Hae Anna.fi-sivustolta

Ystävä unohtaa olevansa kylässä

Viestiketju osiossa 'Ihmissuhteet' , käynnistäjänä Miten edetä, 04.01.2018.

?

kuka presidentiksi

1. niinistö

2. niinistö

Voit antaa useamman äänen.
Results are only viewable after voting.
  1. Miten edetä Vierailija

Minulla on ystävä, jonka pöytätavat hieman ihmetyttävät.
    Kun kutsun hänet (olemme molemmat naisia) kylään katettuun pöytään, hän kutsuttuna vieraana ikään kuin omii itselle emännän tehtävän. Eli avaa jopa viinipullon (joka nostettu valmiiksi, mutta tarkoitus myöhemmin avattavaksi) ja kaataa siitä laseihin. Pullosta hän kaataa ihan vapaasti täydennystä laseihin. Jos omani on vielä lähes täysi, sitten vaan itselle.
    On sellainen tunne, että vieras tulee vain juomaan nopeaan tahtiin ja pian jo katsotaan bussin aikatauluja.

Kun sitten menen vuorostani hänen luokseen, on tarjoilu hyvin maltillista ja ns. sivistynyttä. Sellaista kuin vierailujen tulisi ollakin. Miksi meillä ei sitten voisi olla samanlaista...

Onko muilla vastaavaa ja miten asia on hoidettu?

2. Avulias eeva Vierailija

Jospa hän hyvinkin kuvittelee, että sinä tykkäät siitä, että häntä ei tarvitse passata? Tykkää olevansa niin tuttu, jotta oma-aloitteisuus sopii.
    Minä laittaisin sellaiset tarjottavat joko kaappiin tai kokonaan pois ulottuvilta, joita ei ole tarkoitus nauttia sen enempää, kuin tarjolle laitat.
    On tietysti mahdollista sekin, että hän on nautiskelija, joka on perso niin viinille kuin herkuillekin, eikä malta noudattaa tapoja.

-Aikanaan minulla oli ystävätär, joka nautiskeli itse minulle joululahjaksi ja palveluksistani kiitokseksi tuomansa hyvän viinin kokonaan ja huomaamattani sammui sohvalle. Kulautti kurkkuunsa sillä aikaa, kun laitoin lapsia nukkumaan.
    Senpä jälkeen meillä tarjoiltiin vain kahviaja alettiin hommata maatapanoa ennen iltakahdeksaa.

3. vierailija Vierailija

Kiitos Eeva näkökulmistasi tähän asiaan. On sinuakin näköjään koeteltu.

Tämä ystäväni käytös on noiden kaikkien mainitsemiesi selitysten synteesi.
    Sinänsä mielenkiintoista, että tuorein ystävyys tykkää olevansa niin tuttu, että toimii näin. Jo vuosikymmeniä vanhat ystävät eivät näin toimisi.
    Toinen kysymys sitten olisikin se, mikä saa ihmiset käyttäytymään niin tuttavallisesti. Kulkemaan huoneesta toiseen ja levittäytymään...
    Itse ainakin kyläillessäni majoitun minulle osoitettuun tuoliin ja korkeintaan vessassa. :)

4. vierailija Vierailija

Voi näitä ongelmia. Jaxuhaleja!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus