Yritys alkakoon!

  • Viestiketjun aloittaja Sini
  • Ensimmäinen viesti
Sini
Vauvanteko alkakoon!
Tietääkö kukaan kuinka kauan e-pillereiden vaikutus kestää,kun lopettaa niiden syömisen?Olen kuullut huhuja että voi mennä todella pitkiä aikoja..
Ja muutenkin olisi mukava kuulla kuinka kauan on mennyt,ennekuin on hedelmöittynyt?
Tietysti kaikki muutkin kommentit tervetulleita!
 
Mariak
Olen kuullut, että pillereiden vaikutus lakkaa ihan vuorokausien sisällä lopettamisesta. Sehän kyllä kävisi järkeen, eihän niitä pillereitä varmaan muuten tarvitsisi joka päivä syödäkään, jos vaikutusaika olisi pitkä.
Hedelmöittymisestä: Itse jätin pillerit pois viime vuoden lopulla, eikä vielä ole tärpännyt. Toivottavasti teille käy kuitenkin hyvin! Onnea matkaan!
 
MIE
Moikka, minä lopetin pillerit jo 06/05 eikä vieläkään ole tärpännyt, että ei se aina tärppää heti, paitsi että esikoiseni lähti tulemaan heti toisesta kierrosta pillereiden jälkeen.. Minäkin ajattelin että kyllä tämä kakkonenkin lähtee yhtä helposti tulemaan kuin tuo ykkönen, mutta eipäs mennyt minun suunnitelmat ihan niin kuin kuvittelin, olisin jo nyt pienen vauvan onnellinen äiti jos olisi heti tärpännyt, että alkaa tässä väkisinkin mieli mustenemaan. Mutta toivotan sulle onnea, ja pidetään peukkuja pystyssä että sulla tärppäis vähän nopeemmin!
 
Amelie
Mä lopetin pillerit 03/03 eikä vieläkään tärpin tärppiä:( Se tässä ärsyttää eniten, että molemmat on tutkittu ja vikaa ei löydy. Ovuloin suorastaan kellon tarkkuudella ja miehen siittiöt ok. Harvalle kuitenkaan käy näin huonosti, sori jos masensin. Antoisaa yritysaikaa!
 
anna
Heips!

Minä söin liki kahdeksan vuotta putkeen pillereitä ja lopettamisen jälkeen meni kaksi kuukautta, niin olin raskaana. Olen kuullut, kun pillereitä syödessä on niin tarkka kierto että kun ne jättää pois elimistö huomaa sen heti ja on oikeastaan tosi helppo tulla raskaaksi. Voi tosin olla että toi on vaan joku päätelmä.

Mies kuvitteli että yritetään vauvaa ainakin puoli vuotta ja kun sitten kerroin 2kk myöhemmin olevani raskaana hän oli pikkaisen kalpea :)
 
Alias
Olen lopettanut pillerit 06/05 ja yritys alkoi 10/05. Helmikuussa havaitsin ensimmäiset varsinaiset hormonien aiheuttamat jutut, kuten finnit ja jalkojen hikoamisen, joita ei pilleredien aikaan ollut ollenkaan.
Kyllä pillereiden teho siis häviää saman tien, mutta se, meneekö kropalla aikaa omien hormonien OIKEAN aikaiseen tuottoon ja herättelyyn, ja minkä aikaa menee, on yksilöllistä. Mulla menkat tuleet joka kuukausi melko säännöllisesti, mutta selvästi siis helmikuussa alkoi jonkinlainen hormonitoiminta tai se ainakin muuttui. Nyt kun tulisi vielä se vauva.
 
mustikka
Samaa mieltä Aliaksen kanssa, sillä mullakin iho alkoi pian pillereiden lopettamisen jälkeen (08/05) rasvoittua nopeammin, niinkuin ennen pillereitä. Hormonitoiminta heitteli kuitenkin aika pitkään. Yritys aloi 09/05 ja kierrot oli 27-42 päivää. Tämä kiertokin uhkasi venähtää, mutta testasinkin plussan kp42! Eli 6kk yrittämistä ja seitsemännellä yrityskuukaudella tärppäsi=) Kärsivällisyyttä siis tarvitaan!

Onnea kaikille yritykseen!

-mustikka rv6-
 
Sini
Onneksi olkoon!
Ja kiitos vastauksista!Toivottavasti piakkoin ollan itsekin ottamassa vastan onnitteluja.Yllättävän moni vastanneista (muillakin palstoilla)on onnistunut jo parin kierron jälkeen,mutta ei oteta stressiä!Kevään jatkoa kaikille!
 

Yhteistyössä