Ystäväni laittaa välit poikki muhun jos....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ystäväni jonka olen tuntenut jo vuosia erosi 4 vuotta sitten. Hän sanoi laittavansa välit poikki muhun jos olen missään tekemisissä hänen exänsä naisystävän kanssa. Pidän häntä mukavana ja mulla ei ole paljoakaan muita kavereita. Tänään sain kutsun hänen luokseen koska mulla on synttärit ja nyt sain kutsun heidän luokseen juhlimaan synttäreitäni. Tämä ystäväni jonka exän uusi tämä nainen on kutsui siis minut heille. En kuulemma saa mennä käymäänkään siellä koska sitten tämä ystäväni laittaa välit muhun poikki. Mitä teen kun olen ystävystynyt hänen kanssaan, mutta en saa olla hänen ystävänsä tai missään tekemissä hänen kanssaan koska hän on kaverini exän uusi. Enkä saa kertoa miksi en mene tänään heille koska kuulemma hänen ex-miehensä suuttuu koska on kieltänyt asian. Mitä teen? Mitä mieltä olette asiasta?

Joudut valitsemaan puolesi. Tällä hetkellä ei onnistu se, että olisit molempien ystävä.

Olen ollut seuraamassa vastaavanlaista tilannetta lähisuvun kesken ilman eksiä. Mukava mutta hankala ja määräyshaluinen mamma toimi niin, että xx-pariskunnan piti laittaa häneen välit poikki. Tästä seurasi se, että xx-pariskunnan välit toiseen yy-pariskuntaan katkesivat myös, koska xx:n asioista tieto vuosi mammalle yy:n kautta. Jos asiasta keskusteli mamman kanssa, niin asioista sai ihan eri kuvan kuin mitä ne oikeasti olivat.

Ilmoitin oikean syyn että ystäväni ei tykkää ja suuttuu muhun jos menen synttäreitä juhlimaan sinne. Nyt yrittävät taivutella mua menemään sinne salassa.

Älä ainakaan salassa mene... Syykin on melko järjetön joten jos haluat mennä, mene mutta sano ystävällesi että kurja juttu jos suutut mutta sinä olet päättänyt mennä käymään siellä. Jos ystäväsi suuttuu ja laittaa välit poikki niin sitten laittaa, syy on todella lapsellinen. Saatat saada toisesta paremman ystävän tilalle. Tai voi olla että kiukustunut ystäväsi hetken sulattelun jälkeen hyväksyy asian. Luultavasti hän pelkää että tämä mies ja nainen "vievät" sinutkin.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Älä ainakaan salassa mene... Syykin on melko järjetön joten jos haluat mennä, mene mutta sano ystävällesi että kurja juttu jos suutut mutta sinä olet päättänyt mennä käymään siellä. Jos ystäväsi suuttuu ja laittaa välit poikki niin sitten laittaa, syy on todella lapsellinen. Saatat saada toisesta paremman ystävän tilalle. Tai voi olla että kiukustunut ystäväsi hetken sulattelun jälkeen hyväksyy asian. Luultavasti hän pelkää että tämä mies ja nainen "vievät" sinutkin.
Toisaalta jos ystäväsi kutsui ensin sinut niin sitten menisin hänen kanssaan. Pahastuisin itsekin jos olisin eka kutsunut ja perut vain siksi että menetkin exän ja sen uuden kans.

Ap:lla on oikeus valita. Hänellä ei ole pakkoa. Ystävällä tilanne voi olla sellainen, että hänen on pakko suojella omia tunteitaan ja olemistaan. Hän ei pysty tällä hetkellä olemaan ystävänä sellaiselle, joka on hänen vastapuolensa ystävä. Pahinta tuossa tilanteessa olisi mennä eksän uuden luo juhlimaan ja salata se ystävältä. Jos menet juhliin, niin älä salaa menoasi.

Ilmoitin oikean syyn että ystäväni ei tykkää ja suuttuu muhun jos menen synttäreitä juhlimaan sinne. Nyt yrittävät taivutella mua menemään sinne salassa.

Noniiin... Nyt sit oikein sopan keitit, ja luulet ettei ystäväsi nyt ainakaan saa kuulla tästä? lopulta ystävästäsi tulee se paha ja sinä voitkin jatkaa tämän ystäväsi exän uuden naisystävän kanssa kaveruuttasi.

Miettisitte mielummin mitä "sydämenne" tai moraalinne sanoo. Ei tuollaisia asioita kysytä

Sellaista se elämä on.... Kyllä näistä yli päästään.
Aika näyttää teitkö oikean valinnan.
Ja anna ny olla, nuoriparikin ehkä haluaa viikonloppuna keskittyä muihin asioihin kuin exän takia riitelyyn.

Hei ihmiset, käsi sydämelle: moniko teistä luottaisi siihen ettei asiat vuoda exälle ja tämän uudelle naiselle? En itsekään tykkäisi vaan todennäköisesti joutuisin valitsemaan kumman kanssa pidän yhteyttä. Minulla on pelkästään kaukainen tuttu joka tuntee exäni ja tämän uuden vaimon, ja tämä tuttu juoruaa kaikki kuulumiseni sinnepäin. Ei se tunnu kivalle.

Hei ihmiset, käsi sydämelle: moniko teistä luottaisi siihen ettei asiat vuoda exälle ja tämän uudelle naiselle? En itsekään tykkäisi vaan todennäköisesti joutuisin valitsemaan kumman kanssa pidän yhteyttä. Minulla on pelkästään kaukainen tuttu joka tuntee exäni ja tämän uuden vaimon, ja tämä tuttu juoruaa kaikki kuulumiseni sinnepäin. Ei se tunnu kivalle.

Kyllähän yleensäkin on tapana hieman jutella myös tuttujen ystävien kuulumisista.
Ja toiselle vieraidenkin ihmisten kuulumisista jos ne on kertojalle tärkeitä tai asiaan liittyviä

Teinimeininkiä. Kuvitellaan, että se oma elämä on niin ainutlaatuisen erikoista, että kaikki puhuvat vain ja ainoastaan sinun elämästäsi, ja se on ihan maailmanloppu, jos joku sattuu jotain puhumaan.

Maailmaan mahtuu puhetta, ja sinä ja sinun elämäsi olette vain yksi puheenaihe miljoonien muiden joukossa. Teidän elämässänne on tuskin mitään ainutlaatuista, joten hyvin harvaa edes asia kiinnostaa. Se ei myöskään vaikuta elämääsi pätkän vertaa, jos olet tasapainoinen ihminen. Jos et ole tasapainoinen ihminen, on syytä etsiä siihen korjausta, eikä yrittää vaatia muita ihmisiä muuttumaan omien pakkomielteidesi mukaan. Kaltaisesi ihmiset ovat hankalia ystäviä, ja sinänsä ei haittaa, että katkaiset välit, koska se on vain palvelus muita kohtaan.

Nyt ystäväni exä ja exän nyxä ovat suuttuneet muhun eivätkä vastaa mun pahoitteluviesteihin.
Ettei nyt olis sellanen kuvio kuitenkin että yrittävät kauttasi tehdä kiusaa ystävällesi? Eli viedä häneltä sinutkin. Ei normaalit puhtaat jauhot pussissa olevat ihmiset suutu moisesta vaan ymmärtävät kyllä. Tässä näki että ihan hyvä ettet menny, olis pian käyny niin että kun saavat sun ja sun kaverisi välit poikki olisivat dumpanneet sutkin.... Toiset ihmiset vaan nauttivat siitä kun pääsevät aiheuttamaan toiselle pahan olon. Älä ainakaan pommita heitä viesteillä vaan anna olla, jos vastaavat vihaisesti niin anna olla, jos on joku hyvä syy miksi eivät ole vastanneet niin jatkossa voitte olla normaalisti. Ja usko pois, et ole tehnyt mitään väärää, toimit aivan oikein. Toisten tarkoitusperistä kun ei aina tiedä.:)

Nyt ystäväni exä ja exän nyxä ovat suuttuneet muhun eivätkä vastaa mun pahoitteluviesteihin.
Olet ollut heille vain pelinappula. Tuosta käytöksestä voi päätellä, että ainut syy kutsumiseesi oli se, että he halusivat sinun kauttasi kontrolloida ja vakoilla ystäväsi tekemisiä sekä aiheuttaa hänenne mielipahaa.

Kuvittelepa, miten olisi käynyt, jos olisit tehnyt kuten he pyysivät ja olisit mennyt juhliin salaa.

Olet ollut heille vain pelinappula. Tuosta käytöksestä voi päätellä, että ainut syy kutsumiseesi oli se, että he halusivat sinun kauttasi kontrolloida ja vakoilla ystäväsi tekemisiä sekä aiheuttaa hänenne mielipahaa.

Kuvittelepa, miten olisi käynyt, jos olisit tehnyt kuten he pyysivät ja olisit mennyt juhliin salaa.
Kyllä sinne juhliin olisi pitänyt mennä pää pystyssä eikä salaa, ja olla ihan normaalisti. Hölmöintä on antaa muiden sanella, mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Nythän AP on se kontrolloinnin uhri.

Teinimeininkiä. Kuvitellaan, että se oma elämä on niin ainutlaatuisen erikoista, että kaikki puhuvat vain ja ainoastaan sinun elämästäsi, ja se on ihan maailmanloppu, jos joku sattuu jotain puhumaan.

Maailmaan mahtuu puhetta, ja sinä ja sinun elämäsi olette vain yksi puheenaihe miljoonien muiden joukossa. Teidän elämässänne on tuskin mitään ainutlaatuista, joten hyvin harvaa edes asia kiinnostaa. Se ei myöskään vaikuta elämääsi pätkän vertaa, jos olet tasapainoinen ihminen. Jos et ole tasapainoinen ihminen, on syytä etsiä siihen korjausta, eikä yrittää vaatia muita ihmisiä muuttumaan omien pakkomielteidesi mukaan. Kaltaisesi ihmiset ovat hankalia ystäviä, ja sinänsä ei haittaa, että katkaiset välit, koska se on vain palvelus muita kohtaan.
Ei se mitään teinimeininkiä ole. Vastaava onnistuu niin nelikymppisiltä tai viisikymppisiltä. Erona teinimeininkiin on se, ettei tunteita ja tavoitteita näytetä avoimesti, vaan selän takana kieroilu on osattu viedä kehittyneemmälle tasolle.

Tässä tilanteessa asiat eivät ole eron vuoksi tasapainossa, joten pahat puheet pystyvät sotkemaan asioita oikeasti. Jos on oikein kiero ja fiksu tyyppi, niin hän pystyy sotkemaan myös tasapainossa olevien asiat. Ainut selviytymiskeino on vähentää kaikki yhteydet minimiin.

Siinä olen samaa mieltä, että välien katkaisu voi olla kaikille paras vaihtoehto.

Yhteistyössä