yritystä

  • Viestiketjun aloittaja Caro
  • Ensimmäinen viesti
Caro
Olemme yrittänet toista lasta keskenmenon jälkeen puoli vuotta tuloksetta. Voisiko syynä olla tulehdus tai munanjohtimien tukkeutuminen? Ennen kuukautisia, niiden aikana ja niiden jälkeen on vihlontaa munasarjoissa. Millaisia syitä teillä on todettu lapsettomuushoidoissa?

kovasti lasta ja vastauksianne odottava
 
ei kai
ihan lapsetomuudesta kannata vielä puhua, jos puoli vuotta sitten olit raskaana ja sinulla ennestään on jo yksi kullannuppu. Olisin toiveikas. Tilastojen mukaanhan vuoden sisällä raskautuu, kun yritystä on. On kuitenkin myös niin, ettei esim synnytyksen jälkeen, puhumattakaan imetyksen jälkeen keho ihan heti helposti halua uudelleen raskaaksi. Gyneni kertoi, että puoli vuotta synnytyksestä ja tai imetyksestä tulee anovulatorisia kiertoja. Se on normaalia. En tiedä, kuinka pitkällä olit km:n tullessa, mutta tietääkseni km:stäkään keho ei välttämättä heti palaudu. No, se riippuu niin tapauksesta.
Itse yritämme uutta perheenjäsentä, imetyksen lopettamisesta viisi kuukautta ja kaksi kiertoa olleet normaalit. Kesä toivottavasti tekee ihmeitä meillä niin kuin teilläkin :) Minulla myös ollut vihlontaa munasarjoissa ovulaation ja kuukautisten yhteydessä, mikä on minulle ihan uutta. Gyneni antoi teroja ja kesäkuussa katsotaan, ettei ole kystaa. Vihlonta voi kuulemma johtua siitä tai sitten keho käynnistelee itseään vielä, mikä on normaalia. Sinuna menisin gynen juttusille. Onnea matkaan ja paljon ++++ :)
 

Yhteistyössä