Hae Anna.fi-sivustolta

Ystävä, joka ei pidä eläimistä?

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä Kolme koiraa Keravalta, 28.01.2008.

1. ei siivoton Vierailija

Ei koiralla ole mitään tekemistä siivottomuuden tai sosiaalisen elämän kanssa. Ihan itse olet tällaisen teorian kehitellyt. Ehkäpä Sinulla ei ole niin paljon "henkisellä puolella" annettavaa, että joku viitsisi tuhlata aikaansa Sinuun.

2. LM68 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sinuna lähtisin litomaan jos noin paljon ahistaa.Äläkä missään nimessä ala seurustella ihmisen kanssa jolla on jonkinlainen karvainen otus.Toden näköisesti se rakastaa sitä.Miten nyt retkahdit tommoseen ihmiseen miltä mielestäsi puuttuu jokin osa aivoista,ja joka on lääkärin tarpeessa!!! Paljonpa häntä arvostat!

3. luonne Vierailija

Lemmikki on päin vastoin .hyvä luonteen mittari .Jos kohtelee huonosti lemmikkiä kohtelee yhtä huonosti ihmisiä.Lemmikit paljastaa ihmisen todellisen luonteen.Sama asia tulee esille humalassa.

4. samassa sopassa Vierailija

No usko peliä, että en tosiaan toista kertaa retkahda. Mutta kun alussa ei tiedä mitä huomenna on edessä. Mutta oppia ikä kaikki. Ja on paljon asioita joita arvostan, mutta en kaikkia tapoja tai paremminkin tapojen puutteita. Aika näyttäköön tien suunnan.
    Rakastatko sinä miehen painoista koiraa, joka on sisällä 23t/vrk, haisee pahalle, kuolaa paikat katosta lattiaan, karvoja jaka helvetin kolo täynnä, ravistaa päätään aina kun jaloilleen nousee, herättää öisin, ym., ym. OKSETTAVAA, sanon minä. Mutta kun eläimissä ollaan, niin lehmäkin kun kerran tökkää turpansa piikkilankaan ei tee sitä toiste, vaan muistaa miltä se tuntuu. Jos ja kun tuollaisesta olotilasta joskus pääsen eroon, niin en varmasti kyllä siistinä ihmisenä sotkeudu moiseen paskakasaan koskaan.

5. samassa sopassa Vierailija

Ai ei vai? Ne karvat, kuolat, kurat, oksennukset, paskat matolla, jne. tulevat sitten varmaan avaruudesta kun ei koirasta. Ei tarvitse paljon teorioita kehitellä tuon asian suhteen, kuten henkisenkään antamisen. Mutta niinhän se sanonta meni, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Ja nyt nämä koirafanaatikot ovat kimpussa, siitä vaan. Mutta siinä tuli todisteita taas kerran, että näkyy se henkinen puoli olevan lemmikillä ja omistajilla suunnilleen samalla tasolla.
    Eikä sitä aikaa hirveesti minuun tarvitse tuhlata, mutta kun ei viitsi tuhlata siivoamiseen eikä muuhunkaan inhimilliseen. Se on huonompi juttu.

6. Koirallinen nainen Vierailija

Minulla tuli seinä vastaan yksi päivä. Ystäväni ei pidä koirista sen olen aina tiennyt ja asia on ollut ihan ok. Laitoin peilin edessä hiuksia kiinni ja kaverini luuli ilmeisesti, etten huomioi ympäristöä. Toinen koirani kävi haistamassa hänen varpaitaan ja ystäväni potkaisi koiraani!! Koira oikein lensi kaaressa ja kömmähti potkaisun voimasta selälleen maahan pitäen kimakan vinkaisun.

Olin niin täysin hämmentynyt, etten osannut ensin tehdä mitään. Seisoin siinä katsellen vuoroin maassa ihan kummissaan olevaa koiraani ja tapauksen huomannutta toista koiraani joka tuli välittömästi seisomaan pienemmän koiran eteen tarkkaillekseen tilannetta. Ystäväni esitti kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja meni penkomaan laukkuaan.

Minä suutuin ja täytyy sanoa, että minun kotiini ei yksikään ihminen tule koiriani potkimaan, se on yksi mikä on varma.

7. Höhähöhä Vierailija

Samassa sopassa on kyllä aika tapaus. Vinkkinä, että kannattaisi kirjoitella asiallisesti, niin sinut otetaan vakavasti. Tuollainen raivoaminen, tuomitseminen ja vähättely saa ihmiset vain provosoitumaan ja asettumaan puolustuskannalle.

Kaikki eivät pitä koirista, kaikki eivät pidä lapsista. Joku ei pidä vanhuksista, toinen pakolaisista. Joku vetää herneen nenään tässä vaiheessa ajatellen, että rinnastaako se vajokki koiraa ihmisiin.

Minä vedin herneet nenään oletuksesta, että koirakodissa on aina sotkuista. Vedin herneet nenään siitä, että koiraihmisillä on päässä vikaa ja olemme eri ryhmä ihmisinä. Ei sillä, mielummin kuulunkin tähän "ryhmään".

Olen sosiaalinen ihminen, pakko olla jo työnikin puolesta. Sosiaaliset suhteet ovat kasvaneet myös koirien myötä. Olen saanut ihania lenkkiystäviä, joiden kanssa pidämme kunnostamme yhdessä huolta koirien kanssa juostessa.

Kummatkin koirani ovat minulla tärkeämpiä kuin random tuntemattomat ihmiset. Jos joku tuntematon on mahataudissa, en reagoi asiaan mitenkään. Jos koirani on kipeä, olen huolissani ja välitän. Olen siis mielestäsi tässäkin asiassa sekaisin. No se on semmoista kuule joskus, kun asiat eivät kohtaa.

Koirani ovat kanssani suurimman osan ajastani. Niiden kanssa jaan päivän siinä missä miehenikin kanssa. Tottakai ne ovat minulla tärkeitä ja rakastan niitä. Ilmanmuuta kannan huolta niiden hyvinvoinnista ja haluan, että niillä on hyvä olla. Puhun niille, leikin niiden kanssa, juoksen aamulenkin yhdessä niiden kanssa. Kesällä uimme mökillä ja heittelemme palloa. Öisin nukumme (järkytyt) samassa 180senttisessä sängyssä kylki kyljessä. koirankarvoja ei meillä ole, koska rotuna on isovillakoirat, joista ei karvaa irtoa. Kuolaa ei ole, koska koiramme eivät myöskään kuolaa. Rapaa ei ole sisällä, koska lenkin jälkeen tassut huuhdellaan kodinhoitohuoneen hanan alla.

Elämä on helppoa kun sen oivaltaa...

8. ... Vierailija

Missähän määrin on kysymys mustasukkaisuudesta, jos esim. puoliso ei siedä kumppanin hyviä suhteita lemmikkeihin? Kukaan tai mikään ei saa viedä hetkeksikään huomiota maailman keskipisteestä, jonka itsetunto on omituisen hauras ja helposti järkytettävissä. Tuntuu, ettei hän ole läheskään varma omasta arvostaan, joten "ainakin eläintä paremmaksi" hänen täytyy itseään mainostaa, eikä niin harvoinkaan.

9. Kais:a Vierailija

Samassa sopassa; onkohan sulla nyt puurot ja vellit sekaisin? Sinulla on parisuhdeongelma, ja syytät siitä KOIRAA! Jos sinä ja kumppanisi ette kommunikoi ja ymmärrä toisianne, niin eihän se nyt siihen koiraan liity mitenkään, vaan sinuun, häneen ja teidän välisiin ongelmiin, kun ette osaa keskustella keskenänne. Miksi et voi sanoa suoraan, että oma ihmistuntemuksesi meni metsään kumppania valitessa, etkä pysty hyväksymään häntä sellaisena kuin hän on? Siitä ne ongelmat yleensä lähtee parisuhteessa avautumaan, että uskaltaa katsoa peiliin.

Tuli vain mieleen, että onneksi sitä juuri nuo nuoret naiset ei ole mukavuudenhaluisia ja halua vaan niitä hiljaisia iltoja. Siinä jäis nimittäin ne lapsetkin sitten tekemättä.;)

10. Aciryl Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni ei ole koskaan ollut lemmikkiä enkä usko koskaan sellaista hankkivani. En vihaa eläimiä yleisesti, mutta kieltämättä on toisia eläimiä, joista pidän ja toisia, joista en pidä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että erikoisjärjestelyjä voisi vieraiden takia tehdä. Minun vuokseni niitä on tehty ja tehdään.

Hyvällä ystävälläni on kaksi koiraa, joista toinen on melko villi. Kun käyn hänen luonaan kylässä, hän pitää toisen (villin) koiran kyläilyn ajan makuuhuoneessa ja toinen on vapaana. Minusta on mukava, että hän arvostaa meidän ystävyyttä ja haluaa minun käyvän heidän luonaan ja on itse valmis myös joustamaan. Tämä vapaana oleva koira on minullekin rakas, toista koiraa pelkään todella, vaikka rodultaan ovat samoja.

11. Aciryl Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Joskaan en ole kasannut mieleeni tuollaista koiravihaa, niin ymmärrän tuon inhon omistajia kohtaan. Käsittääkseni koiran käytös on usein kiinni siitä, mitä omistaja opettaa/ antaa koiran tehdä. Huonosti käyttäytyvä koira on minulle merkki huonosta kasvatuksesta. Jos koiran ottaa, se pitää kasvattaa kunnolla ja siitä pitää huolehtia. En luota omiin koirankasvattajakykyihini ja siksi olen päättänyt jättää sen tehtävän muille.

12. Koiruus¤¤¤ Vierailija

Voisin verrata huonosti kasvatettua koiraa tai lapseen. Muutamia vuosia sitten meillä oli kavereina sellainen perhe jossa oli kolme poikaa ja kaikki olivat ihan hirveitä. Löi nyrkillä täysiä ja puri. Tein niille kakaroille selväksi ettei minua eikä lapsiani hakata. Ihme kyllä uskoivat. Omia vanhempiaan mäiski surutta eikä he vaivautuneet yhtään komentamaan.

Omat koirani eivät ole vieraille vaivaksi, koska olen opettanut heidät käyttäytymään fiksusti:)

13. Samma här Vierailija

"Itse vältän kyläpaikkoja missä on koiria,en pelkää normaaleja hurttia,mutta en halua olla kuolattavana ja koirien hötkyilyn kohteena.Inhottaa sellaset paikat.Samoin kierrän kaukaa kaikki sinkkunaiset joilla on koira.Millainen puhtaustaso on koirataloissa? Sanoisen että sotkua riittää."

Sama juttu mullakin! Pidän puhtaudesta enkä voi sietää saastaisia asuntoja ja alati sotkevia koiria.

14. helkky Vierailija

kaikki te jotka ette pidä eläimistä olette tunneköyhiä itserakkaita olioita

15. eläinrakas Vierailija

mutta olipa yllätys, kuinka hän vihaa noin kaameasti eläimiä. Missä kohtaa ihmisellä vinksahtaa, jos viha ja inho on noin totaalista. Onko susi susirajalla meinannut syödä sohviksen, tai onko äiti pitänyt häntä sikojen karsinassa lapsuuden ajan ja pakottanut syömään kaukolosta. Sika on siisti eläin, ei sekään voi olla syynä moiseen vihaan.

Inho elämiä kohtaan suorastaan pursui tänne palstalle, ihan kamalaa luettavaa.
    Mikä ihmeen elukka tämä sohvis itse on? Makaa sohvalla ja kuvittelee olevansa maailman napa. Ikäänkin on ja yksinään kerää vihaa sieluunsa, vihaamalla eläimiä. Kuka tuollaisen kanssa edes haluaisi elää.

Sohvis, syyttömiä eläimet oloosi ovat, eläimillä on aivan sama oikeus syödä ja ulostaa kuten sinullakin. Vai oletko umpipasko äijä ja kohta räjähdät.
    Muistahan syödä ruohoa pientareelta pötsi täyteen.

Sinä joka kerroit kuinka ystäväsi potkaisi koiraasi, kuinka toimit myöhemmin.
    Minun kotiini ei kinä koskaan tulisi tuollainen ystävä, ei ikinä. Hän lentäisi kyllä kaaressa ulos potkun jälkeen. Siis kuvaannollisesti, en ole väkivaltainen. Ottaisin häntä kädestä kiinni ja sanoisin, että hyvästi äläkä ikinä palaa tänne.

16. kommentoija Vierailija

Minulla ei ole ikinä ollut sellaista kaveria tietääkseni, joka ei olisi pitänyt yhtään mistään eläinlajista, aina jokin tuntuu lähes jokaista kiehtovan, vaikka ei olisi lainkaan mitään positiivista tunnesidosta ollut ikinä minkään eläimen kanssa.

Minusta on täysin ok, että jotkut ei pidä eläimistä, kunhan ei vain satuta tai kiduta mitään lemmikkieläintä tai tapa vapaata metsäneläintä ilman virallista lupaa.

17. vierailija Vierailija

Minulla on vähän sellainen juttu, että olen nähnyt miten koiria pidetään kuten esineitä. Jos niille tulee käyttäytymishäiriöitä, niitä ei hoideta, vaan pahimmassa tapauksessa lopetetaan ne. Meillä itsellämme on ollut alkukantainen koirarodun edustaja, jonka pelastimme viimeisenä pentueesta. Tämä koira oli siten aggressiivinen. Tämä johtui siitä koska tällä koiralla ei paljoa ollut ollut mieskontakteja. Tässä kasvattaja oli tehnyt virheen. Vaikka sanoimme ihmisille että koira on vihainen ihmiset silti lähestyivät sitä.

Onneksi nykyään on keltaisia nauhoja koirille, että ihmiset ymmärtävät pysyä poissa lähikontaktista.

On varmaankin totta että eläimet vaistoavat pelon? Parhaiten tätä koiraa osasivat käsitellä ihmiset joiden perheessä oli tapahtunut kuolemantapaus. Tämä on vielä ratkaisematta.

Naisystävälläni taas oli ennen sovinistinen mies, jolle ei merkinnyt mikään muu kuin taloustieteiden opiskelu, siten naiselle jäi hoivaajan ja siivoojan rooli. Mies komensi häntä kuin koiraa. Jos on yksinelävä nainen, kuten hän niin en ymmärrä tarpeelliseksi hankkia eläintä korvatakseni jonkinlaisen tunnetyhjiön. Hänen koiransa näytti myöhemmin aggressiivisia piirteitä kun heille tuli perheenlisäystä. Koira sai väistyä ja onnellinen perhe jatkaa eloaan. Nähtävästi tämä ystäväni ei pitänyt koiraansa kuin välietappina perheeseen. Tämä taitaa olla yleinen käytöntö?

Missä vaiheessa saamme päättää eläimen elämän pituudesta? On eriasia mielestäni laittaa ruosteinen auto romuttamolle, kuin päättää elävän luontokappaleen elämästä.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri