukaan =)

Harmittelut Lumiperhonen että vointiin tuli pientä takapakkia! Toivottavasti olet jo paranemaan päin.

Meillä tuo rakentamisprojekti etenee hitaasti mutta varmasti. Viime viikolla saatiin tiilet katolle ja seuraavaksi alkaakin kantavan väliseinän ja piipun muuraus. Tuntuu taas ettei mitään näkyvää ole taloon tullut mutta kyllähän se jo talolta näyttää kun katto on valmis. Ja mieheni aina joutuu selittämään kaikenlaista asiaan liittyvää kun enhän minä rakentamisesta mitään ymmärrä =)

Nimimerkin ""MIE"" kommentti oli aivan tarpeeton ja turha, enkä aio sitä tämän enempää puida. Keskustellan me toisiamme kannustaen ja tukien, eikös joo!

Pidetään tätä ketjua pinnalla, kohtahan yritykset alkaa niin päästään jännäämään plussia! Ja kaikki uudet ketjulaiset ovat tervetulleita =)

Syysterkuin Katrina (en tee tuhoa niinkuin kaima tuolla Amerikan maalla)
 
polkkis
Oho, kuluipa nopeasti aikaa etten päässyt nettiin lukemaan viestejänne mutta täällä sitä edelleen ollaan :)

Metis, minkäsverran sulla oli tavoitteena saada pois kiloja ennen raskautta, onkos sulla vain pari ylikiloa vai? Itseäni vähän tässä kaihertaa etten ole saanut painoa tippumaan ja periaatteessa tarvetta on. MUTTA:

Minulla on enää 6 pilleriä jäljellä, sitten käytetään vähän aikaa kondomia ja jos ""vahinko"" tapahtuu niin se ei oikeasti olekaan sitten vahinko eli nyt saa tulla jos on tullakseen. Ajatus silti on, että tässä pari kuukautta käytetään vielä ehkäisyä..

Niin ja minä olen pohjoisen tyttö :)
 
Susa
Kai se olisi hyvä saada minunkin vielä muutama kilo painoa alaspäin... Ei kun ylös, ulos ja lenkille!

Viime kevättalvella kävin naistenlääkärissä ja kerroin mahdollisista vauvasuunnitelmista. Lääkäri tutki sitä silmällä pitäen ja kaikki oli ok. Kun kysyin, että voinko ennalta jotenkin edesauttaa vointiani mahdollisen raskauden aikana, sain ohjeeksi treenata vatsalihaksia. Ne ovatkin varmaan ihan rapakunnossa...

Nyt siis parantelemaan nuhanenää, jotta pääsisin aloittamaan jonkin uuden lihaskuntojumpan.

Ihanaa polkkis kun pääset pian eroon pillereistä! Itse lopetin niiden syömisen jo noin vuosi sitten kun en enää meinannut saada niitä alas. Joku niiden syömisessä alkoi tökkiä pahasti. Nyt ollaan käytetty muuta ehkäisyä, mutta edelleen lähes joka ilta, entiseen pillerinottoaikaan, huokaan helpotuksesta kun ei enää tarvitse niitä pilsuja nieleskellä, vapauttavaa :)

Kirjoittelemisiin!
 
Onneli
Moi!
Saanen ilmoittautua joukkoon?!

Tässä yhtenä päivänä auto-ajelulla sanoin miehelleni jotain omasta lapsesta ja hän sanoi, että laitetaanko tilaukseen? Olin ihan puulla päähän lyöty! no, mies heti peruutti hiukan, ett käytetään just ostetut kortsut ekaks loppuun. Muutenkin mies on vihjannut, että kohta vois olla aika... Varmaan on vaikuttanut se, kun veljeni saa lapsen ja kaveripiirissäkin alkaa vain kuulua että poks poks.

Olipa siis tänne pakko tulla kertomaan, kun enhän kellekään voi hihkua yrityksen alkamisesta kohtapuoleen. Jos vaikka ei äkkiä tärppääkään. Parempi vaan muiden luulla että mieheni ei vieläkään halua isäksi...

Taustaa: olemme molemmat 28 vee ja itselläni on ollut aika paha vauvakuume jo lähes kolme vuotta! Olemme naimisissa ja toisemme olemme tunteneet lähes kymmenen vuotta, joten esikoisen aika voisi olla. Aina elämä ei ole mennyt kovin hyvin ja olemme oleet eronkin partaalla. Mutta nyt menee paremmin kuin koskaan ja miehenikin näköjään uskaltaa haaveilla lapsesta. Ehkä hänkin on pelännyt eroa eikä ole lämmennyt haaveilleni. Parempi näin :) Me molemmat opiskelemme mutta olemme myös töissä (ei vaki). Talous on ollut toistaiseksi vakaa ja luulen että lapsenkin kanssa pärjäämme.

Itse olen alkanut miettiä, miten valmistautua yritykseen. Luultavasti alan popsimaan vitamiineja säännöllisesti. Mitähän muuta? Olen myös miettiny, että pitää kai tarkistuttaa että rokotukset ovat kunnossa. Varmaankaan raskaana ei ole hyvä ottaa rokotuksia???

t: Onneli

Ps. On se vaan niin ihanaa, kun on vihdoin täysi ""lupa"" haaveilla ja toisenkin saa mukaan haaveisiin! :)
 
Katrina
Minä täällä taas kurkin, typykkä on päiväunillaan ja mies vielä töissä.

Onneli, kiva kun meitä haaveilijoita on täällä enemmänkin =) Tervetuloa mukaan!

Tuosta valmistautumisesta yritykseen. Olen koko raskausajan (ja ennen sitä), imetysajan ja nytkin syönyt vitamiineja, kalaöljyä, foolihappoa ja kalkkitabletteja. Eivät varmasti ole pahaksi =) Itse käytän LadyVita Plussaa, se sopii myös raskaana oleville. Myös proteiinia yritin syödä mahdollisimma paljon raskausaikana. Tuo foolihappo on tunnetusti hyväksi hedelmällisyydelle, voi auttaa raskaaksi tulemisessa!

Muulla tavoin en sitten sen kummemmin valmistautunut/tule valmistautumaan. Ai niin, kävin kylläkin hammaslääkärissä tarkistuttamassa hampaat. Sitä asiaa kyseltiin myös neuvolassa, kaipa siksi että ei tulisi yllätyksiä raskausaikana (silloin ei kuulemma voida käyttää puudutusainetta).

Palataan !
 
Metis
Kiva, kiva , kiva, kun oli tullut paaaaljon viestejä ja Onnelikin on liittynyt joukkoomme! Tervetuloa!

Polkkikselle tuosta painonpudotuksesta; myönnettäköön, että pudotettava määrä on lähempänä viittä kun kahta kiloa :), mutta ei mitenkään hirveesti ole tuota ylipainoa päässyt kertymään, lähinnä nyt olis kyseessä nuo imetyksen lopettamisen jälkeen ""yllättäen"" lanteille tupsahtaneet kilot.

Hups, tuli työnteon aiheuttama paussi kirjottamiseen, ja nyt oon tyystin unohtanut, mistä mun pitikään vielä ""puhua""...

Valmistautumista yritykseen piti vielä senverran kommentoida, että vitamiineja minäkin popsin, ja yrityksen lähestyessä vaihdoin takaisin Multitabsin 2+:aan, mitä raskausaikanakin tuli napsittua.

Mutta lisää taas paremmalla ajalla!
 
Safiiri
Heipä hei.

Taidanpa minäkin ilmoittautua mukaan tähän ketjuun. Vauvakuume on hirmuinen, vaikka nuorin lapsosemme on 3,5 kuukauden ikäinen. Mukava olisi kuitenkin saada hänelle piankin pikkusisko tai -veli.

Taustatietoa: olen hieman yli 3-kymppinen naimisissa oleva keskisuomalainen. Perheeseemme kuuluu minun ja mieheni lisäksi siis kolme lasta ja kaksi koiraa.

Viime kesänä kirjoittelin Elleissä kesäkuulaisten odottajien ketjussa ( toisin nimellä Sirdu ). Jännä taas aloittaa täällä haaveilijoitten puolella.

Saas siis nähdä, milloin sitä tärppäisi. Ehkäisy jätettiin jo pois, mutta koska imetän vielä, niin eiköhän tässä kuukausia vierähdä.

Voitais muuten varmaan keksiä tälle ketjulle jokin mukava nimi. Joku tuossa aikaisemmin tais ehdottaa pakkasplussaajia?

-Safiiri
 
Katrina
Hei taas,

ja mukava kun Safiiri löysit tänne meidän ketjuun!

Meilläkin tuo vauvakuume on kova, vaikka esikoinen täyttää kohta 6kk. Olemme puhuneet että lapset ""tehdään"" (jos niitä siunaantuu) mahdollisimman pienellä ikäerolla.

Saanko Safiiri udella minkä ikäsiä lapsesi ovat?

Juu, tuosta ketjun nimestä olikin aikaisemmin puhetta, pakkasplussaajat olisi kiva nimi =) Jos siis ehtii pakkasia tullakaan ennen kuin tämä ketju plussailee, hih!

Kirjoittelemisiin,

Katrina
 
Metis
Terve taas kaikki uudet ja vanhat ketjulaiset! Eiköhän sitten pidetä sovittuna, että kun viestimäärä menee tuohon sataan, niin perustetaan uus ketju Pakkasplussaajina, niin löydetään kaikki mukaan uuteenkin ketjuun!?

Tuossa aiemmin piti kirjottelemani siitäkin, että aikas paljon on ollut nyt ketjuja, joissa pohditaan työ/opiskelu/vauva-kuvioita. Mitenkäs meidän ketjulaiset on päätyneet tähän onneliseen olotilaan, että yrityksen alku on tiedossa? Meillä miehen kanssa lähinnä minä toppuuttelin esikoisen yrityksessä, kun halusin olla hetken töissä ennen lapsen tuloa kuvioihin, ja ehdin sitten olla pari vuotta töissä (vakinaisena, olin jo aiemmin tehnyt samaa hommaa määräaikaisena). Ja vanhempainvapaan jälkeen palasin töihin, mietinnässä kyllä on, että en taida toistaa samaa kuviota, jos toinen laps meille suodaan, on tämä välillä ollut aikamoista suoriutumista ja järjestelyä... Tämän toisen lapsen yrityksen aloittamisen otti puheeksi ja asiasta on enemmän muutenkin jutellut mieheni, mutta olen minäkin hyvinkin lämmennyt ajatukselle, ja jo tosi malttamattomana odottelen marras-joulukuuta, vaikka en vieläkään tunnusta varsinaista vauvakuumetta vielä koskaan poteneeni.

Ja Safiirille vielä erikseen tervetuloa kirjoittelemaan! Tämä taitaa riittää osaltani tältä päivältä, loppuviikosta lisää!

 
polkkis
Kiva kun on tullut viestejä ja itsekin taas pääsen lukemaan ja kirjoittamaan.

Metiksen kyselyyn, minusta tuntuu että kuviot on niin selkeät kuin ne vain voi olla (ennemmin tuskin olisin ollut valmis..). Opiskelut on opiskeltu, työelämässä jo seitsemättä vuotta ja parisuhdetta melkein saman verran. Asunto on ostettu ja nämät ns. perusasiat kunnossa. Niin, ikää kun on kolmenkympin paikkeilla eli siihen ikään sitä on jo ehtinyt kaikenlaista nähdä ja kokea, nyt ois sitten tämän elämänvaiheen vuoro. Kyllä vain, todellakin!

Minulla ei ole aiemmin todellista vauvakuumetta ollut, mutta nyt lässyttelen jokaiselle vastaantulevalle vauvalle ja vähän isommillekin :eek:). Vauvalehtiä olen kirjastosta lainannut, muutoin en kyllä ole mitään erikoisia ruokavalioita ajatellutkaan. Mutta laitetaan teidän viestien lukemisen jälkeen mietintään.. ja ne vatsalihakset laitetaan hyvään kuntoon, kyllä vain! :). Nyt tuntuu, että tuo Metiksen mainitsema lähemmäs 5 kilon painonpudotus tuntuu mahdottomalta suoritukselta mutta on tässä vielä pari kuukautta aikaa, kuhan vähän katsoo ja vaihtaa tuotteita terveellisempään suuntaan niin eiköhän tämä tästä?
 
Safiiri
Täällä taas pikaisesti.

Lastemme iästä: poika syntynyt 10/00, poika syntynyt 3/03 ja tyttö syntynyt 6/05.

Mulla ei tämän viimeisen synnytyksen jälkeen ole vielä tietoa menkoista. Eli ei voi mitään kiertopäiviä laskeskella. Edellisistä laskuista muistan kierron olleen 29-30 pv. Vanhasta kalenterista kaivelin merkinnän, että plussasin maanantaina 11.10 2004 kp 31/29-30. Toukokuussa -04 päättyi ikävästi tuulimunaraskaus rv 10. Toivottavasti tässä yrityksessä ei käy samanlai. Viime raskaudessa en uskaltanut juhlistaa tilannetta ennen ku ultrassa näkyi jotain..

Eipä tällä kertaa muuta.

-Safiiri
 

Yhteistyössä