yskänrokko

  • Viestiketjun aloittaja amy
  • Ensimmäinen viesti
amy
Nyt tuli huuleen yskänrokko (herpes). Zoviraxia ym. lääkevoiteita ilmeisesti ei voi raskausaikana käyttää. Onko olemassa mitään muita hoitokeinoja tai kotikonsteja? Pelottaa, että huuli turpoaa taas ihan muodottomaksi, kuten aikaisemmin on ollut tapana. Muutenkin masentaa, ei jaksa! Sen takia varmaan yskänrokkokin tuli :(
 
Ottilia
Joo minäkin tunnen tämän kiusalisen kaverin ja juuri tämä huulen turpoaminenkin ottaa niin perusteellisesti päähän. Itse olen keittänyt vettä ja jäähdyttänyt sen kylmäksi jääkaapissa. Sitten olen kastellut pehmeää liinaa ja valellut sitä huulta niin helpottaa vähän poltetta, mutta ei kyllä nopeuta paranemista...ei oikein taida olla konsteja näin raskausaikana. Ekan synnytyksen jälkee meni muuten yli vuosi ennenkuin tuli taas seuraavankerran.
 
Raisa
Tuosta että kotikonsteilla ei voisi huuliherpestä estää.. ei pidä paikkaansa!

Hyvä terveys-lehdessä oli joskus kevättalvella tutkimus (siteerattu sinne jostain lääketieteellisen alan julkaisusta) herpeksen hoitamisesta hunajalla. Eli hunajaa käytetään kuten zoviraxia, heti kun kihelmöintiä alkaa tuntua niin hunajaa kohdan päälle ja voi lisäillä muutaman tunnin välein. Olen itse käyttänyt tuota ennen raskautta ja toimii ihan yhtä hyvin kuin zovirax tms. Nyt raskauden aikana mulla ei ole herpestä ollutkaan, mutta hunajaahan tietty saisi nytkin käyttää:)
 
voi käyttää
Kiitos tiedosta, Raisa!
Piti ihan kaivaa esiin toi mainitsemasi tutkimus... Tosi pieni otos siinä kyllä on, 8 henkilöä, mutta tulokset näköjään selvästi paremmat. Tässä pätkä tutkimuksen tiivistelmästä, jos jotakuta muutakin kiinnostaa:

MATERIAL/METHODS: Sixteen adult patients with a history of recurrent attacks of herpetic lesions, 8 labial and 8 genital, were treated by topical application of honey for one attack and acyclovir cream for another attack. RESULTS: For labial herpes, the mean duration of attacks and pain, occurrence of crusting, and mean healing time with honey treatment were 35%, 39%, 28% and 43% better, respectively, than with acyclovir treatment. For genital herpes, the mean duration of attacks and pain, occurrence of crusting, and mean healing time with honey treatment were 53%, 50%, 49% and 59% better, respectively, than with acyclovir. Two cases of labial herpes and one case of genital herpes remitted completely with the use of honey. The lesions crusted in 3 patients with labial herpes and in 4 patients with genital herpes. With acyclovir treatment, none of the attacks remitted, and all the lesions, labial and genital, developed crust. No side effects were observed with repeated applications of honey, whereas 3 patients developed local itching with acyclovir.
 
voi
Saa Zoviraxia käyttää! Mulla oli yskänrokko ja neuvolasta sanottiin että saa käyttää. No parani sillä mutta tuli uudestaan, eikä enää Zoviraxi auttanut, laitoin pelkkää huulirasvaa ja rasvaa ja rupi pehmeni ja häipyi.

Huuliherpeshän paranee ilman hoitoakin. Siihen menee noin kolme pari kolme viikkoa.
 
Nuhaton
Huomasin herpeksen villiintyvän kuumassa, esim. saunassa. Päätin kokeilla mitä se pitää kylmästä. Herpes nenänvarressa ja toisen kerran huulessa "kuoli" muutamassa tunnissa ja patti laskeutui yhdessä päivässä. Seuraavana päivänä kukaan ei huomannut mitään. Mitäkö tein? Kylmensin herpeksen painamalla sitä jääpalalla! Kun yksi pala suli, toinen perään, yhteensä 4-5 palaa. Kokeilkaa, helppo, toimiva, nopea ja halpa tapa. Olen kokeillut zoviraxia yms. mutta jääpala on ehdottomasti paras!
 
laastari
oletko kokeillut compeedin huuliherpeslaastaria?
http://www.compeed.fi/
Siinä ei ole varsinaista vaikuttavaa ainetta, joten se sopinee raskaana oleville. Rakkulan saa sillä peittoon ja se paranee nopeammin. Saa apteekeista.
 

Yhteistyössä