Yskittää

  • Viestiketjun aloittaja Milloin lääkärille
  • Ensimmäinen viesti
Milloin lääkärille
Sairastuin viime keskiviikkona flunssaan eli nuhaa kurkkukipeä, muutama aste kuumetta ja yskää.
Nyt sitten edelleen on jonkin verran tuota yskää ja keuhkoputket rohisee ikävästi ja keltaista ja rusehtavaa räkää irtoaa yskiessä.
Eli uskallanko pitää tätä yskää vielä, menisköhän ohi itsestään aikanaan?
Vai täytyykö heti mennä lääkäriin?
Neuvoja, kiitos :)
 
martta
käyppä lääkärissä, niin saat helpotusta yskimiseen jollain konstilla. itse sinnikkäästi ja urheasti (ei mitään järkeä!) kakistelin kevättalvella kuukauden huonosti nukkuen jnejne. ja kun lopulta menin silmät ristissä lääkäriin, niin olikin keuhkoputkentulehdus päällä. ei kiva. ja jos jotain semmosta on että tarviit rohtoja, niin tohtorit varmaan osaa määrätä sen mikä käy odottavalle. parane pian!
 
joo
Menisin kyllä lääkäriin, tosin keuhkoputkentulehdukseenhan ei voida mitään antibioottia määrätä (virusinfektioon ei auta), tai muutakaan ihmetroppia. Kokeile höyryhengitystä ja nenän huuhtelua sarvikuonolla (apteekista saa), näillä paransin itse keuhkoputkentulehduksen alkuraskaudessa.

Mutta lääkäri voi ainakin varmistaa, että mikä tauti on kyseessä ja kuunnella keuhkot jne.
 
Viivi
Tyttöni oli flunssassa 1,4 v. tarttui toi yskä muhun sit ja 33+4 viikolla raskaana ja muutenkin jo suppareita yskiminen lisäsi niitä... mulle määrättiin sit Panacod lääkettä se on parasetamoli kipulääke joka sisältää codeiniä jota sisältää yskänlääkkeet myös mut raskaana ei saa ottaa mitään yskän lääkettä.
Käy lääkärissä kun hoitamaton keuhkoputken tulehdus jos se on bakteerin aiheuttama saatta ärtyä keuhkokuumeeksi asti...
Yritä jaksaa, mutta lääkäristä saat apua ja lasten keittosuola tipat ei ole raskaana vaaraksi nenän tukkoisuuteen ja laita märkiä pyykkiä kuivumaan makuun huoneeseen jne...
Juo riittävästi ja nuku vähän pää koholla josko se hillitsisi yskää. mulla noi tabut on helpottanut paris päiväs tosi paljon en ole 3 tabusta tarvinnut tänään vasta kun yhden.
Mene lääkäriin ettei tauti pääse pahemmaksi.
 
näin
Keuhkoutken tulehduksella ja keuhkokuumeella ei ole mitään tekemistä keskenään!!
Tavallinen flunssa ( ei influenssa) paranee useimmiten itsestään. Mutta ei sekään ihan hetkessä lähde.
 
tytti
ei oo korvatulehduksellakaan ja keuhkokuumeella silti tuttavani mies sairastui keuhkokuumeeseen hoitamattoman korvatulehduksen takia kun asia tutkittiin sairaalassa perin pohjin. Et tuon Viivin asialla voi olla jotain perääkin ei noista sairauksista koskaan ota täysin selvää...
 

Yhteistyössä