ystävälle häälahjaksi joulukalenteri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas tätä häälahja...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas tätä häälahja...

Vieras
=) ja ennenkuin tyrmäätte niin =)
- ystävä tykkää itsetehdystä ja on meidän lasten hyvä ystävä joten ei haittaa vaikka sen puoleen olis "lapsellinen"
- tarkoitus täyttää ainakin 1 tai 2 kohtaan jotain MITÄ OIKEASTI häälahjalistassa oli.

- eli ostin ihanan lokerikon (mauri kunnaksen hahmoilla) ja nyt tuli kuningasidea että jos antaisin sen häälahjaksi hyvälle ystävälleni ja hänen sulhaselleen. Mietin että yksi-kaksi kohtaa olis sellaisia mitä on jo heidän listalla (toinen jo hankittukin) ja täyttäisi muita kohtia sitten hauskasti (ei mitään rojua, mutta vaikka: karkkia, lasten kirje hänelle, lasten tekemä nätti rannekoru, aforismi, hyväntuoksuinen huulirasva jne jne. Siis ei tiimarikrääsää mutta pientä kivaa mikä tulis käyttöön.
- Tietty tarvis miettiä että myös joku muu kun se toivottu lahja sopis jotenkin edes miehellekin (siis olis iloa molemmille)

(eli lokerikkoon ei mahdu isommat toiveet mutta sinne vois laittaa lapun jossa olis vaikka tieto minkä paketin saa avata)

ONKO IHAN ÄLYTÖN IDEA, siis "sotkuinen" idea häihin...tää ihminen kuitenkin oikeasti arvostaa sitä että joku näkis vaivaa...huoh, kommentoikaa jotain, kiiitos!!

Ei mun mielestä ole tyhmä idea, varsinkin jos mukana on myös sellaista, joka on mainittu heidän häälahjalistassaan. Minäkin arvostan itsetehtyä ja sitä, että joku jaksaa nähdä vaivaa.

Minä varmaan tykkäisin. Aika ihana idea, en vaan ehkä ymmärrä tuota "tieto minkä paketin saa avata". Jos se ja ne muut viedään siis lahjapöytään, niin voihan olla, että häissä on joku järjestetty avaamaan ja laittamaan lahjat esille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mun mielestä ole tyhmä idea, varsinkin jos mukana on myös sellaista, joka on mainittu heidän häälahjalistassaan. Minäkin arvostan itsetehtyä ja sitä, että joku jaksaa nähdä vaivaa.

=) kiva, kun tätä oikeasti tarkoitin, että tosiaan sitä mitä toivoo ja muu olis vaan sellaista "ekstraa" ei niin että tarkoitus päästä omista romuista kaapinpohjalla eroon...ja jotenkin olis kiva että lapsetkin vois osallistua koska hän on heille kuten joku rakas-täti tms (välillä olen varma että lapseni on hälle rakkaampia kun minä, hih)
Eikä idea ole se, että pääsis "mahdollimman" halvalla (ne toivelahjat listalta olis riittävät) vaan olla vähän erilainen ja siitä jäis hetki muistoa enemmän kun se kerta kun lahjat avaa.

-katsellaan-

Ehkä jos niistä muutamasta löytyisi vaikak valokuva niistä toisista paketeista, ja info, että meiltä saa noutaa (ja tarjolla on pullakahvit noudettaessa).

tois olis hyvä, mutta asuvat 200 km päässä...
tarkoitin tolla "sepustuksella" sitä että ne lokeritko on sen verran pieniä, ettei niihin mahdu ne isommat jutut (mitä just oikeasti toivoivat listassa) että ne paketoisin ja ne paketit mitkä ei mahdu niin johonkin nättiin kassiin siihen lisänä. Eli lahjana olis toi joulukalenterilokerikko (se kävis jatkossakin heille kun lapsia varmasti on tulossa...) ja sitten kassi, missä olis ne paketit mitkä ei lokerikkoon mahdu.

No, ajattelin että noi toivotut lahjat on ainakin niitä mitkä käy myös sille sulhaselle ja osa tietysti pienemmistäkin. Ei varmaan haittaa että morsian "saa enemmän" koska sulhanen ollaan vaan kerran nähty, eikä ole sen oloinen että laskis joka kuvan ja karkin =)

kiitos kannustavista kommenteista!! olette ihania!

Ehkä jos niistä muutamasta löytyisi vaikak valokuva niistä toisista paketeista, ja info, että meiltä saa noutaa (ja tarjolla on pullakahvit noudettaessa).

toi ois hyvä!!

ja muutenkin ihana idea, ois ainaki persoonallinen lahja, ei ois muilla tollasta ja mä ainaki osaisin arvostaa tollasta sen sijaan että on vaan käyty ostamasa lahjalistalta jtn ja tuotu häihin... mut tosiaan muissa luukuissa pitäis olla joko vuorotellen miehelle ja sit naiselle sopiva tavara tai jotain mikä tulisi yhteiskäyttöön :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
tois olis hyvä, mutta asuvat 200 km päässä...
tarkoitin tolla "sepustuksella" sitä että ne lokeritko on sen verran pieniä, ettei niihin mahdu ne isommat jutut (mitä just oikeasti toivoivat listassa) että ne paketoisin ja ne paketit mitkä ei mahdu niin johonkin nättiin kassiin siihen lisänä. Eli lahjana olis toi joulukalenterilokerikko (se kävis jatkossakin heille kun lapsia varmasti on tulossa...) ja sitten kassi, missä olis ne paketit mitkä ei lokerikkoon mahdu.

Pitää vaan jotenkin varmistaa ettei kukaan aukaise niitä toisia paketteja sitten siellä häissä. Joillakin tosiaan on häissä määrätty henkilö aukomaan paketit ja laittamaan ne esille korttien kanssa. Toisissa häissä tietty henkilö voi olla merkkaamassa asim. tarroilla vain mitkä lahjat ja kortit kuuluvat yhteen, ja joissakin häissä tällaista ei ole ollenkaan.

Idea ihan kiva, mutta sisältöä miettisin enemmän yhteiseksi eikä vain morsiammelle. Lapsen askarteleman rannekorun tilalle laittasin vaikka pikkupullon jotain hyväntuoksuista hierontaöljyä. Noista tietysti tulis enemmän hintaa kuin lasten tekemistä näperryksistä, jos joka päivälle meinaa jotain. Ennemmin vaikka joku kuherruskuukauden survival kit kuin joulukalenteri, kun ei joulu liity häihin ja harva aikuinen ehkä nauttii joulukalenterista..

Niin ja vielä tuosta että paketeissa on vielä toivottuja juttuja, niin kyllä ne kannattais antaa avata jo nyt eikä jouluna. Esim. itse toivottiin aikoinaan häälahjaksi tiettyä astiastoa ym kamaa, ja ne mitä jäi puuttumaan niin ostettiin itse. Ois musta tyhmää että hääpari joutuu odottamaan monta kuukautta saadakseen avata jonkun paketissa lojuvan astian kun sitä voisi käyttää heti, tai pahimmillaan ostavat tilalle uuden samanlaisen kun eivät tiedä että se on paketissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Idea ihan kiva, mutta sisältöä miettisin enemmän yhteiseksi eikä vain morsiammelle. Lapsen askarteleman rannekorun tilalle laittasin vaikka pikkupullon jotain hyväntuoksuista hierontaöljyä. Noista tietysti tulis enemmän hintaa kuin lasten tekemistä näperryksistä, jos joka päivälle meinaa jotain. Ennemmin vaikka joku kuherruskuukauden survival kit kuin joulukalenteri, kun ei joulu liity häihin ja harva aikuinen ehkä nauttii joulukalenterista..

Niin että ihan kiva idea, mutta älä kuitenkaan tee niin vaan tee näin. :D

Minä nautin joulukalentereista suunnattomasti.

Hehe, mun mielipide vissiin muuttui sitä mukaa kun intouduin kirjoittamaan lisää tekstiä :D

kivoja ehdotuksia, parhaat otan talteen =)

- ihan aikuisten oikeasti hän tykkää itsetehdystä ja lasten tekemisistä (isot osaa jo tehdä ihan nättejä) niistä aina puhuu jälkeenpäin (ja tiedän ettei ole vaan kohteliaisuutta) lahjaksikin kertoi että olis niin ihana saada jotain itse tehtyä esim. x tai x (kuulin siis tämän ei mulle sanonut)

- noi lahjalistan lahjat on sen verran kalliita jo, ettei jokaiset muut 22 päivää voi maksaa mitään 10-20e kpl, enemmän niin että noi pari on niitä mitä toivoo ja nää muut on sitten kivoja juttuja muttei niin kalliita (esim. kuvia, runoja, kirje, suklaasydän) voihan joukossa hyvin olla hierontaöljy, pieni shampanja pullo jne jne, mutta vain osassa.

- toi joulukalenteri sopis vaan niin hyvin kun häät on marraskuun loppupuolella...

- ja tosiaan ikkunapesu, siivous yms. jutut voi unohtaa kun matkaa on 200km (plus mulla neljä lasta joten juuri ja juuri saa oman talon pidettyä kunnossa, hih)

kiitos kovasti vinkeistä, ehdotuksista, kritiikistä, lisääkin saa tulla!! (eikä tätä pakko ole toteuttaa, katson ensin mitä ukkokin sanoo ja miltä tuntuu (jon on hankalaa tuo täyttäminen,) sitten viedään vaan nuo toiveet listalta ja päästään helpolla)...

=) kiva, kun tätä oikeasti tarkoitin, että tosiaan sitä mitä toivoo ja muu olis vaan sellaista "ekstraa" ei niin että tarkoitus päästä omista romuista kaapinpohjalla eroon...ja jotenkin olis kiva että lapsetkin vois osallistua koska hän on heille kuten joku rakas-täti tms (välillä olen varma että lapseni on hälle rakkaampia kun minä, hih)
Eikä idea ole se, että pääsis "mahdollimman" halvalla (ne toivelahjat listalta olis riittävät) vaan olla vähän erilainen ja siitä jäis hetki muistoa enemmän kun se kerta kun lahjat avaa.

-katsellaan-

minustakin tämä on todella ihana idea.
ja mieti todellakin jotakin miehelle sopivaa lahjaa mukaan, esim. jos harrastaa kalastusta vaikka joku uistin tms.

no niin =) kun mä olen kanssa niin hassu, että musta joulukalenterit on ihania (ja tiedän että morsiankin tykkää joulusta ja hän on muistaakseni useamapa vuotena ostanut itse itselleenkin kalenterin)

Ja tosiaan en usko että sulhasta haittaa jos joku päivä siellä onkin "vaan morsiammelle joku helmistä tehty avaimenperä" ei ainakaan meidän ukkoa haittais (tosiaan hänen toiveistaan ei voi tietää kun on niin vieras) kun niitä molemmille sopivia on kuitenkin. Enemmän miestä vois "kiusata" että hänelle olis väkisin koitettu joka päivään jotain saada. Tai sitten keksis jonkun mistä miehet nyt aina tykkää lokeroihin mihin hälle ei ole mitään (Mistäs pienestä ne tykkää....huoh)

Ihan jotain pientä "tuhmaakin" vois laittaa, esim. jotkut nopat (missä tehtäviä) tai kortit, tosin ne on kyllä vähän jos sellaista megaroinaa... ehkä se hierontaöljy käy sitten myös siitä "tuhmasta" (eikä viitsi muutenkaan sekaisin laittaa lasten tekemiä juttuja ja megajellyjä...)

sori, että teksti on niin sekavaa ja virheitäkin on, samalla tee työstöä ja vuodatan tänne kaiken...

-katsellaan-

minustakin tämä on todella ihana idea.
ja mieti todellakin jotakin miehelle sopivaa lahjaa mukaan, esim. jos harrastaa kalastusta vaikka joku uistin tms.

Moottoripyörä miehellä on, onko mitään mitä siihen vois ajatella/liittyy? Tietääkö kukaan?

Yhteistyössä